4A-GE, AE86, AE92, data acquisition, окачване..тема без край
4A-GE, AE86, AE92, data acquisition, окачване..тема без край
Мнение от lz2lps » 27 Юни 2009 22:49
Мисля че приключихме със заваряването. Остава да се изчисти ръждата, където я има и да се грундира + боядиса. Кит не мисля да слагам laugh.gif, нито пък да се старая с боядисването. Някой ден ако ми хрумне, мога да я дам да я пребоядисат цялата.
Спирачките все още не са сглобени, трябва да сменя и ремъци, масла, и семеринги на разпределителните валове. Този път за разлика от АЕ86цата почти всички вече е в наличност. Има няколко скъсани болта и тампона на задната стабилизираща щанга, но и тях ще поръчам.
За сега мисля да си направя шини за седалката и да ги закрепя, където се закрепя оригиналната седалка. Идва съвсем малко назад седалката и при натискане на съединителя кракът ми се изпъва почти целият, така че ще трябва да модифицирам педала. За ръцете и останалите два педала нямам проблеми. Това обаче означава че най-вероятно някой с моят ръст или по-голям ще може да я кара.
За коланите мисля да използвам също фабричните дупки, доколкото мога. Ще трябва да пробия една допълнителна на задната седалка, тъй като там за средният колан е само 1, а на мен ми трябват 2. За 2та колана между краката сигурно ще е необходимо да пробия 2 дупки в пода и да сложа планки, както е по приложение J. Но за това вече имам опит с Хондата.... там бях пробил около 6 laugh.gif
Ще трябва да измисля и къде да монтирам дисплея и записващото устройство на Data Acquisition системата. Трябва и да вържа сензорите за волана, педала на газта и спирачката. Може би ще ползвам TPS за газтта... ще трябва да видя как да вземам оборотите.
Data Acquisition играчка.
Седалкa и 6 точкови колани
AE86 - началото
AE86 - Фаза 1 (оглозгване на купето)
AE86 - Фаза 2 (рязане и заваряване)
За сега АЕ86цата е замразена. Прекалено много работа остава... а на мен ми се кара. Ще видим до къде ще стигним с АЕ92то.
lz2lps
Re: 4A-GE - AE86, AE92
Мнение от dimd00d » 27 Юни 2009 23:49

Ако някой ден смяташ да почнеш да логваш окачването, ще трябва да си земеш DL2. Във фейсбук пише, че смяташ да ползваш ECU интерфейса - то има ли такъв за Тойота?
Аз се чудех какъв даш/логър да си зема да колата, и най-накрая се спрях на Racepak - малко по-скъп е от Race Technology, само че хора дето са пробвали двете казват, че се чупи по-малко, а и трябва да опъваш само 1 кабел през колата

dimd00d
Re: 4A-GE - AE86, AE92
Мнение от lz2lps » 28 Юни 2009 00:08
Това беше преди да купя Тойотата и да зарежа Хондата biggrin.gif. Дори си бях купил кабел и се мъчех да го препрограмирам да използва data logging протокола на чипнатото ECU на Хондата.dimd00d написа: Във фейсбук пише, че смяташ да ползваш ECU интерфейса - то има ли такъв за Тойота?
Хубавото на DL-1 и DASH2 е че има доста информация за протоколите. Колко е здрав предстои да проверим.... като си направя колата.
Racepack също не изглежда зле. Мисля че едно време съм ги гледал.
За сега не смятам да логвам окачването, но не мисля че е проблем и със DL-1.
Сигурно я знаеш.... но все пак:
http://www.sae.org/technical/books/R-367
Хардуера е най-лесната част. След това трябва да анализираш

Отдавна бях почнал проект за конвертиране на различни формати към MoTeC, но за момента съм го зарязал. i2Pro за мен е най-доброто за визуализация и анализ. Имам и DriftBox, но там софтуера няма кой знае какви възможности.... и от там се бях изнервил и почнах да пиша конвертор.
В момента мисля и експертна система, която да ми автоматизира малко работата по анализа.... за момента си експериментирам със MatLab.
lz2lps
Мнение от lz2lps » 28 Юни 2009 00:18
http://s2racing.yuku.com/topic/3140/t/I ... urces.html
Във форума също има доста информация.
Имам и 1-2 купени документа за разни алгоритми от SAE конференции - не е кой знае какво, но са интересни. Пиши едно лично ако те интересуват.
lz2lps
Re: 4A-GE - AE86, AE92
Мнение от dimd00d » 28 Юни 2009 00:23
Няма достатъчно скорост - 100hz e DL1.lz2lps написа:...
За сега не смятам да логвам окачването, но не мисля че е проблем и със DL-1....
Да, някой хубав ден ще взема и да си я купя

Чуден е Мотека ама и парите са му чудни па и всичко допълнително се плаща допълнително :(lz2lps написа:...
Отдавна бях почнал проект за конвертиране на различни формати към MoTeC, но за момента съм го зарязал. i2Pro за мен е най-доброто за визуализация и анализ. Имам и DriftBox, но там софтуера няма кой знае какви възможности.... и от там се бях изнервил и почнах да пиша конвертор.
В момента мисля и експертна система, която да ми автоматизира малко работата по анализа.... за момента си експериментирам със MatLab.
dimd00d
Re: 4A-GE - AE86, AE92
Мнение от lz2lps » 28 Юни 2009 00:50
На мен само софтуера ми трябва.... иначе хардуера им е прекалено скъп за аматьори... естествено има защо. Така или иначе софтуера им е безплатен, аз съм разгадал формата на файловете им за i2Pro версията... само някой трябва да седне да довърши конвертораdimd00d написа:Чуден е Мотека ама и парите са му чудни па и всичко допълнително се плаща допълнително :(

Иначе сега отворих онази книга, и гледам че за suspension motion препоръчителните sampling frequences са 100-200 Hz.
(На мен основно ми трябва да логвам нискоскоростни движения на damper-a (5-25 мм/с) - това са тези, предизвикани от инерционните движения на шасито (roll, pitch, ... т.е. тези, които са резултат от спиране, ускоряване, завиване). Високоскоросните 25-200 мм/с (неравности) и над 200 мм/с (curb-ове) не са ми от първостепенно значение

За темеператури и налягания 1-5 Hz, за работата на шасито и пилот 20 Hz.
Поне така пише в книгите laugh.gif
lz2lps
Re: 4A-GE - AE86, AE92
Мнение от dimd00d » 28 Юни 2009 01:17
Миии при 120 кмч, излиза резолюцията към 30 сантиметра, което за slow bump/rebound наистина изглежда що годе добре. (Щото то се пак те интересува къде по пистата как се е движило окачването, или се бъркам?)lz2lps написа:...
dimd00d
Re: 4A-GE - AE86, AE92
Мнение от lz2lps » 28 Юни 2009 02:03
Мътни са ми тези неща още, така че няма да рискувам да те обърквамdimd00d написа: или се бъркам?)

Все пак някакво предположение (ако бъркам, батките ще ме поправят

-------------------------------------------
Предполагам и high speed bump/rebound имат също значение... все пак пистата не е гладка и често минаваш по curb-oвете (Като гледам една хистограма в книгата - времето прекарано във low speed bump/rebound e около 2 пъти и нещо по-вече, отколкото high speed... това за предницата. За задницата разликата е по-малка).
Също трябва да си попълня и познанията по dampers - кое точно се настройва. Знам че има 4way adjustable - отделнo high/low speed bump/rebound. Обаче май са от "по-скъпите".
-------------------------------------------
Скоро се сетих да чета главата от книгата за "frequency and shock absorbers", понеже Юли беше споменал нещо за изчисляване на честотата и сега съм си размътил мозъка със вибриращи системи.
Нищо че отдавна се интересувам от Data Acquisition, не са ми много големи познанията - имам моментни просветления и се сещам да погледна някоя и друга статия/книга. Практическият опит е много малък - със demper-ите пък нулев.
П.П. 30 см е при 120 км/ч. Обаче в България едва ли има писта, със завой в който да влезеш със 120 км/ч (всъщност за Калояново не съм сигурен). Нас ни интересува настройките в завоите. Айде във първата фаза на спиране скоростта може да е висока, но при turn-in и в изхода на картинг пистите може и да е наполовина (не ми се рови сега за точни данни, логвани със дрифтбокса... но утре може да погледна от Калояново, Плевен и Кюстендил).
Но щом казват 100-200 Hz, предполагам е възможно да се направи някакъв що годе смислен анализ и при 100Hz. То се е видяло че и задкормилното устройство ще трябва да усеща точно какво му трябва като bump/rebound



lz2lps
Мнение от lz2lps » 28 Юни 2009 08:07

На Калояново конфигурацията е за Италианско Преследване (т.е. има шикани на правите), но както се вижа най-високата скорост е при спиране от към 125 след двете прави. Като гледам - скоростите на завоите са от 50-90 (грубо казано)
Трябва да видя какви са скоростите при turn-in, track-out.. в средата ако окачването се е установило и в зависимост от завоя не ни интересува много, защото тогава нямаме скорост на движение на damper-a, а знаем че той действа когато се движи.
Fdamper = C.v; C - damping coefficient (Ns/mm); v - damper velocity (mm/s)
Fspring = SR.s; SR - spring rate (N/mm); s - spring compression (mm)
Данните са от АЕ86 .

Pleven:

В Плевен най високата скорост на правата е 96-97. Това е от Хонда Сивик, която дава под 40 секунди за обиколка (не съм Аз

П.П. Не обръщай внимание на на пръв поглед странните изречения и формули laugh.gif. Използването им в контекст ми помага да ги запомням. Предполагам и damper (да, damper, а не shock absorber, което доста автори са съгласни че не е много коректно като термин) звучи странно, но не мога да видя от къде произлиза амортисьор, докато думата damp директно е свързано със функцията му - затихване на колебанията на пружината породени от силите предизвикани от свиването/разтягането и. Сега остава да разбера какво е pogo stick, защото на такова оприличават кола, при която нямай damper-и laugh.gif ).
lz2lps
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 28 Юни 2009 14:04
http://en.wiktionary.org/wiki/amortisseur_winding
Ето го и на френски автомобилното :
http://fr.wikipedia.org/wiki/Amortisseur
Ако така се пише на френски разбира се .
Ще потърся за още инфо .
Иначе браво за темата

ПС: така , като гледам просто англичаните си ползват едната дума а французите другата :
http://en.wikipedia.org/wiki/Shock_absorber
Но се препокриват , като значения в техниката , защото дампер значи още доста неща докато амортисьор май за нищо друго не може да се ползва

http://en.wikipedia.org/wiki/Damper
Bass_Man
Мнение от lz2lps » 28 Юни 2009 14:23

И все пак ми е трудно да възприема думата. Damper ми говори повече, защото произлиза от damp (dampen) и като я чуя я асоциирам със предназначението, не със конкретният механизъм.
lz2lps
Bass_Man
Re: 4A-GE - AE86, AE92
Мнение от dimd00d » 28 Юни 2009 22:31
А виж, това съм го изтървал - ако имаш някакъв документ описващ формата - метни го насамlz2lps написа:...Така или иначе софтуера им е безплатен, аз съм разгадал формата на файловете им за i2Pro версията...

dimd00d
Мнение от MX5 » 29 Юни 2009 20:18
Лесно се за възприемане, така че го препоръчвам като увод преди човек да започне да се рови из учебниците

окачване:
http://farnorthracing.com/autocross_secrets5.html
дампери:
http://farnorthracing.com/autocross_secrets6.html
балансиране на колата:
http://farnorthracing.com/autocross_secrets7.html
коли с предно предаване (това не е за конкретния случай тук, но все пак ...):
http://farnorthracing.com/autocross_secrets10.html
MX5
Мнение от MX5 » 29 Юни 2009 20:30
Data Power: Using Racecar Data Acquisition : A Practical Guide to : Selection and Setup Data Interpretation Trackside Operation
by Buddy Fey
Трудно се намира и цената е доста солена.
Който я открие на .PDF има едно черпене от мен

MX5
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта