Страница 1 от 3
TOYOTA CELICA 5th 1.6L 4A-FE 2.0L 3S-FE или MR2
Публикувано на: 25 Дек 2009 19:05
от TUNGO
Здравейте, до скоро бях доволен притежател на Celica 1990 1.6 ST 4A-FE 105HP. Дойде време да се сдобия отново с автомобил и твърдо съм решил да бъде същия или с по-мощния двигател 2 литра. Опитах тест драйв с няколко от същия клас от други марки но уви никой не ми пасна така добре както селиката. Бих се радвал някой колега който е с 2 литра мотора да сподели впечатленията си от динамика на автомобила разход и поддръжка. Личните ми впечатления от 1.6 4А-FE мотора са че е много икономичен на дълъг път, стигал съм до разход близо 7/100. Нещата обаче коренно се променяха в градски условия средно разхода ми беше около 10/100 а когато е по-студено и карам колата на къси разтояния и и се радвам съм стигал и до 14/100. Именно това ме притеснява при по-големия мотор разхода на гориво предимно карам в града по лошия начин пали гаси студена и бързане с повечко гас. Не съм карал никога 2 литровия мотор и не знам каква е разликата в ускорението и максималната скорост единствено съм забелязвал при тест драйв видеота, че максималната скорост при смяна на предавките е една и съща, а може би понеже са с една и съща кутия или греша. А дали по-големия мотор ще движи по-добре това купе и разликата в разхода няма да е кой знае каква
От техническа гледна точка бях много доволен от автомобила за 2 годни единствено съм обслужвал автомобила и съм сменил едни накладки. Проблем съм имал само с радиатора на колата, но като се има в предвид датата на производство е нещо съвсем нормално.
Поведение на пътя окачване и т.н предполагам са същите или поне много бих се радвал да е така, но това вие ще кажете
Ще съм благодарен на всеки който пусне някое мнение
старата любов

Публикувано на: 26 Дек 2009 01:38
от grunge_is_dead
Колега, 5-та генерация с 3S-FE до колкото ми е известно няма. Може би имаш предвид 3S-GE или 3S-GTE. Аз съм с 3S-GE,не е кой знае какво като ускорение, все пак талигат тежи около 1300 кг. Това не пречи да върви с 200 по магистралата

. Обслужването не вярвам да ти е много по-скъпо от 1.6-то. За около 20к км. съм сменявал ремъци,ролки,накладки,2 задни щанги, масло, филтри, и една врата, че ми я потрошиха. Най-често сменям бензина

. Днес зареждах - 45л. за 512км. Половината от които извънградско другата половина градско в Стара Загора. В София ми гори около 12л./100, зимата 13-14. Относно разходите за данък и застраховка: застраховка ГО около 160лв., Данък около 215 лв., Каско около 360лв.
Публикувано на: 27 Дек 2009 15:13
от TUNGO
Благодаря за изчерпателната информация

значи 1.6 мотора дава по-добър разход, колкото до ускорението и скорост най-добрия варянт е да седна и да усетя понеже това няма как да се опише с думи

. Когато карах 1.6 ми се струваше, че купето е малко тежичко за този мотор. При старт силата на колата идваше на около 4000 оборота по-надолу беше сякаш малко мудна. Не използвам колата да се правя на състезател просто знаете как понякога те овлича да подаваш именно за това задавам въпроса дали 2 литровият мотор ще ми пълни много повече душата при каране и дали ще ми бръкне много повече в джоба
интересно ми е дали кутиите им са едни и същи.
1-ва 60 км.ч
2-ра 100 км.ч
3-та около 140/145 км.ч
4-та 190/195 км.ч
на 5та съм карал с 210 и колата още се държеше добре така и не разбрах колко е макса понеже пътищата по които карах не позволяваха, но усещах как деленията на километража можеха да не стигнат. Стойностите са при 7000 оборота.
По принцип използвам колата повече за лични нужди рядко се случва да я тормозя но се случва по някога когато позволяват пътищата.
Та дали 2 та мотора се различават само по ускорението или и максималната скорост е много по различна.
някой може ли да спомене цифри на обслужването и някой консумативи накладки съединител.
Публикувано на: 27 Дек 2009 17:27
от xtreme
В скоростите със сигурност имаш разлика. На първа и втора специално имаш +10 километра.Градско разхода се движи около 12-13 на сто при 3S-GE, ако не караш бакшишката иначе имаш шанс и за 11/100.Извън града положението е много по-розово. Направих 1500 километра по морето това лято и средния разход беше 7, което за 2 литров бензин е добре

Жалко че почти не карам извън града. Ремъци и ролки в BG за 3S-GE са с много високи цени. Внос от чужбина излизат около 150лв-200лв зависимост от марката. За съединител няма кой знае какъв избор , но цената е от порядъка на 350-400лв комплект.Максималната скорост на MR2 е около 250км, но бавничко и на равно. Това е потвърдено от други хора, по нанадолнище се носят слухове за превъртяни километражи

за celicа може би малко по-ниска. Аз лично до 220 съм ги докарвал на MR2 без много зор, а мотора може още. Разходи за труд не мога да ти кажа понеже MR2 е малко по-неприятна за работа, особено откъм ремъци и ролки, за съединител при MR2 се свалят скоростите на CELICA незнам може да има шанс само да се избутат встрани.
Публикувано на: 28 Дек 2009 00:24
от Vokil
За първи път виждам някой да е вдигнал 7000 оборота със селика 1,6 карал съм около 12 различни и всичките са ограничени на 6500 . С оригиналното ECU можеш да вдигнеш такива обороти само ако имаш газово но от опит знам за колко секунди се стопяват буталата. Скоростните кутий със сигурност са различни дори външно веднага се забелязва че на 2.0 стартера е в предната горна част на фланеца откъм кутията а на 1.6 е отзад откъм двигателя . Така и така съм започнал да пиша да ви кажа и за мр-ката и селиката 3сге на мр-а съединителя се сменя една идя по-лесно въпреки че не изглежда така селиката е по-ш...на

Пък кутията си се сваля и без това гредите се махат по-лесно е да се свали кутията.

Публикувано на: 29 Дек 2009 00:49
от TUNGO
Може да съм с грешка точноста на оборотите, просто прекасвача удря на толкова. интересно ми беше за разликата в кутиите. днес карах една 1.6 която мислех да купувам но не ми хареса. ще чакам да мине нова година да се успокоят цените малко на 2.0
Публикувано на: 31 Дек 2009 02:04
от TUNGO
Като споменахте Мр2-ката днес имах удоволствието да огледам една и ми хареса повечко от селиката. Има някакси по-спортно излъчване от нея а и задното предаване ще докарва повече удоволстие при шофиране. цената беше 4000 лв. с външни забележки като техническо състояние не можах да огледам кой знае колко годината е 91. някой може ли да каже повечко за модел окачване и т.н много по-различни ли са.
Публикувано на: 31 Дек 2009 08:36
от miLen4o
Колега от 2-3 месеца следя цените на колите и да ти кажа такива коли от 91 до 94-95 не се купуват много много за по 4-5000 лв.Изчакай малко и ще паднат цените.Следях една Селика 2.0 157к.с. внос от Швейцария,много слънчева,тръгна от 6000 лв. сега е на 4200 лв. , а според мен лично не си заслужава 1.6.Карал съм 1.6 и 2.0 и мисля ,че кеф цена няма ,така че се замисли за 2.0.Успех с покупката

Публикувано на: 03 Яну 2010 16:49
от madman
колеги аз пък на скоро взех CELICA 2-ка 157(hp) и да ви кажа като първи личен автомобил много си я харесвам!
Публикувано на: 05 Яну 2010 01:04
от TUNGO
Прав си miLen4o май 2-ка ще е само чакам малко да се клекнат цените. набелязал съм една 2-ка с клима 92 на 3000 но ще изчакам още малко.
Дали обаче да търся готова регистрирана или да е нов внос не знам как седят сега нещата с регистрацията дали не промениха нещо и да се е оскъпило повече за да наваксат от премахнатите акцизи.
Публикувано на: 07 Яну 2010 03:45
от TUNGO
http://www.cars.bg/u81300
между другото къде се намира копчето за климатика под бутона за включване за подгряване на задното стъкло ли? понеже виждам от снимките че липсва :(
Публикувано на: 07 Яну 2010 23:17
от slikershot
Публикувано на: 08 Яну 2010 03:58
от TUNGO
Адски много благодаря колега
Все пак продължавам да не виждам копчето на снимките в обявата но пък човека каза че има клима, като ида на място ще се види най добре.
Публикувано на: 06 Мар 2010 00:38
от TUNGO
Забравил съм да се похваля с новата придобивка, отново селика 1.6 бях тръгнал по обява в дупница за 2-та литра колата на снимките изглеждаше страхотно и собсвеника казваше че е запазена и няма никакви проблеми с нея зарадвах се че е 2.0 и отидох да я взимам само че на място не се оказа точно така както на снимките колата имаше удар отпред и имаше проблем дори с отварянето на фаровете боята беше буквално напукана интериора беше много захабен и двигателя работеше доста шумно, но исках все пак да я пробвам като ускорение определено имаше разлика с 1.6 но не беше нещо фрапиращо както си мислех основно усетих разлика при голяма предавка че колата ускорява доста по-добре от 1.6 като при нея трябва да слезеш една предавка надолу за да ускориш хубаво. Понеже тези коли ги няма на път и над път нямаше смисъл да обикалям из дупница, но пък за мой огромен късмет видяхме една стойкарка в автокъща външния вид и интериора беше безупречен колата беше с климатик и внос от Италия. Пробвах я и ми хареса много повече от 2.0 ката изневерих на това че се бях навил толкова на 2.0 но пък съм много доволен от покупката

колата е безупречна освен забележки по задното окачване където мисля е слабост на този модел но в скоро време ще се стягаме
ето и малко снимки благодаря ви за мненията

Публикувано на: 06 Мар 2010 20:40
от CybeR_SurfeR
Колега, тъй като имам сашатата целика мога само да ти кажа че няма да сажеляваш ... що се отнася за високите скорости ... лично аз съм стигал до 240 на магистралата и можеше още но се наложи /поради лични причини/ да намаля ...
P.С. Става дума за 2.0