Тук имам един лек коментар, който го изпитвам всяка смяна на зимните с летните ми гуми.
Конкретно, за съжаление, на Опела ми размера на 18-ката (летни) е ориентиран там, където основно преобладават перформънс клас гумите.
И понеже масово са такива гумите, то когато купувах нови гуми реших, че ако ще е гарга, то да е рошава. И взех едни от най-добрите перформънс гуми на пазара - GoodYear Eagle F1.
Съответно със зимните ми гуми слязох на минимума 17-ка (което позволява), като там вече имаше голям избор от "стандартни" модели гуми. Та взех Nokian D4 - нарочно Д а не А серията, по разбираеми за мен причини.
Реалното усещане по време на шофиране, а и не субективно, а и на акселарометъра (проверих си усещането, за да изключа субективен фактор), зимната гума държи повече от лятната (студена) в конкретния случай. Особено на такива температури, които са в момента. Въобще не коментирам отрицателни дори.
Лятната ми перформънс гума си изменя в огромна степен поведението, когато загрее. И като казвам загрее, то да загрее малко по-хубаво. Лятото на градско лежерно каране не може да загрее така, както ако започна да карам агресивно (много агресивно) да кажем минимум 5 минути при летни температури. И тогава така си променя характеристиките, че не очевидно а направо брутална разлика става, която и да си лаик ще я усетиш.
Пример - с не загряла лятна гума сега, на 50-60% педал на газта на 1-ва гумите превъртат/изпускат веднага, оборотомера скача рязко и тракшъна започва да свети в максимална степен и веднага ми маха голяма част от "силата". Ако загрея лятото гумата хубаво, на 100% газ тракшъна не може да присветне, а гумите задържат торк-а на кутията ми дори в максимален умножителен фактор (stall speed).
Втори пример - с лятна незагряла гума ако натисна спирачките до край, чантата с лаптопа ми си стои на мястото на предната пасажерска седалка, без да мръдне. При силно загряла гума, при такова спиране обикновено се удря първо директно в жабката и след това пада в краката. Със зимните гуми винаги при такова спиране чантата се озовава в краката на пасажера, без значение дали съм излязъл току що от гаража и навън е +15 или -10 градуса.
За съжаление не мога да ти покажа графиките на ускорението в момента, защото са ми в умрял телефон. Но мога да направя едно спиране сега с летните и по-натам със зимните и да се види, че със зимните ще постигна по-високо отрицателно ускорение, в сравнение с летни не загрели перформънс гуми, върху сух асфалт, ако това ще има някаква доказателствена тежест на думите ми.
За това искам да кажа, че нещата не са толкова категорични и едностранни, спрямо първия ти цитат и поставяне под въпрос на конкретния текст. Не съм чел статията въобще, само да уточня.
