Скърцане на педала на съединителя

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 29 Апр 2009 07:00

А може ли и аз да попитам как точно се раздвижват и почистват спирачните цилиндърчета преди да се намажат с тази грес? Скоро смъквах предните колелета и ми направи впечатление че от едната страна накладките са износени по-малко, предполагам, че спирачния цилиндър не работи добре и се нуждае от раздвижване и мазане.
Въпрос No2 : В какви граници е нормално да бъде луфта на педала на съединителя - моят е около 5- 6 мм и ми се струва малко голям. За сега не скърца ама дали е нормално да е толкова?

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Скърцане на съединителя

Мнение от baba_metca » 29 Апр 2009 15:23

Много странна работа е това скърцане. Аз карам Avensis произведен ноември 2004, и при мен това скърцане го има от около 5-6 месеца. Напръскаха го с нещо и спря но за много малко. Също така интересното е, че много зависи и как натискам съединителя (положението на крака при натиск), понякога изобщо не скърца. Мисля, че не скърца ако го натискам точно по посоката на движение. Също така когато покарам малко, скърцането намалява драстично, а някой път направо изчезва, без значение дали го натискам точно по посоката на движение на педала или леко в страни (тествал съм). Като че ли нещо загрява и се оправя. Не съм спецялист, просто си казвам наблюденията. Наистина ли мислите, че е от помпа или е възможно от някакво съединение (което да може да се смени самостоятелно).

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 29 Апр 2009 20:27

Умирам от любопитство как точно скърца хидравлична помпа. При нея има две положения - работи - не работи. Тече - не тече. Може и сбор от двете. smile.gif

Скърцането на педала гаранция е от присъединителните елементи - осички, втулки, пружини и т.н. Просто се налага да се свали цялата конзола и да се подмени износената част.

При спирачните апарати има два варианта.

1. Да се е скъсал маншона на буталото и при износена накладка да е излязъл доволно много и да е събрал мизерия или ръжда под маншона. Изход - сваля се апарата от супорта и се носи на майстор. сваля се ръждата от плунжера, сменя се "О" пръстена и готово.

2. Да са блокирали водачите на апарата в супорта пак поради подобна причина - скъсани маншони на водачите. Тогава вътрешната накладка е повече износена. Изход - сваля се апарата със супорта, като преди това се стисне спирачния маркуч с "чираци" - т.е. законтрящи клещи, развива се от апарата и пак се носи на майстор. Свалят се скъсаните маншони и се изваждат водачите на апарата. Много е възможно намесата на оксижен, защото често тия водачи така блокират в чугуна, че нямат вадене. След това се почистват добре, намазват се с медна грес - за да не тропа апарата, слагат се новите маншони и - юруш на маслините. smile.gif

Плс, не правете това в домашни условия, ако искате да имате здрави пръсти, като не забравяте, че средния е най-важен. Как без него ще контактувате с останалите участници в движението?!


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 29 Апр 2009 21:13

Дидо, днес откачих буталото от педала. При натискането му, се чува скърцане в самия цилиндър на помпата. Какво точно скърца там и аз нямям представа, но е факт.
Масло не тече!
Лошото е, че трябва да карам така по празницете няколко хиляди километра и ми е притеснено. wink.gif

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 29 Апр 2009 21:26

Как успя да го натиснеш на ръка?! С две думи - натиснал си съединителя ръчно?! ohmy.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 29 Апр 2009 21:32

Няма ли някой гумен маншон там?
Обикновено такова скърцане се получава или от пружина (която се трие и резонира в нещо), или от гумен маншон...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 29 Апр 2009 22:00

Мали братлета,
днес проверих за тази грес NICRO 635 - в Русе имаме представителтво на тази варненска фирма "Руди" дето я внася, ма тя много скъпа бе - 1 опаковка 47 лв. Мислех да си взема, обаче ще трябва минем без нея.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 30 Апр 2009 02:07

Еми смени си помпата тогава ще ти дойде по-евтино tongue.gif .
BTW: намерете си друга смазка/разфасовка аз тази съм ви я търсил вчера сигурно два часа . Или си направете партия нещо ? В моя ремонтен комплект си имаше смазка !
Кики според мен просто трябва да го смажеш . Щом не тече значи не е страшно . Дори и да протече не е токова страшно да се прибереш от няколкото хиляди километра .
А относно раздвижването на цилиндърчетата в Тойота Мания някъде бях пуснал как съм ремонтирал моите .

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 30 Апр 2009 11:29

Можеш ли да се сетиш как точно се казваше темата, че днес след час ровене в "Тойота мания" и "Технически въпроси" не можах да намеря поста ти.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 30 Апр 2009 17:01

krasikalchev написа:Можеш ли да се сетиш как точно се казваше темата, че днес след час ровене в "Тойота мания" и "Технически въпроси" не можах да намеря поста ти.
Хмммм и аз намерих само това http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=864 ... c&start=15 , а се си мисля , че бях писал повече wacko.gif ?!?!?

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 06 Май 2009 03:18

krasikalchev написа:А може ли и аз да попитам как точно се раздвижват и почистват спирачните цилиндърчета преди да се намажат с тази грес? Скоро смъквах предните колелета и ми направи впечатление че от едната страна накладките са износени по-малко, предполагам, че спирачния цилиндър не работи добре и се нуждае от раздвижване и мазане.
Въпрос No2 : В какви граници е нормално да бъде луфта на педала на съединителя - моят е около 5- 6 мм и ми се струва малко голям. За сега не скърца ама дали е нормално да е толкова?
и едното и другото са ти нормални, нямаш проблем;)
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 16 Май 2009 20:32

Скърцането изчезна. rolleyes.gif И понеже съм сигурен, че доста от колегите ги интересува, ще ви кажа как. wink.gif
Най-напред се свали педала на съединителя. С огромно чевство на облекчение, видях, че една пластмасова шайба, която е под формата на полумесец и на която опира една много силна пружина е износена-продънена. И...о чудо!? Скърцането намаля много, но пак го имаше.

След внимателно оглеждане на помпата без да я свалям, забелязах, че при влизане и излизане на буталцето на помпата то опира в една метабна шайба, която е елипсовидно прорязана. Разширих прореза с една часовникарска пиличка за да не опира повече там и сега всичко е ОК. sad.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта