Авенсис Т25, 1.8 VVT-i, 129 к.с., сглобен декември 2005, първа регистрация 02.2006:
- от варненската автоморга го извадих на 149 820 километра на 24.07.2019
- на 14.02.2019 е бил на 320 000 във сервиз на Тойота в Дания
- в момента е приблизително на 178 800 по километраж. Със лека корекция "от мен" е на 350 000 - 360 000.
- има едно равномерно щракане в коша на мотора, като от шевна машина. Като откача буксата на клапана за бензиновите изпарения от резервоара и настава почти гробна тишина. Ако е махната черната пластмасова кора отгоре, на която пише 16 valve VVT-i, отчетливо се чува глухо щракане на клапаните, което нарушава почти гробната тишина. Веригата не се чува изобщо и на +40 това лято и на -4 снощи.
От време на време има лек стържещ шум от някоя ролка, но засега е в начален стадии - идва и си отива когато си реши. Не мисля да ремонтирам нещо което не е (все още) очевидно заминало.
Пробвай да изключиш клапана за изпаренията от бензина в резервоара и виж какво ще се промени с "музиката". Възможно е да ти вдигне грешка, на напълно стоплил мотор ако го откачиш за дълго.
Предубеден съм към смяна на веригата - особено с неоригинална. Досега опита ми сочи, че каквото съм сменил с афтърмаркет не е изкарало много, понякога повече от 3-4 месеца.
Картинка на клапана за изпаренията, закачен е за кутията на въздушния филтър:

- Screenshot 2022-01-13 075514.png (23.11 KiB) Преглеждано 4982 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.