Падат акцизите но ... 100 лв. за нова, 250 за стара кола год
Падат акцизите но ... 100 лв. за нова, 250 за стара кола год
Статия:
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=138920
Редакционния коментар :
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=138861
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=138920
Редакционния коментар :
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=138861
Поредната акция-демонстрация, как държавата ще започне да прибира "едни пари" от сиромашките джобове, с напълно резонното оправдание - "Така ще стимулираме хората да си купуват нови коли"...нали...и аз така си мислех, само че - защо пък - държавата, толкова загрижена за екосъстоянието на страната - не вземе вместо да прибира - да стимулира...както се направи в Германия, макар че там поводът беше друг - да се излезе по-бързо от кризата...предполагам може да се направи, макар че - всеки ще се сети - с колкото пари можем да бъдем стимулирани ми - примерно 1500Е...и какво - пак няма да има кой да се възползва, защото 95% от хората, които познавам не могат да извадят още 5 или 10000 Е за да си купят новата кола, ми тогава - какво остава - остава таксата, за която е казано - че явно е наложително да я има и да се прибира. Съответно ние да дадем парите, пък умните глави ще решат как да ги "оползотворят"...мама му стара




"Годишна екотакса върху автомобилите ще бъде въведена в България от догодина, за да се компенсират загубите от премахването на акциза."
на мен това ми звучи като въвеждане на нов данък, който е доста голям и е ежегоден, и докато в единия случай имам право на избор(акцизна или неакцизна кола да карам) то сега ако изобщо искам да карам, ще трябва да цакам. за пореден път наште убавци доказват колко пари струват, книгите с данък, а хазарта е освободен.
ква псувня напира да изкочи от мен, ама няма да я пиша, че ще ме хване ограничението за броя на знаците.
на мен това ми звучи като въвеждане на нов данък, който е доста голям и е ежегоден, и докато в единия случай имам право на избор(акцизна или неакцизна кола да карам) то сега ако изобщо искам да карам, ще трябва да цакам. за пореден път наште убавци доказват колко пари струват, книгите с данък, а хазарта е освободен.
ква псувня напира да изкочи от мен, ама няма да я пиша, че ще ме хване ограничението за броя на знаците.
АVENSIS 2.0TD-комби
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Сори, но ме домързя да го редактирам и препиша, затова го поствам така - мнението ми от Хонда - форум.
Ото, приятелю, грешиш тотално и ще ти кажа къде. Ами навсякъде.
Примерно - работя в автосервиз.Ако имам една Астра комби, с която да си доставям необходимото за бизнеса, съм монтирал на колата АГУ. Интересно, къде е разликата във вредните емисии? Или, ако в къщи си готвя на газ, катализатор ли имам на котлона?
Прочее, ако недай си Боже го приемат тоя ТЪП закон боклуците, ще си задам следния въпрос: Ок, аз нова кола не мога да си купя, ограничен съм откъм финанси. Обаче тоя ТЪП данък, дето ше го плащам - парите трябва да дойдат отнякъде. И когато дойдеш в моя сервиз - сори, но вече работим скъпо. И в друг да отидеш - пак същото. Така ще стане и магазини, кино, услуги и т.н.
Е, така ли ще си вдигаме стандарта?!
Колелото се завърта и плащаме всички - и ти и аз. Така че, не бъди толкова самоуверен, защото парите ще ги дадеш ти. И аз.
Друго - защо си останал с грешното впечатление, че моя 10 год. автомобил е по ненадежден от твоята нова кола?! Ами ако караш Фиат 500 и те срещна на пътя с моя кораб...Лошо.
Замисли се добре - кое ти е по-неприятно - да те изпревари кола с АГУ, или 30 годишен КАМАЗ?! Каква екология бре, човек?!
В сити - Лондон, има еко такса за МПС. Единствените, които не я плащат, са тези с АГУ. Ако не се лъжа, държавата дотира процент от монтажа на такава. Тук - смъкват по пет кожи, ако караш на газ.
За стимулация на икономика стана дума. Къде я видя тая икономика?! Всичко е внос - от детските играчки, строителните материали - та до колите. И къде отиват нашите пари? Извън България. Ще стимулираме чуждото автопроизводство, щото сме ПРОСТ народ и си нямаме такова. А това, че швабите го набиха квадратен на Ангела Меркел, дето им даваше по 2 500 евро, когато си върнат старата кола, та да си купят нова. Стимулация, разбираш ли.
Ма какво направиха Ханс и Гюнтер? Ами купиха си Дачии, щото са прости и много ги е грижа за немското автомобилостроене.
Нали си купува нова кола с една заплата.
А за обновяването на авто-парка - ще падна от смях. Какво обновяване при тая криза?!?! Хората се чудят какво ще ядат, затънали са в кредити - НОВ авто-парк
БОЖЕ ГОСПОДИ
Ама заради овчедушието ни - вместо да ги претрепем с камъни тия НАРОДНИ боклуци, ние, верни на себе си, ще им изсипем доволно много кеш от рога на изобилието - за нови яхти, нови силиконови курви и нови "служебни" мерцедеси.
ПЛАЩАЙ, БЪЛГАРИНООО
Извинявайте за поста, но съм бесен...
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Kolko jalko.Fido Dido написа: .....
Извинявайте за поста, но съм бесен...
Naistina si li4i, 4e si besen i qvno ima za6to. Kazvam qvno, za6toto znam 4e kazanoto e istina i e qvno, no nqkoi hora NE iskat da go vidqt.
Kakvo predlagash?

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
За мен има нещо много сбъркано в този проектозакон.
Махат акциза от коли, които са купувани от да речем 20% от населението и за да си набавят същите средства слагат някакъв поносим данък на всички, само че по адски тъп критерий - години.
Карам нова кола, но това че колата ти е на 15 години да речем не означава, че замърсява. Това трябва да се докаже с измервания в пунктовете за ГТП, а не от годините.
Махат акциза от коли, които са купувани от да речем 20% от населението и за да си набавят същите средства слагат някакъв поносим данък на всички, само че по адски тъп критерий - години.
Карам нова кола, но това че колата ти е на 15 години да речем не означава, че замърсява. Това трябва да се докаже с измервания в пунктовете за ГТП, а не от годините.
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Няма нищо сбъркано в проекто-закона.Gandalf написа:За мен има нещо много сбъркано в този проектозакон.
Махат акциза от коли, които са купувани от да речем 20% от населението и за да си набавят същите средства слагат някакъв поносим данък на всички, само че по адски тъп критерий - години.
Карам нова кола, но това че колата ти е на 15 години да речем не означава, че замърсява. Това трябва да се докаже с измервания в пунктовете за ГТП, а не от годините.
Ако досега малка част са плащали еднократно акциза, сега всички ще плащат ежегодно високи данъци. Какво по-добро от това за бюджета...
Нали трябва да се генерира излишък, при който след това с удоволствие да отчетат излишък, и който да бъде разпределен както им е кеф...
Преди три дни карах около 30км зад БМВ-то си (16г дизел)....
Ами ако щете вярвайте - не пропуши нито веднъж, въпреки, че качваше баири, а не карахме бавно - 80-120км/ч и бе натоварено с 5 яки мъжаги (не излизаше дори 'мътен' въдух - ако не знаех, че е дизел, щях да си помисля, че е на газ/бензин)...
Като ги е грижа за екологията - да се дадат точни критерии, и който сервиз има желание - да сертифицира/пресертифицира автомобилите по екологичен признак...
Но е факт, че автомобилите са най-уязвими от към данъци.
Държавата се оправдава - в градовете това е лукс - има градски транспорт (без коментар за качеството на градския транспорт)...
Хората си плащат, щото без автомобил не може...
И така - нещата не са розови...
П.С. БМВ-то го карахме към сервиз, щото от двигателя се чуваше ужасяващ метален звук biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
За баласт.... (ако не могат да го оправят в сервиза поне да използват времето да се напият в града) biggrin.gifScott написа:....OFF
Само не разбрах петимата яки мъжаги в него за какво са?Да го пренесат до сервиза, ако закъса по пътя, може би?
А след като го оправиха в сервиза (смяна на демпферна шайба) - тогава пък имаше повод за напиване ...laugh.gif
Абе объркана работа са тея ремонти - каквото и да стане - все напиване излиза....

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- alex_varna
- Мнения: 295
- Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
Ако не платиш на вероятно ще следва много болезнен секс без вазелин под формата на глоба от най-малко 500 лв....

Но така ще е докато всички си траят и си плащат без да вдигнат скандал
Кой знае още какви глупави данъци и такси ще измислят. Подобно на това че когато магистралите станат частни ще плащаш хем на концесионера на магистралата и още 1 път на държавата с винетката..ако не ги махнат.
А другото дразнещо нещо е че за всяка кола е платена еко такса при вноса и в БГ.. ще ни възстановят ли тея пари????



Но така ще е докато всички си траят и си плащат без да вдигнат скандал

Кой знае още какви глупави данъци и такси ще измислят. Подобно на това че когато магистралите станат частни ще плащаш хем на концесионера на магистралата и още 1 път на държавата с винетката..ако не ги махнат.
А другото дразнещо нещо е че за всяка кола е платена еко такса при вноса и в БГ.. ще ни възстановят ли тея пари????
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
Реално погледнато тези които плащат акциз ще и е добре,защото примерно за една Celica акциза е някаде около 5000 лв. доколкото знам,но по 100 лв. на година излиза ,че трябва да я караш 50 години за да стигнеш тази сума.Обаче аз като карам едно незрачно дизелче 83 кончета за кво да плащам тая простотия,хубаво е това ,ама да го плащат само тези хора които колите са и над 163 коня!
A car without TURBO is like a man without BALLS!
Яд
Братлета, и да ги псуваме и да ревеме - няма смисъл, ама аз да си им го кажа:
Да Ви е..а ма..та и управниците и държавниците!Коп...та и бок..ци ни управляват и ни ебават! И акзизите и данъците да си ги заврът в гъз..те дебели, ега са доволни най-накрая! Пък, ако не са доволни отново - да повторят!
Да Ви е..а ма..та и управниците и държавниците!Коп...та и бок..ци ни управляват и ни ебават! И акзизите и данъците да си ги заврът в гъз..те дебели, ега са доволни най-накрая! Пък, ако не са доволни отново - да повторят!
"Toyota is not just a car, Toyota is my religion!"
Ninja
Ninja
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
По неофицални източници, акциза ще се заменя с голям годишен данък за коли от 163 коня нагоре. Ще има и екотакса, но тя ще е еднаква за всички.
Който чака новата година за да се сдобие със бързи коли, да се приготви всяка година да плаща на държавата за удоволствието...........в крайна сметка няма ли да излезе, че от една кола ще източат повече пари , отколкото от еднократен акциз?
Който чака новата година за да се сдобие със бързи коли, да се приготви всяка година да плаща на държавата за удоволствието...........в крайна сметка няма ли да излезе, че от една кола ще източат повече пари , отколкото от еднократен акциз?

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта