избило масло при 2.2 d4d,какво ли е това?

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

избило масло при 2.2 d4d,какво ли е това?

Мнение от jim_beam » 15 Юли 2009 19:25

привет!

вчера свалих горния пластмасов капак над мотора и какво да видя:едната от 4-те кръгли отвора,в които влизат куплунгите с кабели пълна с черно масло.т.е. от мотора,а не оляло от доливане.след последното обслужване преди 3500км измих двигателя и не съм доливал масло.
въпросът ми е,това нещо инжектор ли е отдолу или какво е?
вижда се нещо като черно гумено уплътнение отдолу.
и в такъв случай може ли да се дозатегне нещо или трябва нещо да се подмени.
най-важното бързо ли се отстранява този теч или трябва да се сваля капака на клапаните?
много ще съм благодарен за отговорите ви!

ps:при обслужването са вадили двигателя за да сменят гарнитура на главата.мисля си дали някой чирак не е забравил да затегне нещо. mad.gif
Прикачени файлове
motorRAV4oil.jpg
motorRAV4oil.jpg (157.36 KiB) Преглеждано 2711 пъти
motorRAV4.jpg
motorRAV4.jpg (145.66 KiB) Преглеждано 2711 пъти
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 16 Юли 2009 09:58

Да това отдолу е дюза (инжектор)'Куплунга отгоре е управлението т.к. двигателя ти е CommonRail и отварянетои на дюзите се командва по електронен път.
Маслото откъде е "изригнало" нямам идея.Евентуално уплътнение на капака на главата.... sad.gif , ама това е само предположение.
На моята не и бяха стегнали две дюзи в един сервиз и съответно бая мазна и "прегоряла" кал се беше натрупала около тях,ама чак локва с масло не е имало, а и едва ли от цилиндър може да изкара толкова масло. Не иключвай куплунзите при работещ двигател!Незнам на Тойота дюзите с какво управление са,но ако са пиезо е нежелателна такава интервенция.
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 16 Юли 2009 20:53

kristian написа:...Евентуално уплътнение на капака на главата.... sad.gif , ама това е само предположение...
благодаря,най-вероятно е това.ще трябва пак да свалят капака на клапаните и да сменят уплътнения.утре ще отида в сервиза да видим какво правим.ако беше незатегната дюза щеше да избие нафта,а не масло нали,макар че подозирам,че тези пиезо инжектори се охлаждат с масло.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 16 Юли 2009 21:50

Едва ли се охлаждат с нещо изобщо.Незатегната дюза ще води ди смрад на изгорели газов,евентуално лоша работа на цилиндъра,натрупване на някаква смес от изгорели масла и гориво, сажди....коло дюзата.Незнам как е точно Комън рейла на Тойота,но не съм чувал досега да има охлаждане на дюзите на някой мотор.Което не означава, че не е възможно.Абе с две думи това масло едва ли е от някакво неуплътняване на дюзата.
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 16 Юли 2009 22:43

kristian написа:Едва ли се охлаждат с нещо изобщо.Незатегната дюза ще води ди смрад на изгорели газов,евентуално лоша работа на цилиндъра,натрупване на някаква смес от изгорели масла и гориво, сажди....коло дюзата.Незнам как е точно Комън рейла на Тойота,но не съм чувал досега да има охлаждане на дюзите на някой мотор.Което не означава, че не е възможно.Абе с две думи това масло едва ли е от някакво неуплътняване на дюзата.
има охлаждане нафтата се впръсква охладена затова е и икономичен и мощен
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 16 Юли 2009 23:02

На самата нафта ....???Незна може и да има и такива идеи.Моята примерно се охлажда приндително през сериозен радиатор закачен на кръга на връщащата се излишна нафта.(което всъщност е само заради избягването на повишено налягане в резервоара,вследствие на загряването на и поради високото налягане към Рейла).Но входящата дори се подгрява допълнително ,така че не намирам логика.А самите дюзи незнам да се охлаждат принудително.
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 17 Юли 2009 16:14

бях в сервиза,оказа се,че тази гарнитурка отделно не може да се поръча,защото всъщност е вградена или залепена на капака на клапаните.и понеже колата е в гаранция искат първо да отворят капака да видят защо избива масло а после да поръчат каквото трябва.пак ще остана няколко дена без прилична кола,кой знае каква барака ще ми дадат докато оправят моята.
тия течове си мислих че само мерцедесите ги имат,но...
unsure.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта