Ей сега вече 'колекционирам', защото го ползвам за земеделската техника - друго си е на китайска фреза да сложиш например масло 70лв/л
Yaris Cross - има ли вече собственици?
- slowtraveler
- Мнения: 6633
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
При мен винаги е било различно - понякога са връщали масло, ако не е било наливно... При други случаи - не са връщали.. През първите години не съм обръщал внимание, защото не ми е трябвало за доливане, а отвореното масло също 'се износва' - за какво да колекционирам масла
Ей сега вече 'колекционирам', защото го ползвам за земеделската техника - друго си е на китайска фреза да сложиш например масло 70лв/л
Ей сега вече 'колекционирам', защото го ползвам за земеделската техника - друго си е на китайска фреза да сложиш например масло 70лв/л
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Hursa
- Мнения: 6018
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Май са твърде много. Само масло и филтри ли? Не съм се заглеждал, ще трябва да видя колко е на королата, беше скоро обслужването - смениха (надявам се) всички филтри и още някаква услуга.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
Mcl
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Последно време доста вдигнаха цените , на мен следващото обслужване ми е 1000-1200 лева. Но като консумативи от магазин ми е близо 400 лева, да кажем и 200 лева на майстора за труд. Затова съм решил да се откажа от гаранцията.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- itzoa
- Мнения: 371
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Мoята първа смяна беше около 400 лв, през м.май 2024. Но и на мен нищо не са ми оставяли.
Имам обаче един проблем. Вече 10 хил. от предната смяна на маслото и се чудех дали да чакам 15х. или да го сменям и го погледнах да видя как е нивото. Струва ми се че се е качило над горната граница (а беше на нея доста време). И ми мирише на бензин. Ето тук четох https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p=449364#p449364, че директното впръскване ги правели тези неща, ама колко е опасно и какво да правя?
П.п. Помирисах маслото и на колегата със C-HR 2.0 хибрид. Абсолютно същата работа - миризма на бензин. Интересното е, че той почти не кара чисто градско - основно Трявна - Габрово.
Имам обаче един проблем. Вече 10 хил. от предната смяна на маслото и се чудех дали да чакам 15х. или да го сменям и го погледнах да видя как е нивото. Струва ми се че се е качило над горната граница (а беше на нея доста време). И ми мирише на бензин. Ето тук четох https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p=449364#p449364, че директното впръскване ги правели тези неща, ама колко е опасно и какво да правя?
П.п. Помирисах маслото и на колегата със C-HR 2.0 хибрид. Абсолютно същата работа - миризма на бензин. Интересното е, че той почти не кара чисто градско - основно Трявна - Габрово.
- WoLF
- Мнения: 3655
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 839 пъти
- Получена благодарност: 316 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
В дългосрочен план е по-добре да ги натискаш за по-честа смяна, която е добре да е след зимата. Идеята е, че студените паления зимата пълнят повече маслото с бензин и конденз и е добре за топлите месеци да ти е "свежо"...



- ufer
- Мнения: 2842
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 80 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Абсолютно вярно! При високите температури през лятото и високите обороти на магистралите е по-добре масълцето да е прясно и чисто... 
- itzoa
- Мнения: 371
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Случайно някой колега да е забелязал дали при включване и изключване на двигателя в движение (когато преминава в EV), а и на място, дали имате осезаемо разтрисане. Сигурен съм, че същото го нямаше преди, а напоследък често го усещам. Не силно, но се усеща.
Възможно ли е да е заради бензина в маслото, който споменах или нещо друго?
Възможно ли е да е заради бензина в маслото, който споменах или нещо друго?
-
strahomen1
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Зависи какво възприемаш за осезаемо.Има хора за които това което усещаш ти сега,никога няма да обърнат внимание.Отделно отчитаме факта,че на хората които си харесват колата и особенно съм забелязал(визирам и себе си) собствениците на хибриди ,много се заслушваме за всякакви шумчета,вибрацийки и т.н. И при мен от време на време ми се струва,че някой път по грубо стартира двигателя,но това може да се дължи на доста фактори.Примерно когато е пуснат климатика съм забелязал по-често такъв ефект,някой път когато е във определен режим двигателя също.Под режим имам предвид,че като запали на студен двигател и седи на място забелязвам едно променяне на оборотите през някакво време като различни режими контролирани от ЕКУ-то.Специално хибрида ако не работи правилно двигателя на празен ход ще има едно страшно чукане от към мотор и кутия,придружено със тресене.Изпитах го лично и докато не почетох и погледнах няколко клипа,доста се спекох,че мотора е за кофата!itzoa написа: ↑27 Фев 2025 09:02 Случайно някой колега да е забелязал дали при включване и изключване на двигателя в движение (когато преминава в EV), а и на място, дали имате осезаемо разтрисане. Сигурен съм, че същото го нямаше преди, а напоследък често го усещам. Не силно, но се усеща.
Възможно ли е да е заради бензина в маслото, който споменах или нещо друго?
Та генерално ако е само леко завишено разтрисането,според мен оставете така нещата,които вероятно в последствие ще се нормализират.Все пак е нова кола и не може да се очаква скоро някакви проблеми с мотора или кутията.
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
- itzoa
- Мнения: 371
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
А отделно като запаля и е студена винаги има едно преминаване в един доста по-вибрационен и шумен цикъл за 20-30 секунди, но четох на доста места, че е нормално това, а и го прави от чисто нова. Но това новото претрисане е сега от както застудя времето и не е при всяко преминаване от EV към двигател и обратно, но не е и само при студена, явно random. Но предполагам че ще разбера дали е от маслото, като го сменя, което смятам да е скоро. Друг е въпроса колко е качествено това, което се сипва от дилърите. Но факт е, че помня как се удивявах в началото, че не се разбира кога минава от ev към двг, а сега често го усещам по вибрацията.
-
Тинк
- Мнения: 269
- Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
- Местоположение: България
- Автомобил: Авенсис Т25
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Да, мисля че е нормално. Мой човек се оплаква от същото, както и от шумен двигател.
Според мен е нещо с генератора. Нали системата на e-CVT е такава - генератора запуска ДВГ, ДВГ задвижва генератора, генератора прави ток, който задвижда ел. мотора, ел. мотора задвижва колелата, а излишъка от ток (ако има такъв) отива за зареждане на батерията. Според мен системата си запуска някакви такива процеси или загрява може би.
Както и да е, мога да се обзаложа, че не е бензин в маслото.
А бе колега, какво се тревожиш, колата нали има 10 години гаранция. Още си далеч от изтичането на гаранцията. Ако се развали я връчваш на дилъра да си я оправя и да си бере гайлето. Ако не може да я оправи да ти връща парите.
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.
-
planetarydrive
- Мнения: 133
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 29 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
По-шумната работа на хибридите след запалване, по някои сведения, които потвърждават и моите съмнения, е поради работа в началото на дюзите за директно впръскване. При смяна на режима към дюзите в колектора, утихва работата. Това е винаги при първоначално палене-по-грубо и шумно. Не мисля, че е свързано със зареждане, натоварване и тн. Шумна работа-директно впръскване, тиха работа-индиректно. Но не съм сигурен 1.5 ярис, има ли 2 по 3 дюзи. При 2.5л. се смята за нормално това редуване на режимите.
Не би могло по-твърдото минаване от ток към двг и обратно, да е от маслото.
Не би могло по-твърдото минаване от ток към двг и обратно, да е от маслото.
- memorex
- Мнения: 1065
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Според Toyota, по време на ниско до средно натоварване на двигателя, както директното, така и портовото впръскване на гориво се използват заедно или едно от тях се използва за създаване на хомогенна смес от въздух и гориво, като по този начин допринася за стабилни процеси на горене.
По време на високи диапазони на натоварване на двигателя, само директното впръскване на гориво се използва за охлаждане на входящия въздух с охлаждащия ефект на изпаренията в горивото, което се впръсква в цилиндъра, подобрявайки ефективността на зареждане и антидетонационните свойства. При някои условия всмукателните клапани се отварят, за да позволят на хомогенната смес въздух/гориво да влезе в горивната камера и горивото се впръсква през първата половина на такта на всмукване.
По време на студен старт системата измерва времето за отваряне на порта и директния горивен инжектор, за да намали емисиите и да постигне стратифицирано горене. Веднага след стартиране на студен двигател и по време на такта на изпускане, горивото се впръсква във всмукателния отвор от модула на горивния инжектор (за впръскване на отвор). Горивото също се впръсква от директния горивен инжектор близо до края на такта на компресия. Това води до смес въздух-гориво, която е стратифицирана и областта близо до запалителната свещ е по-богата от останалата смес въздух/гориво. Този процес позволява да се използва забавено време на запалване, което повишава температурата на отработените газове. Повишените температури на отработените газове насърчават бързото загряване на катализаторите и подобряват емисиите на отработени газове.
Невъзможно е да се открие къде се извършва превключването от порт към директно впръскване. Единственият начин да видите различните операции на впръскване на гориво е със сканиращ инструмент.
По време на високи диапазони на натоварване на двигателя, само директното впръскване на гориво се използва за охлаждане на входящия въздух с охлаждащия ефект на изпаренията в горивото, което се впръсква в цилиндъра, подобрявайки ефективността на зареждане и антидетонационните свойства. При някои условия всмукателните клапани се отварят, за да позволят на хомогенната смес въздух/гориво да влезе в горивната камера и горивото се впръсква през първата половина на такта на всмукване.
По време на студен старт системата измерва времето за отваряне на порта и директния горивен инжектор, за да намали емисиите и да постигне стратифицирано горене. Веднага след стартиране на студен двигател и по време на такта на изпускане, горивото се впръсква във всмукателния отвор от модула на горивния инжектор (за впръскване на отвор). Горивото също се впръсква от директния горивен инжектор близо до края на такта на компресия. Това води до смес въздух-гориво, която е стратифицирана и областта близо до запалителната свещ е по-богата от останалата смес въздух/гориво. Този процес позволява да се използва забавено време на запалване, което повишава температурата на отработените газове. Повишените температури на отработените газове насърчават бързото загряване на катализаторите и подобряват емисиите на отработени газове.
Невъзможно е да се открие къде се извършва превключването от порт към директно впръскване. Единственият начин да видите различните операции на впръскване на гориво е със сканиращ инструмент.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
Hursa
- Мнения: 6018
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
stoma333
- Мнения: 41
- Регистриран на: 13 Авг 2010 12:36
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Yaris Cross - има ли вече собственици?
По принцип претриването на двигателя при палене (и изгасяне) е нормално т.к. той е 3 цилиндров. По-шумната работа в някой режими също, т. к. компютъра пуска директното и индиректното впръскване при по-ниски обороти за да може да изкара максимална мощност при тях (зарежда се батерията в този случай)
Toyota RAV 4 Hybrid 2024 (A25A-FXS), Yaris Cross 2024 (M15A-FXE), Toyota Corolla 2008 1.4 D4D Luna (1ND-TV)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта