[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
- miti83
- Мнения: 31
- Регистриран на: 25 Май 2021 23:29
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Corolla
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Аз за разлика от колегата GreenText-Pepe съм доста доволен от Королата от подписа ми. Вярно 2.0 двигател е и преди 4 години като е избирах това беше задължително условие, все тая че не най-високо ниво на оборудване, GR и т.н. изпълнения...
Единственото неудобство за мен е, че е много ниска... Затова след почти 3 месеца разузнаване на бг пазара и предлаганите СУВ с малките им прахосмукачки (разбирай двигатели) капарирах днес RAV4 2.5 HYB AWD-i Luxury MY25.
Королата се продава вече, ако някой има интерес да пише на ЛС.
Единственото неудобство за мен е, че е много ниска... Затова след почти 3 месеца разузнаване на бг пазара и предлаганите СУВ с малките им прахосмукачки (разбирай двигатели) капарирах днес RAV4 2.5 HYB AWD-i Luxury MY25.
Королата се продава вече, ако някой има интерес да пише на ЛС.
Toyota Corolla TS 2.0 HSD, Executive, Denim Blue, 2021
- nov
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 65 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Много добро решение.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
- Местоположение: Plovdiv
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
@dracunculus те са хубави, но и цената е друга.
@nov, може и така да е с Волвото, ни хич не ми се занимава да го търся, избирам, водя по майстори и накрая пак да съм с абонамент към сервиз, ако се уцели куцо, като знам и какви цени са частите, отщява ми се. Мисля Рав да избирам след 2023, като да е на малко км, под 40/50к, някой друг да е платил вече обезценяването.
@nov, може и така да е с Волвото, ни хич не ми се занимава да го търся, избирам, водя по майстори и накрая пак да съм с абонамент към сервиз, ако се уцели куцо, като знам и какви цени са частите, отщява ми се. Мисля Рав да избирам след 2023, като да е на малко км, под 40/50к, някой друг да е платил вече обезценяването.
- nov
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 65 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Значи - безпорно Тойота е по-надеждната марка от гледна точка на счупване (breakdown), при ПТП ................не ми се коментира.
Това с частите е мноооооооооооооооооооооооого як мит, че са му скъпи, 2-ро Волво поддържам и АЗ ти казвам, че няма такова нещо. Не, че те убеждавам да си купиш Волво - просто зачекнахме материалите, недай Боже безопасността. Но , да, като цяло почти нова Тойота е по-добрия избор.
Това с частите е мноооооооооооооооооооооооого як мит, че са му скъпи, 2-ро Волво поддържам и АЗ ти казвам, че няма такова нещо. Не, че те убеждавам да си купиш Волво - просто зачекнахме материалите, недай Боже безопасността. Но , да, като цяло почти нова Тойота е по-добрия избор.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 1523
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 208 пъти
- Получена благодарност: 124 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
По повод на ПТП. Не мисля, че един нов РАВ е толкова зле. Коментирана е темата многократно какво допринася за пасивната и активна безопастност. В тоя ред на мисли, защото в някоя тема имам спомен, че се зачекваха дебелина на ламарина и елементи като едва ли не основното и определящо за безопасността.....моят IS по-безопасен ли е от Авенсиса ми? Не мисля, въпреки, че врати и всичко в тая кола е по-тежко и масивно от в Авенсиса. В Лексуса имам и високоякостна рамка, която втвърдява шасито, в Авенсиса не, това се усеща явно, когато предните колелета са в завой върху рампа, а задните са долу...т.е. в друга равнина, и отвориш и се опиташ да затвориш вратата. Усеща се явно напрежение, защото шасито е усукано. В Лексуса вратата се затваря по конец в този случай. Да и аз се чувствам в Лексуса много по-сигурно, но мисля, че е напълно субективно. Интересна тема, която едва ли може адекватно да издискутираме ние тук
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-
- Мнения: 1649
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 429 пъти
- Получена благодарност: 105 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
По темата за безопасността - пожелавам на всички колеги никога да не се налага да я проверяват в екстремни ситуации!
При преобръщане на автомобила, не дай боже, дебелите ламарини и усилватели са като спасителен пояс за удавник.
Възглавници, завеси, одеяла, памперси - всичко това се отнася за леки удари.
Фронтални или в задната част със самостоятелна скорост на МПС до 80-90км/ч и без завъртане, и преобръщане.
При страничен удар инерционните сили чупят кости, прешлени и т.н.
С колан, без него - пораженията зависят от конкретните обстоятелства на инцидента, местоположенето на намиращите се в МПС и т.н.
Нищо не може да погълне кинетичната енергия на удара, освен качествен метал в корпуса и усилвателите!
За падане на покрив пък да не споменавам.
При преобръщане на автомобила, не дай боже, дебелите ламарини и усилватели са като спасителен пояс за удавник.
Възглавници, завеси, одеяла, памперси - всичко това се отнася за леки удари.
Фронтални или в задната част със самостоятелна скорост на МПС до 80-90км/ч и без завъртане, и преобръщане.
При страничен удар инерционните сили чупят кости, прешлени и т.н.
С колан, без него - пораженията зависят от конкретните обстоятелства на инцидента, местоположенето на намиращите се в МПС и т.н.
Нищо не може да погълне кинетичната енергия на удара, освен качествен метал в корпуса и усилвателите!
За падане на покрив пък да не споменавам.
- nov
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 65 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Правилен спомен имаш - в една тема в която се говореше за корозия и дебелината на ламарината/тенекията и че нямало корелация между двете един форумен професор се произнесе.dracunculus написа: ↑03 Окт 2025 12:35 някоя тема имам спомен, че се зачекваха дебелина на ламарина и елементи като едва ли не основното и определящо за безопасността.
би трябвало
Ето ти примера, сам го казваш - усуква се, така се усукваше навремето купенцето на опел Катет, Равчика не съм го пробвАл дали се усуква ако е на бордюр.
не е
Темата по безопасността се изчерпа................бих добавил и самата устойчивост на усукване на "клетката"
Е те това е интересно, но незнам дали има тест спрямо немските "премиуми" а, не баш с тоя Форд, че са в съвсем различен клас и изисквания.
А ето ти и гадния вариант - страничнич товар и върху покрив, ама е следващото поколение Волво.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
- Благодарил/а: 113 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Дано не съм оф, обаче мисля че по-твърдите и съответно по-скъпи каросерии се правят не само със цел повишаване на пасивната безопасност. По-малката деформация на купето при експлоатацията /без удари/ по естествен начин повишава управляемостта и дава усещане за спортно поведение, което не е само субективно. 

- mapamop
- Мнения: 5514
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 176 пъти
- Получена благодарност: 672 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Виждал съм Авенсис Т25 със обърнат наопаки преден десен носач. Полуоската беше със огънат на 90 градуса прът и счупен. Нямаше нито една ламарина която да не беше ударена от салтата, включително и тавана. Имаюе кръв по тавана и почти всички възглавници бяха отворени. Обаче вратите си се отваряха като на хладилник и моя я го купи тоя труп от собственика му.
Предполагам новите ще са по-корави откъм стоманизация.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта