Страница 2 от 3

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 18 Юли 2025 04:52
от nov
Няма го в техния Ойл сектор, ама като първа препоръка за моя мотор дават 15в40 tooth.gif , вече алтернативите са 0в20. Давам си сметка, че така написано " suitable for Toyota" само по себе си не показва нищо, за коя Тойота ?
Дизелов Хайлукс или бензиново Камри хибрид bash.gif
Та не съм се "опирал" на тази им сентенция.
Въпроса е - мога ли да нанеса някаква щета на мотора с това масло, или няма проблем да го полашкам още 3к.?

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 18 Юли 2025 07:50
от r34c7
Не, карай спокойно.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 18 Юли 2025 10:08
от WoLF
С редовна смяна на масло, малко масла биха имали проблем :thumbsup:

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 18 Юли 2025 13:14
от Оги
В бензинов мотор цвета на Тотал след 6-7 х.км. пробег е като тъмен мед. Маслото винаги е бистро, дори към 10 х.км. вече черно, на щеката се вижда, че прозира, метала блести отдолу и маслото в студено състояние не капе като вода, а капката се влачи преди да падне. Ако има нещо различно - сменяй. 5/30 ECS , MC3 и Long life на Тотал са нископепелни, стават за евро 5. Различията им са незначителни.
Бих ти препоръчал да не пълниш резервоара с бензин, а толкоз, колкото да изгори за месец-два максимум.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 18 Юли 2025 20:22
от nov
WoLF написа: 18 Юли 2025 10:08 С редовна смяна на масло, малко масла биха имали проблем :thumbsup:
При това 98% от километрите "навити" извънградско, на 6-та с не повече от 2300 оборота.Смяна ВИНАГИ на между 9 и 10к.макс.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 18 Юли 2025 20:27
от nov
nov написа: 18 Юли 2025 20:22 Бих ти препоръчал да не пълниш резервоара с бензин, а толкоз, колкото да изгори за месец-два максимум.
Би ли пояснил, пълня винаги на Макс, ако падне на половината, не го чакам и до една четвърт, а газта почти винаги гледам да ми е на макс? Какво отношение има ненапълнения резервоар спрямо качествата на маслото или аз не разбрах нещо поста?
Знам, че не е хубаво много да се заседява бензин в резервоара, но аз 20к. Сега особено ги правя за макс3,5- 4 месеца, а един пълен резервоар ми ходи средно за около 20к.км, като много зависи зима/лято, стил на каране и т.н., но средно там някъде.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 20 Юли 2025 15:57
от Оги
Бензина старее и стария бензин не гори свестно.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 11 Авг 2025 15:27
от nov
Само за инфо - днес смених маслото, изтече керемидено червен цвят, като подобен на ATF масло, държа да отбележа, че за изминатите 9700 км нямам абс. никакви забележки към маслото, както магистрално, така и планинско (Родопи,Стара планина - не офроуд разбира се), но с постоянно работещ климатроник. Нямам никаква липса на масло - източихме точно 3.800 литра, наливам 4 (цялата туба), съдържанието в пластмасовия канистер на филтъра също влиза в тия 3.8литра, та са останали някъде накъмто 200 грама или да е изгорила 50-100 грама (на щеката не виждам разлика). Налях пак същото, защото ще го сменя след макс 3 месеца. Притеснява ме леко керемидено червения цвят - за пръв път виждам такъв цвят на отработено масло. За зимата съм се спрял на това, ако някой имам мнение ще се радвам много.

https://eneoseurope.com/wp-content/uplo ... A-2021.pdf

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 11 Авг 2025 15:37
от mapamop
nov написа: 11 Авг 2025 15:27 Притеснява ме леко керемидено червения цвят - за пръв път виждам такъв цвят на отработено масло. За зимата съм се спрял на това, ако някой имам мнение ще се радвам много
Едно кирливо олио в тигана да го нагрееш и си променя цвета.... Не говоря да го прегрееш на котлона, или да го докараш пред запалване.
Нормално е да си смени цвета - все пак имаш и доста сериозни термични процеси вътре в двигателя. Щом е било бистро, не виждам проблем, освен да е поотмило и малко "маслен лак" от мотора.
Твърде много се вживяваш в тая барака, от която даже не си и съвсем доволен. Карай я и като се скапе я ритай на вторични ...
Иначе рискуваш да изгние преди да си изпържил мотора, и ще си в моята дилема - да я правя ли, или да я режа, че не е съвсем очевидно нито за едно от двете.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 11 Авг 2025 16:07
от r34c7
Аз имам кофти спомен от Енеос - преди време бях налял на една кола 5/30, от което почнаха да тракат повдигачи на 3500км, източих и налях Мобил - всичко утихна вовеки. Иначе са марка, може би при мен нещо са се били наредили звездите в кофти конфигурация.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 11 Авг 2025 16:56
от nov
mapamop написа: 11 Авг 2025 15:37 от която даже не си и съвсем доволен.
за нещата от които не съм доволен ползУвам друго ес ю ви, тая си изпълнява функциите засега, а някакси не ми се преглъща основен ремонт заради масло струващо 52 лева за кола на стойност към момента около 20к.лв , ако е Клио 2 1,4 бензин все тая.
mapamop написа: 11 Авг 2025 15:37 Карай я и като се скапе я ритай на вторични ...
Ще я продам на части, на вторични за без пари нема начин да я дам, пък и си я гледам.
mapamop написа: 11 Авг 2025 15:37 дилема - да я правя ли, или да я режа, че не е съвсем очевидно нито за едно от двете.
ръжда и жена тръгнат ли оправия нема, ако изгние до такава степен, че започне да е опасна да е на пътя - нищо няма да правя по нея, ще я разпродам на части.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 11 Авг 2025 17:15
от mapamop
nov написа: 11 Авг 2025 16:56 ако изгние до такава степен, че започне да е опасна да е на пътя - нищо няма да правя по нея, ще я разпродам на части
Ще има един момент в който вече "няма да е същият двигател", но ще е все още в прилично (не съвсем добро състояние), и ще е тръгнала "някаква ръжда", но все още няма да може малко коте да влиза през нея да пикае в купето. За този момент имах предвид - когато мотора те дразни с разни необясними магарии, причинени от годините и пробега, но все още се държи що-годе прилично, а от друга страна вече се показва и ръждичка тук-там по разни детайли.
Това е кръстопътя - да я стържеш от ръждата, и да реставрираш мотора до почти заводско състояние, или да я нарежеш.
Ясно е че ако е пълен хибрид да запали на бензин, и после да обърне на масло и антифриз, или сутрин влизайки в купето губиш 20 минути да изгониш котките, или да се излее водата от нощния дъжд - ще я нарежеш.
* Разглобяването, нарязването, разпродаването на частите са си част моето понятие "вторични суровини" - употребяваните части са вторични а не първични суровини, за ремонт на автомобила.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 11 Авг 2025 18:16
от nov
Ако ръждата е по безотговорни места, като прагове, вежди и т.н. и са дупки колкото да не мине малко коте, а да кажем едра мишка, вероятно ще я оправя.
Ако мотора започне да гълта по 2 литра масло 10в40 на 10к.км ( преди това ще мина целогодишно на 5в30, после 5в40 и накрая на 10в40 ) пак бих я оправил.Ако хвърли глава -ще я ремонтирам.Предполагам тия трите ремонта поотделно няма да са повече от 2,5к.лв.
Ако обаче ремонта какъвто и да било (без гнилочи по отговорни места на конструкцията) надхвърли 4,5к.лв с труд и части/матрЯли тогава вече не бих се занимавал с нея, няма да е рентабилна просто.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 11 Авг 2025 19:22
от nov
r34c7 написа: 11 Авг 2025 16:07 Аз имам кофти спомен от Енеос - преди време бях налял на една кола 5/30, от което почнаха да тракат повдигачи на 3500км
Значи е от маслото, на мен не ми се разчита на звездите, ще се придържам към любимия Равенол ECS или Яко HY и двете 0в20.

Въпрос от общ характер за качество на масло Тотал Инео 5в30 ECS

Публикувано на: 11 Авг 2025 20:35
от TATI
Все се чудя защо хората се затормозяват толкова много, ама...
То лятно масло, то зимно масло, то цвета му бил такъв, пък преди му бил друг, което всъщност е повод за замисляне защо не е бил керемидено червен до момента, ама това е друга бира.
Добре, че е отпускарски сезон, та до тук са само две страници.
Може би ръждата е най-адекватното за момента.
И като говорим за марки - 19 смени с въпросния енеос 5/30 на дизел, никакви проблеми до момента
На бензиновата вече 9 смени с 0/20 друга марка, защото го взимам на добра цена