[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
- itzoa
- Мнения: 371
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Да, гуми които сутрин на около 10-12 градуса са 2,2 бара - т.е. точно колкото е по книжка, следобед в движение с около 90 при външна около 25 градуса ми показват 2,5-2,6 бара - това и с манометър и според датчиците в колата.
- slowtraveler
- Мнения: 6631
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Не бих казал, че са по-нестабилни... От години ползвам датчици за атмосферно налягане с батерийно захранване - ами точността им е такава, че 'нестабилността' е далеч от порядъка на точност на нормален манометър.. Едва ли отклонение десетохилядни от атмосферата би оказала влияние на отчета
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Оги
- Мнения: 1149
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 22 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Но напрежението в мрежата на колата и напрежението на батерия колкото хапче се държат доста различно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6631
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Напрежението в мрежата на колата няма никакво отношение към сензорите.
P.S.
P.S.
Словения... Абе - Sava в скъпа опаковка
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Двигателист
- Мнения: 588
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 88 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Добре ги загряваш! Иначе, по принцип промяна на температурата на гумата респ. въздуха в нея с 10 градуса, променя налягането с около 0.07 бара. Това само за информация.
- slowtraveler
- Мнения: 6631
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Нямам спомен колко е градиента, но ми е правило впечатление разлика 0.2бара само от това дали дадена гума е от слънчевата страна или не.
Иначе на магистралата държат някъде около 45С
Иначе на магистралата държат някъде около 45С
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
vfr800
- Мнения: 545
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 113 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Няма как температурното разширение да е фиксирана стойност. Вероятно това е някаква усреднена стойност при налягане 250kpa примерно.Двигателист написа: ↑02 Окт 2023 21:56 Добре ги загряваш! Иначе, по принцип промяна на температурата на гумата респ. въздуха в нея с 10 градуса, променя налягането с около 0.07 бара. Това само за информация.
-
Двигателист
- Мнения: 588
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 88 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Напротив, има как и ще се опитам да го обясня. А и не става въпрос за температурно разширение, а за повишаване на налягане.
Всичко тръгва от законът за идеалния газ – р.V=T . р е налягане, V е обем, Т е температура. Дотук добре...
Термодинамичният процес на нагряване на въздуха в автомобилната гума, може с известни уговорки, които ще спомена по-надолу, да се приеме за изохорен (V=const, постоянен обем). При този процес важи законът на Шарл – p1/T1=p2/T2 , което се извежда лесно от закона за идеален газ при който обeмът V не се променя (константа е). Където p1 и Т1 са съответно начално налягане и начална темепратура, а р2 и Т2 са съответно крайно налягане и крайна температура. Тоест търсеното налягане р2=(р1*Т2)/Т1. За да стане по-лесно за смятане я преработваме така:
рх=(ро*(273.15+tx))/273.15 ,
където рх ни е търсеното налягане, а ро е налягане при 0 градуса целзий, а тх е температура при която искаме да определим рх. Може да се използва и неопростения вариант за всякакви температури.
Сега вече може лесно да се сметне и ще видите какво се получава. Може да си направите една екселска табличка и графика. Ясно е, че зависимостта е от проста, по-проста (линейна).
Относно уговорките. Първо въздухът не е идеален газ, но в този случай няма да ни обърка сметките, все пак затова написах „около“ 0.07 бара, а дали ще е 0.065, 0.075, предполагам няма да го правите на въпрос, не че не може да се изчисли и по-точно но формулата става...
Второ – процесът не е баш изохорен (с постоянен обем), защото колкото и да са „корави“ съвременните гуми все пак при изменение на налягането им (около работното) си променят обема в някаква минимална степен, но както казах по-нагоре затова съм писал „около“ 0.07 бара.
Формулата е приложима за широк диапазон от налягания и температури, но в екстремни стойности, вече самият закон за идеален газ не коректен, но това надали е проблем, защото в нашия случай не ни интересуват температури под -200 градуса и нялягания над 200 бара, например.
Всичко тръгва от законът за идеалния газ – р.V=T . р е налягане, V е обем, Т е температура. Дотук добре...
Термодинамичният процес на нагряване на въздуха в автомобилната гума, може с известни уговорки, които ще спомена по-надолу, да се приеме за изохорен (V=const, постоянен обем). При този процес важи законът на Шарл – p1/T1=p2/T2 , което се извежда лесно от закона за идеален газ при който обeмът V не се променя (константа е). Където p1 и Т1 са съответно начално налягане и начална темепратура, а р2 и Т2 са съответно крайно налягане и крайна температура. Тоест търсеното налягане р2=(р1*Т2)/Т1. За да стане по-лесно за смятане я преработваме така:
рх=(ро*(273.15+tx))/273.15 ,
където рх ни е търсеното налягане, а ро е налягане при 0 градуса целзий, а тх е температура при която искаме да определим рх. Може да се използва и неопростения вариант за всякакви температури.
Сега вече може лесно да се сметне и ще видите какво се получава. Може да си направите една екселска табличка и графика. Ясно е, че зависимостта е от проста, по-проста (линейна).
Относно уговорките. Първо въздухът не е идеален газ, но в този случай няма да ни обърка сметките, все пак затова написах „около“ 0.07 бара, а дали ще е 0.065, 0.075, предполагам няма да го правите на въпрос, не че не може да се изчисли и по-точно но формулата става...
Второ – процесът не е баш изохорен (с постоянен обем), защото колкото и да са „корави“ съвременните гуми все пак при изменение на налягането им (около работното) си променят обема в някаква минимална степен, но както казах по-нагоре затова съм писал „около“ 0.07 бара.
Формулата е приложима за широк диапазон от налягания и температури, но в екстремни стойности, вече самият закон за идеален газ не коректен, но това надали е проблем, защото в нашия случай не ни интересуват температури под -200 градуса и нялягания над 200 бара, например.
- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Hankook Kinergy 4s2: резултат за 1г., 20х.км.
Нормално спокойно шофиране 70%градско.
Съжалявам, че не замерих дълбочината на протектора когато ги купих.
На стр.8 съм качил снимка като нови.
Миналата зима имаше само три дни сняг при нас , тъй че не мога да кажа как ще се справят примерно на Пампорово.
Съжалявам, че не замерих дълбочината на протектора когато ги купих.
На стр.8 съм качил снимка като нови.
Миналата зима имаше само три дни сняг при нас , тъй че не мога да кажа как ще се справят примерно на Пампорово.
Avensis 1.8 VVTI /06г.
-
shrike
- Мнения: 16
- Регистриран на: 25 Фев 2016 16:40
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV 4 HYB AWD
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Здравейте колеги!
От скоро съм собственик на нова Рав 4 Хибрид 4х4 . Тя дойде с летни гуми BRIDGESTONE ALENZA 001225/65 R17 102H
В дилема съм,дали да не взема всесезонни гуми? Най-вече,защото много ми се иска да спестя целия "панаир" покрай смяната на гуми 2 пъти в годината.
Живея в София и зимата имам няколно ходения на ски. Имам и течни вериги,които съм се убедил,че работят много добре при нужда.
Умерен шофьор съм, за който най- важното за шофирането в зимни условия е спазването на дистанция и галенето на газта.
Ще съм благодарен за съвет от хора с опит,особенно от собственици на РАВ 4 4х4.
Поздрави!
От скоро съм собственик на нова Рав 4 Хибрид 4х4 . Тя дойде с летни гуми BRIDGESTONE ALENZA 001225/65 R17 102H
В дилема съм,дали да не взема всесезонни гуми? Най-вече,защото много ми се иска да спестя целия "панаир" покрай смяната на гуми 2 пъти в годината.
Живея в София и зимата имам няколно ходения на ски. Имам и течни вериги,които съм се убедил,че работят много добре при нужда.
Умерен шофьор съм, за който най- важното за шофирането в зимни условия е спазването на дистанция и галенето на газта.
Ще съм благодарен за съвет от хора с опит,особенно от собственици на РАВ 4 4х4.
Поздрави!
- veso_hds
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Колега, няколко пъти съм писал във форума по този въпрос.С две ръце съм за всесезонките.От 30г. карам само с такива.И моята равка е 4х4, макар и доста стара-няма никакъв проблем.Особено щом си умерен шофьор.Взимай едни хубави всесезонки, примерно Мишлен кросс климат 2, и няма да имаш ядове.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Stivans
- Мнения: 191
- Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
- Благодарил/а: 75 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
veso_hds, И аз така съм решил .Чакам да застудее и взимам MICHELIN CROSSCLIMATE 2. https://www.michelin.bg/auto/tyres/mich ... climate-2#
Toyota RAV4/XA40 Facelift -2018/2,5/2AR-FE
- veso_hds
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Изобщо няма да сгрешиш.Гумите са страхотни, ще останеш очарован.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- FearSoft
- Мнения: 656
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 67 пъти
- Получена благодарност: 124 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Някакви мнения за Firestone MultiSeason Gen 02? Оригиналният ми размер е 225х45х17, но мисля евентуално да взема 225х50х17, като цената им е към 230 лв. и ми се струва добра. Michelin Crossclimat 2 са 315 лв., а пък и са доста кът в момента.
На близка цена има и Hankook Kynergy 4S и Kleber Quadraxer2. Опитът ми с Клебер е положителен, ама с летни и отпреди години. Пък нещата се променят, та знае ли човек...
На близка цена има и Hankook Kynergy 4S и Kleber Quadraxer2. Опитът ми с Клебер е положителен, ама с летни и отпреди години. Пък нещата се променят, та знае ли човек...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23


- veso_hds
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Според калкулатора за гуми тези два размера са несъвместими.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта