Няколко питанки
Няколко питанки
Ходих днес в сервиза на Тойота с няколко оплаквания,става въпрос за гаранционен автомобил Аурис 1.4 бензин 2008г:
1.Периодично ми се случва, когато спра на светофар за по-дълго (40-50сек. примерно),както съм натиснал педала на спирачката да потъва навътре - малко ,но се усеща.Погледнаха за малко ,направиха две врътки пред шоурума и ми казаха спирачките са ОК.Потъването на педала ми обясниха със серво ала бала,колата като е на стенд бай не правила не знам си какво - аз лично не разбрах защо се получава така от време на време,но според мен НЕ Е нормално да се случва.Моля да дадете съвет да ходя ли пак да ги тормозя или наистина е нормално.
2.Два пъти доливам антифриз за последните 2 месеца!Имам едно Поло 10 годишно,не съм слагал и капка поне 2 години!Отново било нормално?!?!Като било горещо антифриза се разширявал и през някаква тръбичка се изпускало излишното количество(под нивото LOW да отбележа).При полото било цялостна циркулация ,при Ауриса частична,дрън дрън.Според мен отново това НЕ Е редно.Моля за коментар!
3.Съвсем между другото им казах ,че от време на време ,кат се пуска климатика дрънчи странно - върнаха се след малко и ми казаха,че ще поръчат компресор и до седмица ще го сменят.Питах какъв е проблема -отговорът беше -"нали е в гаранция,така и така дрънчи ,ще го сменим".
Тва става във Варна.
1.Периодично ми се случва, когато спра на светофар за по-дълго (40-50сек. примерно),както съм натиснал педала на спирачката да потъва навътре - малко ,но се усеща.Погледнаха за малко ,направиха две врътки пред шоурума и ми казаха спирачките са ОК.Потъването на педала ми обясниха със серво ала бала,колата като е на стенд бай не правила не знам си какво - аз лично не разбрах защо се получава така от време на време,но според мен НЕ Е нормално да се случва.Моля да дадете съвет да ходя ли пак да ги тормозя или наистина е нормално.
2.Два пъти доливам антифриз за последните 2 месеца!Имам едно Поло 10 годишно,не съм слагал и капка поне 2 години!Отново било нормално?!?!Като било горещо антифриза се разширявал и през някаква тръбичка се изпускало излишното количество(под нивото LOW да отбележа).При полото било цялостна циркулация ,при Ауриса частична,дрън дрън.Според мен отново това НЕ Е редно.Моля за коментар!
3.Съвсем между другото им казах ,че от време на време ,кат се пуска климатика дрънчи странно - върнаха се след малко и ми казаха,че ще поръчат компресор и до седмица ще го сменят.Питах какъв е проблема -отговорът беше -"нали е в гаранция,така и така дрънчи ,ще го сменим".
Тва става във Варна.
Re: Няколко питанки
е как бе, на мен ми казаха пет години да не го мисля тоя антифризzovirax написа:2.Два пъти доливам антифриз за последните 2 месеца!Имам едно Поло 10 годишно,не съм слагал и капка поне 2 години!Отново било нормално?!?!Като било горещо антифриза се разширявал и през някаква тръбичка се изпускало излишното количество(под нивото LOW да отбележа).При полото било цялостна циркулация ,при Ауриса частична,дрън дрън.Според мен отново това НЕ Е редно.Моля за коментар!

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
zovirax, при мен положението със спирачката е същото. Даже ти казваш, че на светофар потъва малко, а при мен след по-силно натискане, след 3-4 секунди потъва много.
Преди една година ходих в ТМ Ауто да питам / колата не е в гаранция / какво става. Отговориха ми това, което са казали и на теб.
След това ходих в още два сервиза и там ми казаха същото.
Карам една година-45 000км и няма никакъв проблем. Спира нормално.
PS. Колата е Авенсис.
Преди една година ходих в ТМ Ауто да питам / колата не е в гаранция / какво става. Отговориха ми това, което са казали и на теб.
След това ходих в още два сервиза и там ми казаха същото.
Карам една година-45 000км и няма никакъв проблем. Спира нормално.

PS. Колата е Авенсис.
Мерси на всички взели участие по темата.До колкото разбирам със спирачките все пак всичко е наред,въпреки моята мнителност.
А за антифриза какво ще кажете,сипвате ли като за световно?И има ли наистина някакъв изпускателен клапан около капачката от където да излиза някакво количество антифриз при голямо налягане?Значи при мен се получи,че целият ръб на казанчето беше оплескан в розово,както и околните маркучи,така че не мога да кажа дали е от едно място.Сега го измиха ,ако пак стане така ще направя снимки:)
И за климатика страшно се издразних на обяснението какъв е проблема-така и така дрънчало,щели да сменят компресора!
А за антифриза какво ще кажете,сипвате ли като за световно?И има ли наистина някакъв изпускателен клапан около капачката от където да излиза някакво количество антифриз при голямо налягане?Значи при мен се получи,че целият ръб на казанчето беше оплескан в розово,както и околните маркучи,така че не мога да кажа дали е от едно място.Сега го измиха ,ако пак стане така ще направя снимки:)
И за климатика страшно се издразних на обяснението какъв е проблема-така и така дрънчало,щели да сменят компресора!
- polsun
- Мнения: 242
- Регистриран на: 06 Фев 2009 07:45
- Местоположение: Габрово/В. Търново
- Обратна връзка:
За педала на спирачакта не се притеснявай наистина и при мен на Селиката е така.zovirax написа:Мерси на всички взели участие по темата.До колкото разбирам със спирачките все пак всичко е наред,въпреки моята мнителност.
А за антифриза какво ще кажете,сипвате ли като за световно?И има ли наистина някакъв изпускателен клапан около капачката от където да излиза някакво количество антифриз при голямо налягане?Значи при мен се получи,че целият ръб на казанчето беше оплескан в розово,както и околните маркучи,така че не мога да кажа дали е от едно място.Сега го измиха ,ако пак стане така ще направя снимки:)
И за климатика страшно се издразних на обяснението какъв е проблема-така и така дрънчало,щели да сменят компресора!
А за интифриза няма клапан а едно малко "S" образно маркуче на разширителният съд ако наистина фърля от него лесно може да го провериш. Все ще има някакви следи от антифриз. А ти стягаш ли добре капачката след като доливаш?
Вярно че си в гаранция и за смяната на компресора няма да дължиш нищо но се пак нищо няма да им е струвало да ти обеснят поне причината за това.
1.За компресора бъди сигурен ,че е от муфата,но в габрово ми обясниха ,че тя не е отделна част и смениха целия компресор гаранционно - става дума за ярис 1.3.
2.А за антифриза наистина е проблем и сочи към нехерметичност на клапан на капачката,ако има такъв или на по-високо ниво от необходимото.Спри да доливаш и отиди при тях ,когато е паднал да долеят те и да си направят експеримента.
3.Спирачките на всички са така,просто вакума зависи от оборотите на двигателя.Така се проверява по бабешки между другото и дали работи сервото.Натискаш няколоко пъти на изключен двигател докато се втвърди педала и като го държиш натиснат палиш трябва да потъне осезаемо.
2.А за антифриза наистина е проблем и сочи към нехерметичност на клапан на капачката,ако има такъв или на по-високо ниво от необходимото.Спри да доливаш и отиди при тях ,когато е паднал да долеят те и да си направят експеримента.
3.Спирачките на всички са така,просто вакума зависи от оборотите на двигателя.Така се проверява по бабешки между другото и дали работи сервото.Натискаш няколоко пъти на изключен двигател докато се втвърди педала и като го държиш натиснат палиш трябва да потъне осезаемо.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007
Спрях да доливам антифриз и им закарах колата отново цялата оплескана в розово и ниво доста под LOW.Най-накрая смениха разширителния съд за антифриза и вече всичко е ОК(оказа се лоша заводска спойка на двете пластмасови части на разширителния съд).
След смяната на компресора на климатика бях изумен от факта ,че не дрънчи ,но ЛЕКИЧКО подухва хладен въздух.Преди на 2-ра степен ми замръзваше челото,а тогава съм включвал на 3-та - 4-та,без особен ефект.Днес имах час за сервиза ,но от няколко дена климатика си работи без проблем сякаш.Кой знае какво са си казали тия - "тоз психопат пак идва да ни тормози без причина"
Значи със сигурност не си въобразявам,че е духало слабо студено,защото ходих специално до един колега да му продухам климатика на ауриса за справка и разликата беше осезаема.Идеи как така след смяна на компресор ефективността на климатика я няма никаква,а после се пооправя от "само себе си "?
След смяната на компресора на климатика бях изумен от факта ,че не дрънчи ,но ЛЕКИЧКО подухва хладен въздух.Преди на 2-ра степен ми замръзваше челото,а тогава съм включвал на 3-та - 4-та,без особен ефект.Днес имах час за сервиза ,но от няколко дена климатика си работи без проблем сякаш.Кой знае какво са си казали тия - "тоз психопат пак идва да ни тормози без причина"

Значи със сигурност не си въобразявам,че е духало слабо студено,защото ходих специално до един колега да му продухам климатика на ауриса за справка и разликата беше осезаема.Идеи как така след смяна на компресор ефективността на климатика я няма никаква,а после се пооправя от "само себе си "?
1. Това със спирачките никога не ми се е случвало когато е запалена. Случи ми се да я огася докато паркирах и тогава педала на спирачките хлътна. Учудва ме че другите колеги казват че е нормално.
2. Радвам се че са ти оправили проблема, защото на нова кола да доливаш антифриз не е нормално. Преди 20 години баща ми имаше една шкодичка 105 - при нея беше нормално доливането защото беше кола на 15 години.
ПС. изобщо недей да се притесняваш да ходиш до сервиза дори и за най-малкото нещо. Колата е гаранционна и те са длъжни да оправят проблема. Аз не бях ходил отдавна, но наскоро ходих заради това че Range-a на бордовия компютър не се преизчисли след като налях бензин. Колата беше на контакт докато наливах и заради това стана така. Колкото и елементарен да е този проблем те са длъжни да го погледнат.
Така че да не ти пука какво те са си помислили когато са те видяли отново.
2. Радвам се че са ти оправили проблема, защото на нова кола да доливаш антифриз не е нормално. Преди 20 години баща ми имаше една шкодичка 105 - при нея беше нормално доливането защото беше кола на 15 години.
ПС. изобщо недей да се притесняваш да ходиш до сервиза дори и за най-малкото нещо. Колата е гаранционна и те са длъжни да оправят проблема. Аз не бях ходил отдавна, но наскоро ходих заради това че Range-a на бордовия компютър не се преизчисли след като налях бензин. Колата беше на контакт докато наливах и заради това стана така. Колкото и елементарен да е този проблем те са длъжни да го погледнат.
Така че да не ти пука какво те са си помислили когато са те видяли отново.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта