Страница 2 от 3

Публикувано на: 03 Ное 2009 12:04
от mich
Да питам и още нещо, нормално ли е да поддържа 1200 об/мин до достигане на 4-тата четра на температурата?

Извинявам се ,че се намесвам,но и аз искам да питам същото нещо

Публикувано на: 03 Ное 2009 12:20
от nenko70
При мен температурата е с един барграф(оптерон табло) и нормалната е по средата стълбицата.
Мотора е D-4D 2.0 и забелязах, че от както застудя за 10км до работата ми не успява да загрее напълно. Парното почва да топли по-рано естествено и не ми прави впечатление да загрява бавно. То и температурите още не са много ниски. За първа зима я карам тази кола и засега това са впечатленията ми.
Друго което забелязах е, че днес сутринта стигайки пред офиса колата все още държеше 1000 оборота на празен ход, а нормалните са 900.
Колата е Аурис. В описанието, когато я купувах пишеше, че има "Пакет за студен климат (за двигателите D-4D)" каквото и да значи това.
Ще видим как ще се представи през зимата. :)

Публикувано на: 03 Ное 2009 14:49
от TATI
Споко, нормално е.
Ама що не си четете книжките бе хора?
1200 оборота държи, за да ти загрее по-бързо - все пак е дизел. Оборотите зависят от това на каква температура си пуснал да загравя. Ако си го избамкал на максимална, има да си караш на 1200 почти до като ти загрее мотора. Ако си на 20 градуса, може и да не ти ги вдигне. Пакет за студен климат се нарича "печката" и имаш едно копче за включване, като в зависимост от разни ситуации пак описани подробно в книжките ви, се командва самата печка. Печките са два вида (поне в далечната 2005 бяха така) - нафтова, която си тегли нафта от резервоара и такава рботеща с горещ въздух. Реално тя кара парното да започне да ти духа топло по-рано - при мен около 3-тата минута от запалването на двигателя. Над определени температури на външния въздух се изключва автоматично.

Публикувано на: 03 Ное 2009 17:38
от nenko70
TATI написа:Споко, нормално е.
Ама що не си четете книжките бе хора?
1200 оборота държи, за да ти загрее по-бързо - все пак е дизел. Оборотите зависят от това на каква температура си пуснал да загравя. Ако си го избамкал на максимална, има да си караш на 1200 почти до като ти загрее мотора. Ако си на 20 градуса, може и да не ти ги вдигне. Пакет за студен климат се нарича "печката" и имаш едно копче за включване, като в зависимост от разни ситуации пак описани подробно в книжките ви, се командва самата печка. Печките са два вида (поне в далечната 2005 бяха така) - нафтова, която си тегли нафта от резервоара и такава рботеща с горещ въздух. Реално тя кара парното да започне да ти духа топло по-рано - при мен около 3-тата минута от запалването на двигателя. Над определени температури на външния въздух се изключва автоматично.
И аз мислех, че пакета за студен климат е някаква печка. Когато купувах колата обаче ми обясниха, че било само някакво подгряване във въздушния филтър. Така и не разбрах какво точно е, но категорично ми казаха, че не е печка.

Публикувано на: 03 Ное 2009 19:59
от TATI
Ето ти една статийка на руски, как работи - подгрява антифриза
http://autodata.ru/st/10_vh/vh.htm

Публикувано на: 03 Ное 2009 20:29
от Rudy
TATI написа:Ето ти една статийка на руски, как работи - подгрява антифриза
http://autodata.ru/st/10_vh/vh.htm
можеш ли накратко да го преразкажеш, че руския не ми е много силен, особено пък с технически термини?

Щото побърка и преводача на гугъл.

Публикувано на: 03 Ное 2009 21:10
от slowtraveler
Вискозитетен отоплител...
Използва силиконна смес, която при размесването си отделя топлина (от фрикцията при мачкане на сместа)...
Прилича на обикновения компресор, изключва при над 2500об/мин и се включва отново при под 2000.
Изключва се над 74С и се включва отново при 69С.
При ускорение при скорост под 40км/ч и подадена газ над 45% се изключва за 6сек.
При престой (скорост под 3км/ч) и изключен от скорост, вдига оборотите до 1200об/мин.
При стартиране на двигателя (под550об/мин) е изключен.
Вискозитетния нагревател се поставя на модели с дизелови двигатели 1HD-FTE и 1KD-FTV в вариантите за региони със студен климат - Land Cruiser HDJ101, KDJ95, KDJ125, HiLux Surf KDN185, KDN215.

Публикувано на: 08 Ное 2009 20:27
от Proff
Оказа се, че е нормално! Това е причината да им сладат печки, на някой по-.... оборудвани:))) 1200 об/мин... също! Посъветваха ме да се снабдя с шапка и ръкавици за зимата.... егати колата! Поне съм с нов плейър на Королата :thumbsup: Да видим....

Поздрави на всички!

Публикувано на: 09 Ное 2009 02:36
от Bass_Man
slowtraveler написа:Абе с тея дизели как искате да загреят бързо?!
Хем я карате икономично (ако може - 3л/100), хем искате топлината да се появи от самосебе си...................
Забрави и за доускорението да им споменеш tongue.gif . Все пак това са си плюсове !

Публикувано на: 26 Яну 2012 22:33
от Красимир Моллов
Avensis 2.0 d4d 2009g. okolo 0 gradusa i pod 0 do -3 nqma zagrqvane karam 20 minuti i togava moje i da zagree normalno bilo normalno za tozi motor ohmy.gif

Публикувано на: 27 Яну 2012 09:43
от iovkito
Така е , нормално е laugh.gif . Извънградско - 8 км каране на 5-та и загрява до 90 градуса при температура около 0 градуса. Също така при каране на магистрала със 130 км/ч и температура -25 градуса , стрелката започва леко да слиза надолу и не може да поддържа 90 градуса. Явно затова им слагат на най-високото оборудване този зимен пакет , защото е възможно дори и извънградско да не се поддържа оптимална температура за двигателя. Това ми се случи по магистралата от Букурещ към Калараш , всичко по колата беше сковано от лед . Може пък за тези двигатели положението да се подобри с един картон пред радиатора като москвичите и ладите laugh.gif

Публикувано на: 27 Яну 2012 10:14
от scorpion
При мен също в офертата пишеше "пакет студен климат" но според мен няма такъв. Не съм прочел нищо в книжката, отделно нямам каквото и да е копче да се включва такова чудо rolleyes.gif
Или бъркам rolleyes.gif

Публикувано на: 27 Яну 2012 10:22
от iovkito
Е как бе ? Нали си с кожено салонче? Пакетът включва допълнително подгряване на двигателя , миене на фаровете , подгряване на предното стъкло , за друго не знам. Копчето за печката май трябва да е до това за тракшън контрола и миенето на фаровете.
Ето една снимчица - http://prikachi.com/images/148/4314148L.jpg

Публикувано на: 28 Яну 2012 07:28
от kiril_kirilow
Да споделя и аз малко зимни перипетий.
Служебната ми кола не е Тойота,а е Шкода Фабиа 1,4 TDI - 2010г.Миналата зима имах проблем със парното - "измръзнах като куче",буквално колата се караше със шапка и ръкавици.Показателя за температурата е лампичка - свети синьо - студена,не свети загряла.Вентилатора увеличен на 4,копчето максимално във "червеното" и след 35-40 км започва едвам-едвам да духа топло,а лампичката вече е загаснала отдавна - тоест колата е загряла.Щях да ходя до сервиза,но днеска утре и доиде време за втора смяна на масло.По книжка филтъра на купето се сменя на 30 000 км.Когато се направи тази интервенция и чудо,вентилатора на 2 работи както на 4 преди и в колата става баня.Вече намалям парното,че иначе не се диша.Сега си сменям филтъра на всяка смяна на маслото,независимо какво пише в книжката.
С две думи,колега ако не си сменял филтъра на купето направи го при мен имаше огромна разлика във парното.Аз също си мислех за преебан термостат,но проблема се оказа друг.

Относно "зимният пакет" от сервиза ми казаха интересна информация - Колите със климатроник имали вградени допълнителни реотанчета във обдухващите отвори за предното стъкло,те спомагали за по бързото затопляне и изчистване на стъклото и по бързото стопляне на купето.

Публикувано на: 28 Яну 2012 10:25
от diesel_power
Много коли имат допълнителен подгрев на антифриза .
При рено и форд е една тръбичка с три подгревни свещи на входящия маркуч на парното.