skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от kostadinnm » 24 Юли 2018 11:04
kostadinnm
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от skydiver » 24 Юли 2018 17:19
Предполагам имаш предвид представителство на Тойота в Благоевград?kostadinnm написа: ↑24 Юли 2018 11:04 Е накладките щом са разработени не трябва да очакваш промяна до достигане на индикатора за износване. На мен ми е по-интересно как така си се озовал в монца?!
Ами по линията на сервизната кампания на Таката.
Тъй като в София се оказа "мисия невъзможна" да се свържа и запиша час, отидох в Благоевград.
skydiver
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от skydiver » 17 Сеп 2018 22:14
Ремонтът беше планиран иначе, но след като спрях Rav-ката от движение и изкарах една кола от неприкосновения запас, за три дни тя претърпя две щети( някой ще каже , че са просто леки ожулвания, но други ще ме разберат). Явно няма как , каквато и кола да взема , все св оказва широка за половинката

Това доведе до рязка промяна в плана - извърших ремонта сам.
Разглобих и извадих пуловете, шлайфахме ги, както е писано в дебелите книги и сглобих обратно.
Опитът ми с Нисански двигатели ми помогна и извърших ремонта, без да свалям обтегачи, странични капаци на двигател и т.н.
Мога определно да констатирам следното - 1AZ FE ( поне този ,който аз пипнах) е запазил доста от онова прословуто старо японско инженерно творчество. Масивна верига, зъбни колела, хубава отливка на валове, масивни пети, отливка на самата глава , липса на лагери на разпределителни валове!
Двигателят е доста чист, дори след повече от 200к км пробег. Следвашият ремонт ще е по-обстоен.
Превъртяхме на ръка до точно съвпадение на белези според service manual:

И белегът откъм всмукателния вал( с дефазатора)

Свалихме и подредихме петите:

Пулове вън:

Почистихме малко капака на двигателя:

Перфектен шлайф:

Пулове обратно по местата :

Двигател готов и работещ без забележки:

Какво ви е необходимо:
1."Гедоре" и гаечни ключове.
2. Динамометрични ключове 5-25Nm и един да "покрие" диапазона над 25Nm ( зъбно колело към изпускателен вал например)
3. Магнитен инструмент, за да извадите пуловете.
4. Гарнитура капак на двигателя.
5. Лаптоп/ таблет/ телефон, откъдето да следвате manual-a , както и самият service manual( имаме си тема за това)
6. Масло, с което да омаслите пуловете, преди монтажа( може и с break-in oil).
7. Малко търпение и внимание биха помогнали.
8. Правилна преценка на уменията .
Рапорт даден!
Едит: не твърдя, че това е най-правилния ремонт, при такъв вид проблем.Всеки взима решение на база на информацията , с която разполага.
Не съветвам да го правите, но идеята на форумите е да споделяме.
Та ако ви се налага да отложите правилния ремонт на главата поради ред причини - "кратката" версия ще свърши работа, особено когато (както в този случай) интервенцията по сваляне на обтегач е спестена.
Следващата пролет ще отворя , ще измеря отново и ще пиша.Предвид , че една цяла глава с валове е на цена под 800лв, не виждам място за притеснение.
Продължавам да твърдя, че тестът си заслужава.
skydiver
мехаННика
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от skydiver » 19 Сеп 2018 23:14
алтернативно решение.Обаче май сме на път да ги обърнем на нещо друго...
Akima споделя как да дадем още малко живот на нашите бобини ( за почти без пари)- ок.
skydiver споделя как да дадем още малко живот на нашите двигатели преди по-сериозен ремонт (за почти без пари) - проблем, заблуждавал хората...
Налице имаме следните факти:
- констатирана издръжливост на 1AZ-FE при работа на газ.
- извършен алтернативен ремонт, спестявящ най-вече време , както и средства.
Бих се радвал, ако повече хора споделят опита си именно относно такъв тип ремонти.
И заблудата е обект на строго субективно тълкуване.
Вярвам, че горното мнение е написано в момент на отлив на емоционална интелигентност.
Зад клавиатурата нещата не стоят, както пред халба бира

Живи и здрави, след време ще допълним списъка с фактите по-горе с информация колко е надежден/разумен този вид ремонти при 1 AZ-FE.
И не на последно място - шлайфането на метали е широко застъпен процес в индустриалното производство, както идоста дебели книги има за това.
skydiver
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от мехаННика » 20 Сеп 2018 00:21
мехаННика
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от skydiver » 20 Сеп 2018 07:30
Свалял съм валове на други японски двигатели с вериги по същия опростен начин, рискувах и тествах на 1AZ-FE - стана.Ако се бях провалил, щях да свалям двигател. Каменната ера не е свършила, защото са свършили камъните.
Начина не съм го измислил аз ,взимал съм съвети от наистина способни хора отвъд Океана.
Откакто съм в този форум, съм видял поне 10 потребителя да питат какъв пробег ще издържи техният Rav4.2 след газификация , какви по вид и цена ремонти ги очакват, и нито един конкретен отговор.
Зимата друг двигател ме чака на стойката за сглобяване..., явно ще го съсипя по същия начин.Май трябва да спра, докато е време, щото е рядък,да се извиня на учителя си и да го помоля за прошка...Току виж, с доста чужда помощ, съм се справил.
Една разлика има в т.нар палиативно решение - то несъмнено е такова, но аз го споделям безплатно, както и винаги досега съм помагал на доста хора в други форуми.
И трябва да призная , че не съм очаквал да срещна такава загриженост у някой непознат, след два 5- минутни телефонни разговора, която да завърши по такъв начин.
Както и да е, сполай и на теб...
skydiver
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от Kiki » 20 Сеп 2018 08:24
Виж тук: https://bktuning.com/category/362/toyota.html
Kiki
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от skydiver » 20 Сеп 2018 13:41
Искам оем-ския, но нов струва доста, към 800лв.
А дотук изпуснах два от коли за части...
skydiver
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от skydiver » 07 Дек 2018 23:01
За осъщестяването на тоз мой мерак се погрижиха колегите G.Panayotov и Аkima.
Процедурата по подмяната е много лесна, тъй като всичко е на болтове - удобно за работа и става бързо.
Аз подходих по следния начин (тук не съм следвал service manual) :
1. Откачане на полуоси от диференциала, захващане с тел , за да не увиснат в пространстовото:


