филтър за твърди частици

p_zarkov
Мнения: 120
Регистриран на: 31 Май 2008 11:15
Местоположение: Русе

филтър за твърди частици

Мнение от p_zarkov » 17 Юли 2009 10:57

чета си във форума и ето какво ми направи впечатление : изказване на един колега :.Не знам имаш ли филтър за твърди частици,ако имаш наливай само хубава нафта,че почват едни чекове.
Та да споделя.
От време на време както си карам колата ми изгасва и светва онази лампа която прилича на двигателче.Става когато си поиска и на каквато скорост и предавка си реши.НИКАКВА ЗАКОНОМЕРНОТ!
Ходих в Тойота там правиха някакви замервания с комп. когато колата се движи и нищо нередно не откриха.ИМАШЕ ЕДНА ЗАПИСАНА ГРЕШКА В КОМПА НА КОЛАТА преведоха я като грешка в горивната система .......................... изтриха я . След 1200-1300км пак същата работа и пак същата грешка и пак я истриха и наскоро пак угаснах и не мисля до хода да ми трият грешката че струва 30лв а ефект никакъв.
И в този ред на мисли да попитам този филтър за твърди частици къде се намира и дали се почиствва или трябва смяна с нов . Колата е авенсис 2003г Д4Д. Благодаря!

grisha
Мнения: 16
Регистриран на: 17 Мар 2009 18:09

Мнение от grisha » 17 Юли 2009 13:06

ee kolega i na men mi swetna onazi lampoa deto prili4a na dvigatel4e, i az hodih v TM i kakvo haide na kompiutara , na ti edna dobavka i karai, a v4era i edin po seriozen bair ne mojah da ka4a!!

p_zarkov
Мнения: 120
Регистриран на: 31 Май 2008 11:15
Местоположение: Русе

Мнение от p_zarkov » 17 Юли 2009 15:41

Аз нямам проблеми с мощноста.Даже си е повече отколкото трябва защото съм с чип на мотора.Само това дето гасне когато си поиска не ме кефи защото не знам кога ще ме издъни/ ако стане когато изпреварвам примерно и трябва да се прибера в моето платно,а тя вземе че угасне и този дето съм го изпреварвал ще ми се качи в багажника..............ДА НЕ ЧУЕ ДЯВОЛ ДА СЕ СЛУЧИ ТАЯ ДИВОТИЯ!!!

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 17 Юли 2009 22:55

Ето един цитат :
....................Unlike many other particulate filters, the Toyota DPF catalytic converter is ‘self-cleaning’, hence is maintenance free throughout the life of the vehicle. An exhaust fuel injection is used to raise the DPF catalyst temperature on a controlled basis and the particles burn off to clear the filter pores. This process requires the addition of a fifth fuel injector which is placed in the exhaust manifold..................

Смяната му е "соленичка" ако се стигне дотам .
Иначе е част от изпускателната система.Визуално прилича на "цилиндрично" гърне.Служи за отделяне на "саждите" в изгорелите газове и последващото им доизгаряне.Функцията му единствено екологична и няма никаква друга полза от него.Регенерира се сам ,както пише в цитата.Колко живот има незнам.На Пежо първите такива филтри са изкарвали около 80 000км,следващото поколение около 120 000.Като минат тия километри вече трудно се саморегенерират .Сега новите ги дават около 180 000,с идея да ги направят постоянни,т.е да изкарват целия живот на един автомобил.Като цяло са възел създаващ само ядове.Това поне е при Пежо.Имам познат с Нисан Кашкай и той се оплаква от проблеми с филтъра(колата е на 10-ина хиляди).Тойотките как са ги направили ...... sad.gif
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 17 Юли 2009 23:46

колега не се тревожи,защото твоята кола няма такъв филтър.най-много да има оксидационен катализатор,но той е нещо друго и е изключено да идва грешката оттам.
най-вероятно ти се е затлачил EGR вентила,трябва да го размонтираш,отвориш и почистиш.
ето ти нагледно как става при 2,2d4d мотора:

http://rav4faq.kerkerinck.de/xa3/rav4fa ... nigung.pdf

аз разбира се не съм ясновидец и това е само едно предположение.ако нямаш късмет може проблема да е в помпата,но дано да не е.
и за в бъдеще се замислете дали си струва да купувате дизели,особено тия по-новите.
mad.gif

ps:'...грешка в горивната система...' може да е помпа,но може системата да засмуква въздух от някое дефектно уплътнение.вземи кода на грешката от тойота и дай насам,имам човек в австрийски сервиз да видим какво ще каже.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Юли 2009 01:28

Ти пък ще караш хората да мислят , че евтиното е скъпо tongue.gif .

p_zarkov
Мнения: 120
Регистриран на: 31 Май 2008 11:15
Местоположение: Русе

Мнение от p_zarkov » 18 Юли 2009 10:11

jim_beam написа:колега не се тревожи,защото твоята кола няма такъв филтър.най-много да има оксидационен катализатор,но той е нещо друго и е изключено да идва грешката оттам.
най-вероятно ти се е затлачил EGR вентила,трябва да го размонтираш,отвориш и почистиш.
ето ти нагледно как става при 2,2d4d мотора:

http://rav4faq.kerkerinck.de/xa3/rav4fa ... nigung.pdf

аз разбира се не съм ясновидец и това е само едно предположение.ако нямаш късмет може проблема да е в помпата,но дано да не е.
и за в бъдеще се замислете дали си струва да купувате дизели,особено тия по-новите.
mad.gif

ps:'...грешка в горивната система...' може да е помпа,но може системата да засмуква въздух от някое дефектно уплътнение.вземи кода на грешката от тойота и дай насам,имам човек в австрийски сервиз да видим какво ще каже.
Благодаря за съвета но не можах да отворя страницата..........
п.с.мотрора ми е 2000 куб 115коня,а ти пишеш за мотор 2,2 д4д,сигурно са на едно и също място ?

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 18 Юли 2009 16:14

със сигурност няма да е на едно и също място,но ще го намериш лесно,като знаеш как изглежда.
линка не се отваря,а е директен download на един pdf файл.
за да го отвориш трябва да имаш инсталиран pdf reader като acrobat reader,foxit reader или подобни.
и още нещо,не се набутвай да ти нулират грешките,а просто откачи акумулатора за 5 мин.,така също ги изчистваш.
но естествено най-добре да откриеш причината и да я отстраниш. wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

p_zarkov
Мнения: 120
Регистриран на: 31 Май 2008 11:15
Местоположение: Русе

Мнение от p_zarkov » 18 Юли 2009 23:34

пробвах да си свля този"АКРОБАТ"но нещо не стана.....както и да е ! Да питам на акумолатора и двете клеми ли да откача или само плюсовата?Благодаря!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 19 Юли 2009 08:45

http://mirrors.foxitsoftware.com/pub/fo ... 30_enu.msi

свали и инсталирай тая програма.

на акумулатора все едно коя клема,най-добре минуса(масата).
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

p_zarkov
Мнения: 120
Регистриран на: 31 Май 2008 11:15
Местоположение: Русе

Мнение от p_zarkov » 20 Юли 2009 01:32

А можело значи biggrin.gif !!!!!!
Отвориха се картинките и видях кривата тръбичка която изглежда лесно се сваля/ма много мизерия се събрала там ?! unsure.gif /
Утре ще огледам под капака на колата да видя къде при мен стои за да я демонтирам и почистя.Дано се оправи ! В крайна сметка няма да стане по-лошо все от полза ще е .Аз с немския съм на ВИ /то и с енглиша е така wacko.gif /но май пише че не е лошо да се прави такава профилактика на 30 000км.
Това е метален елемент и едно изчегъртване на нагара с отверката и измиване с кореселин не би му навредило ,нали?
Само да питам тези грешки за които говорим че се отчитат от компа в колата ако не се чистят какво става?Стоят си ЗАПИСАНИ НЯКЪДЕ ТАМ и служат за информация на техниците/на тези които могат да ги разчетат/Мисля че не би трябвало да влиае на работата на мотора?Моята грешка която показа компа в Тойота по спомен бе 122.

p_zarkov
Мнения: 120
Регистриран на: 31 Май 2008 11:15
Местоположение: Русе

Мнение от p_zarkov » 20 Юли 2009 10:33

днеска огледах двигателя , но такаова нещо за което говорим не видях!!! mellow.gif
Махнах предпазната кора дето пише " тойота Д4Дизел " но и отдолу нямаше такава метална тръбичка която да прилича на EGR вентила!
Сигурно е сложена некъде дет не се демонтира така лесно както тази на снимките от файла за РАВ 4 който отворих. Това в двигателя дай предположения къде да гледам .
http://www.mobilen.bg/photos1/1/big/112 ... 091_10.pic

dilalaz
Мнения: 30
Регистриран на: 02 Авг 2008 11:58
Местоположение: Варна

Мнение от dilalaz » 20 Юли 2009 12:57

На един колега с Peugeot 307 SW дизел този т.нар. FAP му правеше големи проблеми, колата влизаше в някакъв сервизен режим и не вдигаше повече от 90. Той махна филтъра, но се оказа, че прилежащият датчик подава между 0.6 и 2 V (цитирам по памет) към компа. Извън тези граници се генерира сигнал за авария. Накрая успяхме да го излъжем с един резистор и един диод и стабилизирахме напрежението на около 0.7 V. Но при Авенсиса не знам... wacko.gif
Toyota Corolla Sol 1.6 VVT-i MMT

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 20 Юли 2009 18:48

p_zarkov написа:... и едно изчегъртване на нагара с отверката и измиване с кореселин не би му навредило ,нали?
...
това с отвертката не е за препоръчване,първо взимаш прахосмукачка и гледаш да не изпадне някое голямо парче във въздухозасмукващите тръби към двигателя,а самия EGR го измиваш в някакъв разредител,и коресилин трябва да стане или го напръскай със спрей за спирачки.

2-та най-често срещани дефекта при тоя 2.0 д4д 116к.с. са ZMS и SAUGHUBVENTIL.
първото в случая не те касае,а второто не знам как се казва на български.да не би случайно да е този вентил в твоя случай.знам само,че ако той е дефектен колата си губи оборотите на празен ход и почва да гасне.
буквално преведено означава засмукваща клапа,но въздух ли,нафта ли засмуква нямам представа.
ще питам в немския форум.

ps: EGR-а хваща част от изгорелите газове и ги връща обратно в цилиндрите.смисъла е да се понижи темп. на изгаряне в цилиндрите и да намали вредните газове.имаш 2 вероятности или тези газове да се отклоняват от колектора(ауспух) или тази обратна връзка да тръгва от специален отвор в главата,както е при 2.2д4д.почвай да търсиш да видим дали ще откриеш нещо.

виж тук кодовете на грешките:

http://rav4faq.kerkerinck.de/allgemeine ... _Codes.pdf


май ще трябва да черпиш,ето ти инфо как се сменят тия вентили:
http://www.toyotafan.at/wbb2/thread.php?threadid=21012

пояснявам: става въпрос за 2 вентила denso,които са монтирани директно в горивонагнетателната помпа.струват около 350€ в тойота и се сменят винаги заедно.
може би е възможно да се почистят с ултразвук,но няма гаранция.
http://img366.imageshack.us/i/teilenummernxv2.jpg/
предполагам,че всички възможни горивни филтри са проверени,май имаше един и в резервоара.
айде успех ! wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 20 Юли 2009 21:36

Колега, не се вкарвай във филм, който е сериал, ама от най-големите. ЕГР клапана ти се намира като застанеш пред двигателя, в дясно. За целта сваляш кората, която е на капака на клапаните и в края на капака по средата на главата в дясно се намира, но е много шиб*но за демонтаж. И един съвет: Ако колата си върви нормално, не пипай там, че после бели стават
Иначе, това което при Рав-а е отпред, при теб е отзад, точно до турбото.
p_zarkov написа:днеска огледах двигателя , но такаова нещо за което говорим не видях!!! mellow.gif
Махнах предпазната кора дето пише " тойота Д4Дизел " но и отдолу нямаше такава метална тръбичка която да прилича на EGR вентила!
Сигурно е сложена некъде дет не се демонтира така лесно както тази на снимките от файла за РАВ 4 който отворих. Това в двигателя дай предположения къде да гледам .
http://www.mobilen.bg/photos1/1/big/112 ... 091_10.pic
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта