Страница 2 от 3
Публикувано на: 14 Май 2009 07:21
от Creep
stas написа:
...
Така че карайте си колите спокоини че с качеството на горивото всичко е наред,по-скоро трябва да ви тревожи неговата цена.
Я метнете поглед ей на таз темичка:
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=10158
...и продължавайте да се притеснявате ненужно за качествата на горивата

Публикувано на: 14 Май 2009 08:54
от Me4oKyX
Такаааммм............ А сега да обобщим, след всичко изписано, кое е реално и за пореден път да се потретим.....
Лукойл може да произвежда Евро5 горива, дори да ги произвежда, всички знаем колко "кранчета за изтакане" има по тръбопроводите - оттам качеството пада драстично! Така че, притеснението за горивата е ГОЛЯМО!
Второ - НЕ ЗАРЕЖДАЙ ОТ ШЕЛ!! ОМВ, Лукойл, Ромпетрол, Еко кинитрон, Векта - тези са тествани и добри. За препоръчване е Ромпетрол или ОМВ(скъпата нафта).
Трето - като човек навъртял вече над 80хил.км на същия като твоя двигател, че дори по-изтормозен, ти казвам точно - ползвай добавки, ако искаш колата да ти работи както може и трябва. Liqui Moly Diesel Additiv - силна добавка, която се слага на 2-4 резервоара веднъж. За ежедневна употреба става REDEX, Castrol, Liqui Moly (само за common rail двигатели - в Бриколаж я има). Моли-то само за комън рейли е наистина много добра и може всеки или всеки втори резервоар да се ползва, без проблеми за двигателя. Не се лъжи, че няма нужда от добавки - ще смениш гаранционно дюзи, ако имаш късмет. Ако не, едната дюза е 800+евра.... Те са 4.... Един приятел го направи на ~65хил.км на 2.5д4д Hilux, защото не ме послуша.
Последно - щом е чисто нова колата, не сменяй маслото на 15хил.км, а на 8-10. Тойота слагат нисък клас масла, а взимат много пара на литър. Най-лесно, след 7000км с тяхното масло го точиш, без да махаш филтри и наливаш ново масло и караш с него, докато минеш 15.те хиляди по техни изисквания. Скоро ще мога да предложа японски масла ENEOS, които са мнооого истински и са наистина JAPAN POWER

В момента тествам 10W40 на моята кола и определено има разлика

Нещо да съм пропуснал ?!

Публикувано на: 14 Май 2009 10:15
от pbalinov
Me4oKyX, мерси за разяснението. Може ли да те помоля да ми кажеш коя точно е добавката за Common Rail -
тази ли?
Eто и
пълният списък с дизелови добваки на Liqui Moly.
Благодаря!
Публикувано на: 14 Май 2009 10:40
от mitkoa
От доста време чета добри отзиви за Ромпетрол, вчера ми се отдаде възможност да ги пробвам и аз и не я пропуснах.
Заредих на бензиностанция близо до Троян, също и мой приятел с друга кола.
При налично гориво по стрелката 1/4, по бордкомпютър оставащи 240 км със среден разход 6.6/100, си правех сметка, че имам налично около 12-15 л, в резервоар от 50л общо.Заредиха ми 44л
Другата кола не зареди до горе и не може да се каже къде е грешката, но досега такова драстично разминаване не съм имал и дори като вече не ми показва оставащи км до бензиностанция карам поне още 30-40 км.Т.е 3-4 л.
както и да е.....
Преди това бях изминал с 98 от Лукойл около 500 км ( не погледнах общите км ) и имах среден разход 6.6.
След зареждането на Ромпетрол изминах още 270 км и се запази същия разход.т.е 6.6.
За вървежа - според мен колата беше по-спъната.
Другата кола - по същия начин, запази разхода и според шофьора се спъна, също беше с 98.
Е видяхме, пробвахме и повече няма да повторим.
Това съм го писал аз, в друг форум.Пробвах бензина, а не дизела, но пък точно бензина на Ромпетрол много хвалеха тогава навсякъде.От тогава бензин зареждах само на Лукойл и рядко на ОМВ, мисля че там горивата бяха най-постоянни, не веднъж да летя със сипания бензин, а другия път да се чудя как да го изхвърля от колата.
За дизел - най-доволен съм от Лукойл, но в Бургас.В другите градове най-вече зареждам на ОМВ.
За добавките - ще ме извинява колегата, ама пълни глупости.Карай си и си пей и не се набутвай за някакви добавки.( сипвал съм от келешлък и мисля, че даже си навредих на двигателя ) Ако решиш да ползваш такива добавки, питай първо в ТМ Ауто, да ти препоръчат някакви, но да си дадат професионално мнение, а не от сорта " бе щом държиш,....ползвай там някакви".СФА Ауто примерно не препоръчва добавки, а знаем че френския дизел освен, че се води и най-добрия, също се води и най-капризния!!!!Препоръчват ако ти се събере доста градско само, да поизкараш малко колата извънградско и да я покараш на повечко обороти по-продължително време.
Публикувано на: 14 Май 2009 10:44
от Me4oKyX
Точно тази, която си дал. Иначе и другите както виждаш много са ефективни, но повечето не можеш ги намери тук biggrin.gif
Публикувано на: 14 Май 2009 11:10
от slowtraveler
Само дано ENEOS-а да не излезе китайски (Sinopec) biggrin.gif
Иначе Нипон имат сериозна развойна дейност в химическата индустрия...
Но големите производители на масла си поддържат приблизително еднакво качество и едва ли може да се усети каквато и да е разлика при изправен двигател...
Общо взето нещата за нафта на чисто нов автомобил се въртят около ОМВ - скъпия дизел....
Публикувано на: 15 Май 2009 13:37
от pbalinov
slowtraveler написа:Общо взето нещата за нафта на чисто нов автомобил се въртят около ОМВ - скъпия дизел....
И аз си направих същия извод
Ще питам ТМ Ауто и предполагам зимата ще слагам добавки ако се налага.
Имах една Корола с 2C двигател, атмосферен дизел - още я кара един колега. Палеше винаги, без добавки

Публикувано на: 15 Май 2009 16:58
от zi_zi_top
Заричам се това да е последния ми пост по темата!
И скъпия и евтиния дизел на ОМВ България е или от Лукойл /лятото/ или от Ромпетрол /зимата/ и му добавят химически подобрители, които са фирмена тайна /!?/. Това го знам от абсолютно сигурен вътрешен източник от ОМВ. От това прави изключение един дизел, който се продава в ламаринени кутии зимата - това е директен внос от Австрия и има смисъл ако минусите на температурите са повече от 30 /цената му е подобаваща

/.
Омръзна ми да повтарям, но - "зареждайте на бензиностанции от големите вериги /Шел Бг е под въпрос заради арендаторите на обектите/ и не мислете за друго освен за хубаво масло и как шофирате

"!
А за водачите на нови гаранционни автомобили остава да мислят само как да управляват автомобила безопасно и приятно

!
Успех на всички!!!
Публикувано на: 15 Май 2009 22:11
от Creep
Колегите от offroad форума са направили много интересен тест на продаваните у нас нафти...
http://forum.offroad-bulgaria.com/showp ... tcount=219
Публикувано на: 17 Май 2009 09:25
от kristian
Me4oKyX написа:....... ползвай добавки, ако искаш колата да ти работи както може и трябва. Liqui Moly Diesel Additiv - силна добавка, която се слага на 2-4 резервоара веднъж. За ежедневна употреба става REDEX, Castrol, Liqui Moly (само за common rail двигатели - в Бриколаж я има). Моли-то само за комън рейли е наистина много добра и може всеки или всеки втори резервоар да се ползва, без проблеми за двигателя. ............
Напълно вярно !!!
Но по добре ползвай само тази която е за Комън реил.Казва се System Pflege.Както mitkoa писа, на франсетата им е много претенциозен HDI -то и понеже карам такъв ,та бая присдки е изял.Общо взето от показаната на снимката съм най-доволен.И я дават за постоянна употреба като освен прочистването я дават да подобрява мазилните качества на нафтата.
А някой от вас ползвал ли е като добавка безпепелно двутактово масло?
Публикувано на: 17 Май 2009 09:34
от slowtraveler
Разбира-се, че в 90% от случаите производителя на горивото е Лукойл, но големите вериги слагат свои добавки.
Не мога по друг начин да си обясня разликата в нафтите...
Май в оффроуд форума един колега беше си направил труда да купи нафта от различни бензиностанции, да купи и добавки.
След което ги бе замразил във фризера и показваше със снимки какво се получава....
Ако намеря темата - ще пусна линк, защото бе много поучителна.
Доколкото си спомням - скъпата на ОМВ нямаше нищо общо с тази от Лукойл при ниска температура. От добавките, май също само една ставаше...
Публикувано на: 17 Май 2009 15:04
от zi_zi_top
Още един полезен съвет: видите ли зареждащата цистерна на бензиностанцията продължете нататък и заредете на друга бензиностанция!
Защо!? На всяка бензиностанция резервоарите имат вода на дъното и при зареждане се получава вдигане на част от водата в горивото. По принцип има технологично време (1 час) за спиране на подаване на горивото от зареден резервоар за да се утаи водата, но преметнати маркучи през колонките (спряни колонки) при зареждане не съм виждал от 20 години.
Друг начин да попадне вода в горивото е ако от бензиностанцията не прекратяват подаване на гориво от резервоар достигнал технологичен минимум.
Ако се спазват тези прости правила от персонала няма да имате вода в горивото защото сондата за засмукване е на поплавък и засмуква от горния слой на горивото!!!
Публикувано на: 17 Май 2009 18:08
от Creep
slowtraveler написа:Разбира-се, че в 90% от случаите производителя на горивото е Лукойл, но големите вериги слагат свои добавки.
Не мога по друг начин да си обясня разликата в нафтите...
Май в оффроуд форума един колега беше си направил труда да купи нафта от различни бензиностанции, да купи и добавки.
След което ги бе замразил във фризера и показваше със снимки какво се получава....
Ако намеря темата - ще пусна линк, защото бе много поучителна.
Доколкото си спомням - скъпата на ОМВ нямаше нищо общо с тази от Лукойл при ниска температура. От добавките, май също само една ставаше...
Е точно в предния си пост пуснах линк към offroad форума, ще го пусна пак
http://forum.offroad-bulgaria.com/showp ... tcount=219
Публикувано на: 17 Май 2009 18:35
от slowtraveler
Извинявай колега - пропуснал съм го този пост - виноват...

Публикувано на: 17 Май 2009 21:59
от mysho
Да внеса и аз малко "неяснота" по темата. biggrin.gif След като и аз прочетох темата на колегите от offroad форума, от самото начало почнах да сипвам от OMV и нямам проблеми. За сведение карам същата корола 1.4 Д4Д. Само да отбележа, че зимата като сипвах от евтиния дизел и палеше отвратително с едно разтрисане и приятен черен облак отзад. Като почнах да сипвам от скъпия и си пали тихичко и приятно и при -15. Предполагам заради добавките. Но сега тъй като вече е топло и си сипвам от евтиния на OMV пак и всичко е ток и жица. Разходът също си е екстра.