Аха, значи не знаеш, ама знаеш, че акумулатора от 50% заряд, за 5-6 минути вече е на 100% зареден и става източник на напрежение. И това викаш не е спекулация?
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
Hursa
- Мнения: 6018
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Ами не е, все пак е едно акумулаторче, незначително разредено от саморазреждането му през нощта, практически при нулева консумация. 
Все пак се състои от "химически елементи". Измерено е напрежението му в "студено състояние". След това е зареждано, загрява се, "възбуждат" се клетките, напрежението се променя.
Все пак се състои от "химически елементи". Измерено е напрежението му в "студено състояние". След това е зареждано, загрява се, "възбуждат" се клетките, напрежението се променя.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
12.2 Волта викаш е незначително разредено? И за 5-6 минути става 100% заредено, така ли?
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
Hursa
- Мнения: 6018
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Казвам, че напрежението му се вдига за 5 6 минути, дори без да бъде зареждано.
Защото евентуално не е "разредено".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- FearSoft
- Мнения: 656
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 67 пъти
- Получена благодарност: 124 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
След известно ровене из дебрите на интернет пространството и сверяване на няколко източника, установих следното:
При хибридните автомобили 12.6V се счита за зареден акумулатор, 12.2V - за 50%, a 11.5V - за разреден. Малко е странно, предвид широко известните изисквания за нормално състояние на акумулатор, но е факт, че те са предимно свързани с ICE (двигатели с вътрешно горене) и начинът им на стартиране - чрез стартер, липсващ при хибридите.
Очевидно идеята наистина е да се държат на по-ниско ниво, с оглед начина им на работа, само подпомагащ достигането на Ready състояние. Оттам поема хибридната батерия.
След следене на поведението за по-дълго време, зареждането работи леко като импулсно такова (trickle charge). Напрежението периодично играе между 12,2V и 12,6V. Явно така са го сметнали джапанките
И може би именно поради това, ако оставиш колата включена, но не на Ready, където хибридната батерия работи, след около 10 мин. изкача аларма от типа "Натиснете бутон старт, защото акумулаторът е слаб"
Като цяло, не можем да се намесваме в начина за заряд и от нас се очаква да си караме колите редовно, да не ги зарязваме за дълго време (над 2-3 седмици, например) и винаги да сме на Ready, когато човъркаме по тях. Въпреки всичко (според мен), не пречи поне един път годишно да си ги зареждаме със специално зарядно, тип Smart, защото обикновено такова не върши работа, предвид по-високото крайно напрежение на този тип (Са) - 14.8-15V.
И да си имаме под ръка едно бустерче, за всеки случай
При хибридните автомобили 12.6V се счита за зареден акумулатор, 12.2V - за 50%, a 11.5V - за разреден. Малко е странно, предвид широко известните изисквания за нормално състояние на акумулатор, но е факт, че те са предимно свързани с ICE (двигатели с вътрешно горене) и начинът им на стартиране - чрез стартер, липсващ при хибридите.
Очевидно идеята наистина е да се държат на по-ниско ниво, с оглед начина им на работа, само подпомагащ достигането на Ready състояние. Оттам поема хибридната батерия.
След следене на поведението за по-дълго време, зареждането работи леко като импулсно такова (trickle charge). Напрежението периодично играе между 12,2V и 12,6V. Явно така са го сметнали джапанките
Като цяло, не можем да се намесваме в начина за заряд и от нас се очаква да си караме колите редовно, да не ги зарязваме за дълго време (над 2-3 седмици, например) и винаги да сме на Ready, когато човъркаме по тях. Въпреки всичко (според мен), не пречи поне един път годишно да си ги зареждаме със специално зарядно, тип Smart, защото обикновено такова не върши работа, предвид по-високото крайно напрежение на този тип (Са) - 14.8-15V.
И да си имаме под ръка едно бустерче, за всеки случай
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23


