Тая работа със скърцането при мен загрубя нещо миналата седмица. Почна да се чува едно дрънчене от пружина. Като се натегне (т.е. при натискане, а и при отпускане на съединителя) почваше да се чува един такъв звук от затруднено натягане на пружината. Общо взето беше започнало да става като симфония - скърцане, дрънчене, пукане

. Поради този факт, реших да я водя в сервиз на тойота, а не другаде, за по сигурно.
Миналата седмица в понеделник следобяд я заведоха в сервиза, те казаха, че ще поръчат части и ще звъннат. В сряда я взеха преди обяд и следобяда, се обадиха, че е готова (1 ден за части се чака). Цялата работа излезе ~ 205лв с ДДС, като частите излезнаха около 40, а труда 165(приоблизително, защото те ги пишат без ДДС и после начисляват на цялата сума и така на ум ги сметнах). Те са сваляли цялото табло (така пише и в упътването за ремонтиране) и затова предполагам труда е набъбнал толкова. Отделно някакъв болт почнал да се изяжда, та сменили и него, защото като се изяли втулките, педала почвал да се измята и от там тоя болт и той почнал да се изяжда(поне така казха те). Имало и други дреболии според тях. Хубавото, е че таблото беше почнало да се разкърцва, а сега след като са го разглобили и сглобили наново и помен нямата от скърцането при него. Общо взето съм доволен от ремонта като време и обслужване
Иначе от сервиза казали, че било хубаво да се смазвали тея, ама никой не го правел. Дали това е така наистина по упътването за А и Б прегледите незнам. Но ако е така лошо. Защото ако ги питаш, защо те не го правят, след като 5 години, колата е водена при тях в норма за всички прегледи, отговор едва ли ще получи човек. А пък вероятно заради това, че не е смазвана от тях, сега сумати хора ще дадат пари за подобен ремонт. Ама за следващия ремонт в който ми кажат, че трябвало да се смазва, а не се смазвало и темподобни ще се разправям, защото специално моята кола е водена само в сервиз на Тойота (първите 3год. в ТМ Ауто в София, останалите 2 в Тиксим Пазарджик) и ако наистина е трябвало да се смазва, това си е техен пропуск и те трябва да си оправят проблема. На този въпрос обаче може да отговори само някой запознат с A и Б прегледите.
В крайна сметка педала сега е наред и както казват и други колеги и помен няма от скърцането - като нов е и си карам и си

и пак ми голям кеф.