
vapros za dvigatel
vapros za dvigatel
kolegi nepopravimo zle li mi e dvigatelq,6tom kato razvih kapa4kata za masloto i ot tam zapo4na da popr1skva maslo
!pak ako nqkoi drasne ne6to po-podrobno(kato za na4inae6t),6te sam mu mnogo blagodaren.

- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Колега, от твоя пост единствено което разбрах е, че колата има масло
По принцип разпределителните валове се мажат обилно с масло и цялата трептяща и въртяща се система (повдигачи/клапани/вал) пръска масло при отворена капачка.
Обаче не мога да разбера защо се вкарваш сам във филми и угризения?
Принципа ми е: ако не ми е ясно какво правя - просто не го правя.
Какъв е смисъла да развиваш капачката, при условие, че не знаеш какво трябва да очакваш?
Например можеше да погледнеш капачката дали има следа от вода в маслото (бял мъзгоч, отложен по нея), и то при загасен двигател, за да не се омазваш целия.
Но при условие, че нещо не ти е ясно, и то още на ниво 'базови/основни' знания, моя съвет е да не пипаш, или да пипаш само в присъствието на знаещ...
Ако материята ти е интересна - има книжки по ДВГ, от които можеш да получиш базовите знания, които да отговорят на много от въпросите ти..
Но не е добра идея да бъркаш в непознат за теб механизъм и след това да пускаш тема 'я кво направих'...
Моля не го приемай като обида, а като съвсем приятелски съвет

По принцип разпределителните валове се мажат обилно с масло и цялата трептяща и въртяща се система (повдигачи/клапани/вал) пръска масло при отворена капачка.
Обаче не мога да разбера защо се вкарваш сам във филми и угризения?
Принципа ми е: ако не ми е ясно какво правя - просто не го правя.
Какъв е смисъла да развиваш капачката, при условие, че не знаеш какво трябва да очакваш?
Например можеше да погледнеш капачката дали има следа от вода в маслото (бял мъзгоч, отложен по нея), и то при загасен двигател, за да не се омазваш целия.
Но при условие, че нещо не ти е ясно, и то още на ниво 'базови/основни' знания, моя съвет е да не пипаш, или да пипаш само в присъствието на знаещ...
Ако материята ти е интересна - има книжки по ДВГ, от които можеш да получиш базовите знания, които да отговорят на много от въпросите ти..
Но не е добра идея да бъркаш в непознат за теб механизъм и след това да пускаш тема 'я кво направих'...
Моля не го приемай като обида, а като съвсем приятелски съвет

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler,blagodarq ti za uz4erpatelniq otgovor!
a tazi mi 'ideq' e porodena ot http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=6559 v 4astta za dvigatelq!a p1k i forumite sa mi edinstveniq dostapen izto4nik na informaciq.
bi li mi dal o6te malko info

a tazi mi 'ideq' e porodena ot http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=6559 v 4astta za dvigatelq!a p1k i forumite sa mi edinstveniq dostapen izto4nik na informaciq.

bi li mi dal o6te malko info
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Колега, ако не те затруднява много - пиши на кирилица. Поста ще ти е много по-читаем....
Дори и да отвориш чисто нов двигател, при отваряне на капачката ще започне да пръска масло и да чуваш 'клокочене', което спокойно можеш да объркаш с 'духане'.
Идеята, описана в Ауди форума е, че голямо количесто изгорели газове преминават в картера при сериозно износване на двигателя.
Обаче при условие, че вече си взел автомобила, значително по-точен метод вместо 'духане през капачка' ще ти е следене на горенето на масло.
Понякога на стари двигатели се запушва вентилационната тръбичка (към всмукателния колектор), и в картера започва да се създава надналягане, което води до лъжливи показания (горене на масло и сериозно духане през капачка/дупка за щека за масло)...
Обаче в твоя случай не бих се самонавивал да търся проблеми в колата.
Проблемите обикновено си казват 'с висок глас' какво им е...
Следи горене на масло, ниво на антифриз, температура, мощност, необичайни шумове.
И всичко ще ти е ОК...
Дори и да отвориш чисто нов двигател, при отваряне на капачката ще започне да пръска масло и да чуваш 'клокочене', което спокойно можеш да объркаш с 'духане'.
Идеята, описана в Ауди форума е, че голямо количесто изгорели газове преминават в картера при сериозно износване на двигателя.
Обаче при условие, че вече си взел автомобила, значително по-точен метод вместо 'духане през капачка' ще ти е следене на горенето на масло.
Понякога на стари двигатели се запушва вентилационната тръбичка (към всмукателния колектор), и в картера започва да се създава надналягане, което води до лъжливи показания (горене на масло и сериозно духане през капачка/дупка за щека за масло)...
Обаче в твоя случай не бих се самонавивал да търся проблеми в колата.
Проблемите обикновено си казват 'с висок глас' какво им е...
Следи горене на масло, ниво на антифриз, температура, мощност, необичайни шумове.
И всичко ще ти е ОК...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Това ако го бях казал аз поне двама щяха да ми кажат колко съм доленslowtraveler написа:Колега, от твоя пост единствено което разбрах е, че колата има масло![]()
По принцип разпределителните валове се мажат обилно с масло и цялата трептяща и въртяща се система (повдигачи/клапани/вал) пръска масло при отворена капачка.
Обаче не мога да разбера защо се вкарваш сам във филми и угризения?
Принципа ми е: ако не ми е ясно какво правя - просто не го правя.
Какъв е смисъла да развиваш капачката, при условие, че не знаеш какво трябва да очакваш?
Например можеше да погледнеш капачката дали има следа от вода в маслото (бял мъзгоч, отложен по нея), и то при загасен двигател, за да не се омазваш целия.
Но при условие, че нещо не ти е ясно, и то още на ниво 'базови/основни' знания, моя съвет е да не пипаш, или да пипаш само в присъствието на знаещ...
Ако материята ти е интересна - има книжки по ДВГ, от които можеш да получиш базовите знания, които да отговорят на много от въпросите ти..
Но не е добра идея да бъркаш в непознат за теб механизъм и след това да пускаш тема 'я кво направих'...
Моля не го приемай като обида, а като съвсем приятелски съвет

Еала

BTW: какво е това надналягане ве


- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Аз това, че съм си долен, си го знам отдавна - няма нужда да ми го казват laugh.gifBass_Man написа:...
Това ако го бях казал аз поне двама щяха да ми кажат колко съм долен..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта