
Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.
Мнение от shtephan » 14 Авг 2009 15:00

shtephan
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2009 21:35
На мен също не ми бе удобно хващане на ръчната на 9-ти зъб (дръжката - почти вертикална).
За какво нарушаване на каско може да става дума, при условие, че самия официален сервиз ми я регулира да хваща на 3-ти зъб?!
П.С. какъв е проблема да се сравняват и автоомобили с барабанни задни спирачки - няма разлика в спирачното усилие...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 05 Май 2009 00:07
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от avensis1,8 » 15 Авг 2009 12:35
avensis1,8
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2009 13:15
Навярно не съм се изразил съвсем правилно за наблюденията ми.avensis1,8 написа:... просто не смеех да си ги помисля, дотолкова съм свикнал с „божия закон” предните спирачки да поемат по-голямата част от спирачното усилие и вследствие на това техните накладки да се износват по-бързо. ...
Няма промяна в 'божия закон'.
Предните спирачки пак поемат по-голямото усилие, но баланса между задни/предни не е достатъчно прехвърлен към предните (например вместо 65/35, баланса е 55/45).
Просто задните спирачки заради 'божия закон' се изчисляват, че ще поемат по-малко натоварване (площта на диска е по-малка, накладките са по-малки).
Според мен затова и накладките на задния мост се износват по-бързо от предните, защото са принудени да поемат по-голямо натоварване в сравнение с това при който са изчислявани спирачките...
Друг фактор е този, че може англичаните да са правили сметките за пълен автомобил (с доста по-голямо натоварване на заден мост)...

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 05 Май 2009 00:07
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от avensis1,8 » 15 Авг 2009 14:32
avensis1,8
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от Vesko » 15 Авг 2009 14:35
Всичко зависи от стила на каране. Сменяли са ми на хибрида предни накладки за 15к км.avensis1,8 написа:Отново благодаря slowtraveler. Думите ти обясняват защо задните накладки се износват преди предните. Но не намерих темата за накладките, така че моля те пусни линк към нея. Просто ми се струва, че въпреки всичко, 21500 км е прекалено рано за смяна на каквито и да било накладки.
Vesko
Мнение от shtephan » 18 Авг 2009 09:22
Добре кажете сега защо мърда авенсиса на ръчна,това беше темата,наистина има свободен ход по дъгата.
shtephan
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 18 Авг 2009 14:07
Това си е така, защото екстреното спиране едва ли ти е повече от 0.5% от общото използване на спирачката...
Да, като ти приплъзнат задните колела (помисли, защо ще приплъзнат първо те при разпределение на спирачно усилие 50/50), ЕБД с АБС ще се погрижи да освободи колелото и с това ще намали износването, но до там. При всяко ли спиране при теб сработва ЕБД?...
За маздата - не е с алуминиеви вложки на педалите (обикновено влизат в оборудването на шестичките с по-спортен дух - на MPS-276к.с. ) и няма нищо спортно в колата...
Обикновен седан си е, и е по-маломощен от 2.0 Авенсис...
Вярно, че хода е много къс, но спирачките са много по-ефективни спрямо по-мощния авенси.....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от shtephan » 24 Авг 2009 08:41
shtephan
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Мнение от baba_metca » 26 Авг 2009 13:18

Като пак казвам нямам никаква база за сравнение с други автомобили, всъщност имам FIAT CROMA 89г, но пък с 4дискови спирачки, без ABS, ако изобщо е сравнение това де

baba_metca
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 22 Яну 2015 14:39
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 1.8 VVTI
Re: Хлабава ръчна спирачка Авенсис 1,8
Мнение от baivlado » 23 Дек 2015 17:04
Разгледах тази и други подобни теми във форума, но не намерих конкретен отговор. И при мен ръчната спирачка хваща стабилно на предпоследния или последния зъб и малко ме е страх при по-голям наклон да я оставя така ако не съм включил и на скорост.
Ако някой знае как се регулира или е попадал на информация в нета как става регулирането бихте ли споделили? Колата е от подписа ми - Avensis T25, 2007-ма година.
baivlado
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Хлабава ръчна спирачка Авенсис 1,8
Мнение от TATI » 23 Дек 2015 18:15
Сваля се гумата, диска се завърта, така че гумената тапичка да е в долно положение.baivlado написа:Здравейте,
Разгледах тази и други подобни теми във форума, но не намерих конкретен отговор. И при мен ръчната спирачка хваща стабилно на предпоследния или последния зъб и малко ме е страх при по-голям наклон да я оставя така ако не съм включил и на скорост.
Ако някой знае как се регулира или е попадал на информация в нета как става регулирането бихте ли споделили? Колата е от подписа ми - Avensis T25, 2007-ма година.
Сваляш тапичката, бъркаш с една плоска отвертка и започваш да натягаш механизма до край, т.е. диска да не може да се върти.
После отпускаш 8 зъбчета.
Същото се повтаря и за другото колело.
След това се пробва на кой зъб лови.
По предписание, за Авенсис е на 6-9 зъб.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
baivlado
Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.
Мнение от bliznakov » 26 Юли 2016 22:15
имам проблем с ръчната спирачка на Avensis Т25.
Проблемът е елементарен, но ми трябва съвет.
! | Съобщение от: Akima |
Забравили сте само да го опишете... |
Причина: Правопис.Моля прочетете правилата.Вежливост.
bliznakov
bliznakov
Обратно към “Спирачна система”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост