Toyota Yaris, проблем или.... Нов съм, дайте съвет...
Публикувано на: 06 Окт 2010 22:29
Здравейте,
както съм написал във заглавието - нов съм във форума и се надявам, че съм попаднал на правилното място и ще намеря отговор на въпроса ми.
Та... ситуацията е следната: търси се кола от най-малкия клас. Изискванията са: колата да е 2000-та год и по-нова, да е малка (подходяща за градски условия и за жена), да е здрава (сиреч да не се налага често да посещава сервиз за щяло и нещяло), да е икономична, като екстри - стандартните (ел. стъкла, климатик, ...), цена - около 6000 лв.
Днес гледах един Yaris (ето обявата: -> цък <-) и какво да Ви кажа - колата е като нова. Уж няма никакви забележки. Не се виждат следи от удар никъде по купето, няма драскотини, няма ожулвания, салона - перфектен. Покарахме я, нищо не тропа, не скърца. Двигателя мърка. Единственото което ме притеснява е един неприятен звук който се чува под капака. На 5-та снимка от обявата (където е с вдигнат капак) в "дупката" която се получава м/у акумулатора и двигателя, зад черната тръба и малко по-надолу има едно казанче, предполагам с хидравлична течност. Някъде от там се чува звук като... не знам как да го опиша но все едно е звук на бензинова помпа, когато дадеш на контакт. Звука е с продължителност около 1-2 сек, пауза 10ина сек, пак се чува и т.н. ("дззззт.........дззззт.........дззззт.........дззззт"). Точно когато се появява звука се чува щракане на реле. Т.е. все едно релето включва някаква помпичка или моторче. Отворихме кутията с бушоните и релетата и видяхме кое реле "прецъква" - пише "CL-ACT". След проверка в AutoData установих, че това е за: Clutch Control Actuator Relay. Т.е. нещо по механизма за управление на съединителя е, но... какво точно ? Колата е полуавтоматик, с Free Tronic система. Доколкото разбрах от темите в които се поразрових, това е нещо като "автоматичен съединител" - няма педал за съединителя, но скоростите ги превключваш ръчно. Не знам какъв точно е принципа на работа на тази система, но това което най-много ме притесни е че този звук се чува постоянно, дори при изгасена кола. Колата е изгасена, не е на контакт, даже ключа е махнат, отворен е само предния капак и звука се чува - това не ми изглежда нормално. Когато се появява звука се забелязва леко бълбукане в казанчето, което споменах. Все едно тази "попмпичка" или "моторче", което се включва, вкарва въздух в казанчето. Когато колата е запалена - звука пак се чува. Някой има ли идея какъв може да е проблема, колко е сериозно това и в крайна сметка заслужава ли си колата при наличието на този проблем. А пък ако някой друг я е гледал тази кола и сподели впечатления, ще е още по-добре.
Благодаря предварително.
Поздрави.
както съм написал във заглавието - нов съм във форума и се надявам, че съм попаднал на правилното място и ще намеря отговор на въпроса ми.
Та... ситуацията е следната: търси се кола от най-малкия клас. Изискванията са: колата да е 2000-та год и по-нова, да е малка (подходяща за градски условия и за жена), да е здрава (сиреч да не се налага често да посещава сервиз за щяло и нещяло), да е икономична, като екстри - стандартните (ел. стъкла, климатик, ...), цена - около 6000 лв.
Днес гледах един Yaris (ето обявата: -> цък <-) и какво да Ви кажа - колата е като нова. Уж няма никакви забележки. Не се виждат следи от удар никъде по купето, няма драскотини, няма ожулвания, салона - перфектен. Покарахме я, нищо не тропа, не скърца. Двигателя мърка. Единственото което ме притеснява е един неприятен звук който се чува под капака. На 5-та снимка от обявата (където е с вдигнат капак) в "дупката" която се получава м/у акумулатора и двигателя, зад черната тръба и малко по-надолу има едно казанче, предполагам с хидравлична течност. Някъде от там се чува звук като... не знам как да го опиша но все едно е звук на бензинова помпа, когато дадеш на контакт. Звука е с продължителност около 1-2 сек, пауза 10ина сек, пак се чува и т.н. ("дззззт.........дззззт.........дззззт.........дззззт"). Точно когато се появява звука се чува щракане на реле. Т.е. все едно релето включва някаква помпичка или моторче. Отворихме кутията с бушоните и релетата и видяхме кое реле "прецъква" - пише "CL-ACT". След проверка в AutoData установих, че това е за: Clutch Control Actuator Relay. Т.е. нещо по механизма за управление на съединителя е, но... какво точно ? Колата е полуавтоматик, с Free Tronic система. Доколкото разбрах от темите в които се поразрових, това е нещо като "автоматичен съединител" - няма педал за съединителя, но скоростите ги превключваш ръчно. Не знам какъв точно е принципа на работа на тази система, но това което най-много ме притесни е че този звук се чува постоянно, дори при изгасена кола. Колата е изгасена, не е на контакт, даже ключа е махнат, отворен е само предния капак и звука се чува - това не ми изглежда нормално. Когато се появява звука се забелязва леко бълбукане в казанчето, което споменах. Все едно тази "попмпичка" или "моторче", което се включва, вкарва въздух в казанчето. Когато колата е запалена - звука пак се чува. Някой има ли идея какъв може да е проблема, колко е сериозно това и в крайна сметка заслужава ли си колата при наличието на този проблем. А пък ако някой друг я е гледал тази кола и сподели впечатления, ще е още по-добре.
Благодаря предварително.
Поздрави.