- slowtraveler
- Мнения: 6633
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Адаш, за бустерчето съм съгласен, ама като занимаващ се в 'акумулаторната сфера' моля направи експеримент и върни тук отговора - дали все пак няма да съм прав 
Т.е.ако го заредиш според логиката на външно зарядно 'догоре', съвсем скоро след поставянето му в автомобила акумулаторът ще бъде разреден отново до нивата, които смята за нормални 'зарядното на автомобила'
Т.е.ако го заредиш според логиката на външно зарядно 'догоре', съвсем скоро след поставянето му в автомобила акумулаторът ще бъде разреден отново до нивата, които смята за нормални 'зарядното на автомобила'
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- FearSoft
- Мнения: 656
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 67 пъти
- Получена благодарност: 124 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Със сигурност ще го направя
Така или иначе наближава студеното време и обикновено правя тази манипулация през Ноември. И кой каквото иска да казва, не ми отнема много усилия и време, а успявам да си поддържам акумулаторите в работно състояние доста повече от тези на познатите ми. Последният, който смених, беше на no name фирмата Accupower, и изкара над 8 г. Можеше и 9, ама нали взех новата кола и старата почна да се кара доста рядко от брад'четката ти и не ми се рискуваше да ми звъни за пътна помощ баш зимата 
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23


- max-2
- Мнения: 2166
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 134 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Ако го заредиш на външно зарядно колата ще си помисли че много го зарежда и ще бутне напрежението още надолу

Carina E 4AFE LB 1992
- FearSoft
- Мнения: 656
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 67 пъти
- Получена благодарност: 124 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Може, не споря. Но поне ще съм направил едно циклиране, което не е малко 
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23


- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Как един здрав оловно-киселинен акумулатор може да има 12.2 Волта напрежение и да е зареден?
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6633
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Обикновено в студено време напрежението се покачва - поне това забелязах при моите автомобили... Явно има температурна комепенсация..
Ако го измериш веднага след отпадане на малко по-сериозен товар - химията и е нужно време 'да се размеси' (повърхностният слой на електролита и плочите)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Това е за секунди. И няма нищо общо преди палене, когато акумулатора е стоял на "празен ход", какъвто е случая.slowtraveler написа: ↑02 Окт 2024 20:47 Ако го измериш веднага след отпадане на малко по-сериозен товар
Обратния ефект е по-вероятно да се наблюдава в по-продължително време. Особено в случаите когато няма паразитен товар (откачен).
Иначе логически си прав, може да измериш и 10 Волта при 100% заряд под товар.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6633
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
'Празният ход' е нещо относително... Аз бях меко казано удивен да установя консумация над 3А, когато бях решил да измеря консумацията 'в покой'
Явно машинката бе решила да стартира компютри и т.н... След минута и нещо си спадна на около 20мА
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
pavlan
- Мнения: 18
- Регистриран на: 17 Май 2024 16:12
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Да се включа и аз в темата за краткия живот на 12V акумулатор в хибрида 
След като установих че акумулатора на Ауриса е оригиналния и е точно на 11г и в покой дава 12.2V,
реших да не си пробвам късмета колко още ще изкара
Взех от Тойота също оригинален - срещу съответната сума разбира се и уж с 3г или 100к км. гаранция.
Новия дава 12.6 след ден престой. Стария си го пазя още за всеки случай
След като установих че акумулатора на Ауриса е оригиналния и е точно на 11г и в покой дава 12.2V,
реших да не си пробвам късмета колко още ще изкара
Взех от Тойота също оригинален - срещу съответната сума разбира се и уж с 3г или 100к км. гаранция.
Новия дава 12.6 след ден престой. Стария си го пазя още за всеки случай
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Ами зареди го де. И той ще дойде до приблизително 12.6. Не го дръж на 12.2, че не е здравословно.
И това след поне 30 минути престой? Което и няма много значение, защото 3А няма как да смъкнат напрежението на зареден акумулатор до стойностите, за които говорим.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост