Toyota Yaris, проблем или.... Нов съм, дайте съвет...
Toyota Yaris, проблем или.... Нов съм, дайте съвет...
Здравейте,
както съм написал във заглавието - нов съм във форума и се надявам, че съм попаднал на правилното място и ще намеря отговор на въпроса ми.
Та... ситуацията е следната: търси се кола от най-малкия клас. Изискванията са: колата да е 2000-та год и по-нова, да е малка (подходяща за градски условия и за жена), да е здрава (сиреч да не се налага често да посещава сервиз за щяло и нещяло), да е икономична, като екстри - стандартните (ел. стъкла, климатик, ...), цена - около 6000 лв.
Днес гледах един Yaris (ето обявата: -> цък <-) и какво да Ви кажа - колата е като нова. Уж няма никакви забележки. Не се виждат следи от удар никъде по купето, няма драскотини, няма ожулвания, салона - перфектен. Покарахме я, нищо не тропа, не скърца. Двигателя мърка. Единственото което ме притеснява е един неприятен звук който се чува под капака. На 5-та снимка от обявата (където е с вдигнат капак) в "дупката" която се получава м/у акумулатора и двигателя, зад черната тръба и малко по-надолу има едно казанче, предполагам с хидравлична течност. Някъде от там се чува звук като... не знам как да го опиша но все едно е звук на бензинова помпа, когато дадеш на контакт. Звука е с продължителност около 1-2 сек, пауза 10ина сек, пак се чува и т.н. ("дззззт.........дззззт.........дззззт.........дззззт"). Точно когато се появява звука се чува щракане на реле. Т.е. все едно релето включва някаква помпичка или моторче. Отворихме кутията с бушоните и релетата и видяхме кое реле "прецъква" - пише "CL-ACT". След проверка в AutoData установих, че това е за: Clutch Control Actuator Relay. Т.е. нещо по механизма за управление на съединителя е, но... какво точно ? Колата е полуавтоматик, с Free Tronic система. Доколкото разбрах от темите в които се поразрових, това е нещо като "автоматичен съединител" - няма педал за съединителя, но скоростите ги превключваш ръчно. Не знам какъв точно е принципа на работа на тази система, но това което най-много ме притесни е че този звук се чува постоянно, дори при изгасена кола. Колата е изгасена, не е на контакт, даже ключа е махнат, отворен е само предния капак и звука се чува - това не ми изглежда нормално. Когато се появява звука се забелязва леко бълбукане в казанчето, което споменах. Все едно тази "попмпичка" или "моторче", което се включва, вкарва въздух в казанчето. Когато колата е запалена - звука пак се чува. Някой има ли идея какъв може да е проблема, колко е сериозно това и в крайна сметка заслужава ли си колата при наличието на този проблем. А пък ако някой друг я е гледал тази кола и сподели впечатления, ще е още по-добре.
Благодаря предварително.
Поздрави.
както съм написал във заглавието - нов съм във форума и се надявам, че съм попаднал на правилното място и ще намеря отговор на въпроса ми.
Та... ситуацията е следната: търси се кола от най-малкия клас. Изискванията са: колата да е 2000-та год и по-нова, да е малка (подходяща за градски условия и за жена), да е здрава (сиреч да не се налага често да посещава сервиз за щяло и нещяло), да е икономична, като екстри - стандартните (ел. стъкла, климатик, ...), цена - около 6000 лв.
Днес гледах един Yaris (ето обявата: -> цък <-) и какво да Ви кажа - колата е като нова. Уж няма никакви забележки. Не се виждат следи от удар никъде по купето, няма драскотини, няма ожулвания, салона - перфектен. Покарахме я, нищо не тропа, не скърца. Двигателя мърка. Единственото което ме притеснява е един неприятен звук който се чува под капака. На 5-та снимка от обявата (където е с вдигнат капак) в "дупката" която се получава м/у акумулатора и двигателя, зад черната тръба и малко по-надолу има едно казанче, предполагам с хидравлична течност. Някъде от там се чува звук като... не знам как да го опиша но все едно е звук на бензинова помпа, когато дадеш на контакт. Звука е с продължителност около 1-2 сек, пауза 10ина сек, пак се чува и т.н. ("дззззт.........дззззт.........дззззт.........дззззт"). Точно когато се появява звука се чува щракане на реле. Т.е. все едно релето включва някаква помпичка или моторче. Отворихме кутията с бушоните и релетата и видяхме кое реле "прецъква" - пише "CL-ACT". След проверка в AutoData установих, че това е за: Clutch Control Actuator Relay. Т.е. нещо по механизма за управление на съединителя е, но... какво точно ? Колата е полуавтоматик, с Free Tronic система. Доколкото разбрах от темите в които се поразрових, това е нещо като "автоматичен съединител" - няма педал за съединителя, но скоростите ги превключваш ръчно. Не знам какъв точно е принципа на работа на тази система, но това което най-много ме притесни е че този звук се чува постоянно, дори при изгасена кола. Колата е изгасена, не е на контакт, даже ключа е махнат, отворен е само предния капак и звука се чува - това не ми изглежда нормално. Когато се появява звука се забелязва леко бълбукане в казанчето, което споменах. Все едно тази "попмпичка" или "моторче", което се включва, вкарва въздух в казанчето. Когато колата е запалена - звука пак се чува. Някой има ли идея какъв може да е проблема, колко е сериозно това и в крайна сметка заслужава ли си колата при наличието на този проблем. А пък ако някой друг я е гледал тази кола и сподели впечатления, ще е още по-добре.
Благодаря предварително.
Поздрави.
Don't drink and drive.... че мое се разлее...
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Те ,колега,докато не се насерат кутиите,всички са перфектни.Митака казва,че има дразнещ шум,който според него е от нещо по кутията,а ти все едно му казваш"Няма нищо,взимай я".Да бяга далече от тази и да търси друга.Vesko написа:И каква е тази гениялна мисал? Имах ярис автоматик (мисля че2004, истински а не ММТ) е си беше перфектна кола. 1.3 бензин беше. Все още го карат и казват че сам им продал много добра колаnowyaris написа:Не ти трябва автоматик под никаква форма,иначе избора на марка и особено на модел са перфектни.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Съвета ти не беше не вземаи точно този шумящ автоматик, а не вземаи автоматик по принцип... вероятно и шумящите ръчни скоростни кутии са многоnowyaris написа:Те ,колега,докато не се насерат кутиите,всички са перфектни.Митака казва,че има дразнещ шум,който според него е от нещо по кутията,а ти все едно му казваш"Няма нищо,взимай я".Да бяга далече от тази и да търси друга.Vesko написа:И каква е тази гениялна мисал? Имах ярис автоматик (мисля че2004, истински а не ММТ) е си беше перфектна кола. 1.3 бензин беше. Все още го карат и казват че сам им продал много добра колаnowyaris написа:Не ти трябва автоматик под никаква форма,иначе избора на марка и особено на модел са перфектни.

Ами не съм много наясно, но доколкото разбрах се води Free Tronic gearbox, което е предшественик на MMT. Не знам точно каква е разликата между двете. Иначе въпросната кола която гледах, както бях писал в първия пост, има си нормален скоростен лост, превключваш скоростите по нормалния начин, като на кола с ръчни скорости, но просто не натискаш съединител (има само 2 педала - газ и спирачка, няма съединител). Току що, обаче попаднах на някакъв чуждестранен форум, в който се описват доста проблеми с тази трансмисия и конкретно с Clutch Actuator-а, което май е и проблема в тази кола. Както прочетох и тук, ММТ-то също не го хвалят много много, така че... явно търсенето ще продължава, но или с ръчни скорости или пълен автоматик ;)Митак ако колата е с ММТ по-добре недей .
Благодаря отново на включилите се

PS: Продължавам да следя темата, ако се появят още мнения, повече информация никога не е излишна ;)
Don't drink and drive.... че мое се разлее...
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Не са.Vesko написа:Съвета ти не беше не вземаи точно този шумящ автоматик, а не вземаи автоматик по принцип... вероятно и шумящите ръчни скоростни кутии са многоnowyaris написа:Те ,колега,докато не се насерат кутиите,всички са перфектни.Митака казва,че има дразнещ шум,който според него е от нещо по кутията,а ти все едно му казваш"Няма нищо,взимай я".Да бяга далече от тази и да търси друга.Vesko написа:
И каква е тази гениялна мисал? Имах ярис автоматик (мисля че2004, истински а не ММТ) е си беше перфектна кола. 1.3 бензин беше. Все още го карат и казват че сам им продал много добра кола
Здравейте отново.
Търсенето вече приключи. Харесахме един Yaris и преди около месец го взехме. Не е с проблемната "free tronic" или "ММТ" скоростна кутия, за които стана въпрос по-горе. С ръчни скорости е, 1.0 е двигателчето, 99-та год. Колата вече е обслужена, сменени са консумативите, регистрирана е. Сега остава... само да се кара и
Благодаря за мненията и съветите на включилите се
Ако модераторите преценят, може да затварят темата.
Търсенето вече приключи. Харесахме един Yaris и преди около месец го взехме. Не е с проблемната "free tronic" или "ММТ" скоростна кутия, за които стана въпрос по-горе. С ръчни скорости е, 1.0 е двигателчето, 99-та год. Колата вече е обслужена, сменени са консумативите, регистрирана е. Сега остава... само да се кара и


Ако модераторите преценят, може да затварят темата.
Don't drink and drive.... че мое се разлее...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Hristo Krystev и 8 госта