Сменя ли се маховик когато се сменя съединител на авенсис

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Pesho
Мнения: 69
Регистриран на: 08 Авг 2008 12:39
Местоположение: Bulgaria

Сменя ли се маховик когато се сменя съединител на авенсис

Мнение от Pesho » 27 Апр 2009 10:32

Задължително ли е?Мога ли да сменя САМО съединителя?Колата е авенсис 2003 д4д 116 на 100к.Говорих с един механик той каза 4е на този авенсиси му се сменя всичко.Проверих маховика струва 2500(в най-евтиният му вариант)И кво аз съм си купил тойота защото е здрава и изведнъж на всеки 100к км трябва да давам по 3500 за съединител и маховик.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 27 Апр 2009 10:37

Kak taka hte smeniah i mahovik smenia se samo siedinitel

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 27 Апр 2009 12:53

Pesho - сменя се ако има нужда - т.е. ако придърпва или потропва като е пробваш на място със ръчна да тръгне... Има разни симптоми, които се появяват, ако маховика е за смяна. Не питай монтьори от Тойота - според тях всичко се сменя, дори без голяма нужда laugh.gif А цената на такъв съединител с маховик е около 900лв с доставката - има доста хора от форума, които си го поръчаха през ebay - всички до един доволни :thumbsup: Ако не можеш се оправи сам - свиркай, ще помагам - колкото струва - толкоз - аз пари за услугата няма да искам - да уточня, че да не стане неразбория biggrin.gif

Примерно такова - http://cgi.ebay.co.uk/FLYWHEEL-PERFORMA ... 240%3A1318

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 27 Апр 2009 20:48

Pesho,има начин за проверка на маховика след разглобяването ,тоест възможно е да е на"границата" и без да е имало чукане или вибрации. При тези цени и аз бих тръгнал с феродов диск и лагер но имай едно на ум. Вариант 1- оставаш без кола докато намериш маховик ,вариант 2 -рискуваш тези 6 по Х лева за труд .Всеки сам решава.

Аватар
Pesho
Мнения: 69
Регистриран на: 08 Авг 2008 12:39
Местоположение: Bulgaria

Мнение от Pesho » 28 Апр 2009 10:26

Мерси колеги ще пробвам варианта без маховик.Ме4о много благодаря за предложението,ако се наложи ще се възползвам :thumbsup:

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Апр 2009 02:05

Ако си мислиш , че ако си купиш Голф , БМВ , Мерцедес или Ауди след 2000-та и няма да сменяш маховици на 100 000км ( в интерес на истината обикновенно се прецакват на около 200 000км така ,че ако твоя е за смяна може да се замислиш на колко реални км ти е колата ) си в много голяма грешка tongue.gif biggrin.gif laugh.gif .
Това са екстрите на икономичните дизели :whistle: . Дюзи по 1000лв. , нафтови помпи по 2000лв. , маховици по 1000лв. , турбо по 2000лв. и тн. Иначе са доста икономични , а и доста вървят :whistle: .
Аз ако съм на ваше място ще изхвърля тая демпферна простотия и ще си сложа един най-обикновен маховик с най-обикновен ( леко подсилен ) съединител и ще си свиркам rolleyes.gif .

BTW: Още първото BMW 525TDS ( не съм сигурен за 524TD ) 90-те години е с такъв маховик . И общо взето при чипосване най-големия проблем идва там .

na4inae6t
Мнения: 1
Регистриран на: 28 Сеп 2009 16:58

Мнение от na4inae6t » 28 Сеп 2009 17:06

smeniai az ne go smenih i sega sagaliavam,mnogo beli napravi

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 28 Сеп 2009 19:21

Има комплекти на валео за доста марки коли включващи нормален маховик притискател феродо и лагер попитаи по магазините за авточасти все трябва и за авенсис да има .
Човек и добре да живее умира .......

roumen68
Мнения: 212
Регистриран на: 19 Яну 2007 05:58
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Мнение от roumen68 » 30 Сеп 2009 10:20

Дааа, в сервиза на Тойота като разбраха че ще тегля каравана над 1 тон - ме предупредиха за това. Съединителят бил такъв тип, че замине ли си той - сменя се и маховика. Особеност на Авенсиса. Като го разбрах това - карам доста внимателно докато тегля караваната, ама...
Някой ще ми каже ли симптоми за износване освен придърпване? Такова при мен все още няма, колата ми е на 130 000 км.
А при тръгване от място на първа винаги се чува едно тихо металическо "цък" в момента в който колата потегли. След това не се чува повече при другите предавки. Прилича ми на някаква хлабавина в механизъм, който си заема мястото при първоначалното ускоряване. Някой има ли идея какво ще е това?
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 30 Сеп 2009 11:57

Tova sigurno vaji samo za smianata na syedinitela zaedno s mahovika za dizelite

roumen68
Мнения: 212
Регистриран на: 19 Яну 2007 05:58
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Мнение от roumen68 » 30 Сеп 2009 15:50

Petar написа:Tova sigurno vaji samo za smianata na syedinitela zaedno s mahovika za dizelite
Възможно е. Всъщност ако товариш съединителя - заминавал и маховика, затова се сменяли и двете.
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 30 Сеп 2009 16:38

Най-голямата причина да пишат че се сменя е цената на труда и колко време отнема смяната.

С други думи, докато е извадена трансмисиата сменяй квото можеш, че след 20-30,000 да не сваляш пак.

Както при ангренажния ремък - да се смени и водната помпа дори и да й няма нищо. Но в края на краищата решението си е лично.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 11 Окт 2009 22:20

roumen68 написа: колата ми е на 130 000 км.
Моята е на 170 000км и все още няма симптоми на износен съединител, въпреки, че я карам по задръстванията в София.
Притесняваш се за караваната!? Ти пък, да не я теглиш по няколко пъти в месеца? wink.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Semrush [Bot] и 7 госта