Toyota Prius - малко реклама ;-)
- jim_beam
- Мнения: 2490
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Toyota Prius - малко реклама ;-)
http://www.dailytech.com/Cab+Driver+Pas ... le8046.htm
http://videos.streetfire.net/video/Extr ... 176982.htm
http://videos.streetfire.net/video/Extr ... 176982.htm
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
...
ми според писанките литиево иони,,,за разлика от NiMHKiki написа:По-интересно е какво има под седалките, защото там са батерийте!
http://www.hybridcars.com/battery-toxicity.html
и по мощен двигател,че 1.5 служеше единствено да убеди бъдещите ползватели колко е икономична...всъщност по спомен мисля че приуса е от малкото проектирани за град коли който извънградско харчат повече отколкото градско...
общо взето на извънградско ще си харчи повече от доста автомобили,ако сме внимателни не вдигаме повече от 100 километра,,,,ако вдигаме повече--ще харчи повече и от среден автомобил.
http://www.popularmechanics.com/automot ... tml?page=1
http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 552994.ece
това в равностойни купета,а примерно vw lupo 3l- e s dwigatel 1.2tdi и харчи 3 литра,....с система която гаси двигателя на светофарите и се пали с подаване на газта при тръгване,,,
ей това не ми беше хрумвало от еко-гледна точка:
http://ecologycenter.org/terrain/issues ... conundrum/
- LEXUS
- Мнения: 3757
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Re: ...
Prius ,както виждаме от твоя линк, извънградско е изхарчил с 0.5 мпг повече от Джета,което е около 1 километър повече за Джета със същото гориво...,но карани с крюз контрол на 65 мили,а в реал-лайф ситуации имаме каране,намаляване на скоростта/зарежда се ток,който след това се използва от електромотора и подпомага двигателя и намалява разхода при Приус/,дори каране за опред.време по инерция зарежда безплатен ток,който след това се използва и смъква разхода. Докато Джета непрекъснато трака и непрекъснато харчи. При намаляване примерно от 130 км/ч. до 80км./ч. се отделя голямо количество енергия,която другите коли губят под формата на топлина в дисковете,докато Приус я съхранява и впоследствие използва при изпреварване или просто каране и намалява разхода,защото в реал лайф ситуации на пътя има намаляване,изпреварване и т.н.,където безплатния ток се ползва и намалява драстично разхода на Приус.rudolf написа: общо взето на извънградско ще си харчи повече от доста автомобили,ако сме внимателни не вдигаме повече от 100 километра,,,,ако вдигаме повече--ще харчи повече и от среден автомобил.
http://www.popularmechanics.com/automot ... tml?page=1
http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 552994.ece
А предположенията от някои,че Приус магистрално харчел колкото обикновенна бензинка,та даже и повече са смехотворни!! Приус не работи с обикновен бензинов двигател,а със специфициран двигател с цел икономичност,работещ по принципа на Аткинсън,отделно най-добрата аеродинамика в автоиндустрията днес cd=0.26 на Приус,показва ясно,че Приус при всички положения е по-икономичен от всяка бензинова кола дори на магистрала! Та дори от теста с Джетата става ясно,че Приус не само е по-икономичен от бензинките магистрално,а дори харчи колкото една дизелова джета магистрално.На градско Приус буквално убива Джета с непостижим от нея нисък разход!! За вредни емисии изобщо не говорим дори. Като среден разход Приус има много по-добър среден разход от дизелова джета! И това е нормално! Технологията си казва думата! Реално сравнението тук е Модерна технология vs едновековна стара техника
Още по-интересна е втората ти мисъл-От кои средни автомобили харчи повече Приус, ако вдигаме повече от 100км./ч.??
Пак повтарям,Приус не е елементарна бензинка и не трябва да бъде разглеждан толкова опростенчески. И като икономичен двигател по цикъла на Аткинсън,и като най-добрата аеродинамика в автоиндутрията днес,и като това,че Приус не е по-тежък от обикновенни бензинки --всичко това говори достатъчно за качествата му. Приус няма нищо общо с обикновенните бензинки,та даже виждаме ,че градско е по-икономичен от дизелите,а извънградско е равностоен на тях.
А значи дебнеме как Приус харчел над заводските данни,а се доверяваме ,че Лупо 3l 1.2tdi,който не случайно беше пазарен провал, харчи точно 3/100км. ли?rudolf написа:
това в равностойни купета,а примерно vw lupo 3l- e s dwigatel 1.2tdi и харчи 3 литра,....с система която гаси двигателя на светофарите и се пали с подаване на газта при тръгване,,,
/
И Лупо като подвижден сак за багаж ли го разглеждаме, или като модерен автомобил?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
хм...
http://www.whatgreencar.com/green-car-o ... t-list.php
http://www.extremecentrepoint.com/?p=541
http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 552994.ece
http://en.wikipedia.org/wiki/BlueTec
относно генерирането на енергията-,доколкото знам при всяка трансформация на енергия има загуби,,,а приуса /за да спази 10годишните си гаранций на батерий,не ги изразходва повече от 60%, и при всяка възможност гледа да ги зареди...и не винаги те чака да си намериш нанадолнище,ами започва да натоварва двигателя ти.
по принцип не съм сигурен че приуса е най-екологичния и най-икономичния автомобил от гледна точна на целия цикъл на пойзводство ,експлоатация и рециклиране.,мисля че съдържа 50тина кила никел метални батерий, което е над 1600 батерий за гсм. може да е най обемен и комфортен в някой показатели за градска употреба,но в една статия пишеше:- защо всички трябва да мислят за комфорта,при спасяването на планетата????
веско:аз единствения приус дет съм виждал е твоя на тъмно от 5 метра ,,,аз нямам право да коментирам в твоя присъствие...
http://www.whatgreencar.com/index.php
има класаций за икономия на автомобили, ще се учудиш колко много са пред приуса,,,,
http://www.whatgreencar.com/green-car-o ... t-list.php
http://www.extremecentrepoint.com/?p=541
http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 552994.ece
http://en.wikipedia.org/wiki/BlueTec
забелязваш ли разхода на пруиса че в градско е по нисък от крюз контрол на 65мили???? тоест всяко увеличение на скоростта е фатално за неговите ултра икономични показатели/това е кола която е сетната за град и там си му остават и преимуществата,.....та като говориш за намалявания от 130 на 80 километра,колко очакваш че ще е разликата между приуса и джетата на 130 километра???...или на 150??? аз мисля че разликата ще разсте в полза на джетата.LEXUS написа: Prius ,както виждаме от твоя линк, извънградско е изхарчил с 0.5 мпг повече от Джета,което е около 1 километър повече за Джета със същото гориво...,но карани с крюз контрол на 65 мили,а в реал-лайф ситуации имаме каране,намаляване на скоростта/зарежда се ток,който след това се използва от електромотора и подпомага двигателя и намалява разхода при Приус/,дори каране за опред.време по инерция зарежда безплатен ток,който след това се използва и смъква разхода. Докато Джета непрекъснато трака и непрекъснато харчи. При намаляване примерно от 130 км/ч. до 80км./ч. се отделя голямо количество енергия,която другите коли губят под формата на топлина в дисковете,докато Приус я съхранява и впоследствие използва при изпреварване или просто каране и намалява разхода,защото в реал лайф ситуации на пътя има намаляване,изпреварване и т.н.,където безплатния ток се ползва и намалява драстично разхода на Приус.
относно генерирането на енергията-,доколкото знам при всяка трансформация на енергия има загуби,,,а приуса /за да спази 10годишните си гаранций на батерий,не ги изразходва повече от 60%, и при всяка възможност гледа да ги зареди...и не винаги те чака да си намериш нанадолнище,ами започва да натоварва двигателя ти.
по принцип не съм сигурен че приуса е най-екологичния и най-икономичния автомобил от гледна точна на целия цикъл на пойзводство ,експлоатация и рециклиране.,мисля че съдържа 50тина кила никел метални батерий, което е над 1600 батерий за гсм. може да е най обемен и комфортен в някой показатели за градска употреба,но в една статия пишеше:- защо всички трябва да мислят за комфорта,при спасяването на планетата????
веско:аз единствения приус дет съм виждал е твоя на тъмно от 5 метра ,,,аз нямам право да коментирам в твоя присъствие...
http://www.whatgreencar.com/index.php
има класаций за икономия на автомобили, ще се учудиш колко много са пред приуса,,,,
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Dess,, хибрид е но е е приус. Но разхода дето пише в спецификацята му (8.1 смесен цикъл, 7.6 извънградско) никога не съм ги постигал реално. Най-доброто ми постижение е 8.2 от края на София до 100км преди Белград. Ама само веднъж и то защото колата беше още на 10 дни. Другото е около 9.2 София-Балчик. Което вече е и повторимо като постижение. Само че е адски натоварващо за водача на МПС-то да се саобразява с колата за да харчи малко biggrin.gif Идеята енергията при спиране да се акомулира и да се ползва след това е много добра, но в момента няма технология която да може да акомулира цялата отделена енергия от спирането. Съдейки по уредите на таблото се оползотворява само около 10-15% от отделената енергия. Останалата пак си отива за загряване на дискове и накладки В противен случай при 100% оползотворяване би трябвало хибридите въобще да нямат нормални спирачни апарати
- gringo359
- Мнения: 156
- Регистриран на: 02 Фев 2006 02:49
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Corolla Sedan MT 2020
- Обратна връзка:
Абе ясно е,че и по-икономични коли от Приус.
Само нека да отбележим, че се очаква и Мерцедес хибрид.А и още много други компании,в т.ч. и производители на спортни автомобили, ще пускат на пазара хибриди. Според мен е очеизвадно,че концепцията определено е добра и има живот в нея!
Само нека да отбележим, че се очаква и Мерцедес хибрид.А и още много други компании,в т.ч. и производители на спортни автомобили, ще пускат на пазара хибриди. Според мен е очеизвадно,че концепцията определено е добра и има живот в нея!
Corolla Liftback 1.3 12V carb. EE90
Corolla Sedan 1.6 MT 2020
Corolla Sedan 1.6 MT 2020
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта