И моето лично мнение е такова...за едни 4-5 лв на 100км да си развалям двигателя...има си фабрични двигатели на газ.dracunculus написа: ↑07 Яну 2020 15:27 Toshiro- точно за това аз лично съм против АГУ- мое лично мнение! Непредвидени ремонти/реглажи- не, мерси. Все пак новите коли не са кой знае колко лакоми. НО, всеки си решава... сам за себе си![]()
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
- Krissss
- Мнения: 84
- Регистриран на: 05 Ное 2018 10:07
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Avensis 2.0 147 Petrol
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Не говорим за ремонти на газовата система, а за отстраняване пораженията от алтернативното гориво, които могат да настъпят съвсем скоро. Може би течната фаза е доста по-щадяща система.
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Няма никакви поражения от алтернативното гориво. Още по-малко пък скоро...
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 09 Мар 2017 06:50
- Местоположение: Plovdiv
- Получена благодарност: 5 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Един път да съм съгласен с мнението на колегата.dimkaraganchev написа: ↑07 Яну 2020 22:26 Няма никакви поражения от алтернативното гориво. Още по-малко пък скоро...

- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Точно течната фаза за България е много неподходяща. Поради естеството на действие на системата има невъзможност да се монтират допълнителни филтри, а оттам всички евентуални примеси (вода, графит, метални частици) попадат в двигателя. Има много случаи на прецакани двигатели от течна фаза в България. Горивата в България не са чисти като тези в Холандия където главно се ползват системи с течна фаза.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Не сте прав, колега. Липсва ви опит с проблеми и слава богу. Някои двигатели работят гранично на бензин и просто не стават за газ. Искат си реглаж на клапани дори при работа на бензин. При работа на газ се товарят бобини. Ерозията не прощава на клапанните легла. Ако двигателят е конструиран като двугоривен с конструктивни особености, съобразени с особеностите на горивата - да; ако е някаква стара кола до 2000г - да; ако е някакъв руски камион или УАЗ-ка - да, ако е някакъв жаден Джиип - да; Ама на икономичен високотехнологичен или екзотичен мотор да правиш предобряне - не; или да, ако не те бъркат парите по принципdimkaraganchev написа: ↑07 Яну 2020 22:26 Няма никакви поражения от алтернативното гориво. Още по-малко пък скоро...

- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
В случая съм съгласен с колегата - при правилна центровка няма осезаеми поражения...
Но това е трудно за постигане, просто защото системата не е предвидена за толкова датчици и не адаптира толкова точно горивният процес както при оригиналното гориво..
Ако внимателно следиш параметрите и периодично донастройваш (както прави urb) - няма да има осезаеми дефекти... Ако разчиташ на еднократна настройка - напълно е вероятно да възникнат проблеми в процеса на експлоатация...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Точка.slowtraveler написа: ↑08 Яну 2020 10:18 Но това е трудно за постигане, просто защото системата не е предвидена за толкова датчици и не адаптира толкова точно горивният процес както при оригиналното гориво.

-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Пак казвам- въпрос на гледна точка е. На кола, която ми гори при спокойно каране около 6 на 100 и не повече от 10-11 в най-лошия случай при константно каране със 180-190 (конкретен случай от вчера вечерта, наложи се да бързам здраво...) да слагам газ- в никакъв случай. Моята гледна точка е това. Купил съм си колата, за да имам голям багажник и да го използвам на 120% (вкл. и мястото на резервната гума), да нямам никакви проблеми с нея, да не правя каквито и да са допълнителни настройки, да мога да влизам във всички подземни гаражи (тук в Немско се следи много това), да не разкарвам допълнително количество запалителна течност със себе си и т. н....
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
В случая обсъждах само техническият аспект... Иначе моята гледна точка напълно съвпада с твоята, и то при условие, че автомобилът ми в момента при спокойно каране гори около 8л/100км, а в града отива и на 14л/100км... Но това не пречи да разбирам решението и на колегите с газови уредби (макар и да не го споделям като мой избор)..dracunculus написа: ↑08 Яну 2020 13:35 Пак казвам- въпрос на гледна точка е. На кола, която ми гори при спокойно каране около 6 на 100 и не повече от 10-11 в най-лошия случай при константно каране със 180-190 (конкретен случай от вчера вечерта, наложи се да бързам здраво...) да слагам газ- в никакъв случай. Моята гледна точка е това.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Да се включа и аз малко по темата, като споделя малко опит от 3 коли с АГУ:
- Опел Астра Ф 1.6 моноинжекцион с обиновенна газова, пробег приблизително 120 000 км. Имал съм проблеми с мотора - клапани, гарнитура на главата и честа смяна на гърнета, защото горяха.
- Дация Логан МЦВ 1.6 с ГИ, пробег 100 000км (от чисто нова) - никакъв проблем. На магистрала задължитено се караше над 4000 оборота, къси ѝ бяха предавките.
- Пежо 206+ с ГИ, пробег 40000 (за сега) - никакъв проблем
По метода проба-грешка съм разбрал, че ако сместа е бедна горят клапаните, изпускателната система и изпуска гарнитурата на главата. 3 пъти съм отварял мотора. Накрая прочетох някъде, че бедната смес прави висока темперетура в цилиндрите. Оставих я с центровка от 1-2л/100 по-висок разход и изглежда, че това реши проблема.
Бях решил, че няма да карам повече на газ, докато не ми дадоха служебна Дачия с АГУ. Откакто има газови инжекциони евентуални поражения по мотора и т.н. са по-скоро необосновани притесния. От личен опит говоря. Иначе теорията, че пропан-бутана изгаря при около 200 градуса по-висока темперетура (ако не ме лъже паметта) я знам. Само, че никой в теорията не споменава, че маслото стои бистро на пръчката много по-дълго при каране на газ. В мотора практически липсва нагар. Разликата в цената за километър изобщо не искам да я коментирам.
Всеки сам може да реши с какво да си кара колата. Има хора, които олио от фритюрници сипват
- Опел Астра Ф 1.6 моноинжекцион с обиновенна газова, пробег приблизително 120 000 км. Имал съм проблеми с мотора - клапани, гарнитура на главата и честа смяна на гърнета, защото горяха.
- Дация Логан МЦВ 1.6 с ГИ, пробег 100 000км (от чисто нова) - никакъв проблем. На магистрала задължитено се караше над 4000 оборота, къси ѝ бяха предавките.
- Пежо 206+ с ГИ, пробег 40000 (за сега) - никакъв проблем
По метода проба-грешка съм разбрал, че ако сместа е бедна горят клапаните, изпускателната система и изпуска гарнитурата на главата. 3 пъти съм отварял мотора. Накрая прочетох някъде, че бедната смес прави висока темперетура в цилиндрите. Оставих я с центровка от 1-2л/100 по-висок разход и изглежда, че това реши проблема.
Бях решил, че няма да карам повече на газ, докато не ми дадоха служебна Дачия с АГУ. Откакто има газови инжекциони евентуални поражения по мотора и т.н. са по-скоро необосновани притесния. От личен опит говоря. Иначе теорията, че пропан-бутана изгаря при около 200 градуса по-висока темперетура (ако не ме лъже паметта) я знам. Само, че никой в теорията не споменава, че маслото стои бистро на пръчката много по-дълго при каране на газ. В мотора практически липсва нагар. Разликата в цената за километър изобщо не искам да я коментирам.
Всеки сам може да реши с какво да си кара колата. Има хора, които олио от фритюрници сипват

- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
При мен за 60 000 км. карането на газ ми е спестило поне 5000 лева. Купил съм королата за 5000 лева с ГИ инсталиран преди 3 години. Мисля че се е избила уредбата и колата вече. Всичко. Колата ми е за ежедневна. Пътувам всеки ден по около 15 км. в посока. И трябва да я оставям на места където не бих оставил скъпа кола. Идеална ми е за целта. Оттук нататък вече ще съм на плюс. Разходи по газовата досега имам не повече от 100 лева барабар с филтрите.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Интересно. Защо някои така яростно се опитват да си налагат мнението, че и точка слагат. 

-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Защото други компетентно заблуждават и скриват другата страна на монетата. Сигурно са се научили да слагат АГУ на валвматик и търсят пациенти във форума?
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Моята Тойота не е валвематик. Другата ми кола е T - GDI. Бензин с директно впръскване и няма газ. Говоря за VVTI двигатели и това че газта я понасят добре.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост