масло

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6181
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Авг 2009 08:50

В книжката на моя авенсис 1 (1.6) пишеше смяна на масло в скоростна кутия на 75х.км...
При мен сервиза смени маслото в скоростната кутия точно на 75х.км. заедно с диференциала и лагер на скоростна кутия.... wacko.gif
А преди това на Астричката си пишеше - маслото на скоростната кутия не се сменя през експлоатационния срок на автомобила. При желание можеш да му проверяваш нивото. Там проблеми със скоростите не съм имал... unsure.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Capo_69
Мнения: 29
Регистриран на: 13 Авг 2009 19:37

Мнение от Capo_69 » 25 Авг 2009 09:16

slowtraveler написа:В книжката на моя авенсис 1 (1.6) пишеше смяна на масло в скоростна кутия на 75х.км...
При мен сервиза смени маслото в скоростната кутия точно на 75х.км. заедно с диференциала и лагер на скоростна кутия.... wacko.gif
А преди това на Астричката си пишеше - маслото на скоростната кутия не се сменя през експлоатационния срок на автомобила. При желание можеш да му проверяваш нивото. Там проблеми със скоростите не съм имал... unsure.gif
Преди 2 години или 90-100000км проверих и долях 500-800гр в скоростната кутия.
Сега съм почти сигурен, че нивото е добре wink.gif
Но......, ако това се оправи (трудното включване на скоростите сутрин) след смяна на масло - ще го сменя веднага.
Друга възможност е за някаква пресадка. Не зная колко е полезно да се слагат пресадки в ск. кутия и дали ще се подобри включването на скоростите.
Има ли подобни неща изобщо ???
Ще съм благодарен за мнения.

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 25 Авг 2009 09:28

Трудното включване е възможно да е признак за износване на съединител в начален стадий. Ако е така, дори да смениш маслото на скоростите, няма да има подобрение.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Capo_69
Мнения: 29
Регистриран на: 13 Авг 2009 19:37

Мнение от Capo_69 » 25 Авг 2009 09:52

DMDimitrov написа:Трудното включване е възможно да е признак за износване на съединител в начален стадий. Ако е така, дори да смениш маслото на скоростите, няма да има подобрение.
:thumbsup: Браво.
Наистина сам за смяна на съединител, но отлагам вече година wink.gif
Миналата година малко го прегрях когато бях на море.
Едно паркиране на заден по един налкон........ Доста замириса съединителя.
И от тогава до сега ....., викам си не му е още времето wink.gif
Нали не "боксува" biggrin.gif
Та съгласен съм, че това също влияе, но до колко wacko.gif
И друг момент е, че след няколко километра градско скоростите влизат добре :thumbsup:
Може би маслото след като се разбие достатъчно в кутията скоростите си влизат нормално.
Дори е достатъчно да покарам километър на 2-ра или 3-та скорост и се оправя.
А сутрин....., е ужас направо sad.gif
За да тръгна на първа трябва да натисна съединителя и да поизчакам 3-5сек. преди да включа на първа. И така докато се разбие маслото за да се нормализира включването на предавките.
Направо ме нерви това mad.gif

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 25 Авг 2009 09:56

Capo_69 написа: Наистина сам за смяна на съединител, но отлагам вече година wink.gif
Щом си за смяна на съединител, по-добре смени него и едновременно с това и маслото на кутията. Така или иначе ще се свалят скорости...
Аз лично си мисля, че проблема не идва от масло.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6181
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Авг 2009 10:16

От едно паркиране не може да ти свърши съединителя, дори и да си го попрегрял и да е замирисал на феродо...
Пък и щом скоростите включват нормално при загряване на скоростната кутия - нещата се въртят около маслото.
Трудното включване сутрин повече ми прилича на неподходящо масло в скоростната кутия.
Навярно зимата скоростите стават съвсем трудни за включване..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 25 Авг 2009 10:22

Може и да не е точно за Тойота, но имах проблем по подобен начин с превключването на скоростите на двутактовия ми вартбург.
Първа и втора влизаха доста трудно дори понякога с леко прихъркване.
Смених маслото с по-леко и сега всичко е песен! Няма топла студена, винаги влиза.
Дори преди да сменя маслото в движение беше невъзможно да вкараш първа. Сега си влиза и при 10км/ч.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 25 Авг 2009 10:23

Moita kogato e studena na 1 , 2 i 3 predavka e mnogo humna no kogato zagree napravo si "myrka" i se 4udia dali ako smenia masloto na skorostnata kutia nethtata hte se opraviat . Ina4e skorostite si vlizat idealno.I pak hte popitam dali niakoi znae kolko litra maslo sybira skorostnata kutia na Avensis 1

Capo_69
Мнения: 29
Регистриран на: 13 Авг 2009 19:37

Мнение от Capo_69 » 25 Авг 2009 15:39

CuMo написа:Може и да не е точно за Тойота, но имах проблем по подобен начин с превключването на скоростите на двутактовия ми вартбург.
Първа и втора влизаха доста трудно дори понякога с леко прихъркване.
Смених маслото с по-леко и сега всичко е песен! Няма топла студена, винаги влиза.
Дори преди да сменя маслото в движение беше невъзможно да вкараш първа. Сега си влиза и при 10км/ч.
Хехехехехе biggrin.gif
Подходящо сравнение с Вартбург biggrin.gif и Авенсис wink.gif
Ами ще опитам със смяна на маслото, но не зная какво да наливам :help:
Като параметри, иначе марката мисля не е от такова значение.
при този мои проблем какво да наливам :help:

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 25 Авг 2009 15:55

при трудно включване слагай 80W90 full syntetic,макар че най-правилно е да погледнеш мануала!
повече от 2 л не вярвам да идат,но нали си има горна пробка,наливаш докато почне да тече.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 25 Авг 2009 16:09

Capo_69 написа:но не зная какво да наливам :help:
Като параметри, иначе марката мисля не е от такова значение.
при този мои проблем какво да наливам :help:
Ако искаш, дай точен модел и година на колата и ще ти кажа, какво и дават по каталог.

Двигателя 1ZZ-FE 129hp ли е?
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Авг 2009 16:18

Абе що едни и същи работи се дъвчат до припадане ?
Ето ви сервизните данни за всички масови кашони :
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /final.pdf
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /Final.pdf
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /Final.pdf
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /Final.pdf
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /Final.pdf

Айде сега всички заедно пак да питаме в отделни теми какво масло , кога и къде да сипеме !

Capo_69
Мнения: 29
Регистриран на: 13 Авг 2009 19:37

Мнение от Capo_69 » 25 Авг 2009 20:50

DMDimitrov написа:
Capo_69 написа:но не зная какво да наливам :help:
Като параметри, иначе марката мисля не е от такова значение.
при този мои проблем какво да наливам :help:
Ако искаш, дай точен модел и година на колата и ще ти кажа, какво и дават по каталог.

Двигателя 1ZZ-FE 129hp ли е?
Тойота Авенсис 1.8 VVT 2004г. Бензин biggrin.gif 137000км.
80W90 по-рядко ли е маслото ?
Ако ДА, логично е да смазва по-добре.

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 26 Авг 2009 09:00

Ето ти всичко, което дават за твоята кола... предполагам и други спецификации не са ти известни, за това копирам всичко.

Engine oil with filter
3,70 Litres

Engine oil specification
ACEA A3

Manual gearbox
Model code AZT250 2,50 Litres
Model code ZZT250 Model code ZZT251 1,90 Litres

Transmission oil specification
API GL - 4

Automatic gearbox
Model code AZT250 3,50 Litres
Model code ZZT250 Model code ZZT251 2,90 Litres

Automatic gearbox oil specification
Dexron III

Power steering oil specification
Dexron II / III

Coolant
5,80 Litres
with automatic gearbox 5,70 Litres

Cooling fluid specification
Glykol

Brake fluid when changing
1,20 Litres

Brake fluid specification
DOT 4

Air-conditioning system refrigerant
410 - 470 Gram

Refrigerant specification
R 134a

Cooling oil specification
ND 8

Tank capacity
60 Litres

Clutch fluid specification
DOT4

Маслото на кутията трябва да поддържа API GL - 4 стандарт, 75W90 или 80W90.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Capo_69
Мнения: 29
Регистриран на: 13 Авг 2009 19:37

Мнение от Capo_69 » 26 Авг 2009 09:46

Благодаря много за инфото :thumbsup:
Имам последен въпрос относно маслото за ск. кутия.
Каква е разликата от тези 75w90 и 80w90, и в моя случай кое ще е по подходящо. Спрял съм се на Арал

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot], Bing [Bot] и 7 госта