Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Има ли вече информация и натрупан опит относно газифициране (пропан-бутан) на двигатели 1ZR-FAE и 2ZR-FAE (1.6 и 1.8 valvematic) ? Става въпрос за обикновена уредба с подаване на изпарен газ, не течна фаза.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Като цяло валвематика не променя начина на впръскване така че няма кой знае какви проблеми.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Здравейте колеги, имам корола 1.4 vvti и искам да я газифицирам. Питал съм на две места за уредба на едното монтират Ланди 1250лв. На другото Газитали 1300 лв. следователно 80 и100 за омаслител.При вторият сервиз ми казаха за Ланди и БРЦ че им се запушва ли някакви датчици от самата гас а с Газитали нямало проблем.Посъветвайте ме какво газово да избера за Тойотката ми и със банслният омаслител какво да правя.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Ако искаш най-доброто Ланди или БРЦ. Иначе за около 900лв можеш да сложиш среден клас система която ти е предостатъчна.
Омаслител няма никакъв смисъл както ще разбереш ако вземеш да прегледаш темата!
Омаслител няма никакъв смисъл както ще разбереш ако вземеш да прегледаш темата!
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Здравейте колеги, вчера ми монтираха газовото , спрях се на газова уредба Ланди без омасляване бутилката е зад седалките зареждането до гърловината на резервоара за бензин всичко ми струваше 1350лв.
Системата се включва на 30 градуса и на 3500 оборота впръсква малко бензин върху клапаните за охлаждането им.Настроена е дори и топла да пали на бензин и при 1200 оборота да си превключва на газ , искам да попитам нужно ли е това или газаджията е направил по този начин за да пали лесно ако не е успял да направи нормална настройка, на мен лично ми се струва излишно но той ми вика по добре е защото си с тънки клапани което е малко абсурдно защото каква температура се достига при палене на газ при топъл двигател .
Системата се включва на 30 градуса и на 3500 оборота впръсква малко бензин върху клапаните за охлаждането им.Настроена е дори и топла да пали на бензин и при 1200 оборота да си превключва на газ , искам да попитам нужно ли е това или газаджията е направил по този начин за да пали лесно ако не е успял да направи нормална настройка, на мен лично ми се струва излишно но той ми вика по добре е защото си с тънки клапани което е малко абсурдно защото каква температура се достига при палене на газ при топъл двигател .
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
По-добре е да пали на бензин първо. Все пак трябва да се прави гъдел на инжекторите, че иначе спичат а и колата пали по безпроблемно. Само това с впръскването на бензин на 3500об за охлаждане е малко странно. По-скоро за смазване на изходящите клапани да е по полезно.
От 2 дни и аз съм на газ и още ми е някак странно. Монтираха ми течна фаза Vialle. Сега превключва на газ след около минута и половина след запалването. Не знам до колко се влияе това от околната температура. Работи добре и има мощност, но на високи обороти не мисля да я мъча на газ. Като превключва на газ изобщо не се усеща. Ако реша да влизам в лифта, ще минавам на бензин. Общо взето монтажа беше извършен много прилично. При настройките на газ е вдигнала 220 някъде и това със стоковата помпа. Някъде на 7700об минавала на бензин автоматично, но според мен това са високи обороти за газ.
От 2 дни и аз съм на газ и още ми е някак странно. Монтираха ми течна фаза Vialle. Сега превключва на газ след около минута и половина след запалването. Не знам до колко се влияе това от околната температура. Работи добре и има мощност, но на високи обороти не мисля да я мъча на газ. Като превключва на газ изобщо не се усеща. Ако реша да влизам в лифта, ще минавам на бензин. Общо взето монтажа беше извършен много прилично. При настройките на газ е вдигнала 220 някъде и това със стоковата помпа. Някъде на 7700об минавала на бензин автоматично, но според мен това са високи обороти за газ.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
mityo79 - Нито ти трябва над 3500 да пръска бензин нито ти трябва да пали на бензин. Това се прави само ако има някакви проблеми. Охлаждане на всмукателните клапани не е нужно, принципно впръскването на бензин ускорява горенето но и разхода.
spiridoncho - какво има да я мъчиш колата на течна газ при положение че течната газ е много по-добро гориво? Нещо май започвате много да се вживявате?!?!
spiridoncho - какво има да я мъчиш колата на течна газ при положение че течната газ е много по-добро гориво? Нещо май започвате много да се вживявате?!?!

- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Bass_Man, нали газта гори по бавно. Без да изпадам в подробности и спорове това пак не се променя дори и да е течна фаза. Да при течната фаза всичко е доста по оптимизирано и момента с бедна смес и изгорели клапани ще отпадне, но на високи обороти ситуацията не е по различна. При нормално каране не усещам разлика но на високи обороти (между 6000 и 8000 об) определено на бензин дърпа по добре и върви по добре (и е някак си е по уверена). Тук да отбележа, че за мен високи обороти са тези при които lift-а е активен т.е. над 6000об. И дано не съм прав и да няма проблеми и на тези обороти. Но все пак си запазвам мнението, че трябва да се прави гъдел и на инжекторите и малкият разход на бензин не е лошо нещо.
Имах Рено 21 на газ, на което навърях тотал към 180к км. Последно беше загубило доста мощност, а преди това вървеше като змей. Та почти съм сигурен, че газта ускори износването на двигателя но там газовото беше конвенционално с кихалки, пърдялки и т.н. Интересното е, че проблеми с газта при нея не съм имал никога, а и не е кихала и подсмърчала. Оставям и малко съмнение да е загубила мощност заради кофти майстори, но знае ли човек. Така или иначе отдавна е бракувана
.
Bass_Man, благодаря ти за мненията и препоръките относно избора на газ за моята бегачка. За сега съм доволен от газовото и дано за в бъдеще да е така, че какъвто съм късметлия...... Дано и разхода е ок, че нещо ми се струва че изравнява границите на кръвното(градско/извънградско), но това ще се види в бъдеще. И едно въпросче имам. Аз мога ли да си паля на газ като е топла (имам функция за принудително палене на газ) или да си ползвам стандартният алгоритъм на настройките?
Имах Рено 21 на газ, на което навърях тотал към 180к км. Последно беше загубило доста мощност, а преди това вървеше като змей. Та почти съм сигурен, че газта ускори износването на двигателя но там газовото беше конвенционално с кихалки, пърдялки и т.н. Интересното е, че проблеми с газта при нея не съм имал никога, а и не е кихала и подсмърчала. Оставям и малко съмнение да е загубила мощност заради кофти майстори, но знае ли човек. Така или иначе отдавна е бракувана

Bass_Man, благодаря ти за мненията и препоръките относно избора на газ за моята бегачка. За сега съм доволен от газовото и дано за в бъдеще да е така, че какъвто съм късметлия...... Дано и разхода е ок, че нещо ми се струва че изравнява границите на кръвното(градско/извънградско), но това ще се види в бъдеще. И едно въпросче имам. Аз мога ли да си паля на газ като е топла (имам функция за принудително палене на газ) или да си ползвам стандартният алгоритъм на настройките?
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Това лошо. Ако изкара 30к без проблем, добре. Но около 50к със сигурност ще умре помпата.
Като стигнеш този момент, накрая най-вероятно ще минеш към "стандартна" газова и ще се биеш в главата защо още в началото не си решил така.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
spiridoncho - колко струва тази газова система
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Без да изпадам в подробности на течна фаза трябва да върви по-добре спрямо бензина!
С помпата не би трябвало има проблеми.
С помпата не би трябвало има проблеми.
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Надявам се да не се окажеш прав. Разчитам, че имам и 3 годишна гаранция или 100к навъртяни километри.BOz написа:Това лошо. Ако изкара 30к без проблем, добре. Но около 50к със сигурност ще умре помпата.
Като стигнеш този момент, накрая най-вероятно ще минеш към "стандартна" газова и ще се биеш в главата защо още в началото не си решил така.
Тотал излезе 2150лв.
За вървене на газ върви като на бензин, но над 5000об като че ли поема по добре на бензин. Не изключвам и субективизъм разбира се. Не съм правил много тестове и не съм категоричен. Малко куцо е да си правя гонки за тестове на магистралата през нощта. Че и беше доста натоварено на прибиране. Като цяло доволна работа. Между другото без значение дали е загряла или студена, като запаля работи около 1мин и 45сек на бензин и после обръща на газ. Остава и като паднат температурите да е така.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Течната фаза температурите не я бъркат еле пък ниските!
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...



- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Аз за това я сложих, защото не я бъркат ниските температури. Обаче системата за превключване забавя като че ли времето. За Vialle LPi имаме следните времена на превключване в зависимост от околната температура:
-20 > time 240 seconds
0 > time 120 seconds
20 > time 60 seconds
40 > time 10 seconds
Не знам тези за мен(LiquidSi) до колко са валидни но когато монтираха уредбата, превключваше за около 45 сек, а вчера като я засякох отида на мин. и 45 сек. Изглежда при по студено обръща по бавно, но за разлика от газовата фаза не чака мотора да загрее. От Сервиза ми обясниха, че системата минава някакъв тест (пуска и спира помпата 3 пъти) от около 40сек до минута и тогава обръща. Има начин и за принудително стартиране на газ, но ме посъветваха ако не се налага да не го използвам. Вчера се опитах да пробвам как става, но не ми върза. Нещо обърках.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта