TOYOTA CELICA 5th 1.6L 4A-FE 2.0L 3S-FE или MR2

Аватар
TUNGO
Мнения: 152
Регистриран на: 18 Фев 2008 23:34
Местоположение: Велико Търново

TOYOTA CELICA 5th 1.6L 4A-FE 2.0L 3S-FE или MR2

Мнение от TUNGO » 25 Дек 2009 19:05

Здравейте, до скоро бях доволен притежател на Celica 1990 1.6 ST 4A-FE 105HP. Дойде време да се сдобия отново с автомобил и твърдо съм решил да бъде същия или с по-мощния двигател 2 литра. Опитах тест драйв с няколко от същия клас от други марки но уви никой не ми пасна така добре както селиката. Бих се радвал някой колега който е с 2 литра мотора да сподели впечатленията си от динамика на автомобила разход и поддръжка. Личните ми впечатления от 1.6 4А-FE мотора са че е много икономичен на дълъг път, стигал съм до разход близо 7/100. Нещата обаче коренно се променяха в градски условия средно разхода ми беше около 10/100 а когато е по-студено и карам колата на къси разтояния и и се радвам съм стигал и до 14/100. Именно това ме притеснява при по-големия мотор разхода на гориво предимно карам в града по лошия начин пали гаси студена и бързане с повечко гас. Не съм карал никога 2 литровия мотор и не знам каква е разликата в ускорението и максималната скорост единствено съм забелязвал при тест драйв видеота, че максималната скорост при смяна на предавките е една и съща, а може би понеже са с една и съща кутия или греша. А дали по-големия мотор ще движи по-добре това купе и разликата в разхода няма да е кой знае каква unsure.gif

От техническа гледна точка бях много доволен от автомобила за 2 годни единствено съм обслужвал автомобила и съм сменил едни накладки. Проблем съм имал само с радиатора на колата, но като се има в предвид датата на производство е нещо съвсем нормално.

Поведение на пътя окачване и т.н предполагам са същите или поне много бих се радвал да е така, но това вие ще кажете :)

Ще съм благодарен на всеки който пусне някое мнение


старата любов :)

Изображение

Изображение smile.gif
Последно промяна от TUNGO на 31 Дек 2009 01:58, променено общо 1 път.

Аватар
grunge_is_dead
Мнения: 72
Регистриран на: 20 Ное 2008 22:20
Местоположение: Стара Загора/София

Мнение от grunge_is_dead » 26 Дек 2009 01:38

Колега, 5-та генерация с 3S-FE до колкото ми е известно няма. Може би имаш предвид 3S-GE или 3S-GTE. Аз съм с 3S-GE,не е кой знае какво като ускорение, все пак талигат тежи около 1300 кг. Това не пречи да върви с 200 по магистралата happy.gif . Обслужването не вярвам да ти е много по-скъпо от 1.6-то. За около 20к км. съм сменявал ремъци,ролки,накладки,2 задни щанги, масло, филтри, и една врата, че ми я потрошиха. Най-често сменям бензина wink.gif . Днес зареждах - 45л. за 512км. Половината от които извънградско другата половина градско в Стара Загора. В София ми гори около 12л./100, зимата 13-14. Относно разходите за данък и застраховка: застраховка ГО около 160лв., Данък около 215 лв., Каско около 360лв.
Is there another reason for your stain ?

Аватар
TUNGO
Мнения: 152
Регистриран на: 18 Фев 2008 23:34
Местоположение: Велико Търново

Мнение от TUNGO » 27 Дек 2009 15:13

Благодаря за изчерпателната информация :)
значи 1.6 мотора дава по-добър разход, колкото до ускорението и скорост най-добрия варянт е да седна и да усетя понеже това няма как да се опише с думи :). Когато карах 1.6 ми се струваше, че купето е малко тежичко за този мотор. При старт силата на колата идваше на около 4000 оборота по-надолу беше сякаш малко мудна. Не използвам колата да се правя на състезател просто знаете как понякога те овлича да подаваш именно за това задавам въпроса дали 2 литровият мотор ще ми пълни много повече душата при каране и дали ще ми бръкне много повече в джоба :)

интересно ми е дали кутиите им са едни и същи.
1-ва 60 км.ч
2-ра 100 км.ч
3-та около 140/145 км.ч
4-та 190/195 км.ч
на 5та съм карал с 210 и колата още се държеше добре така и не разбрах колко е макса понеже пътищата по които карах не позволяваха, но усещах как деленията на километража можеха да не стигнат. Стойностите са при 7000 оборота.

По принцип използвам колата повече за лични нужди рядко се случва да я тормозя но се случва по някога когато позволяват пътищата.

Та дали 2 та мотора се различават само по ускорението или и максималната скорост е много по различна.

някой може ли да спомене цифри на обслужването и някой консумативи накладки съединител.

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 27 Дек 2009 17:27

В скоростите със сигурност имаш разлика. На първа и втора специално имаш +10 километра.Градско разхода се движи около 12-13 на сто при 3S-GE, ако не караш бакшишката иначе имаш шанс и за 11/100.Извън града положението е много по-розово. Направих 1500 километра по морето това лято и средния разход беше 7, което за 2 литров бензин е добре :) Жалко че почти не карам извън града. Ремъци и ролки в BG за 3S-GE са с много високи цени. Внос от чужбина излизат около 150лв-200лв зависимост от марката. За съединител няма кой знае какъв избор , но цената е от порядъка на 350-400лв комплект.Максималната скорост на MR2 е около 250км, но бавничко и на равно. Това е потвърдено от други хора, по нанадолнище се носят слухове за превъртяни километражи :) за celicа може би малко по-ниска. Аз лично до 220 съм ги докарвал на MR2 без много зор, а мотора може още. Разходи за труд не мога да ти кажа понеже MR2 е малко по-неприятна за работа, особено откъм ремъци и ролки, за съединител при MR2 се свалят скоростите на CELICA незнам може да има шанс само да се избутат встрани.

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 28 Дек 2009 00:24

За първи път виждам някой да е вдигнал 7000 оборота със селика 1,6 карал съм около 12 различни и всичките са ограничени на 6500 . С оригиналното ECU можеш да вдигнеш такива обороти само ако имаш газово но от опит знам за колко секунди се стопяват буталата. Скоростните кутий със сигурност са различни дори външно веднага се забелязва че на 2.0 стартера е в предната горна част на фланеца откъм кутията а на 1.6 е отзад откъм двигателя . Така и така съм започнал да пиша да ви кажа и за мр-ката и селиката 3сге на мр-а съединителя се сменя една идя по-лесно въпреки че не изглежда така селиката е по-ш...на :) Пък кутията си се сваля и без това гредите се махат по-лесно е да се свали кутията. :)
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
TUNGO
Мнения: 152
Регистриран на: 18 Фев 2008 23:34
Местоположение: Велико Търново

Мнение от TUNGO » 29 Дек 2009 00:49

Може да съм с грешка точноста на оборотите, просто прекасвача удря на толкова. интересно ми беше за разликата в кутиите. днес карах една 1.6 която мислех да купувам но не ми хареса. ще чакам да мине нова година да се успокоят цените малко на 2.0

Аватар
TUNGO
Мнения: 152
Регистриран на: 18 Фев 2008 23:34
Местоположение: Велико Търново

Мнение от TUNGO » 31 Дек 2009 02:04

Като споменахте Мр2-ката днес имах удоволствието да огледам една и ми хареса повечко от селиката. Има някакси по-спортно излъчване от нея а и задното предаване ще докарва повече удоволстие при шофиране. цената беше 4000 лв. с външни забележки като техническо състояние не можах да огледам кой знае колко годината е 91. някой може ли да каже повечко за модел окачване и т.н много по-различни ли са.

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 31 Дек 2009 08:36

Колега от 2-3 месеца следя цените на колите и да ти кажа такива коли от 91 до 94-95 не се купуват много много за по 4-5000 лв.Изчакай малко и ще паднат цените.Следях една Селика 2.0 157к.с. внос от Швейцария,много слънчева,тръгна от 6000 лв. сега е на 4200 лв. , а според мен лично не си заслужава 1.6.Карал съм 1.6 и 2.0 и мисля ,че кеф цена няма ,така че се замисли за 2.0.Успех с покупката :thumbsup:
A car without TURBO is like a man without BALLS!

madman
Мнения: 25
Регистриран на: 07 Ное 2009 15:59
Местоположение: bulgaria

Мнение от madman » 03 Яну 2010 16:49

колеги аз пък на скоро взех CELICA 2-ка 157(hp) и да ви кажа като първи личен автомобил много си я харесвам!
wrc is for boys group b was for men!!!

Аватар
TUNGO
Мнения: 152
Регистриран на: 18 Фев 2008 23:34
Местоположение: Велико Търново

Мнение от TUNGO » 05 Яну 2010 01:04

Прав си miLen4o май 2-ка ще е само чакам малко да се клекнат цените. набелязал съм една 2-ка с клима 92 на 3000 но ще изчакам още малко.
Дали обаче да търся готова регистрирана или да е нов внос не знам как седят сега нещата с регистрацията дали не промениха нещо и да се е оскъпило повече за да наваксат от премахнатите акцизи.

Аватар
TUNGO
Мнения: 152
Регистриран на: 18 Фев 2008 23:34
Местоположение: Велико Търново

Мнение от TUNGO » 07 Яну 2010 03:45

http://www.cars.bg/u81300 unsure.gif :clock:


между другото къде се намира копчето за климатика под бутона за включване за подгряване на задното стъкло ли? понеже виждам от снимките че липсва :(

Аватар
slikershot
Мнения: 56
Регистриран на: 01 Авг 2009 01:31
Местоположение: Plovdiv

Мнение от slikershot » 07 Яну 2010 23:17

:thumbsup:
Прикачени файлове
ToyotaCelicaGTFFBenComana93Interior.jpg
ToyotaCelicaGTFFBenComana93Interior.jpg (138.31 KiB) Преглеждано 4348 пъти

Аватар
TUNGO
Мнения: 152
Регистриран на: 18 Фев 2008 23:34
Местоположение: Велико Търново

Мнение от TUNGO » 08 Яну 2010 03:58

Адски много благодаря колега :thumbsup:

Все пак продължавам да не виждам копчето на снимките в обявата но пък човека каза че има клима, като ида на място ще се види най добре.

Аватар
TUNGO
Мнения: 152
Регистриран на: 18 Фев 2008 23:34
Местоположение: Велико Търново

Мнение от TUNGO » 06 Мар 2010 00:38

Забравил съм да се похваля с новата придобивка, отново селика 1.6 бях тръгнал по обява в дупница за 2-та литра колата на снимките изглеждаше страхотно и собсвеника казваше че е запазена и няма никакви проблеми с нея зарадвах се че е 2.0 и отидох да я взимам само че на място не се оказа точно така както на снимките колата имаше удар отпред и имаше проблем дори с отварянето на фаровете боята беше буквално напукана интериора беше много захабен и двигателя работеше доста шумно, но исках все пак да я пробвам като ускорение определено имаше разлика с 1.6 но не беше нещо фрапиращо както си мислех основно усетих разлика при голяма предавка че колата ускорява доста по-добре от 1.6 като при нея трябва да слезеш една предавка надолу за да ускориш хубаво. Понеже тези коли ги няма на път и над път нямаше смисъл да обикалям из дупница, но пък за мой огромен късмет видяхме една стойкарка в автокъща външния вид и интериора беше безупречен колата беше с климатик и внос от Италия. Пробвах я и ми хареса много повече от 2.0 ката изневерих на това че се бях навил толкова на 2.0 но пък съм много доволен от покупката :) колата е безупречна освен забележки по задното окачване където мисля е слабост на този модел но в скоро време ще се стягаме :)

ето и малко снимки благодаря ви за мненията :)
Прикачени файлове
4
4
11263886208247584_4.JPG (49.95 KiB) Преглеждано 4000 пъти
3
3
11263886208247584_3.JPG (51.98 KiB) Преглеждано 4000 пъти
2
2
11263886208247584_2.JPG (51.23 KiB) Преглеждано 4000 пъти
1
1
11263886208247584_1.JPG (42.83 KiB) Преглеждано 4000 пъти

Аватар
CybeR_SurfeR
Мнения: 132
Регистриран на: 22 Фев 2008 20:48
Местоположение: Bulgaria

Мнение от CybeR_SurfeR » 06 Мар 2010 20:40

Колега, тъй като имам сашатата целика мога само да ти кажа че няма да сажеляваш ... що се отнася за високите скорости ... лично аз съм стигал до 240 на магистралата и можеше още но се наложи /поради лични причини/ да намаля ...
P.С. Става дума за 2.0

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта