Скърцане при натискане на съединителя
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 25 Авг 2009 16:40
- Обратна връзка:
Скърцане при натискане на съединителя
Колеги, моля за помощ...
Колата е Тойота Корола 2004 с хидравличен съединител, в последния месец, незнам от влагата ли, студа ли, при натискане се чува скърцане отвън, но не е от педала. Интересно е, че един пъти го прави, друг път не, но определено звука се появява след каране, а когато колата е студена няма и помен от него. Звука наподобява търкане на гумени повърхности.. Говорих с Митко и той твърди, че не е проблем да се кара така, а скърцането било от вилката. Лошото,че колата е на 50 хил. км и съединителя всеки още не е за смяна.. Някой друг с подобен проблем, че звука ми лази по нервите..?
Колата е Тойота Корола 2004 с хидравличен съединител, в последния месец, незнам от влагата ли, студа ли, при натискане се чува скърцане отвън, но не е от педала. Интересно е, че един пъти го прави, друг път не, но определено звука се появява след каране, а когато колата е студена няма и помен от него. Звука наподобява търкане на гумени повърхности.. Говорих с Митко и той твърди, че не е проблем да се кара така, а скърцането било от вилката. Лошото,че колата е на 50 хил. км и съединителя всеки още не е за смяна.. Някой друг с подобен проблем, че звука ми лази по нервите..?
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
При мен имаше такъв проблем със скърцане, но моята кола е стара-92г., по-силно при пускане на педала+тежък педал. На маншона на вилката има дупка, през която промих шийката, по която се движи аксиалния лагер с вд40(може и с бензин, но ме хвана шубе). След това разглобих и двете помпи с цел почистване, само долната имаше малко прах и чернилка от външната част на буталото, бяха в добро състояние. Педала омекна много, скърцането спря за седмица.
Издърпах маншона на вилката, точно под него се виждат ушичките на някаква пружина, от нея е и скърцането, напръсках с тефлонов спрей за смазване на вериги цялата вилка, като внимавах да не отива към феродото и притискателя. Вече няколко месеца нямам проблеми.
Издърпах маншона на вилката, точно под него се виждат ушичките на някаква пружина, от нея е и скърцането, напръсках с тефлонов спрей за смазване на вериги цялата вилка, като внимавах да не отива към феродото и притискателя. Вече няколко месеца нямам проблеми.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 25 Авг 2009 16:40
- Обратна връзка:
преди 2 години го чух това скърцане (от време на време) и питах в тойота сервиза, казаха ми че го пръснали с нещо и че нямало проблем. от тогава до сега скърцането си продължава (от време на време), просто вече не му обръщам такова внимание 

stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 25 Авг 2009 16:40
- Обратна връзка:
Здравейте,
Значи решението е именно това на колегата...
През отвора, който има маншона на съединителя, пръснах смазка, но не WD40, а лубрикант за вериги или нещо такова, което е под ръка.
Ефекта е невероятен :-) , спокойно и на сърцето и на душата...
Дори и да попадне малко смазка на феродовия диск няма проблем, най много да приплъзне два-три пъти... Това решение го посочват и колегите от чуждите форуми, така че дерзайте...
Поздрави,
Значи решението е именно това на колегата...
През отвора, който има маншона на съединителя, пръснах смазка, но не WD40, а лубрикант за вериги или нещо такова, което е под ръка.
Ефекта е невероятен :-) , спокойно и на сърцето и на душата...
Дори и да попадне малко смазка на феродовия диск няма проблем, най много да приплъзне два-три пъти... Това решение го посочват и колегите от чуждите форуми, така че дерзайте...
Поздрави,
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Здравейте,
и при мен се появи проблема - скърцане при натискане на съединителя.
Шума идва от към купето,някъде отвътре от към педалите.
Пръсках и тях и т.нар. маншон на вилката/в двигателния отсек на нивото на вентилатора на радиатора/ и самите педали с WD40,но няма ефект.
В друга тема за Авенсис четох,че на педала има някакви пластмасови втулки,който се износват - нормално ли е при моята E12 на 78 000 км да са заминали - кара се много градско във Варна вкл. и час пик - следователно съединителя и левия ми крак не си знаят натисканията вече?
Само да спомена че тези дни смених и спирачна течност с надеждата да спре шума - нали съединителя взема течност от спирачната с-ма - на едно казанче са.
Дайте идея с какво точно да го напръскам тоя "долен педал" или откъде да купя тея пластмаси,защото вече ще подлудея.
Поздрави.
и при мен се появи проблема - скърцане при натискане на съединителя.
Шума идва от към купето,някъде отвътре от към педалите.
Пръсках и тях и т.нар. маншон на вилката/в двигателния отсек на нивото на вентилатора на радиатора/ и самите педали с WD40,но няма ефект.
В друга тема за Авенсис четох,че на педала има някакви пластмасови втулки,който се износват - нормално ли е при моята E12 на 78 000 км да са заминали - кара се много градско във Варна вкл. и час пик - следователно съединителя и левия ми крак не си знаят натисканията вече?
Само да спомена че тези дни смених и спирачна течност с надеждата да спре шума - нали съединителя взема течност от спирачната с-ма - на едно казанче са.
Дайте идея с какво точно да го напръскам тоя "долен педал" или откъде да купя тея пластмаси,защото вече ще подлудея.
Поздрави.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Това намерих по западните форуми:

-------------------------------------------------------

Всъщност се пръска на точка B - само не знам някой трябва ли да натиска съединителя междувременно.
Сега ще ходя да купя някаква грес на спрей или нещо такова.Но все пак някой да препоръча нещо удобно за прилагане - в кенче например.WD40 имам почти нова 400ml,но и тук и другаде колегите са писали че някакво масло за вериги е по-добре.

-------------------------------------------------------

Всъщност се пръска на точка B - само не знам някой трябва ли да натиска съединителя междувременно.
Сега ще ходя да купя някаква грес на спрей или нещо такова.Но все пак някой да препоръча нещо удобно за прилагане - в кенче например.WD40 имам почти нова 400ml,но и тук и другаде колегите са писали че някакво масло за вериги е по-добре.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
През отвор В нали така?
Аз издърпах целия маншон и видях вилката но ме достраша да пръскам много пък и едвам си пухнах ръката + флакона ВД40 там.
ВАЖНО:
Трябва ли някой да натиска съединителя докато пръскам за да се подаде вилката назад и върху нея ли да пръскам?
А и какво ще стане ако попадне нещо от смазката в посока на притискателен диск,маховик и т.н.?
Аз издърпах целия маншон и видях вилката но ме достраша да пръскам много пък и едвам си пухнах ръката + флакона ВД40 там.
ВАЖНО:
Трябва ли някой да натиска съединителя докато пръскам за да се подаде вилката назад и върху нея ли да пръскам?
А и какво ще стане ако попадне нещо от смазката в посока на притискателен диск,маховик и т.н.?
Последно промяна от Akima на 25 Фев 2010 17:23, променено общо 1 път.
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Нямаш ли на флакона преходник - "сламка"?
По-добре си купи течна грес. И пръскай смело.
После внимавай с маншона, трябва да е добре закачен.
http://www.pharmcobg.com/products.php?id=aero
По-добре си купи течна грес. И пръскай смело.
После внимавай с маншона, трябва да е добре закачен.
http://www.pharmcobg.com/products.php?id=aero
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Пръсках с грес за вериги - 2-3 дни преди това с WD-40 и резултат няма.
Откачих маншона напръсках обилно с грес/Аерозол,бяла грес спец.за такива части.имам и снимки май някъде/ и при натиснат и при пуснат съединител.Въпреки всичко проблема го има.
Някой има ли идея дали не идва от този механизъм шума - http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... _3102.html
И бонус въпрос:На какъв километраж предимно градско каране започва да се разказва играта на Главния и освобождаващия цилиндър на съединителя/CLUTCH MASTER CYLINDER и CLUTCH RELEASE CYLINDER/?
Благодаря на всички колеги които помогнаха досега.
Откачих маншона напръсках обилно с грес/Аерозол,бяла грес спец.за такива части.имам и снимки май някъде/ и при натиснат и при пуснат съединител.Въпреки всичко проблема го има.
Някой има ли идея дали не идва от този механизъм шума - http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... _3102.html
И бонус въпрос:На какъв километраж предимно градско каране започва да се разказва играта на Главния и освобождаващия цилиндър на съединителя/CLUTCH MASTER CYLINDER и CLUTCH RELEASE CYLINDER/?
Благодаря на всички колеги които помогнаха досега.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Да вдигна темата с един бърз въпрос.
Тъй като проблема не се оправи с мазане,пръскане и гресиране някой може ли да ми предложи други опции освен Дилъра във Варна,където да погледнат колата.Имам съмнение за някой от пластмасовите пръстенчета на педала или нещо подобно,което е износено?Проблема е,че нямам никакво време сега,но се притеснявам впоследствие това да не ми излезе солено.
Междудругото сега се сещам че при смяната на спирачната течност питах дали след като съединителя взема флуид от спирачната система трябва и на нея да й се направи обезвъздушаване/т.нар. bleeding/?
Благодаря предварително.
Тъй като проблема не се оправи с мазане,пръскане и гресиране някой може ли да ми предложи други опции освен Дилъра във Варна,където да погледнат колата.Имам съмнение за някой от пластмасовите пръстенчета на педала или нещо подобно,което е износено?Проблема е,че нямам никакво време сега,но се притеснявам впоследствие това да не ми излезе солено.
Междудругото сега се сещам че при смяната на спирачната течност питах дали след като съединителя взема флуид от спирачната система трябва и на нея да й се направи обезвъздушаване/т.нар. bleeding/?
Благодаря предварително.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта