slowtraveler написа:Дайвъре, провери ли дали проблема с разхода и ремонтите не е бил между колана и седалката? biggrin.gif
Според мен разходите са напълно постижими.
Но и дизела е капризна машинка - не търпи промяна на режима и натоварване. Ако го караш като камион - плавна смяна на режимите без юркане - ще те надживее и ще те радва с нисък разход.
Ако го караш не като камион, ами като лека кола - разхода ще е висок, ще пука глави, ще плюе турбото и т.н.
Затова за мен дизела въобще не стои на дневен ред за автомобил...
Като гледах статистиката - при бензините един и същ модел каран от различни хора дава разлика в разхода 2-4л/100км само от разликата в стила/мястото на каране....
апсолютно не съм съгласен.
1. дизеловия автомобил, изобщо не е "капризен" освен към горивото, ама тоя проблем го имаме само ние в българия.
2. най-хубавото нещо на същия този автомобил, е че няма почти никъква разлика в разхода, при различен режим на каране т.е. и с 90 да караш и със 160, разликата е максимум 0.5-1л/100 километра, нещо което при бензиновия автомобил, може дори да удвои разхода.и точно поради тази причина, аз карам дизел.
3.аз съм си купил кола и си я карам като кола. колата освен, че върши работа, доставя и удоволствие, инъче сега щяхме да си хортуваме във форума на ТАТА.
4.на последък най-голямото предимство на бензиновата кола е това, че може да и се сложи газова уредба(да и таковам предимството), и ще се появяват все повече гъзсета, дето карат 3000 кубика BMW-ама на газ.
ПП: не знам защо се отплеснахте да обсъждате по принцип дизелите. темата е за конкретен автомобил(Авенсис 2.0TD). широко разпространена е мълавата, че дизелите горят 5/100, е да, ама ако говорим за Ярис, Феста, Рунто и разни други подобни "ЛюБОВНИ КАЛИНКИ", дето като седна в тях и им вдигам теглото с 20%.
