[Дискусия]Двигателите D-CAT в RAV4 XA30/XA40 и не само
[Дискусия]Двигателите D-CAT в RAV4 XA30/XA40 и не само
Мнение от ivan_g » 16 Авг 2007 10:47
реших да отворя нова тема за D-CAT модификацията на РАВ 4, тъй като предполагам, че независимо, че ТМ А. официално не я предлага в БГ, тя ще става все по-популярна, защото:
1) Е най-модерният дизелов двигател, продаван от Toyota;
2) Е 177кс. и 400 N.m. въртящ момент;
3) Вносът на нов автомобил от Германия може да излезе по-евтин от D4-D версията, купена в БГ.
4) Серийно за модела са включени някои 'екстри' като хромирана решетка, 'вежди' на калниците, темпомат и др., които (особено веждите, които разширяват стъпката и позволяват монтаж гуми 235x18, че дори и 245x18) придават доста спортен и ексклузивен характер на автомобила.
Собствениците на Avensis и Lexus D-CAT също са поканени да пишат впечатления, а естествено темата е отворена за всички, които се интересуват!
Причина: Променено заглавие.
ivan_g
Re: D-CAT РАВ 4 и не само
Мнение от Toyoda » 16 Авг 2007 10:52
Много модерен дизелов двигател, но неподходящ за нашата родина поради ниско качествения дизел със значително завишени нива на сяра...
Та в тоя ред на мисли - с каква нафта го храниш?
Toyoda
чип тунинг Рав 4 D-CAT
Мнение от ivan_g » 16 Авг 2007 10:53
Единственият проблем, за мен не маловажен е, че за момента предлаганите чип-тунинги не са официално одобрени от Toyota и анулират гаранцията на автомобилите.
Някой да е попадал или да е чел из форумите за чип-тунинг Kit за Д-CAT, предлаган или одобрен от Toyota?
ivan_g
качестео на дизела в БГ
Мнение от ivan_g » 16 Авг 2007 11:12
Малко инфо за дизела, относно стандарти (явно има нужда, като гледам какви щуротии чета):
Евро 4 - съдържание на сяра до 50ppm;
води се с ниско съдържание и такова в момента произвежда Лукойл и предлага от тях, OMV, Shell и т.н., стандарт е за ЕС и отговаря на изискванията minimum на D-CATa.
Евро 5 - съдържание на сяра до 10ppm;
Води се 'без сяра' и такова ще произвежда Лукойл от 2009г., когато ще влезе в сила стандарта в ЕС. В момента се предлага от OMV - Premium Diesel
ivan_g
Мнение от DA_WOLF » 16 Авг 2007 17:39
В което силно се съмнявам.
Ходих при един майстор на помпи, и ми показа шишенца с дизелово гориво, което е събирал от различни помпи - имаше 15-20 шишета и всичките с различен цвят,мирис, различно съдържание на примеси.
Просто не можах да повярвам на очите си.
Трудно ще обравят дизеловото гориво в бг

DA_WOLF
Мнение от Toyoda » 16 Авг 2007 22:18
А относно чип-тунинг. Да има за Рав4, но зная за Д4-Д.
Иначе ето ти и линк към Тойота Моторспорт/ но няма нищо за Д-Кат/:
http://www.tte.de/
Toyoda
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 16 Авг 2007 23:28






Me4oKyX
алхимици/тунинг
Мнение от ivan_g » 16 Авг 2007 23:56
Toyoda, абсолютно си прав за таркатлъка, за съжаление..Въобще дори и по големите вериги няма гаранция, че няма да му спретнат на човек някой номер, особено ако е по-разсеян. Ето какво му се случи на мой прияте на една от веригите бензиностанции:Toyoda написа:Проблемът наистина не е в това дали има производство на отговаряща на Евро-4 нафта... а в типичния български тарикатлък, който за съжаление лесно и бързо прихваща и коректните компании. Имам предвид, че с горивото се въртят далавери и на големите вериги бензиностанции.
А относно чип-тунинг. Да има за Рав4, но зная за Д4-Д.
Иначе ето ти и линк към Тойота Моторспорт/ но няма нищо за Д-Кат/:
http://www.tte.de/
Казва на момчето да му сипе бензин за еди-колко си лева и влиза в комплекса. Плаща, а на излизане вижда 1на лейка за вода и пътьом я нарамва, за да си долее за чистачките. Сипва и по едно време му засмаъдява на бензин, когато гледа-лейката пълна с бензин. Т.е., юнаците като ги оставиш да ти наливат, точнат 2-3 литра в лейката и след това продължават в резервоара. И като се усетил моя човек, че като се разбеснял, до шефа на веригата беше стигнал да му се извиняват, ама на..
Така че и най-сложната система за сигурност да се инсталира, явно българина все ще измисли някой гениално прост начин да 'хакне' системата и да открадне..


И тнх за линка, има полезни неща и вече му е време да пусакат китове и за D-CAT. М/у другото освен на Рав и Лексус, този двигател вече го слагат и на Авенсис, че и на Версото (в Германия, ест.)
ivan_g
Power Box/Digital Tuning
Мнение от ivan_g » 17 Авг 2007 00:13
На Пбокса имате сериозна конкуренция от www.digitaltuning.bg. Ето малко данни:Me4oKyX написа:Единственото решение при повечето дизели, особено D-CAT е да сложиш PowerBox
Мощност в [HP] при 3600 min-1 177 Мощност в [HP] при 3690 min-1 207
Въртящ момент в [Nm] при
2000 min-1 400 В. м. в [Nm] при 1900 min-1 500
Максимална скорост [Km/h] 200 Максимална скорост [Km/h] 208
Ускорение 0-100Km/h 9.3 Ускорение 0-100Km/h 8.6
Разход на гориво [l/100Km] 7.0 Разход на гориво [l/100Km] 6.7
Увеличение на мощноста с 30 [HP], на в.м. с 100 Nm
Съответно PBoxa от 177 на 212к.с. и от 400 на 452 Nm въртящия.
Но пък и цената е наполовина..

Аз мисля да поизчакам да видя самата Toyota какво ще предложи, все пак не ми се ще да си скапвам гаранцията, още повече, че и частите за двигателя за моя модел по-трудно ще се доставят ако нещо вземе, че не издържи.
В Германия гледам масово слагат Hopa Kit http://www.hopa-automotive.com/index.ph ... etail_id=8, със сходни показтели на Power Boxa и засега са доволни

ivan_g
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 17 Авг 2007 00:24

P.S. Не мога да разбера какво е това НОРА, но вдига по-малко от бокса


Me4oKyX
Разход D-CAT
Мнение от ivan_g » 28 Авг 2007 13:54
Градско-дава ок. 8 - 8.5, при нормално каране и малко задръствания.
Извънградско ок. 7 - 7.5, скорост не повече от 140-150км/ч. Може да се свали и под 7л/100, но не трява да се кара над 100км/ч в тоя случай.
Смесен цикъл се връзва ок. 7.7л/100.
Въобще много зависи как се кара-ако се 'реже' човек на светофарите и натиска яко по магистралата, и 9л/100 може да докара.
Най-икономично върви на Темпомата, тогава на 6 предавка може да се кара между 60 и 200км/ч и във всеки момент си поема без проблем..
Някой да даде впечатления от D4-D?
ivan_g
- Superchief
- Мнения: 50
- Регистриран на: 26 Юни 2007 23:11
- Местоположение: Шумен
- Обратна връзка:
Мнение от Superchief » 28 Авг 2007 21:22
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=3285
и ще получиш отговор на въпросите които те интересуват:[/url]
Superchief
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Разход D-CAT
Мнение от jim_beam » 29 Авг 2007 22:51
аз карам 100kw модела и при здрава ръчка на аутобана съм стигал до 10.въобще не вземай на сериозно показанието на bc.колата е висока и има голямо въздушно съпротивление,подът също не е равен и дава големи завихряния.D-CATa може да ти даде и 15л на аутобана,пробвай с над 200 и ще видиш.ivan_g написа:...
Въобще много зависи как се кара-ако се 'реже' човек на светофарите и натиска яко по магистралата, и 9л/100 може да докара....
Някой да даде впечатления от D4-D?
аутобана е смърт за разхода,над 130 почва да гълта здраво.
средно досега имам реален разход малко под 8.ако нямам аутобан ще се закрепя на 7-7.5.ако говорим само за междуградско до 120 км/h може да слезе дори под 7.това е реалността след почти 15000 км.
реален разход =до капачката и после пак дотам и смяташ.

ps: в скандинавските страни ги карат с 6-6,5 разход защото е разрешена Vмах 80км/h.

jim_beam
Re: Разход D-CAT
Мнение от ivan_g » 11 Сеп 2007 00:50
Jim_beam, по-важното е, че хората ги спазват ограниченията, зашото уж и при нас има, но кой ли ти кара с 90 на междуградския път..Но пък и как да спазваш, като е пълно с безсмислени ограничения за щяло и нещяло?!jim_beam написа:ivan_g написа:...
ps: в скандинавските страни ги карат с 6-6,5 разход защото е разрешена Vмах 80км/h.
Btw., в Toyota ми казаха, че смяна на масло и филтър на Rav-а правят на всеки 15 хил.км, има ли разлика за първата смяна, т.е. да не е изтеглена на 10хил. км. примерно?
ivan_g
Rav 4 с 18-ки 235/55/18
Мнение от ivan_g » 08 Окт 2007 22:33
успях да се сдобия с джанти на Тойота 18 цола за Рав 4 и от една седмица се развозвам, обул съм ги с гуми Conti Cross Contact 235/55. Определено по-стабилно и безшумно върви Рава, а и над 160 стои доста стабилно.
И му паснаха идеално тоя размер (в Германия D-CAT топ модела го предлагат точно с такива джанти и има вежди на калниците заради по-широката стъпка). Въобще дано зимата се позабави да се порадвам още малко на тая возия..
Ето 1на снимка на този модел с такива джанти.
И btw. продавам оригиналните Yokohama Geolandar G91, пуснал съм оферта във форума който се интересува!
- Прикачени файлове
-
- 2.JPG (206.53 KiB) Преглеждано 8904 пъти
ivan_g
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Оги и 6 госта