2. Откачане на кардана от диференциала, захващане с тел за генерацията, по същата причина,описана по-горе :



3. Отвиване болтове на тампон зад диференциала:


4.Отвиване болтове на диференциала откъм кардана (не вадете болтовете, монтажът е по-лесен ,когато са в леглата си):

5.Изваждане на заводския (отворен) диференциал :

6.Наливане на ново масло на япончето, благодарности на ap1shop.com за предоставеното AMSOIL 75W-90 Severe Gear :

7.Братска снимка преди раздялата :

8.Горе на черешата, монтажът на тампона за предпочитане да бъде извършен предварително (поне на мен ми беше по-лесно) :



9. Стягане на болтове към стойка откъм кардана и каретата, :




10. Готови за спускане на подемкина :

Поведението при стандартни условия не се промени, колата си е точно толкова тиха , колкото и преди.
На снега е по-приятно, сувчето "тръгва" доста приятно настрани, въпреки че едни системи почват да напомнят за съществуването си.
Приятен ъпгрейд, силно препоръчвам на всеки , който не смята подобен ход за излишен разход.
Очаквам дълбокия сняг, че да видим къде ще закъсам

skydiver
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от slowtraveler » 08 Дек 2018 15:49

Иначе като говорихме с G.Panayotov ми хареса конструкцията на тези диференциали... Което показва че точните теоретико-математически сметки могат да докарат добър резултат с механически здраво решение...

А относно коментара на мехаННика - съгласен съм с него относно неправилния начин на ремонт.....
Не съм запознат точно с пуловете на Тойота, но на VW си бяха с маркирана точна дебелина. Помисли как би правил последващ ремонт? Имаш 'пилени' пулове с неясна дебелина...
А и пропадналите легла също започват да стават по-податливи към пукане и т.н.
Дали е по-евтино така - ами да.. И ако смяташ това да е последния ремонт на автомобила - става...
Но ако смяташ да караш колата още - предприетите действия ще ти създадат трудности...
Затова на времето на VW правих друга хватка - точна схема на пуловете и нужните изменения (разбира се след преглед, евентуално райбероване на леглата и напасване на клапани в леглата - при мен леглата си бяха ОК)...
От там - прекомбиниране/пренареждане на пуловете на нови места така, че да толерансите да са в граници, като накрая се наложи да купя само 2-3 пула... И имаш 'заводски' резултат без сериозна финансова разлика...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от skydiver » 08 Дек 2018 18:03
За дифа - благодарен съм на варненската група, защото почти бях на прага да взимам от някакви други Тойоти и да се боря с преправянки ( а дали избщо щеше да стане е друга приказка).
skydiver
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от Veni1 » 08 Дек 2018 18:26
Аз, за съжаление, не можах да свърша работата - трикратните ми опити за контакт с руснаците не доведоха до отговор от тяхна страна, уви.
Браво, и честито!
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Veni1
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от steffan » 10 Яну 2019 11:58
имам сериозен интерес към LSD диференцял самоче за Рав 4.1 (Първите равки) Дали колегите G.Panayotov и Аkima могат да помогнат с нещо ?
И едно питане: имах едно бмв Е36 със LSD диф и при обслужването сложихме масло 75w140 което го дават специално за такъв тип диференцял. Има доста теми в бмв форума за тези диференцяли и общо взето преобладава мнението че с различно от това масло има опасност за LSDто.
На мен 75w90 го дават за скорости и преден диф. а 80w90 за заден отворен диф.
Поздрави.
steffan
- Akima
- Мнения: 7448
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 97 пъти
- Получена благодарност: 177 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от Akima » 10 Яну 2019 13:30

LSD-то при BMW-то Ви е било clutch pack type - има фрикциони/съединителчета.steffan написа: ↑10 Яну 2019 11:58 И едно питане: имах едно бмв Е36 със LSD диф и при обслужването сложихме масло 75w140 което го дават специално за такъв тип диференцял. Има доста теми в бмв форума за тези диференцяли и общо взето преобладава мнението че с различно от това масло има опасност за LSDто.
LSD-тата на Toyota са Torsen type - представлява червячни хипоидни зъбни предавки:
Моят торсен го карам с AMSOIL 75W-90 Severe Gear®, тъй като препокрива SAE 80W90 препоръката на Toyota/Lexus за торсен касети.
Предполагам, че сте ловджия, ако е така определено ще сте доволен...AMSOIL Severe Gear (75W-90) предлага превъзхождаща защита и заменя 75W-90 and 80W-90 маслата на конкурентни марки.
Предоставя най-добрата икономия на гориво и работа на студено от всички AMSOIL Severe Gear масла.

Akima
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта