
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ако под конкурентна технология имаш предвид водорода и други подобни, не, няма да го забранят, но ДВГ-то вече е история (за наше съжаление). А хората и пазарът могат да отхвърлят този или онзи модел, но не и технологията. Тя ще бъда наложена с такава огромна сила, че всякакви други идеи ще изглеждат утопични. Понякога и една утопия може да се превърне в реалност, но това може да стане, само когато "гигантите" решат... Е, това последното ще зависи от обстоятелството, на какъв етап от развитието си е достигнала човешката цивилизация! Засега сме в кереча... 

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Водорода е твърде слаб и нищожен конкурент. Имах предвид, разбира се - непреодолимата конкуренция на ДВГ. След като по никакъв друг начин не успяха да направят ел автомобилите по привлекателни - обявиха забраната на ДВГ, за да отстранят конкурента, но това само на така наречения "европейски" пазар. Дали ще доживее до две хиляди тридесет и някоя, както я е подкарал въобще. Или тогава вече ще бъде изключително вносител - каквото внесат, това ще ползва. 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Засега... А за привлекателност на електричките - това ще стане, ако поевтинеят значително и батериите им издържат поне 1000 км при пълно натоварване на магистрали, зимно време в северни условия, е... и нормална цена на тока за зареждане...


Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Нормалните цени за зареждане на електричките са сега, дори има маса "безплатни" - но и това не помага. Водорода е посредник в трансформацията на енергията, подобно на електричеството. Но като такъв има маса недостатъци и слаби преимущества. Като снижава значително и ефективността на всички етапи - по сравнение с електроенергията - и при "производството", и при употребата, и при доставката.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 2465
- Регистриран: 28 май 2006 21:44
- Репутация: 1410
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Основното преимущество е екологията и възможността за съхранение за известно време на енергия с висока плътност..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
По отношение на екологията - какви му са предимствата? Например - възможността да бъде изпуснат и да изгори експлозивно с образуване - на азотни окиси и не само. Някой, най-изгодните финансово способи на "добив" - съвсем не могат да се нарекат особено екологични. По отношение на плътността - ако не е втечнен - превъзхожда ли енергийната плътност (масова и обемна) на батериите - като се има предвид необходимостта от сравнително обемни и тежки емкости за малкото количество, което бива заредено в автомобила, които при това е наложително да са много по-надеждно защитени.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 760
- Регистриран: 16 окт 2014 15:39
- Репутация: 77
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Вчера бях да зареждам на безплатна AC зареждачка. Тя има два куплунга. Когато пристигнах на другия куплунг беше една Хюндай Кона.
След около час се появи колегата на Коната. На 2-3 месеца му е колата с батерията от 64 kWh.
Оплака се, че след като спре зареждането кабелът за зареждане трудно се отключвал и му отнема известно време да успее ако въобще стане. Веднага се отключвал само, когато батерията стигала до 100%. Досега е карал само градско и ако тръгне на дълъг път с нея, то не иска и да си помисля какво би се случило. Питал в представителството, но от там не могли да му помогнат.
Днес потърсих информация и открих как може на Коната да се форсира отключването на кабела за зареждането:
Ех, как искам пак да срещна този колега и да му покажа тази възможност.
След около час се появи колегата на Коната. На 2-3 месеца му е колата с батерията от 64 kWh.
Оплака се, че след като спре зареждането кабелът за зареждане трудно се отключвал и му отнема известно време да успее ако въобще стане. Веднага се отключвал само, когато батерията стигала до 100%. Досега е карал само градско и ако тръгне на дълъг път с нея, то не иска и да си помисля какво би се случило. Питал в представителството, но от там не могли да му помогнат.
Днес потърсих информация и открих как може на Коната да се форсира отключването на кабела за зареждането:
Ех, как искам пак да срещна този колега и да му покажа тази възможност.
- Filbor
- Мнения: 760
- Регистриран: 16 окт 2014 15:39
- Репутация: 77
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
И на Зоето е забранено, както на Камрито но...

- Прикачени файлове
-
- Зое с Багажник на покрива.jpg (555.13 KБ) Видяна 360 пъти
-
- Zoe Weights.PNG (14.33 KБ) Видяна 360 пъти
- Monster
- Мнения: 80
- Регистриран: 09 ное 2021 10:50
- Репутация: 24
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Така като гледам това Зоуи май и то е от Лом или поне преди 2 седмици се е тагнало в PlugShare на небезизвестната ломска зарядна станция
:

- Прикачени файлове
-
- Zoe Lom.jpg (182.89 KБ) Видяна 211 пъти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост