Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Да колега, почти съм сигурен, че датчика за налягането на системата ти се е скапал, но за да се смени той трябва да се изкара фреона от системата. Явно не ходиш в добри сервизи, това е част от климатичната система и те трябва да се заемат, но явно те знаят само да пълнят и дозареждат с фреон (което в прочем го прави автоматична машина) значи излиза, че нищо не вършат. Трябва ти специализиран сервиз за климатици, не жичкаджия. Тук има много колеги от Варна, нека ти препоръчат наистина добър сервиз за климатици където хората разбират. Аз мога да ти препоръчам, но в София и няма да ти върши работа.
От търсенето в интернет мога да ти предложа тези: http://avtoklimatik.com/ или тези http://www.alanex.bg/ или СПЕЦИАЛИЗИРАН СЕРВИЗ ЗА АВТОКЛИМАТИЦИ, ул. Подвис №10, 9010 Варна, жк Васил Левски, Район Приморски - като първите ми се струват най-читави.
П.С. хубаво е да проверих дали има събрана мръсотия между двата радиатора, както колегата ти е написал, това е възможна причина за проблема.
Поздрави и успех!
От търсенето в интернет мога да ти предложа тези: http://avtoklimatik.com/ или тези http://www.alanex.bg/ или СПЕЦИАЛИЗИРАН СЕРВИЗ ЗА АВТОКЛИМАТИЦИ, ул. Подвис №10, 9010 Варна, жк Васил Левски, Район Приморски - като първите ми се струват най-читави.
П.С. хубаво е да проверих дали има събрана мръсотия между двата радиатора, както колегата ти е написал, това е възможна причина за проблема.
Поздрави и успех!
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 23 Окт 2015 16:27
- Местоположение: Бяла.Област Русе
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
На повечето коли вентилатора на кондензатора е на две степени, като втората ( по- бързата ) се включва когато налягането на високата страна се повиши някъде около 16-18 бара.При това налягане ако не се включи високата скорост датчика изключва, а при движение на колата с висока скорост има добро обдухване и налягането не може да се покачи и датчика да изключи.На първо време почисти радиаторите както са те посъветвали колегите.
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Понеже при мен също мига намирам доста теми в нетя, за проблемно реле на климатика и да се провери "масата" на климатика (некво болтче се разхбвало)...
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p=326957#p326957
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p=326957#p326957
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Колегата има проблема само докато колата е на място, в движение проблема го няма, така че не може да е от това.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Здравейте, онтово! 100 000 км по-късно, въпросния автомобил все още ми служи вярно с изключение на проблемният климатик. Преди години обикалях по майстори но, все без резултат. Често чувах още по-телефона: "Това не е за нас" и просто се отказах. Нищо не съм се наемал да правя сам, поради липса на време и страх да не направя някоя беля. Наскоро я водих за смяна на масло и споделих с майстора за проблемния климатик - доляха ми 100 грама фреон и ремонт на алтернатора (според него това било възможна причина) - но проблема си остана. Сега успях да идентифицирам дадено поведение, което искам да споделя с вас за мнение:
1 .Запалвам автомобила -> Включвам климатика -> след няколко секунди, копчето започва да мига -> изклчвам го и го включвам пак
2. Задържам газта до то 2500 - 3000 оборота.
3. Вклчва се перката и климатика започва да работи без проблемно -> оставям колата да работи на ниски обороти за няколко минути (3, 4, 5 до 10 повече не ми се чака), перката си работи и климатика също.
4. Решавам да покарам колата в градски условия и след известно време (може да е няколко стотин метра или няколко километра). лампичката отново започва да мига. Спирам автомобила, излизам да проверя перката и установявам че тя вече е изключила.
точка 2 не е задължителна, случва се и перката да се включи без да вдигам оборотите и отново климатика си работи нормално.
Поведението при извънградско и на високи скорости си остава същото, както бях описал в първоначалния пост: климатика си работи адекватно, като евентуално при свалянае на скоростта, може да започне да мига, и след изключване и включване пак да заработи, като се случва и дори в градски условия да задържи работещото състояние.
Дали това включване/изключване не перката не е разковничето на проблема или тя се включва за да компенсира друг проблем?
Трябва ли винаги перката да е включена докато климатика работи?
П.П.
Чел съм че перката има 2 степени (или не?), аз мога да индефицирам само тази степен, която се чува много силно и под работеща перка има предвид точно този силен шум.
1 .Запалвам автомобила -> Включвам климатика -> след няколко секунди, копчето започва да мига -> изклчвам го и го включвам пак
2. Задържам газта до то 2500 - 3000 оборота.
3. Вклчва се перката и климатика започва да работи без проблемно -> оставям колата да работи на ниски обороти за няколко минути (3, 4, 5 до 10 повече не ми се чака), перката си работи и климатика също.
4. Решавам да покарам колата в градски условия и след известно време (може да е няколко стотин метра или няколко километра). лампичката отново започва да мига. Спирам автомобила, излизам да проверя перката и установявам че тя вече е изключила.
точка 2 не е задължителна, случва се и перката да се включи без да вдигам оборотите и отново климатика си работи нормално.
Поведението при извънградско и на високи скорости си остава същото, както бях описал в първоначалния пост: климатика си работи адекватно, като евентуално при свалянае на скоростта, може да започне да мига, и след изключване и включване пак да заработи, като се случва и дори в градски условия да задържи работещото състояние.
Дали това включване/изключване не перката не е разковничето на проблема или тя се включва за да компенсира друг проблем?
Трябва ли винаги перката да е включена докато климатика работи?
П.П.
Чел съм че перката има 2 степени (или не?), аз мога да индефицирам само тази степен, която се чува много силно и под работеща перка има предвид точно този силен шум.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- mapamop
- Мнения: 5186
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Контролен клапан на компресора както е писал @memorex.
Дехидратора в тялото на кондензаторния радиатор в коша на мотора е наблъскан с мръсотия и влага и е станал като тапа за ниските налягания (в ниските обороти) на компресора.
Компресора затяга заради лагери или заминал демфер в ремъчната му ролка. Обикновено се чува къркорене или "чупене на орехи" от него, скърцане и виене от ролката като зацепи съединителя ѝ.
Разширителен клапан, на радиатора в купето.
Перката се включва винаги поне на пулсации за да подпомогне охлаждането и втечняването на фреона от комресора.
При изпълнени условия за мигаща лампа на климатика, трябва да има поне режим на самодиагностика.
Дехидратора в тялото на кондензаторния радиатор в коша на мотора е наблъскан с мръсотия и влага и е станал като тапа за ниските налягания (в ниските обороти) на компресора.
Компресора затяга заради лагери или заминал демфер в ремъчната му ролка. Обикновено се чува къркорене или "чупене на орехи" от него, скърцане и виене от ролката като зацепи съединителя ѝ.
Разширителен клапан, на радиатора в купето.
Перката се включва винаги поне на пулсации за да подпомогне охлаждането и втечняването на фреона от комресора.
При изпълнени условия за мигаща лампа на климатика, трябва да има поне режим на самодиагностика.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Да не е проблем с релето на вентилатора - да прави лош контакт (или датчика - който го включва). И климатика да изключва поради достигане на твърде високо налягане в кондензатора - понеже не успява да кондензира.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5186
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Ако е само един вентилатора, щеше да изпищи и моторния компютър че не може да го пусне без климатик и ще вдига температура. Мисля на Т22 да са даже 2 вентилаторите, но не знам как ги ползва - бяхме го чоплили това в темата за смяната на лагера на моторчето на перката на Т25. Предполагаемо и двата се ползват за охлаждане на двигателя. На дизеловите Т25 са 2 мотора и релетата са 2 за вентилаторите, на бензинова Т25 е едно реле и една перка.
По спомен на дизеловите Т25, вероятно и на Т25 климатичния компютър подава сигнал на горивния да включи перката. Така че имаме още един "посредник" който много вероятно щеше да се "сърди" и без климатик.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Компютър ги включва? А не температурни релета.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5186
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
AC APMPLIFIER ASSY, формулирано по "Тойотски". Датчика за налягането на фреона, соларния датчик, датчик температура в купето, датчик външна температура, бутон на лоста на ръчната спирачка, сигнал от горивния компютър за обороти и температура на антифриза, сигнал от стоп машинката, сигнал за скорост от километража, сигнал за температурата на изпарителя в купето - всички тия сигнали идват до въпросния AMPLIFIER, който пресмята параметрите на текущата ситуация дали позволяват да бъде пуснат климатика, или поради някое блокиращо условие "не може точно сега". От там нататък при нужда си подава заявка към горивния компютър да пусне вентилатора на следващата след първа скорост. Обикновено в леко топло време перката си върти на най-ниската скорост на място, и при нужда климатичния компютър я надува, чрез заявка към горивния.
През времето в което не е включен климатика, горивния си ползва перките както намери за добре.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Това е сигурно? За тойота 2002 година? Вентилатора се задейства от "компютъра"?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5186
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
"Ръчния" климатик е за Авенсис до 2004 година. След 2004 не съм сигурен дали е имало опция за ръчен климатик на Т25. На стария T22 за който имам номер на рама, със "ръчен климатик" (не е климатроник) има детайли със номера:
88650-05060 - AMPLIFIER ASSY, COOLER STABILIZER
88650-05090 - AMPLIFIER ASSY, AIRCONDITIONER
88650-05100 - AMPLIFIER ASSY, AIRCONDITIONER W(AUTO AIR CONDITIONER)
88650-05060 - AMPLIFIER ASSY, COOLER STABILIZER
88650-05090 - AMPLIFIER ASSY, AIRCONDITIONER
88650-05100 - AMPLIFIER ASSY, AIRCONDITIONER W(AUTO AIR CONDITIONER)
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
На пежото - 2002 - бе климатроник. Но вентилаторите се включваха от терморелета. Но може при тойота вече да не е било така.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Цитат от сервизното ръководство, страница AC-17:
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта