
След почистването на DPF, смяната на дюзи и подгревни свещи, масла, филтри и т.н, мисля че колата почна да прави регенерации на определен интервал... видях 2 пъти до сега произволно при загряла кола, отзад да пуши бяло-сивкав дим. Но за сметка на това доста други неща по колата се промениха - в началото след смяната на дюзите сякаш беше по-пъргава и набираше добре в ниските обороти, но от няколко дни имам чуство, че не е така. Разходът ми в граски условия е доста висок - над 10,5-11 л/100км. преди това си мисля, че беше по-малък щом не ми е правило впечатление скокорстта, с която пие нафтата. Извън градско е около 7-8 л/100 км в зависимост от скоростта/. Също така до към 2400 оборота е доста зле откъм ускорение, а не беше така. Другото, което се промени осезателно е шумът на двигателя - сега се чува нещо като чукане, тракане, най-вече около 2000 об/мин, като на несинхронизрани клапани.... може пък и да е разхлабена верига.... не знам, но не ми звучеше така двигателят преди 5-10 000 км. Също така, до скоро имаше един специфичен звук като на заключване, вакуум, или нещо подобно веднага след запалване и потегляне, но от няколко дни и след последното ми ходене в сервиза за смяна на ксенони и баласт, този звук изчезна, а си ми беше съвсем нормален и естествен.
Със сигурност има неща, които пропускам или не са толкова важни защото са свързани повече с ходова част и козметика на автомобила, но след всички перипетии с DPF, дюзи и подозрения в разхлабена верига, мисля че е време да потърся и второ мнение. Не мисля, че има лош умисъл в действията на сервиза ми до момента, но просто са доста натоварени, вече имат много майстори, не са само шефът и брат му както преди, занимават се с доста по-скъпи коли и може би не смогват да вникант достатъчно в моя автомобил, който е и от непознат бранд за тях, така че моля за насока/препоръка към проверен сервиз към когото да се обърна защото количката си ме радва и ми върши работа и искам да си е както преди. Не жаля и не спестявам с по-евтиното при ремонтите, въпреки че не съм програмист, но просто искам нещата да се оправят и да знам, че паля, тръгвам и колата няма да ме остави на път, а сега не е така.
Ще съм благодарен на всякакви съвети и насоки, както и ако успея да се свържа с Ник механика.
Поздрави!