

На камион може и да е различен....Правил съм и обратното на бензинова кола сънен сипах нафта и там е значително по-гадно....на дизел навремето на един резервар сипвахме 7-8 литра бензин да не замръзва зимата редовно....Petar написа:Ami ti kak si nalial benzin kato to mai gyrlovinite ne pasvat v smisyl 4esa s rasli4ni diametri otvorite i ako si vzel pistoleta s benzin niama kak dago navreh v otvora na rezervoara za nafta
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Нещата не са съвсем така...Bass_Man написа:Да Слоу само , че на производителя изследванията и анализите са как с най-малко кинти да избутаме гаранцията , а не как да караме 1 000 000 км. ! След гаранционния срок него не го интересува дали ще ти се разпадне колата даже е заинтересован това да се случи .
Та ако искате сменявайте и на 50 000км. Пак ще си върви чудесно.
E нали все в единия случай ще става - единият пистолет е по-дебел от другия, следователно в единия случай пистолетът ще пасне и на гърловина от другия тип гориво. И тъй като (поне според мен) по-лошият вариант е да налееш нафта на бензинов двигател, би трябвало на бензинките гърловината да е по-малка и да не можеш да вкараш пистолета за дизела. При това положение, след като гърловината на дизела е по-голяма от бензиновата, няма никакъв проблем да налееш бензин в нафтовата печка....Petar написа:Ami ti kak si nalial benzin kato to mai gyrlovinite ne pasvat v smisyl 4esa s rasli4ni diametri otvorite i ako si vzel pistoleta s benzin niama kak dago navreh v otvora na rezervoara za nafta
Доколкото лично съм правил и двете става.DMDimitrov написа:Прав си колега - веднъж ми се случи и на мен подобно нещо... цял ден карах един служебен пасат дизел, зареждах го, а след работа спрях с личната кола да заредя и по инерция хванах пистолета и хоп - не искаше да влезе... чак тогава видях, че съм хванал пистолета за нафтата. Така, че да налееш бензин на дизел е безпроблемно, но обратното не става... поне на някои автомобили.
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
И какво друго ще си купиш ? Айде кажи ?slowtraveler написа: Нещата не са съвсем така...
Ако един автомобил ти прави номера веднага след гаранцията, ти би ли си купил същата марка? Аз бих се загледал към нещо по-здраво..
И какво според теб е различното от Германия до БГ ? И защо в USA всичко живо е на 3000 мили ?slowtraveler написа: И не става въпрос за въртене на 50х.км без смяна на масло, а за точно спазване на предписаното от производителя... (на Зафирата в Германия предписаната смяна е на 30х.км, а за България - 15х.км)..
Принципно има логика в това , което казваш ! Но няма как да го докажем докато не барнем някоя лаборатория за да можем ние да си тестваме нещата .slowtraveler написа: Този спор сме го водили много пъти, но сигурно си спомняш какво бе маслото на ладичките/москвичите на времето след изминати 1000км.
И какво е сега на японките след 5-10х.км. Разликата е огромна.
Заради по-лошата технология и по-големи допуски маслото обираше повече 'негативи' и множеството механични примеси.
На времето основен ремонт (бутала/сегменти) се правеше на около 100х.км поради износване на двигателя. Сега на 100х.км обикновено двигателя е 'като нов' biggrin.gif
С подобряване на технологията, се намаляват тези вредни ефекти (по-малко механични примеси и сажди). Съответно това позволява маслото да се ползва по-дълго без вредни последици...
Ще я хванеш когато видиш , че БГ е една от малкото държави където се плащат консумативите ! В повечето бели държави не плащаш нищо в гаранционния срок . Разбира се може да има някаква сума за някакъв пакет ! Пример : http://www.bmwusa.com/standard/content/ ... fault.aspxshtephan написа:Нещо не хванах финансовата логика нали си плащаш труда и консумативите,би било добре по-често да те привикват.Лично мое мнение и опит - бензинови резачки на 10000,нафтени ракети на 7500,по тази система королата я карат още без проблем а е на 420К(2.0 нафта около 1л. на 1000),а бензинките са по на 150-160К без да пипат.Навремето имаше лаборатории към плама и нефтохим.
Без значение какво - човек когато се опари обикновено търси друг вариант, а не рита ръжена втори път. Лично за мен - знаеш какъв вариант избрах. Не казвам, че е най-правилен (или, че въобще е правилен), но е опит да се избегне повторно настъпване на ръженаBass_Man написа: И какво друго ще си купиш ? Айде кажи ?
Предполагам - горивата. А за USA не мога да говоря - там нещата не винаги са логични... Като почнеш от почитта към минералните масла, и плюенето по синтетиката, големите нискотехнологични двигатели (разработка от преди 50г) - причините са много...Bass_Man написа: И какво според теб е различното от Германия до БГ ? И защо в USA всичко живо е на 3000 мили ?
Не виждам опониране на моята теза.Bass_Man написа: Ти даваш примера с Лада аз пък ще ти дам с МБ 123 ! Също лоша технология и големи допуски ! И никаде не пише да се сменява масло на 15 000 км. . Обаче ти би ли се наел да го сравниш с някой от текущите двигатели по издръжливост ? BTW по време на Ладата са правени и едни от най-здравите коли от Японците , а именно Терцел , Корола и Карина . И те не са на по 15 000 км. !
Така ,че Слоу размисли много но никога не вреди ако маслото се смени по-рано . Но ако се смени по-късо ти нямаш доказателство дали не вреди . И Веско няма!
Чудесно само , че в случая се получава пак системата "от трън та на глог " щото Мазната е също толкова добре изчислена ( за смяна на маслото говнориме ) , колкото и всяка една друга кола от тази година .slowtraveler написа: Без значение какво - човек когато се опари обикновено търси друг вариант, а не рита ръжена втори път. Лично за мен - знаеш какъв вариант избрах. Не казвам, че е най-правилен (или, че въобще е правилен), но е опит да се избегне повторно настъпване на ръжена
Само , че май забравяш , че в USA не се карат само стари автомобили USA made . Ами се продават и страшно много нови Japan made .slowtraveler написа: Предполагам - горивата. А за USA не мога да говоря - там нещата не винаги са логични... Като почнеш от почитта към минералните масла, и плюенето по синтетиката, големите нискотехнологични двигатели (разработка от преди 50г) - причините са много...
Доказателства нямам само , че маслото от 7500км до 15000км със сигурност се износва два пъти повече . В една друга тема бяхме обсъждали на дълго и на широко кое как износва маслото и има доста фактори , които му влияят .slowtraveler написа: Не виждам опониране на моята теза.
Ти имаш ли доказателство, че смяната на масло в сроковете, указани от производителя вреди?!
Аз не казвам, че честата смяна вреди.
Но според мен е излишна, и трябва да се спазват предписаните от производителя срокове. Нуждата от смяна на масло е една експонента - предполагам, че са търсили златната среда.
Е какво искаш да кажеш с това ? Първо мотора няма как да разбере дали маслото му е синтетично или не ! Най-много уплътненията да разберат .slowtraveler написа: Забравяш, че МБ123 е изчислен за минерални масла, и честа смяна на масло там е наложителна, и препоръчана от производителя...
Даslowtraveler написа: П.С. май много се отвлякохме от темата
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 6 госта