Страница 1 от 3

Бавно загрява двигателя на Авенсис 2.0 D4D

Публикувано на: 31 Окт 2010 09:33
от vessonik
Авенсис 2.0 D4D 126 к.с. на 2 г. и 29000км. Със започване на студовете двигателят много бавно вдига температурата и парното никакво го няма. Като настроя температурата на 20 град. оборотите на двигателя се вдигат на 1000! През миналата година беше същото, а от ТМ казват, че било нормално. Дали има някакъв проблем, може би термостат, и от сервиза не им се занимава... Все пак колата е в гаранция?!... Опитах да ползвам търсачката, но ме препраща в Гугъла и нищо не се получава sad.gif

Публикувано на: 31 Окт 2010 10:14
от Uncle Dido
Като те прати в Гугъл, горе, където пише това - site:toyotabg.eu, след него пишеш каквото те интересува.

В раздел Общи има важна тема, закачена горе.

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=12494

Публикувано на: 31 Окт 2010 10:59
от zi_zi_top
Весо, и аз мисля, че нямаш проблем. Моят ДВГ е 2.0 D4-D и загрява по същия начин. Просто дизелите загряват по-бавно (особенно зимата).
Не се заблуждавай, че като настроиш климатроника на 20 градуса веднага ще започне да духа топло. Трябва да е загрял ДВГ за топлото. С цел да загрее по-бързо ДВГ компютърът вдига оборотите.

Публикувано на: 31 Окт 2010 11:08
от vessonik
zi_zi_top написа:Весо, и аз мисля, че нямаш проблем. Моят ДВГ е 2.0 D4-D и загрява по същия начин. Просто дизелите загряват по-бавно (особенно зимата).
Не се заблуждавай, че като настроиш климатроника на 20 градуса веднага ще започне да духа топло. Трябва да е загрял ДВГ за топлото. С цел да загрее по-бързо ДВГ компютърът вдига оборотите.
Климатроника фактически не го включвам, т.е. "АС" е изключено. Оборотите на двигателя се повишават ако поставя температурата над 20 град. или включа вентилатора на повече от две деления. Това се случва при не много ниски температури, каквито бяха предните дни. При температура под 0гр. двигателя работи на 1000 об/мин до достигане на около 60 гр. на охлаждащата течност. Притеснителното е, че загряването става бавно. Карал съм VW дизел, но загряваше доста по-бързо и при него нямаше промяна на оборотите при студен и топъл двигател. Това се случва видимо при бензиновите автомобили, пример Голф 3, който карат жените ми unsure.gif

Публикувано на: 31 Окт 2010 16:36
от moloko
НЕ се притеснявай колега и при мен е така. Като запля и пусна парното в спряло положение например на кръстовище оборотите се вдигат до 1200 .Това е точно по книгата за експлоатация на автомобила. След като си загрее всичко се нормализира.

Публикувано на: 31 Окт 2010 17:07
от vessonik
moloko написа:НЕ се притеснявай колега и при мен е така. Като запля и пусна парното в спряло положение например на кръстовище оборотите се вдигат до 1200 .Това е точно по книгата за експлоатация на автомобила. След като си загрее всичко се нормализира.
Благодаря!... Читать надо !!! bash.gif

Публикувано на: 31 Окт 2010 18:27
от iovkito
При каране извънградско с нормална скорост , колата загрява ли ? Ако и тогава не загрява имаш проблем , ако стрелката е точно по средата , значи всичко е наред.При температури под 5-10 градуса , колата сама си вдига оборотите за по-бързо загряване.Също така как я чакаш да загрее ? В ръководството не се препоръчва загряване на място ,а само в движение.

Публикувано на: 31 Окт 2010 19:15
от tonitem
Аз, моята тойотка 2.0 D4D я загрявам по бързо като настроя температурата на 28 градуса, пусна и климатроника и само в движение. Резултат- след 3 км парното вече духа топло.

Публикувано на: 01 Ное 2010 07:54
от vessonik
iovkito написа:При каране извънградско с нормална скорост , колата загрява ли ? Ако и тогава не загрява имаш проблем , ако стрелката е точно по средата , значи всичко е наред.При температури под 5-10 градуса , колата сама си вдига оборотите за по-бързо загряване.Също така как я чакаш да загрее ? В ръководството не се препоръчва загряване на място ,а само в движение.
Не "загрявам" на място. Стартирам двигателя, връзвам се с колана (иначе пищи нистово) и след 1мин съм потеглил. Температурата е настроена на 20 град., но пускам вентиратора (отначало най-много до 2 деления) след като стрелката на охлаждащата течност достигне около 60 град. В противен случай оборотите скачат на 1200, а при по-топло време на 1000. На извън градско стрелката достига хоризонтално положение, но в града това става доста бавно, не по-рано от 10-15 мин. sad.gif

Публикувано на: 01 Ное 2010 09:51
от Me4oKyX
tonitem написа:Аз, моята тойотка 2.0 D4D я загрявам по бързо като настроя температурата на 28 градуса, пусна и климатроника и само в движение. Резултат- след 3 км парното вече духа топло.
FYI - климатроника няма нищо общо със загряването, освен ако специално за твоята кола не са сложили топъл компресор happy.gif А след 3км с 70-90км/ч без много спирки всички коли ще загреят ако са изправни :thumbsup:


Веско - явно по пътя имаш много светофари, така че не се чуди..... Запали и отиди на прав път да видиш, че горното е вярно :thumbsup:

Публикувано на: 01 Ное 2010 12:32
от IvoDobrev
Единствената логика за климатика в тоя случай би могла да бъде, че малко или много товари двигателя и се предполага че така ще загрее по бързо.

Публикувано на: 01 Ное 2010 14:17
от Me4oKyX
загряването може би, но пък през дозагряването охлажда допълнително външния въздух..... което не е особен плюс в студа.... rolleyes.gif

Публикувано на: 31 Яну 2012 10:47
от dany.killmister
Здравейте,имам Auris 1.4d4d като тръгна и загрее малко и после спра температурата пада,нормално ли е това ?

Публикувано на: 31 Яну 2012 19:08
от jim_beam
нормално е,и 2.2 е така в студено време!даже в много голям студ ако я оставиш да работи на място освен,че ще поизстине,почва да пуши яко пара.доста интересно,но е нормално,може би кондензира влагата от въздуха.пробвал съм при -15-20 градуса,дори при -20 в движение пуши отзад пара,в мъгла.

Публикувано на: 31 Яну 2012 23:20
от scythe
Може пък тази джаджа да ускори затоплянето: