[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
- Митхат
- Мнения: 3881
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 48 пъти
- Получена благодарност: 143 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Ми тук ни хвана
,кажи отговора че ни стана интересно

- slowtraveler
- Мнения: 6633
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Правим прости сметки за средна скорост... Например дистанцията в едната посока е 100км. Т.е. общата измината дистанция на отиване и връщане е 200км..
На отиване със 100км/ч изминаваме разстоянието за 1 час, а на връщане с 50км/ч - за 2 часа...
Т.е. сме изминали 200км общо за за 3 часа, или средната ни скорост е спаднала на 66км/ч, а не 'логичните' 75км/ч...
Простата математика показва защо толкова бързо спада средната скорост и защо е толкова трудно да постигнеш висока средна скорост ако се налага известен участък да караш бавно...
На отиване със 100км/ч изминаваме разстоянието за 1 час, а на връщане с 50км/ч - за 2 часа...
Т.е. сме изминали 200км общо за за 3 часа, или средната ни скорост е спаднала на 66км/ч, а не 'логичните' 75км/ч...
Простата математика показва защо толкова бързо спада средната скорост и защо е толкова трудно да постигнеш висока средна скорост ако се налага известен участък да караш бавно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Hursa
- Мнения: 6018
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Най-обичам ей така да ми се вадят цитати от контекста... Засега съм минал около 20000 км, без да съм си търсил подходящите условия. Това, че има ситуации, които хибрида харчи колкото дизел, не значи, че не е инономичен или че технологията не дава резултати. Може да се види и от подписа ми колко е и средния ми разход, като и да се влезе в детайли да се види кога и колко е зареждано. Та в най-нормалната употреба на автомобила за този клас , разходът му е повече от чудесен.
И само забележка - както и предишния автомобил (Авенсис 2.2 D4D), така и този го карам в режим 80/20 (извънградско и магистрала/градско) Ако беше обратното съотношение, то разходът ми щеше да е и по-нисък и тогава щях да съм поне малко съгласен, че подходящите условия са 'с мен'
-
Hursa
- Мнения: 6018
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
И би бил още по-добър при тези условия, ако вместо от 299 кс - само около 50 кс получавате от батерията, а останалите от ДВГ - получавата около 150 кс от батерията и сте с много по маломощен, но евентуално и много по икономичен ДВГ с мощност под 150 кс, например, работещ предимно в най-икономичните си режими. Вероятно, дори на магистралата, при тази скорост, щеше да е по-икономичен от дизелов сув с мощност 299 кс.ToyotaPassion написа: ↑24 Дек 2019 18:33 Днес например за по-малко от 6 часа шофиране от София до Балчик (Lighthouse) средния ми разход беше 7.6 На магистралата също не бързах и не вдигах повече от 130. За мен крайния резултат е повече от отличен...
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Бих бил съгласен, ако имаше такъв модел на пазара и той реално показваше очакваните по-добри резултати. А и всъщност ел.двигателите на RX-a са 165кс, просто батерията е ограничаващия фактор тук. Не мога да си представя обаче, че в Тойота не са направили изчисленията за капацитета и ефективността й по най-добрия начин, независимо от възможното оскъпяване на автомобила. Не случайно в нормално движение рядко пълним капацитета на батерията до 'горе' ( не говорим за плъгин,нали) - малко са местата като спускане от Шипка или подобни, където бихме могли да 'напълним' повече от сегашния капацитет...Hursa написа: ↑26 Дек 2019 13:37 И би бил още по-добър при тези условия, ако вместо от 299 кс - само около 50 кс получавате от батерията, а останалите от ДВГ - получавата около 150 кс от батерията и сте с много по маломощен, но евентуално и много по икономичен ДВГ с мощност под 150 кс, например, работещ предимно в най-икономичните си режими
-
Hursa
- Мнения: 6018
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Рядко пълним капацитета, но и губим голяма част от енергията, когато се налага по интензивно спиране. Защото мощността и ограничава не само мощността, която отдава на ел двигателя (двигателите), а и мощността която получава от него работещ в генераторен режим при забавяне. Твърде малка е тази мощност за да усвои енергията на автомобил над 2 тона при забавяне, дори и не с голяма интензивност (малка е дори и за еднотонен автомобил). (Все пак - при ускорение ДВГ и евентуално ел двигателя са работили в "тандем", при забавяне енергията се поема само от ел двигател-генератора.) Особено голям процент губим при забавяне, дори и не особенно интензивно при движение с голяма скорост. Разбира се, при по-голяма мощност и евентуално по-голям капацитет - алгоритъма, поддържащ заряда би се различавал. Но основното е - че при голяма ел мощност - може да се използва не само много по-малък и икономичен ДВГ, работещ основно в най-икономичните си режими. Двигател изцяло оптимиизиран за работа в такъв тесен диапазон режими, поради това не само относително по-икономичен в този диапазон, а и относително по-евтин и по-лек.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Пак с твоите неволи. Примерно при Тесла с огромна батерия лимитиращия фактор при регенеретивно спиране се изразява в 60 кВ енергия. Останалото се поема от спирачната система. А това е много далече от понятието "по-интензивно" спиране. Има си и обяснение, но май няма нужда, защото ще влезеш в едни дълги обяснителни постове. 
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
Hursa
- Мнения: 6018
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
strahomen1
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Аз също ,както и Biro,не съм съгласен с това твърдение!!Преди да сложа газ,Приуса си гореше по колонка между 4.5-5.2 на извънградско ,като крайната стойност е при 130 на темпомат.Иначе с около 100 си дава задължително под 5.Подсетете ме за бензинов автомобил с тези размери и комфорт,който ще се доближи до тези стойности!???Kiki написа: ↑26 Дек 2019 08:40 На всеки вече трябва да му е ясно, че хибрида трябва да се кара от хора, които шофират предимно градско, особено в големи градове, като София, Пловдив, Варна. За извън града икономичен е дизела. Извън града, особено по магистрала, хибрида 95% си става обикновен бензинов автомобил, който харчи повече от дизела.
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Ходихме с един съсед с Приус 2 до Пловдив и обратно и даде разход по магистралата със скорост 120 - 130 за 310 км - 6.7 л/100.strahomen1 написа: ↑27 Дек 2019 15:15 Подсетете ме за бензинов автомобил с тези размери и комфорт,който ще се доближи до тези стойности!???
Не знам вашите Приуси какви са, но това го видях с очите си.
Плюс това, клиент с Приус, който работи в Мюнхен ми каза, че от там до София разходът му е бил 6.6
Такъв разход е съвсем нормален за голям дизелов автомобил.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Приус 2 София-Пловдив-София на 120 км/ч по магистралата и извън нея на 90км/ч е точно на 5/100.
При 140 км/ч е точно на 6/100.
Прати твоя съсед на ремонт.
При 140 км/ч е точно на 6/100.
Прати твоя съсед на ремонт.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Докато има сили на триене и сила на земно притегляне,точен разход няма.
Аз и за това пиша че тези разходи които ги пишете са извънземни,и никой мой познат,каращ хибрид,не е достигал такива,ако ще да кара като баба на пътя!
Аз се заковавам на 11,5/100....дори и да се пускам по баира надолу-това е! Явно колата е повредена,и все още търся причината за този разход.Преразхода не е поради тежък крак,или желадско каране- просто гори!!
Естествено,позволявам си да пусна климатика,а не да зинзикам като скот..
Аз и за това пиша че тези разходи които ги пишете са извънземни,и никой мой познат,каращ хибрид,не е достигал такива,ако ще да кара като баба на пътя!
Аз се заковавам на 11,5/100....дори и да се пускам по баира надолу-това е! Явно колата е повредена,и все още търся причината за този разход.Преразхода не е поради тежък крак,или желадско каране- просто гори!!
Естествено,позволявам си да пусна климатика,а не да зинзикам като скот..
- slowtraveler
- Мнения: 6633
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Обикновено такъв разход е вследствие на дълги престои с работещ автомобил (хибридна система)...
Не че е невъзможен такъв разход, но това не значи, че по-ниският е невъзможен...
Май бях разправял - с колега с доста по-мощен хибрид тръгваме на път от около 3000км... В началото - сериозна газ и разходът надхвърли 12-13л/100км... На връщане вече поуморени (и нощем) смъкнахме темпото и средният разход рязко слезе на 9л/100км... Което ще рече, че извънградското е било доста под 9л/100км... Което за такъв автомобил е повече от добре...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3655
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 839 пъти
- Получена благодарност: 316 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Не е за магистрала П2. При високи скорости няма как да ползва електромоторите освен за генератори и от там колко да гори 1.5 бензинов автомобил с такива размери и такава скорост... Но ако махнеш крака от газта - ползи, ако свалиш скоростта под 120 - ползи, ако пълзиш - ползи. На мен пък за разхода не ми дреме, а усещам ползата като си качвам децата сутрин и колата не ги трови и като се прибера вечер не ми е създала проблеми 



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 11 госта
