Скърцане на педала на съединителя
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
- Местоположение: Русе
А може ли и аз да попитам как точно се раздвижват и почистват спирачните цилиндърчета преди да се намажат с тази грес? Скоро смъквах предните колелета и ми направи впечатление че от едната страна накладките са износени по-малко, предполагам, че спирачния цилиндър не работи добре и се нуждае от раздвижване и мазане.
Въпрос No2 : В какви граници е нормално да бъде луфта на педала на съединителя - моят е около 5- 6 мм и ми се струва малко голям. За сега не скърца ама дали е нормално да е толкова?
Въпрос No2 : В какви граници е нормално да бъде луфта на педала на съединителя - моят е около 5- 6 мм и ми се струва малко голям. За сега не скърца ама дали е нормално да е толкова?
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Скърцане на съединителя
Много странна работа е това скърцане. Аз карам Avensis произведен ноември 2004, и при мен това скърцане го има от около 5-6 месеца. Напръскаха го с нещо и спря но за много малко. Също така интересното е, че много зависи и как натискам съединителя (положението на крака при натиск), понякога изобщо не скърца. Мисля, че не скърца ако го натискам точно по посоката на движение. Също така когато покарам малко, скърцането намалява драстично, а някой път направо изчезва, без значение дали го натискам точно по посоката на движение на педала или леко в страни (тествал съм). Като че ли нещо загрява и се оправя. Не съм спецялист, просто си казвам наблюденията. Наистина ли мислите, че е от помпа или е възможно от някакво съединение (което да може да се смени самостоятелно).
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Умирам от любопитство как точно скърца хидравлична помпа. При нея има две положения - работи - не работи. Тече - не тече. Може и сбор от двете.
Скърцането на педала гаранция е от присъединителните елементи - осички, втулки, пружини и т.н. Просто се налага да се свали цялата конзола и да се подмени износената част.
При спирачните апарати има два варианта.
1. Да се е скъсал маншона на буталото и при износена накладка да е излязъл доволно много и да е събрал мизерия или ръжда под маншона. Изход - сваля се апарата от супорта и се носи на майстор. сваля се ръждата от плунжера, сменя се "О" пръстена и готово.
2. Да са блокирали водачите на апарата в супорта пак поради подобна причина - скъсани маншони на водачите. Тогава вътрешната накладка е повече износена. Изход - сваля се апарата със супорта, като преди това се стисне спирачния маркуч с "чираци" - т.е. законтрящи клещи, развива се от апарата и пак се носи на майстор. Свалят се скъсаните маншони и се изваждат водачите на апарата. Много е възможно намесата на оксижен, защото често тия водачи така блокират в чугуна, че нямат вадене. След това се почистват добре, намазват се с медна грес - за да не тропа апарата, слагат се новите маншони и - юруш на маслините.
Плс, не правете това в домашни условия, ако искате да имате здрави пръсти, като не забравяте, че средния е най-важен. Как без него ще контактувате с останалите участници в движението?!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Скърцането на педала гаранция е от присъединителните елементи - осички, втулки, пружини и т.н. Просто се налага да се свали цялата конзола и да се подмени износената част.
При спирачните апарати има два варианта.
1. Да се е скъсал маншона на буталото и при износена накладка да е излязъл доволно много и да е събрал мизерия или ръжда под маншона. Изход - сваля се апарата от супорта и се носи на майстор. сваля се ръждата от плунжера, сменя се "О" пръстена и готово.
2. Да са блокирали водачите на апарата в супорта пак поради подобна причина - скъсани маншони на водачите. Тогава вътрешната накладка е повече износена. Изход - сваля се апарата със супорта, като преди това се стисне спирачния маркуч с "чираци" - т.е. законтрящи клещи, развива се от апарата и пак се носи на майстор. Свалят се скъсаните маншони и се изваждат водачите на апарата. Много е възможно намесата на оксижен, защото често тия водачи така блокират в чугуна, че нямат вадене. След това се почистват добре, намазват се с медна грес - за да не тропа апарата, слагат се новите маншони и - юруш на маслините.

Плс, не правете това в домашни условия, ако искате да имате здрави пръсти, като не забравяте, че средния е най-важен. Как без него ще контактувате с останалите участници в движението?!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
- Местоположение: Русе
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Еми смени си помпата тогава ще ти дойде по-евтино
.
BTW: намерете си друга смазка/разфасовка аз тази съм ви я търсил вчера сигурно два часа . Или си направете партия нещо ? В моя ремонтен комплект си имаше смазка !
Кики според мен просто трябва да го смажеш . Щом не тече значи не е страшно . Дори и да протече не е токова страшно да се прибереш от няколкото хиляди километра .
А относно раздвижването на цилиндърчетата в Тойота Мания някъде бях пуснал как съм ремонтирал моите .

BTW: намерете си друга смазка/разфасовка аз тази съм ви я търсил вчера сигурно два часа . Или си направете партия нещо ? В моя ремонтен комплект си имаше смазка !
Кики според мен просто трябва да го смажеш . Щом не тече значи не е страшно . Дори и да протече не е токова страшно да се прибереш от няколкото хиляди километра .
А относно раздвижването на цилиндърчетата в Тойота Мания някъде бях пуснал как съм ремонтирал моите .
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
- Местоположение: Русе
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Хмммм и аз намерих само това http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=864 ... c&start=15 , а се си мисля , че бях писал повечеkrasikalchev написа:Можеш ли да се сетиш как точно се казваше темата, че днес след час ровене в "Тойота мания" и "Технически въпроси" не можах да намеря поста ти.

и едното и другото са ти нормални, нямаш проблем;)krasikalchev написа:А може ли и аз да попитам как точно се раздвижват и почистват спирачните цилиндърчета преди да се намажат с тази грес? Скоро смъквах предните колелета и ми направи впечатление че от едната страна накладките са износени по-малко, предполагам, че спирачния цилиндър не работи добре и се нуждае от раздвижване и мазане.
Въпрос No2 : В какви граници е нормално да бъде луфта на педала на съединителя - моят е около 5- 6 мм и ми се струва малко голям. За сега не скърца ама дали е нормално да е толкова?
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Скърцането изчезна.
И понеже съм сигурен, че доста от колегите ги интересува, ще ви кажа как.
Най-напред се свали педала на съединителя. С огромно чевство на облекчение, видях, че една пластмасова шайба, която е под формата на полумесец и на която опира една много силна пружина е износена-продънена. И...о чудо!? Скърцането намаля много, но пак го имаше.
След внимателно оглеждане на помпата без да я свалям, забелязах, че при влизане и излизане на буталцето на помпата то опира в една метабна шайба, която е елипсовидно прорязана. Разширих прореза с една часовникарска пиличка за да не опира повече там и сега всичко е ОК.


Най-напред се свали педала на съединителя. С огромно чевство на облекчение, видях, че една пластмасова шайба, която е под формата на полумесец и на която опира една много силна пружина е износена-продънена. И...о чудо!? Скърцането намаля много, но пак го имаше.
След внимателно оглеждане на помпата без да я свалям, забелязах, че при влизане и излизане на буталцето на помпата то опира в една метабна шайба, която е елипсовидно прорязана. Разширих прореза с една часовникарска пиличка за да не опира повече там и сега всичко е ОК.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта