Ускорение 2.2 D-4D
Абсолютно съм съгласен че съвременните бензини значително намалиха разхода при това не за сметка на мощноста.Аз също съм фен на бензиновите и ако мога да си я позволя финансово бих карал бензинка.Идеята ми е, че за предлаганите на пазара автомобили се предлагат алтернативни бензинови и дизелови варианти които са с много изравнени характеристики и е въпрос на лично предпочитание.Иначе няма място за съмнение, че от бензиновия двигател може да се извади много повече.За пример ще дам болидите на Ф1 които от обем на двигателя 2.4 вадят по 1000 к.с.Въпроса при сериините автомобили е да има баланс м/у мощност, разхо на гориво и цена за изработка.
В отговор на колегата по горе да добавя че нямам за цел да се заяждам.Просто се дразня на филосовски изказвания.Естествено че всяка марка и модел си имат своите слаби места и едни модели чупят маховици други турбини трети нещо друго.Неможе заради това че стария авенсис е чупил маховик да кажем че всички турбодизел чупият маховик.Това е слабост на модела!!!
В отговор на колегата по горе да добавя че нямам за цел да се заяждам.Просто се дразня на филосовски изказвания.Естествено че всяка марка и модел си имат своите слаби места и едни модели чупят маховици други турбини трети нещо друго.Неможе заради това че стария авенсис е чупил маховик да кажем че всички турбодизел чупият маховик.Това е слабост на модела!!!
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Мишич, никой не се заяжда (поне до момента де) biggrin.gif
Идеята на колегата е, че дизелаците (става въпрос за автомобилните) по принцип са с доста по-сложно устройство от една атмосферна бензинка. (управляемо турбо със съответната смазочна/охладителна система, система за управляване налягането на наддува (клапани и т.н, ПВН, по-капризни дюзи, филтър твърди частици и т.н.).
И като всеки по-усложнен механизъм, вероятността от сбой в някоя част е по-голяма. Например не знам за турбо-дизел, който да не си хапва масло при настъпване...
Просто конструктивно турбината изпуска малко от тази течност (уплътненията са 'лабиринтни' и не са съвсем херметични във връзка с големите обороти и т.н.)....
Това са особености на дизела...
Също като по-бавното достигане на работна температура, по-скъпите сервизни обслужвания (повече масло, по-скъп горивен филтър и т.н.)..
Ако го 'галиш' и не го караш като бензинка - дизела е супер....
Иначе за разхода - приблизително същия двигател като твоя, но бензинов (2.0/147к.с.), ми прави приблизително същия разход - в града 8-10л/100, извън града при нормално каране - 120-130км/ч - около 7л/100. Икономичното каране пада до 5+л/100, но на мен ми се е случвало само при малки участъци (20-30км) при натоварено движение (когато се движиш в бавен равномерен поток без възможност за изпреварване)...
За навъртени вече около 21х.км (навярно 80/20% град/извън града), средния ми разход е 8.2л/100км...
А при дизела имаш и първоначална разлика в цената от няколко хиляди лева в сравнение с бензинката, които трябва да ги избиваш...
Така-че въпроса е за лично решение....
Щом така си решил - карай си дизела и му се радвай...
И не се връзвай на хорските приказки(вкл. и моите) - ти сам ще натрупаш опит с този автомобил и ще си изградиш мнение

Идеята на колегата е, че дизелаците (става въпрос за автомобилните) по принцип са с доста по-сложно устройство от една атмосферна бензинка. (управляемо турбо със съответната смазочна/охладителна система, система за управляване налягането на наддува (клапани и т.н, ПВН, по-капризни дюзи, филтър твърди частици и т.н.).
И като всеки по-усложнен механизъм, вероятността от сбой в някоя част е по-голяма. Например не знам за турбо-дизел, който да не си хапва масло при настъпване...
Просто конструктивно турбината изпуска малко от тази течност (уплътненията са 'лабиринтни' и не са съвсем херметични във връзка с големите обороти и т.н.)....
Това са особености на дизела...
Също като по-бавното достигане на работна температура, по-скъпите сервизни обслужвания (повече масло, по-скъп горивен филтър и т.н.)..
Ако го 'галиш' и не го караш като бензинка - дизела е супер....
Иначе за разхода - приблизително същия двигател като твоя, но бензинов (2.0/147к.с.), ми прави приблизително същия разход - в града 8-10л/100, извън града при нормално каране - 120-130км/ч - около 7л/100. Икономичното каране пада до 5+л/100, но на мен ми се е случвало само при малки участъци (20-30км) при натоварено движение (когато се движиш в бавен равномерен поток без възможност за изпреварване)...
За навъртени вече около 21х.км (навярно 80/20% град/извън града), средния ми разход е 8.2л/100км...
А при дизела имаш и първоначална разлика в цената от няколко хиляди лева в сравнение с бензинката, които трябва да ги избиваш...
Така-че въпроса е за лично решение....
Щом така си решил - карай си дизела и му се радвай...
И не се връзвай на хорските приказки(вкл. и моите) - ти сам ще натрупаш опит с този автомобил и ще си изградиш мнение

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Колега, точно преди година и малко слязох от Авенсис 1.8 VVTI (модел 2005) на който бях навъртял около 70 хил.км. Разхода в града (София) никога не е падал под 10/100 в повечето случаи между 12-13/100. Извън града с умерено каране, без натискане разхода ми винаги е бил в границите 6,8-7,3/100. Отделно двигателя ми се струваше малко шумен (възможно е и в първите авансиси от този модел да не е била добра изолацията)misho09 написа:Ще споделя и моето мнение в спора дизел бензин.Съгласен съм че при еднакъв обем на двигателите и турбина разликата е голяма, само че колеги никои не споменава какъв ще бъде РАЗХОДА НА ГОРИВО на една бензинка с обем 2.3 и турбина.И за сравнение мога да кажа че 2.2 D-4D харчи колкото 1.8 VVT-I но върви много повече.
P.S.Аз на година правя около 50-70 хил.км и разсхода е от значение за мен.Поздрави колеги, чудесна дискусия се получава
Сега с този Авенсис 2.2 Д-4Д макар и с навъртени само около 400 км бих казал, че разхода е по-нисък. За сега смесено ми дава около 5.6-5.9/100. Предполагам, че на дълъг път пак със умерено каране ,без настъпване и щадене (все пак не е служебната кола) вярвам, че разхода ще се движи около 5/100. Отделно двигателя е доста по-тих, даже бих казал, че в купето се чува само мъркането на двигателя.
Разбира се всичко е субективно и един и същ автомобил може да даде различни характеристика при отделни водачи. Аз специално се притеснявам от поведението на дизела в зимни условия, говоря най-вече за горивото. Изчетох много неща из форумите и имам известно притеснение. Да не говорим, че веднага като купих автомобила трябваше да заредя (как може да се доставя само с гориво, колкото една чашка кафе...скръндзи

А за зимата....не знам.
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
От близо 3 години зареждам само на лукойл и за сега мисля че съм най-доволен, на шел нафтата е ужасна бих казал за ОМВ немога да кажа.На аудито дизела в-пауер неискаше да мръдне, тойотата не усеща толкова много разликата но най-меко и безпроблемно ми работи с лукойл, а и досега още не съм ходил да ми чистят ДПФ филтера тъи че от българските бузи ти препоръчвам нея. 

Абе и аз само на ОМВ сипвам, но защото най-добре пасваше на старата ми 1.8 Фиеста. Ама хубаво върви де. 160-180 не се усещат на хубав асфалт. Но си е кретения де. Само я пробвах. И то с Thule 450 литра и 3ма души в колата.
Но ето въпроса. Колата стана на 5100км. НИКОГА не съм прехвърлял 3000 оборота. Нормално я движа 1800-2500.
Маслото видях, че е точно по средата между 2-те точки. Ако приемем, че са ми я дали пълна на максимум с масло, нормално ли е да изгори около 0.5 литра на 5000 км ?
С какво масло да долея ?
Но ето въпроса. Колата стана на 5100км. НИКОГА не съм прехвърлял 3000 оборота. Нормално я движа 1800-2500.
Маслото видях, че е точно по средата между 2-те точки. Ако приемем, че са ми я дали пълна на максимум с масло, нормално ли е да изгори около 0.5 литра на 5000 км ?
С какво масло да долея ?
VERSO FORTE D4D 2.2
www.red-vertex.com
www.red-vertex.com
Брато само да попитам, дали става на въпрос за 2.0 VVTI 148 к.с. и на каква кола, защото при мен е значително различен разхода което отдавам на 4x4 постоянно но все пак да попитам.....slowtraveler написа: Иначе за разхода - приблизително същия двигател като твоя, но бензинов (2.0/147к.с.), ми прави приблизително същия разход - в града 8-10л/100, извън града при нормално каране - 120-130км/ч - около 7л/100.
Що се отнася до дизел - бенз, от скромния опит за 2-3 години зад волана, на друго освен бензин не мисля да залагам за личен автомобил.... но това не значи, че имам против дизеляците да си карат хората лошо нема всеки си избира.
Ама тия сравнения 2.2 д4д вървело повече от 1.8 бенз, не са на место, как ще сравняваш два двигателя едния с турбина другия без....
ми я го сравни с 2.0Т бензин да не се изхфърлям но мисля, че и 2.7ТДИ със сякакви чипове и т.н. неможе да достигне показателите на бензиновия мотор.
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Максимум 3-състезания, по 300 км...Kiki написа:Това е така, ама колко хиляди километра издържат тези двигатили?misho09 написа: от бензиновия двигател може да се извади много повече.За пример ще дам болидите на Ф1 които от обем на двигателя 2.4 вадят по 1000 к.с.
И дали са хиляди!?
Те и 1000 не могат да издържат, ти питаш колко хиляди.-... laugh.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Глей ся Мише ти сам си търсиш храната !misho09 написа: Колега неискам спора да придобива груб характер, но ти маи хич не си в час.Тези изказвания вървят за кварталното кръчме дето си пиеш бирата, но не в форум за хора които разбират и се интересуват от коли.Бая дизеларки са ми минали през ръцете всичките ни 20 служеби коли са турбо дизеларки, някои от които са вече на по над 300 000 и можеби единственото нещо което не е сменявано в тях е турбината.Иначе за проблема с турбото и маховика и дрън-дрън се среща про бензиновите турбини на фиат, ланча и още някои бяха.Не случайно 99% от бензинките се правят без турбо.Все пак се замисли че 90% от наи новите и луксозно коли са турбо, би-турбо, каскадно турбо ДИЗЕЛАРКИ и ако така отиваха маховици турба и подобно на басс_мен сънища ехеееееее.
P.S.Не съм достатъчно богат за да си имам бегачка за събота и неделя
С това компетентно мнение показваш , че не само не си в час ами и нищо не разбираш !
Първо да те светна , че демпферния маховик при дизелите е консуматив ( а не е частен случай на италианците както ти си убеден/заблуден ) ! Това че такива тарикати , като тебе карат докато не му се разхвърчат пружините е съвсем друг въпрос . Той е конструиран да изкара евентуално гаранционния пробег всичко нагоре ти е бонус ! ( както и целия двигател )
Относно турбината имаше разни други теми не е зле да ги прочетеш преди да се изказваш " като в кварталното кръчме " . Щото бас държа biggrin.gif , че тия икономични кенефи дето ги търкаляте за служебни и са на по над 300 000 км не са от точно най-модерните дизели . Щото ако ще ми сравняваш коли с двигатели от преди 10 и повече години може да споменеш за 123-ката , която може и 1 000 000 км да изкара .
От тук натам ще ползваме твоя опит с 20 служебни дизела , като референтен и той ще ни води в живота !
И това за големия процент луксозни коли с турбо дизели напоследък не знам въобще от къде ти хрумна !!! Света не е Ауди и дизелите в света все още са малък процент от продажбите да не говорим за двигатели с обем над 2 литра където са си направо рядкост .
Въобще не се разбра защо "неслучайно бензинките се правят без турбо" ??? Тя явно е още някаква блестяща " не кръчмарска мисъл " ?!?!?!
Понеже явно ти обслужваш всички автомобили в света явно си много в час какво точно и кога отива . Ако може да ни осветлиш ама преди това не е лошо да прочетеш малко темите и техническия раздел та барем ти просветне нещо .
И само да ти кажа , че най-мощните двигатели не са във формула 1 . По-скоро там са най-добрите купета , спирачки и тн .
Относно Мечо : при положение , че караш градско много влизаш във втората категория идеално , а именно газаджийка

BTW не мога да разбера защо хора , които крещят колко са им икономични дизелите и , че не им трябват бегачки една седмица след , като си вземат някакъв дизел започват да го тунинговат и да доказват на останалия свят колко е проЗд , колко много върви и колко е икономичен този дизел. Аве карайте си кошниците и това е .
ПС:
Благодаря ти Слоу направо бях забравил за тези почти " безплатни" ( или по-скоро златни ) филтри за твърди частици ( ама те вашите 20 модерни дизела май нямат ?!?!? ) . И безбройните клапани на , които от саждите на БГ нафтата абсолютно нищо им няма

Ох сигурно пак сънувам нещо ............
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Е винаги ще има тарикатиVesko написа:Басс, от къде по дияволите ще си купиш кола на старо запазена или изгодно, ако никой не си копува нова кола? biggrin.gif

+ това ти с тия хибриди си в съвсем отделна категория

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
ПС: пък и политици явно още дълго ще има така , че все ще остава по нещо

- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Посочения разход е на Мазда6'2008 2.0 147к.с., пак с променливо газоразпределение на всмукателните и изпускателните клапани..YR24 написа:....Брато само да попитам, дали става на въпрос за 2.0 VVTI 148 к.с. и на каква кола, защото при мен е значително различен разхода което отдавам на 4x4 постоянно но все пак да попитам....
За РАВ4 2.0 2001 аз също съм останал с впечатление, че е доста лакома машинка (експлоатирахме такава на един колега едно лято)...
За джип (дори и за РАВ4) бих разбрал да се ползва дизел, защото начина на каране е съвсем друг, и там се усеща разликата, най-вече вследствие начина на каране...
Колегата ми кара новата РАВ4 2.2Д4Д и средния му разход бе около 6.8л/100 за първите 10х.км и то предимно в града (човека не знаеше, че средния му разход може да се занулява, та първото зануляване го направих аз...)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта