Страница 1 от 3
Нафта за 1.4 D4D?
Публикувано на: 12 Май 2009 18:45
от Creep
Здравейте колеги! Досега съм карал само бензинови коли, но от скоро съм с нова Corolla 1.4 D4D.
Четох в книжката че за 1AD-FTV мотора допустимото максимално количество сяра в нафтата е 500 ppm, докато изискванията за моя мотор 1ND-TV са по-завишени и максималното количество на сяра не трябва да надвишава 350 ppm.
Всички знаем какви са "качествата" на продаваната у нас нафта, но все пак се чудя дали дизелът в някоя от големите вериги бензиностанции отговаря на някакви подобни норми. Споделете вие откъде зареждате.
P.S. Предварително се извинявам на модераторския екип ако вече съществува подобна тема - аз не успях да намеря такава, ползвайки търсачката.
Публикувано на: 12 Май 2009 21:01
от zi_zi_top
За сведение ти давам преводното съотношение м/у ррм и мг/л (в таблицата е мг/кг, като 1 кг дизел е повече от 1 л/ - 1 milligram per litre = 1 ppm.
В Лукойлския дизел е максимум 10мг/кг.
Мисля, че не е нужно много да смяташ, а да сипваш на бензиностанции от големите вериги (ОМВ, Лукойл, Еко, Ромпетрол) и да се радваш на новата си Корола biggrin.gif

!!!
Публикувано на: 13 Май 2009 11:52
от Creep
Все пак някой няма ли да изкаже мнение от дизелът на коя верига бензиностанции е най-доволен?
Досега никога не съм имал дизелов автомобил, при бензина примерно бях доволен от Еко, Шел, докато бях адски недоволен от Лукойл и ОМВ.
Сигурен съм че при нафтата нещата стоят по различен начин, може тази на ОМВ да е по-добра от тази на Еко и Шел, примерно.

Публикувано на: 13 Май 2009 12:06
от heller
Здравей, колега!
Мисля, че поотмина времето на номерата с горивото...
Аз лично зареждам дизел от Лукоил, Петрол и ОМВ /просто тези бензиностанции са ми "на лесно" и нямам проблеми, а и не съм забелязал промени в поведението на мотора.
Публикувано на: 13 Май 2009 14:14
от slowtraveler
Creep написа:Все пак някой няма ли да изкаже мнение от дизелът на коя верига бензиностанции е най-доволен?...при бензина примерно бях доволен от Еко, Шел, докато бях адски недоволен от Лукойл и ОМВ.
Имам колега с дизел (последната му кола е нов пасат), който зарежда само в ОМВ и досега никога не е имал проблеми, дори и в големите студове...
Относно бензиностанциите - зависи не от емблемата на бензиностанцията а от конкретната бензиностанция.
На времето съм се парил от зареждане в Шел, докато последните години карам само от Лукойл и много рядко ОМВ - не съм имал никакви проблеми.
Публикувано на: 13 Май 2009 18:14
от alex_varna
И ЕКО стават
А за нафтата на ШЕЛ нищо хубаво не съм чувал
Публикувано на: 13 Май 2009 20:32
от Kiki
Вече 80 000км зареждам само и единствуно от ОМВ и нямам никакви проблеми. Става въпрос за по-скъпата нафта от двете.
Публикувано на: 13 Май 2009 20:48
от zi_zi_top
Всички вериги освен Ромпетрол зареждат от Лукойл, като слагат "фирмени" добавки за подобряване на горивата. Само Лукойл и Ромпетрол предлагат собствените си горива без да ги "ашладисват". Аз предпочитам Лукойл и Ромпетрол и не съм имал проблем нито зимата, нито лятото.
Колега сипвай смело и карай както всички други, твоята Корола не е с по-различен ДВГ

!
Публикувано на: 13 Май 2009 20:58
от Creep
Kiki написа:Вече 80 000км зареждам само и единствуно от ОМВ и нямам никакви проблеми. Става въпрос за по-скъпата нафта от двете.
А с кой двигател си?
zi_zi_top написа:
...
Колега сипвай смело и карай както всички други, твоята Корола не е с по-различен ДВГ

!
Ако си прочел внимателно първият ми пост в темата, ще забележиш че 1ND-TV (1.4 D4D) има по-завишени изисквания към горивото в сравнение с 1AD-FTV (2.0 D4D).
Така че, колега, моята Корола е с по-различен ДВГ!

Публикувано на: 13 Май 2009 21:19
от zi_zi_top
Извини ме, че не съм забелязал.
Единственият ти шанс да не си прецакаш ДВГ е да отскачаш до Виена (това са най-близките читави бензиностанции) и да зареждаш на австрийските ОМВ, иначе с Лукойлския дизел няма да изкара повече от 20-25 000 км и то със зор.
Жалко, трябваше да гледаш по-внимателно какво си купуваш!
Публикувано на: 13 Май 2009 21:50
от Creep
zi_zi_top написа:Извини ме, че не съм забелязал.
Единственият ти шанс да не си прецакаш ДВГ е да отскачаш до Виена (това са най-близките читави бензиностанции) и да зареждаш на австрийските ОМВ, иначе с Лукойлския дизел няма да изкара повече от 20-25 000 км и то със зор.
Жалко, трябваше да гледаш по-внимателно какво си купуваш!
Не мога да разбера защо се заяждаш, но ти прощавам!
Всичко ще е наред, обещавам ти! ;)
Публикувано на: 13 Май 2009 21:52
от WingZero
Ярис 1.4 Д4Д вече 25к км за година и половина - нафта само от ОМВ - премиум/алпин никакви грижи.
Не че горивата са ни мн читави, но това с 20/25к звучи мн несериозно
Публикувано на: 13 Май 2009 22:08
от zi_zi_top
Не се заяждам, а се шегувам, защото ви се чудя на притесненията.
От Тойота не биха продавали автомобили за които няма подходящи горива, защото трябва да ги поправят в гаранционния срок (а това са 100 000 км!!!) ако им се повреждат ДВГ.
В първия си пост дадох информация за количеството сяра и просто трябваше да сметнете много просто уравнение за да разберете, че и най-обикновената Лукойлска нафта отговаря на изискванията за съдържания на сяра на 1ND-TV.
ДВГ като на твойта Корола са навъртяли вече доста километри в България с най-различна нафта и без особени проблеми.
Просто се отпуснете и се насладете на ТОЙОТА!
P.S. Ако притесненията ти не са намалели, просто гледай да навъртиш 100 000 км до 3 години и ако има проблеми ще ти ги отстранят гаранционно.
Публикувано на: 13 Май 2009 22:13
от stas
От началото на 2009г Лукойл произвежда горива по стандарта Евро5-съдържание на сяра не по-високо от 5ppm(както вече стана ясно мерната единица ppm означава милионна част).Така че карайте си колите спокоини че с качеството на горивото всичко е наред,по-скоро трябва да ви тревожи неговата цена.
Публикувано на: 13 Май 2009 22:18
от Рошко
stas написа:Така че карайте си колите спокоини че с качеството на горивото всичко е наред...

Щом викаш...
