Corolla 1.4 4ZZ-FE май гори масло количката

Аватар
pecatas
Мнения: 23
Регистриран на: 25 Дек 2008 23:35
Обратна връзка:

Corolla 1.4 4ZZ-FE май гори масло количката

Мнение от pecatas » 31 Май 2009 08:33

Привет на всички във форума... т'ва май ми е първи пост.
Преди няколко месеца се сдобих с корола 1.4 vvt-i, двигател 4ZZ-FE
и типично за марката нямам особени оплаквания освен това, че май ми гори маслоооооо unsure.gif Отскоро съм и шофьор също така и двигателите не са ми силната част, ама при стандартна проверка нивото на маслото открих, че е на минимума (преди беше точно в средата, където му е мястото). Долях аз масълце и продължавам да следя редовно. След около 350-400 км. открих, че имам разлика в нивото от около 4 мм, което не знам точно на какво реално количество се равнява, ама трябва да съм идиот да не загрея, че е доста това, което липсва... :)
Четох и в този форум и къде ли още не... знам за дефектна партида двигатели, също като моя, но се питам дали има начин (и ако има как) да разбера дали на моята количка са и решавали гаранционно проблема???? (по това време е било практика гарантийния ремонт на този проблем). Писах аз все пак на пичовете от Toyota и им дадох номера на двигателя, че да изровят евентуално някво инфо от базата данни, ама силно се съмнявам да ми отговорят дори ....

Малко повече детайли.... на развартяна капачка, при ниски обороти, двигателчето доста духа. При повече обороти духането изчезва и предполагам е нормално. Независимо от оборотите, от ауспуха газа е безцветен. Двигателчето би трябвало да е доста запазено, понеже е на малко километри (ако може да се вярва на показанията на таблото biggrin.gif ) ДВГ-то не се чува дори.

Преди да поствам, почетох прилично много теми във форума за подобни проблеми, но ми се ще да разбера как да знам ремонтирана ли ми е каручката някога гаранционно или не? А и дали ако е настина проблема със залепналите (и неоплътняващи сегменти), би ли трябвало да се докаже от измерване на компресията например???

Благодаря предварително на отзовалите се :help:

Аватар
bravooo
Мнения: 43
Регистриран на: 11 Сеп 2004 20:07
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 1 път

Re: Corolla 1.4 4ZZ-FE май гори масло количката

Мнение от bravooo » 31 Май 2009 10:21

pecatas написа:Привет на всички във форума... т'ва май ми е първи пост.
Преди няколко месеца се сдобих с корола 1.4 vvt-i, двигател 4ZZ-FE
и типично за марката нямам особени оплаквания освен това, че май ми гори маслоооооо unsure.gif Отскоро съм и шофьор също така и двигателите не са ми силната част, ама при стандартна проверка нивото на маслото открих, че е на минимума (преди беше точно в средата, където му е мястото). Долях аз масълце и продължавам да следя редовно. След около 350-400 км. открих, че имам разлика в нивото от около 4 мм, което не знам точно на какво реално количество се равнява, ама трябва да съм идиот да не загрея, че е доста това, което липсва... :)
Четох и в този форум и къде ли още не... знам за дефектна партида двигатели, също като моя, но се питам дали има начин (и ако има как) да разбера дали на моята количка са и решавали гаранционно проблема???? (по това време е било практика гарантийния ремонт на този проблем). Писах аз все пак на пичовете от Toyota и им дадох номера на двигателя, че да изровят евентуално някво инфо от базата данни, ама силно се съмнявам да ми отговорят дори ....

Малко повече детайли.... на развартяна капачка, при ниски обороти, двигателчето доста духа. При повече обороти духането изчезва и предполагам е нормално. Независимо от оборотите, от ауспуха газа е безцветен. Двигателчето би трябвало да е доста запазено, понеже е на малко километри (ако може да се вярва на показанията на таблото biggrin.gif ) ДВГ-то не се чува дори.

Преди да поствам, почетох прилично много теми във форума за подобни проблеми, но ми се ще да разбера как да знам ремонтирана ли ми е каручката някога гаранционно или не? А и дали ако е настина проблема със залепналите (и неоплътняващи сегменти), би ли трябвало да се докаже от измерване на компресията например???

Благодаря предварително на отзовалите се :help:


Не се чуди ами смени сегментите " Колбеншмид" със други. Имам същата и откакто и смениха сегментите все едно карам друга кола. Преди това какво ли не правих - реглаж клапани, добавки в маслото и т.н. маслото имаше разход близо литър на 1500-2000км. Сигурно си забелязал, че ако караш на кратки разстояния няма проблем, но при мене на дълъг път на около 300-я км сегментите явно се разширяваха и изхвърляше 0.5-1л масло....късмет извадих че ТМ ми ги смени на 1/2 цена, въпреки че колата беше вече извънгаранционна, но пък преди това 1-2 години ме баламосваха. Попитай дали ще ти направят отстъпка задължително. Късмет!

Аватар
pecatas
Мнения: 23
Регистриран на: 25 Дек 2008 23:35
Обратна връзка:

Мнение от pecatas » 31 Май 2009 14:13

Благодаря, че се отзова bravooo!
Ми явно ще трябва да ги посетя хората от ТМ ауто в скоро,
че да не стане по-сериозен проблема. Имаш ли някакви спомени какви
кинти излезе ремонта ???... знам, че ще са приблизителни, но поне ориентировъчно да знам да се подготвя :)
Toyota Corolla, 1.4 vvt-i, 2000

nkuckov
Мнения: 21
Регистриран на: 25 Май 2009 19:45
Местоположение: София

Мнение от nkuckov » 31 Май 2009 15:48

аз имам същата но я имам от няколко дни. като имаш решение, моля пиши.
Изображение

Аватар
bravooo
Мнения: 43
Регистриран на: 11 Сеп 2004 20:07
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от bravooo » 01 Юни 2009 21:27

Ремонта излезе около 750-800 лв., но ми смениха освен сегментите и буталата ( нови - надупчени отзад за по-добро охлаждане) и биалентни лагери май. Плус смяна масло и нова щека за масло (обема се увеличи с 0.5л заради надупчените бутала). Според мен при нормален ремонт всичко това щеше да излезе около 2 бинки поне. Незнам сега дали ще имаш шанс за такива цени, но все пак може се пробваш, залагайки на чувството им за чест все пак. Бих те посъветвал да говориш директно с някой тех. директор, иначе приемчиците едва ще ти обърнат внимание.

Успех!

Аватар
pecatas
Мнения: 23
Регистриран на: 25 Дек 2008 23:35
Обратна връзка:

Мнение от pecatas » 01 Юни 2009 22:08

bravooo написа:Ремонта излезе около 750-800 лв., но ми смениха освен сегментите и буталата ( нови - надупчени отзад за по-добро охлаждане) и биалентни лагери май. Плус смяна масло и нова щека за масло (обема се увеличи с 0.5л заради надупчените бутала). Според мен при нормален ремонт всичко това щеше да излезе около 2 бинки поне. Незнам сега дали ще имаш шанс за такива цени, но все пак може се пробваш, залагайки на чувството им за чест все пак. Бих те посъветвал да говориш директно с някой тех. директор, иначе приемчиците едва ще ти обърнат внимание.

Успех!
Благодаря за изчерпателното инфо bravooo. Чудех се наистина от къде идва увеличаването обема на маслото. Ами сега остава да ми се откъснат финансите от джоба и да се почва. Ама май няма да се ходи при ТМ ауто. Ще си купя чарковете и ще отида при механик, за който знам, че си разбира от работата и не я претупва. Само трябва да разбера от къде да купя частите. Като има некви реултати- ще пиша к'во е станало. smile.gif
Toyota Corolla, 1.4 vvt-i, 2000

Аватар
pecatas
Мнения: 23
Регистриран на: 25 Дек 2008 23:35
Обратна връзка:

Мнение от pecatas » 03 Юни 2009 07:36

Набарах каталога на Колбеншмид за сегменти и бутала, и според него
те никога не са произвеждали сегменти за двигатели 4ZZ-FE... Техни са сегментите за 1ZZ-FE, 1HD-T, DV 4 DT, OM 314.910, 12H-T, 2E-L, 2L-T II, 2L-TE, 3S-FE, 3ZZ-FE, 4A-FE, 4A-GEL, 5S-FE, 7AFE, но не и моя. Това разминаване не ми харесва (или пък да), защото на това се оповават в интернет като причина за появилия се "bug" с този двигател. Още повече говорих с човек, който поназнайва малко повече от мен по темата и ми каза, че подмяната на сегмените не била решавала проблема. За жалост не можа да се сети точно кое го решава. Мисля си аз да си сипя едно по- гъстичко масло (като естествено преди да източа старото, ще сложа очистител, за да махна всякви там частици натрупани при работата на двигателя) и ще му налея едно 15W40 или 15W30 на някой добър производител като Texaco например. В момента съм на 10W40. Този проблем с маслото при мен се появи лятото, а за цяла зима нямаше никва промяна в количеството, нито скапан черен нагар по ауспуха, което ме навява на идеята, че просто не ползвам правилното масло. В мануала на Королата ми пише, че е препоръчително да се ползва 5w30, ама няма да им вярвам аз, ами ще сложа една идея по- гъсто масло и съм сигурен, че проблема или ще отшуми тотално, или поне разхода на масло значително ще намалее. Най- лесно е да ми отворят двигателчето, страх ме хваща що ще стане като го затворят?! :censored:
Че то ако ще го отварят, да вземат да ми го изшлайфат тогава, по- мощна ще стане... нищо че двигателя е на 110 хил километра. Не съм си купил Тойота за да отварям двигателя на такива километри. Да си бех земал направо един Hunday... не 100 не 200, ами милион километра издържат шибаните таксита.

BTW ... мисля, че линка по- долу ще Ви хареса. По VIN-a влизате в каталога с приблизителни цени за всички, ама ВСИЧКИ части за скъпата Ви Тойотка и повярвайте ми, моите бутала и сегменти там определено не струват парите, които обявиха ТМ ауто. Харесва ми идеята да купувам от БГ, заради тва, че плащат данъците си тук, ама такава разликаааа... "сори майна".

http://www.toyodiy.com/

Ако някой има мнение по въпроса, ще се радвам на коментари по повод написаното по- горе!
Последно промяна от pecatas на 03 Юни 2009 09:32, променено общо 1 път.
Toyota Corolla, 1.4 vvt-i, 2000

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6181
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Юни 2009 08:36

Преди да предприемеш някакви стъпки, се разтърси из чуждестранните форуми дали няма разширена гаранция за тези двигатели...
При моя двигател 3ZZ-FE успях да ги убедя, че трябва да сменят частите (бутала, сегменти, щека) по разширена гаранция, въпреки че колата по принцип вече не бе гаранционна (бе на 30х.км, но на 4г)...
Тогава разширената гаранция за конкретния проблемен двигател (3ZZ-FE) бе до 150х.км и май до 5г...
Ако ТМ Ауто са давали някакви отстъпки, то имам подозрението, че дефакто не е трябвало да вземат никакви пари и е трябвало да направят ремонта гаранционно.
Иначе за качеството и срока на ремонта в ТМ Ауто нямам никакви претенции (въпреки сериозното отваряне на двигателя)...
През последващите навъртяни интензивно 60х.км не съм имал никакъв проблем с двигателя :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
pecatas
Мнения: 23
Регистриран на: 25 Дек 2008 23:35
Обратна връзка:

Мнение от pecatas » 03 Юни 2009 09:02

slowtraveler написа:Преди да предприемеш някакви стъпки, се разтърси из чуждестранните форуми дали няма разширена гаранция за тези двигатели...
При моя двигател 3ZZ-FE успях да ги убедя, че трябва да сменят частите (бутала, сегменти, щека) по разширена гаранция, въпреки че колата по принцип вече не бе гаранционна (бе на 30х.км, но на 4г)...
Тогава разширената гаранция за конкретния проблемен двигател (3ZZ-FE) бе до 150х.км и май до 5г...
Ако ТМ Ауто са давали някакви отстъпки, то имам подозрението, че дефакто не е трябвало да вземат никакви пари и е трябвало да направят ремонта гаранционно.
Иначе за качеството и срока на ремонта в ТМ Ауто нямам никакви претенции (въпреки сериозното отваряне на двигателя)...
През последващите навъртяни интензивно 60х.км не съм имал никакъв проблем с двигателя :thumbsup:
Точно 5 години е гаранцията на двигателя, ама мойта машинка е старичка и е на 8-9 вече, така че това няма да е опция за мен. Доколкото разбрах обаче точно за тоя стикер, който при мен е на задното стъкло (на който пише че има гаранция 5 години), го слагали май след установения бъг със сегментите и след коригирането му. Това мисля го прочетох в toyotanation, американския вариянт на нашия форум, но не съм сигурен точно дали беше той. Не мисля да цепя двигателя за сега. Ще си поиграя малко по темата. А стигне ли се до цепене, по- добре да я махам колата, колкото и да ми е тъжно,, отколкото да налея една торба пари в нещо с неясна развръзка... а иначе здраво се привързах към иначе хубавата машинка. unsure.gif
Toyota Corolla, 1.4 vvt-i, 2000

Аватар
pecatas
Мнения: 23
Регистриран на: 25 Дек 2008 23:35
Обратна връзка:

малък update по темата

Мнение от pecatas » 16 Юни 2009 19:07

Пробвах да сменя маслото на колата, като първоначално мислех да е с по- голям вискозитет (от рода на 15W40), но силно ми препоръчаха масло FUCHS.. .некво немско с вискозитет 10W40 и след около 600 км не го е пипнала изобщо. Преди след около 300 км намаляваше чуствително. Ще продължавам да го следя и ще пиша как се държи машината.
Toyota Corolla, 1.4 vvt-i, 2000

Аватар
polsun
Мнения: 242
Регистриран на: 06 Фев 2009 07:45
Местоположение: Габрово/В. Търново
Обратна връзка:

Re: малък update по темата

Мнение от polsun » 16 Юни 2009 20:33

pecatas написа:......
Колега от каде взема това масло и какви пари е литъра че и мойта Королка по горява, а и аз се бях спрял на варианта 15W40 за проба преди да отворя двигателя.
Toyota Celica '01 1.8 VVT-I
Изображение http://venci.bg http://lexus-bg.eu

Изображение

Аватар
АВЕНСИСА
Мнения: 118
Регистриран на: 05 Дек 2008 00:33
Местоположение: Sofia

Мнение от АВЕНСИСА » 16 Юни 2009 20:40

Здравей,и аз имам същия проблем с маслото,та въпроса ми е от къде купи това масло FUCHS и какви пари излиза литъра да пробвам,че и на мен не ми се отваря мотора още и съм решел да пробвам всичко преди последна стъпка. :thumbsup:
Изображение
Avensis 1.6vvt-i

Аватар
pecatas
Мнения: 23
Регистриран на: 25 Дек 2008 23:35
Обратна връзка:

Мнение от pecatas » 16 Юни 2009 21:52

АВЕНСИСА написа:Здравей,и аз имам същия проблем с маслото,та въпроса ми е от къде купи това масло FUCHS и какви пари излиза литъра да пробвам,че и на мен не ми се отваря мотора още и съм решел да пробвам всичко преди последна стъпка. :thumbsup:
Привет!
Ами аз лично го купих като бях за малко в провинцията,
но би трябвало да го има навсякъде. 4-литрова (мисля че беше) туба,
струваше около 50 кинта. Беше малко по- скъпо дори от Valvoline-а който продаваха.
Toyota Corolla, 1.4 vvt-i, 2000

Аватар
pecatas
Мнения: 23
Регистриран на: 25 Дек 2008 23:35
Обратна връзка:

Re: малък update по темата

Мнение от pecatas » 16 Юни 2009 22:05

polsun написа:
pecatas написа:......
...... а и аз се бях спрял на варианта 15W40 за проба преди да отворя двигателя.
Значи, по повод отварянето на двигателя ме посъветваха да не го
правя, че е с алуминиев корпус и според майстора (оказва се 4е наистина е такъв) всяко едно такова отваряне за смяна на сегменти и бутала било "предпоследно". Не знам ти с каква Корола си, но за 4ZZ-FE двигателя се оказва, че те не използват Колбеншмидт сегменти (които се сочат като причинителите на проблема), или поне така пише в каталога на Колбеншмидт. Това беше и причината да не отварям ДВГ-то без да знам какво търся там. Също така, горене на масло може да бъде причинено от остарели и вкоравени уплътнения, намиращи се около клапаните, но съветвайки се с хора, които знаят тези неща, се оказва, че от фабричните уплътнения по- добри няма и те били издържали адкси много (при положение, че двигателя не е прегрявал) та по- добре да не ги сменям, защото тези които ще ми сложат, няма и толкова да изкарат :)))))
Toyota Corolla, 1.4 vvt-i, 2000

m0595
Мнения: 14
Регистриран на: 10 Авг 2009 19:33

Мнение от m0595 » 02 Сеп 2009 08:58

първо трябва да засечете колко масло гори на 10 000км.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 10 госта