Тресене във волана

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Тресене във волана

Мнение от krasikalchev » 16 Авг 2009 12:46

Здравейте, бих искал да попитам на какво се дължи това. Като взех колата преди 5 месеца като че ли не забелязвах подобен проблем. При движение по права линия и при леки завои всичко е наред. Когато се наложи да завъртя крмилото даречем половин оборот и нагоре се усеща едно леко тресене, като че ли се от хидравликата. Струва ми се че при въртене в едната посока тресенето е по често от колкото при другата. Този проблем започна преди около 3 месеца от време навреме и напоследък започна да го прави все по-често ( но не и постоянно). Нивото на хидравличната течност е проверено и е в норми. Ремъка задижващ хидравличната помпа е сменян от предния собственик. Не се забелязват никакви течове от никъде. Някакви идеи на какво може да се дължи това и дали има някаква опасност за хидравликата ако се кара така? Предния собственик е бил долял съвсем малко течност в казанчето ( напр. 20 - 30 гр.) щото било близо до минимума. Възможно ли е да има някаква несъвместимост със старото масло?


П.С. С каква течност се пълни системата. До колкото знам има 2 вида хидравлични течности, някой може ли да напише точно име?

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 18 Авг 2009 08:08

Хайде бе колеги, всички ли са наморе. Дайте някакъв съвет

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 18 Авг 2009 08:37

krasikalchev написа:Хайде бе колеги, всички ли са наморе. Дайте някакъв съвет
Маслото за хидравликата ти е ATF- DIII ...
За тресенето при завиване, причините може да са няколко...
Разбит кормилен накрайник, крива или раз балансирана полуоска или разбито вътрешно каре...
Също и от изтървал амортисьор, може да се появят вибрации при завиване ...
Най добре иди на сервиз, да ти проверят тези неща... Така със гадаене не става...
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 26 Авг 2009 07:22

Смениха ми маслото в хидравликата с Castrol ATF DIII. Тресенето си остана. Забравих да кажа че се чува също и лек шум. Вярно е че предния ляв амортисьор беше изпуснал но преди 2 седмици ги смених и двата. Тресенето се усеща най вече като въртя волана на място - например при паркиране. В сервиза дето ми го смениха ми предлагат да сложат за 10 - ина лева някаква белгийска добавка за хидравлика, която била много добра, ма незнам дали ще помогне. От никъде не се вижда омазняване и нивото на маслото си е все същото в резервоарчето. В сервиза казаха че може да е от рейката. Струва ми се че шума и тресенето идва по скоро от лявата страна в предницата. Иначе в движение почти не се усеща - по точно само при завъртане на волана да речен над половин оборот. Кажете какво още да правя, че ме дразни.

По отношение на полуоска и каре ми се струва, че не ше да е от тях щото както казах когато съм в движение проблема не се усеща, а най вече когато въртя кормилото на място.

П.С. Каква може да е цената на рейката за моя модел?

Поздрави

КК

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6180
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Авг 2009 09:09

Колега, работи ли ти хидравликата - работи...
Ако не са те учили при карането на шофьорския курс - да знаеш: въртенето на волана на място е много нежелателно...
При въртене на волана на място първо караш гумите да се плъзгат по асфалта, като ги усукваш в несвойствена за тях посока. Увеличава се вероятността да ги повредиш (например ако има някакъв камък, или метален ръб на шахта).
Освен това нужното усилие за завиване на колелата е много по-голямо от обичайното. Съответно се претоварва хидравликата. Претоварването често се изразява в приплъзване на ремъка към хидр.помпа особено при крайно положение, където налягането се увеличава още повече и започват да изпускат ограничителните клапани..
Освен това от натоварването спадат оборотите на двигателя - може претрисането да е от там...
При мен системата е с електроусилвател и въпреки това в инструкцията пише, че ако маневрирам дълго време на място системата ще се самоизключи за да не се претовари...
Затова и навремето ни учиха при маневриране да не въртиш волана на място - подготвяш маневрата така, че да се налага минимално въртене на място, и по възможност при това въртене придвижваш автомобила 10-20см за да избегнеш гореописаните ефекти...

Моя съвет е: не се вкарвай във филми. Следи нивото и всичко ще е ОК...
Рейката обикновено е 'златна', а и не са толкова много кадърните майстори, дето могат да пипат хидравлика без след това да протече някое съединение...
Тресенето може да е и от по-ниски обороти на двигателя.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 26 Авг 2009 09:41

krasikalchev написа:
По отношение на полуоска и каре ми се струва, че не ше да е от тях щото както казах когато съм в движение проблема не се усеща, а най вече когато въртя кормилото на място.


Да, но това за въртенето на место, го казваш чак сега...Във първият ти пост липсва...
Сега, при това положение, най напред си провери лагерите на Макферсъна, да не е блокирал някой и да създава допълнително напрежение...
Ако не е от тях, или помпата ти е за ремонт, по точно клапанът в нея, който трябва да регулира налягането при различни обороти, или рейката...
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
kofarata
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2008 14:22
Местоположение: Sofia

Мнение от kofarata » 26 Авг 2009 11:00

рейката ще да е. Предполагам тресенето не се усеща при още незагряла кола, а след това? Но както казва колегата по-горе, щом работи по-добре не се вкарвай в излишни филми. А и идва студена зима wink.gif
Toyota Celica (T20) 7А
Toyota Corolla (АE92) 4А

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 26 Авг 2009 12:02

Лагерите ги проверихме при подмяната на амортисьорите - бяха ОК. Освен това ги измихме идеално и ги натъпкахме с грес ( от тая с МоS дето е за полуоски). Следователно остават помпа или рейка. Това за въртенето на място го знам но все пак когато трябва да паркираш до тротоара се налага да направиш някоя и друга маневра на място. А както казах преди го нямаше. Освен това и при движение когато правя по голям или рязък завой също го има. Пробвах примерно с по-високи обороти на по ниска предавка в завой и пак си го имаше. В интерес на истината мисля, че няма значение дали е загряла или не. Усеща се постоянно - например паля, изкарвам я от гаража и като направя маневра за да сляза на улицата се появява, макар че като че ли се усеща можеби малко по слабо. Това за зимата какво значение има - при по-студено време, когато маслото е по гъсто няма да се усеща ли? Ако е така това обяснява защо като я купих април месец го нямаше този ефект. А какво ще кажете за тази присадка дето ми я предлагат в сервиза дето я водих - има ли смисъл да давам пари за нещо което въобще не съм сигурен дали ще помогне?
И последно мога ли да си я карам и така без да има някакви допълнителни нежелани ефекти напред във времето?
А за майсторите ме предупредиха че наистина тук в Русе например нямало такъв който да извърши ремонт по хидравликата - точните думи на собственика на сервиза бяха има едни момчета в София дето се занимават само с това но ремонта излизал доста солено.

Благодаря за всички коментари.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта