Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Това масло капе там, където никога не е било предвиждано смазване, и освен да стане нагар, не виждам какво друго.
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Едно време се добавяше оловен тетраетил заради старата технология на изработка на леглата.
По-новото поколение двигатели са разработвани да работят с безоловни бензини.
Влезе ли ГИ под предния капак - въпрос на време е да заминат леглата/клапаните.
Слоу е прав - коректната смес предпазва леглата, но просто забавя неизбежното. И нека не си мислим, че ако караме на бензин, леглата ще останат вечно здрави.
По-новото поколение двигатели са разработвани да работят с безоловни бензини.
Влезе ли ГИ под предния капак - въпрос на време е да заминат леглата/клапаните.
Слоу е прав - коректната смес предпазва леглата, но просто забавя неизбежното. И нека не си мислим, че ако караме на бензин, леглата ще останат вечно здрави.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
От написаното оставам с впечетление, че има ли ГИ се скъсява живота на двигателя. Това че горивото не е течно си има и плюсове. Не е много ясно дали правилно работещ ГИ не удължава живота на мотора, точно както не е ясно дали на бензин ще изкара повече.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
По отношение на АГУ съм лаик. Самият аз си имам съображения, къде напълно обосновани, къде сигурно напълно необосновани, поради които АГУ няма да влезе в моята кола никога. НО, интересно би ми било да чуя дали едно твърдение на много механици тука в ДЕ по отношение на АГУ при Валвматик моторите е вярно..... Твърдят, че клапаните при Валвматиците са с по-тънки стремена и прегаряли по-лесно на газ, щото тя горяла при по-висока температура.... Някакви идеи?
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Със или без газ все някога се разваля. Имам съсед с Авенсис но е без газова. Онзи ден му сваляха главата за смяна на гарнитура. Двигателя е с четирите сонди. Ремонта е към 1500лв. За 10-15К км се избива газовата, за 10-15К км се избива ремонта. И другите хиляди километри се возиш.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
от всичко изчетено до сега само остана да намеря читав газаджия за София.Колегата Bass_Man като доста запознат с материята дали може да сподели
на кого мога да се доверя да ми монтира ГИ
на Тойота авенсис 1.6ввти 110кс 2002 го.
на кого мога да се доверя да ми монтира ГИ
на Тойота авенсис 1.6ввти 110кс 2002 го.
Тойота Авенсис 1.6 ввти 2002 г
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Здравейте, от скоро съм собственик на Тойота Версо 2012 с такъв мотор 1.8 valvematic, като също имам намерение да сложа ГИ. Имам също така Фокус мк1 1.6, който го карам вече 140 000км. с Фобос и без омаслител на клапаните. Преди около месец реших да му регулирам клапаните профилактично. Човека беше изненадан, че за тези километри почти не е бил нужен реглаж. Това е на база собствен опит.dracunculus написа: ↑05 Апр 2019 12:13 По отношение на АГУ съм лаик. Самият аз си имам съображения, къде напълно обосновани, къде сигурно напълно необосновани, поради които АГУ няма да влезе в моята кола никога. НО, интересно би ми било да чуя дали едно твърдение на много механици тука в ДЕ по отношение на АГУ при Валвматик моторите е вярно..... Твърдят, че клапаните при Валвматиците са с по-тънки стремена и прегаряли по-лесно на газ, щото тя горяла при по-висока температура.... Някакви идеи?
Според мен, много е важно да се настрои прецизно сместа на ГИ и като цяло монтажа. Също така и да се подбере правилната комбинация на софтуер и другите механични компоненти.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Както и да е... явно колкото специалисти, толкова и мнения в това отношение. Питах от чист интерес, АГУ аз самият няма да сложа никога. 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Винаги ми е било безкрайно интересно, когато човек употребява думата „никога”dracunculus написа: ↑05 Май 2019 16:19 Както и да е... явно колкото специалисти, толкова и мнения в това отношение. Питах от чист интерес, АГУ аз самият няма да сложа никога.![]()

Иначе по темата - стеблото на клапана на валвматика (zr) е точно толкова тънко, колкото и на предното поколение двигатели (zz) на тойота от този тип - ввти. Демек 5.5 мм. Което пък е само 0.5 мм по-малко от още по-старата генерация мотори (a, s...) , водеща началото си от 80-те години на миналия век.
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
А на Рено са по спомен около 8 мм. На японките са по-тънки. Газта изгаря по-бавно (повече време) и с по-висока температура. Така на изходящите клапани им става по-некомфортно спрямо бензина
Дали това е фатално за наполовина по-тънките клапани може да каже само някой, който е карал 100-200 хиляди км на газ с такъв двигател и след това са му регулирали клапаните или са сваляли главата след такъв пробег на газ, мерено е и т.н. Другото е лаф-мохабет
Иначе на Реното след 50 000 км на газ сваляха глава (духна гарнитурата на Пазарджик) и майстора каза, че мотора е много запазен, нямаше никакви следи от вкопани или износени/прегорели клапани, но там са почти два пъти по-дебели. Отделно не гореше масло от смяна до смяна.

Дали това е фатално за наполовина по-тънките клапани може да каже само някой, който е карал 100-200 хиляди км на газ с такъв двигател и след това са му регулирали клапаните или са сваляли главата след такъв пробег на газ, мерено е и т.н. Другото е лаф-мохабет

Иначе на Реното след 50 000 км на газ сваляха глава (духна гарнитурата на Пазарджик) и майстора каза, че мотора е много запазен, нямаше никакви следи от вкопани или износени/прегорели клапани, но там са почти два пъти по-дебели. Отделно не гореше масло от смяна до смяна.
Последно промяна от batececo на 06 Май 2019 10:08, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Защо няма да си сложа АГУ съм споменавал многократно и няма смисъл да пълня темата. И да, аз за себе си спокойно мога да кажа в това отношение "никога"
За клапаните.... явно е някакъв мит, ясно. Просто ми стана интересно. Мерси 


Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Всичко е много относително (справка - А. Айнщайн).
Встрани от останалите специфики при работа на газ, производството (не само на клапаните) се групира на партиди и качеството за всяка партида се следи да попада в определени стойности. Ако една партида е в горните гранцици на стойностите и при работа на газ не се забелязват особености , то в долните стойности може и да не е така.
Както обичаме да се шегуваме с понеделнишките коли....
Встрани от останалите специфики при работа на газ, производството (не само на клапаните) се групира на партиди и качеството за всяка партида се следи да попада в определени стойности. Ако една партида е в горните гранцици на стойностите и при работа на газ не се забелязват особености , то в долните стойности може и да не е така.
Както обичаме да се шегуваме с понеделнишките коли....
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Трудно ще срещнеш днес 8мм клапан, ако говорим за двигатели до около 2 литра. Рено отдавна (почти 20 години) използват 5.5-6 мм. Рядко има 7мм (Мерцедес). Изобщо дебелите клапани изчезнаха със спирането на двигателите с 2 клапана на цилиндър. Липса на място в главата. Отделно, че по-малката глава на клапан не и трябва дебело стебло. Да, термично са по-натоварени, което се решава с подходящ материал, но пък излишните разходи в автомобилната индустрия не са желателни и се правят известни компромиси. Пък и навремето 8 мм стебло можеше да се напълни с натрий и клапана издържа на доста тормоз (принудително пълнене), докато при 5-6мм не знам дали е технологично изпълнимо. Пък и в случаите с клапани, не бива да се пренебрегва и леглото, защото и то играе важна роля, демек важна си е двойката клапан-седло.batececo написа: ↑06 Май 2019 10:05 А на Рено са по спомен около 8 мм. На японките са по-тънки. Газта изгаря по-бавно (повече време) и с по-висока температура. Така на изходящите клапани им става по-некомфортно спрямо бензина![]()
Дали това е фатално за наполовина по-тънките клапани може да каже само някой, който е карал 100-200 хиляди км на газ с такъв двигател и след това са му регулирали клапаните или са сваляли главата след такъв пробег на газ, мерено е и т.н. Другото е лаф-мохабет![]()
Иначе на Реното след 50 000 км на газ сваляха глава (духна гарнитурата на Пазарджик) и майстора каза, че мотора е много запазен, нямаше никакви следи от вкопани или износени/прегорели клапани, но там са почти два пъти по-дебели. Отделно не гореше масло от смяна до смяна.
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Сега проверих, 7мм е било "стеблото" на Реното. Двигателят ми беше прословутия 8 клапанов 1.6 литров "К7М" известен с пукане на маслена магистрала при некомпетентно пренатягане на болтове на главата. На 16 клапановите (К4М) са 6 мм.
Идеята на поста ми беше, че като цяло японските двигатели са с по-тънки стебла, но пък аз газ не мисля да слагам, освен ако не взема равка.
Идеята на поста ми беше, че като цяло японските двигатели са с по-тънки стебла, но пък аз газ не мисля да слагам, освен ако не взема равка.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Привет колеги, обмислям покупката на Авенсис 2005, 2.0, Д4 бензин, автомат и се чудя дали е удачно да се сложи ГИ? Препоръчаха ми STAG400 като система. Чух се с хората и те казаха, че са правили няколко такива тойоти без никакви грижи. Цената беше около 1400-1600. Колата ще се кара предимно градско, което ще увеличи разхода. Предполагам при бензин ще е над 10, затова искам газ. Някой който е с такъв автомобил с газ би ли споделил своя опит? Мерси.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост