Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Hursa » 31 Авг 2016 16:20
Hursa
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Bass_Man » 02 Сеп 2016 13:12
Темата продължава да става боза нека админите ако им се занимава да преместят тези мнения в друга тема.
За да не си съгласен че нафтата гори детонационно значи трябва да не си чувал как работи дизел!
Горенето при дизела започва с детонация след което продължава като факел.
От там се появява и характерния дизелов звук който прилича на чукане по метал.
За това борбата е пилотното впръскване за запалване да е максимално кратко и прецизно та да трака и по-малко.
При бензина понеже цялата смес е предварително влязла в цилиндъра ако се получи детонация енергията и ще е прекалено голяма и това ще доведе до разрушаване на двигателя.
Разликата между горене и детонация е скоростта на фронта на пламъка и сътветно повишаването на налягането в цилиндъра.
Че нафтата гори бавно това е факт. Както е факт че и метана гори с подобна скорост. За това и метана е най-подходящ за тази цел. Но пък заема много място, тежи и не е толкова разпространен. Така че при определени условия пропана може да се окаже есинствения вариант. А едно спестяване от 20% при обемите на горивата в международния транспорт са си доста прилична сума. И възвращаемостта е бърза.
Bass_Man
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Hursa » 02 Сеп 2016 16:22
За детонационното горене – има голяма разлика между самозапалването и детонацията. И бензиновата смес може да се самозапали, но това не е детонация, макар че често води до детонация.
Ето две определения за детонационно изгаряне на бензиновата смес (но са по спомен, не са точни, в моя интерпретация – така че може да са дълбоко погрешни):
„Нормално скоростта на разпространение на пламъка в цилиндъра е 15-40 м/с. При детонационното изгаряне тя достига и надминава 1500-2500 м/с”
При дизела – впръсква се в нагретия и с високо налягане въздух в цилиндъра. Започва процес на „подготовка” на самозапалването. От повърхността на капките се отделят пари, под действие на високата температура и налягане молекулите на дизела преминават във високоенергиино състояние и частично разпадане на радикали и започва реакцията с кислорода. Да, сравнително голямо количество от впръсканото гориво реагира почти веднага. В резултат на това рязко се повишава налягането в цилиндъра даващо това характерно тракане. При новите дизели това първоначално впръскано гориво е доста по малко, съответно тракат по слабо. Последващите количества впръскван дизел вече се палят от вече горящия дизел и няма този период на подготовка(почти). Съгласен съм, първоначалната скорост на изгаряне в дизела – при запалването - е много голяма, ако може да се сравни с тази в бензиновия двигател. Но след това вече няма такава голяма скорост защото от повърхността на капките дизел трябва да се отделят нови пари да се смесят с кислорода и реагират – така да се каже гори повърхността им(на капките).
„Детонационното изгаряне протича на два стадия. На първия – наричан студено-пламенен процес – в работната смес се образуват значителни количества прекиси. За образуването си те поглъщат топлина. Втория стадий – собствено детонационното горене протича при бурен разпад на тези прекиси, които отделят атомен кислород и свободни радикали на горивото.”
Това при нормалното горене на дизела го няма, няма го и при самозапалването на дизела (малко е абсолютизирано).
(но иначе съм съгласен, че не е тук мястото да споря – или поне да се опитвам

Hursa
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от kr.bonev » 02 Сеп 2016 16:56
До колкото разбрах, дори и да реша да слагам уредба на D4D-то ,то тя да е метанова и не евтина. Все пак ако има човек от форума с вече сложена такава, моля да сподели преки впечатления! За което благодаря предварително! Ако не в темата ,може и на лични !
kr.bonev
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Bass_Man » 02 Сеп 2016 17:00
Не знам дори и при 30% натоварване дали работи.
Иначе нещата които си написал за горенето са така.
Дизела пали с детонация и догаря като факел - отвън на вътре. И тази детонация много ясно се чува. Но това няма нищо общо с газодизела. Иначе каквото и количество пропан бутан да впръскваш двигателя трябваше да започва да трака повече. А напротив той утихва. Няма значение колко буст има ефекта е същия. Така че пропана не детонира а пък метана въобще не можеш да го детонираш при тези условия. Наляганията в цилиндъра са смешни сравнени с налягането при което се съхранява и втечнява метана. Дори и температурата му на възпламеняване е много по-висока и няма шанс да го запалиш с компресия!
Общо взето в газодизела няма детонации на газта. От други неща се чупят

И те така.
Bass_Man
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Hursa » 02 Сеп 2016 21:30
Затова е ЕГР клапана, да дозира подаваното количество изгорели газове, както и налягането на тези газове след себе си.
При набиране на мощност – настъпили сме педала – подава се повече дизел, мощността се вдига, налягането давано от компресора все още не се е вдигнало. Температурата и налягането на изходящите газове се повишава, това развърта турбината (управлението на турбината – примерно, ако е с променлива геометрия реагира съответствено, това да стане по бързо), която развърта компресора – чак тогава се повишава налягането в смукателен колектор (това е турболага, турбозакъснението при дизела – до колкото знам), и мощността се вдига още. ЕГР в първия момент притваря по-съществено за да намали количеството на подаваните изгорели газове, както и за да редуцира налягането до близко до налягането давано от компресора. Това защото се подава повече гориво и е необходим повече кислород. След като турбото се развърти ЕГР отваря за да вдигне налягането и количеството на подаваните изгорели газове, това вдига налягането в смукателен колектор след компресора, съответно компресора започва да подава по малък разход на въздух, но с повишен напор – защото налягането след него се е повишило. Това води до обедняване на кислород на подавания в цилиндъра смес въздух и изгорели газове, така че при изгарянето на подаденото количество дизел в изгорелите газове да остане много малко не реагирал кислород който да се свърже евентуално с азота.
Ако мощността се понижава – отпуснали сме педала на газта – намалява се количеството впръскван дизел, мощността се понижава. Температурата и налягането пред турбината падат, турбокомпресора започва да снижава оборотите си, съответно и налягането на въздуха след компресора започва да се понижава. За да се ускори снижаването на налягането на компресора обикновено се отваря един клапан, който намалява бързо налягането след компресора, с понижаване на оборотите на турбото този клапан затваря постепенно. Има и други методи – например, ако е с променлива геометрия, управляващите лопатки притварят и ограничават разхода през турбината, което води до по бързо забавяне, а в изходящия колектор налягането се вдига. ЕГР съответно отваря повече за да увеличи количеството подавани изгорели газове. Съответно в цилиндъра постъпва по малко кислород в съответствие с по-малкото количество впръскан дизел.
При бензина – да (работата на ЕГР при бензина – до колкото знам - съществено се различава от работата му в дизелов двигател), но при дизела ЕГР мисля, че работи и при пълно натоварване тъй като дизела и при пълно натоварване работи на относително бедна смес, така че остава доста нереагирал кислород. Това не води до допълнително натоварване на двигателя, според мен, тъй като мощността му, в резултат на подаването на изгорели газове в цилиндъра се понижава малко. Подаването на изгорели газове и съответно по малкото количество кислород – води до снижаване на интензивността на изгаряне. Температурата на постъпилите в цилиндъра газове е по-висока, но това повишава обема им и в резултат на това в цилиндъра постъпват по малко количество газове – това като сумарен ефект също води до снижаване на мощността. Разхода да, скача съществено при пълен товар и когато ЕГР работи при дизела това води до допълнително повишение на разхода макар и с малко (това е абсурда на свръх завишените еко норми). (До колкото знам „премахването” на ЕГР, вдига мощността при дизела)
За детонационното изгаряне – въпрос на интерпретация. Да при запалване бързо изгаря съществено количество дизел тъй като няма „точкова” запалване като при бензина, а се запалва, почти едновременно, образувалата се газова смес около всяка „капка” дизел (а те не са малко

Иначе за газодизела – тези които твърдят, че работи по твърдо, вероятно имат в предвид именно това, че газта изгаряйки сравнително бързо веднага след запалването на дизела води до по голям скок в налягането в началото на работния такт. Но все пак изгарянето на газта е след запалването на дизела от което се получава „чукането” и все пак изисква някакво време. И вероятно това може да се компенсира с по-късно впръскване на запалващото количество дизел. Това ще снижи вероятно отдаваната мощност, но тя така или иначе съществено нараства при конверсията на дизела в газодизел. Дават, че степента на сгъстяване при двигател работещ само на метан не трябва да превишава 1:16. Такава е приблизително степента на сгъстяване на съвременните дизели, но тъй като са турбинирани, компресията съществено нараства с нарастването на налягането във входящия колектор. И това става при относително ниски обороти. Така, че мисля, при стехиометрични или близки до стехиометричните смеси въздух/метан вероятността от възникване на детонации е голяма. Трябва сместа в въздух/метан да е бедна, за да няма детонации при газодизела, до колкото знам.
Така излиза, но чети основно какво пише Bass_Man.kr.bonev написа: До колкото разбрах, дори и да реша да слагам уредба на D4D-то ,то тя да е метанова и не евтина.

Hursa
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Bass_Man » 02 Сеп 2016 23:04

Абсолютно никой не твърди че двигателя на газодизел работи твърдо! Напротив! Двигателя работи по-меко и много по-пъргаво!
Коеро тотално отхвърля всякаква възможност за детонация. Да не говорим за запалване в колектора.
Не знам какво се хвана да размишляваш за егр-а но ще ти го повторя още веднъж! Егр-а не е никакъв фактор в случая!
Колега бонев не знам как го разбра това! Най-вероятно поради тоталната несвързаност на темата и постовете вече нищо не се разбира.
Сегабза теб и за всички останали дето постоянно питат да слагат ли нещо или да не слагат- НАУЧЕТЕ СЕ ДА СМЯТАТЕ МИЛИ КОЛЕГИ. Ако не можете да си направите сметка дали една инвестиция ви е изгодна или не по-добре не слагайте!
На камион газодизелова система може да се избие за един курс!
Bass_Man
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Hursa » 02 Сеп 2016 23:22

За другото, и то е само на база прочетено - до колкото съм го разбрал - не съм дори виждал работещ дизелов автомобил на газ

Hursa
Bass_Man
- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от BOz » 03 Сеп 2016 00:28
Той работи и при относително леко каране, но както си го описал в предишното ти мнение, то няма нищо общо с реалността. А и логиката като се замислиш малко повече.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Hursa » 03 Сеп 2016 10:33
Разбира се, нужни са доказателства за да докажа това което искам да кажа, така че е нужна подготовка, а не само да цитирам нещо по спомен, как съм го разбрал някога. Разбира се - може и да греша - няма да ми е за пръв път. Но вероятно трябва да е в друга тема.
Hursa
- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от BOz » 03 Сеп 2016 11:34
Bass_Man ти обърна внимание леко, че грешиш в логичните ти разсъждения, ама ти напъваш още.
Аз мога да докажа точно в кои режими и как работи ЕГР-а при дизела директно с картите от ЕКУ-то, ама не мисля да навлизаме натам.
Просто приеми, че имаш грешни разсъждения кога работи и при какви режими.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Alex0 » 07 Сеп 2016 15:41
Виждам че има доста изписани мнения по въпроса, но нещата и хората се променят така че, реших и аз да запитам.
От скоро се сдобих с Toyota RAV4 VVT-i 2003 150hp модел ACA21L-AWMNKW. Решил съм да я газифицирам, като съм се насочил към Romano система. Тъй като е ясно, че е по-важно да бъде монтирана от екип с опит отколкото дали е BRC, Lovato или друга, се интересувам най-вече от препоръка за фирма. Предполагам има и тънкости при различните брандове системи, но не са ми чак толкова известни.
Като цяло при питане и търсене излизат две основни фирми - Каравел газ (caravelgas) и Еврогаз (Euro-gas). Каравел ми ги препоръчват хора които са минали няколко монтажа при тях и са доволни, докато Еврогаз повече чета мнения и ме ориентира сайта им. Ще се радвам да чуя мнения от вас за фирма в София, която би се справила по-успешн с монтажа, настройки и тн. и ще си свърши работата както трябва а и няма да ми пробута некачествени компоненти за уш маркови. Ако някой се притеснява или има причина да не изкаже публично мнение, ще се радвам да ми пише на лично съобщение.
(алиекспрес ме притеснява

П.п. Еврогаз ми дават цена от 1430 лв за Романо, като казват че трябва по-мощен изпарител, който ставал до 200 хп. вместо предишния който бил до 130 хп. (за 150 хп. вече не произвеждали.)
Зададох въпрос относно Танкера(газовата бутилка) и ми беше казано че освен български MSM и Турски по Италианска технология, други не предлагали и нямало на пазара(запитах за Италиански, били 2-3 пъти по скъпи)
Странно защо да няма при положение че бащата е с Полска на метановата уредба ?!? Честно казано не вярвам на българското производство, поради мутренския тип на държавата ни и занижения контрол в следствие на това и затова предпочитам вносно. Но не искам никой да засегна и да политизирам темата - просто лични предпочитания.
С Каравел все още не съм разговарял обстойно тъй като човека не е толкова лесно разговорлив

Благодаря Ви и успешен ден на всички.
BMW 3181 e36m42
Alex0
kalkam
Alex0
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта