Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Мнение от memorex » 16 Яну 2015 22:54
memorex
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2015 07:50
Така е, обаче доста от темите за дизели се развиват така:memorex написа:Ако не пали от тех проблем няма да се оправи при смяна на горивото.
1. Колата спря да пали на студено
2. Не можах да я запаля с многократни опити
3. СТОПЛИ се, запали, и веднага смених бензиностанцията. И проблема изчезна.
Ама дали от нафтата или от стоплянето - никой не знае


При последните студове във Варна дизелите ни не са правили проблеми - палят от четвърт.
Аз бях на 'скъпа' нафта (смес Лукойл обикновена и ОМВ скъпа), а служебната - на обикновена ОМВ, заредени във Варна и страната...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Мнение от didak » 17 Яну 2015 08:30
С обикновена нафта при - 20 просто няма как да запали и това не зависи от колата. Просто през най-тесните части на горивопробода и през филтъра такава нафта при такива температури няма как да мине, мое мнение.
Оттам-нататък следват вариациите, каква "необикновена", от къде, не е ли рисковано на необикновена нафта /обикновена с "фабрични" добавки/ да се слагат допълнително добавки и т.н.
Бе кахър си е за по 1-2 седмици и по нашите ширини с тези дизели...
didak
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2015 08:52
В Балкана температурата през нощта бе стигнала до -17С, но докато дойде време да паля сутринта външната температура се бе покачила на около -10-12С... Доколко се е стоплило през това време горивото - не знам...
При последното палене във Варна исках да направя клипче, но за съжаление бе безуспешно - нещо телефона бе замръзнал и е заснел само под секунда в момента на изключването му (двигателя вече си работи)...
След приключване на подгрева, паленето не се различаваше от палене лятото. Имам клипче при палене на -10С масло и -7С въздух - ако искате - ще го пусна...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Мнение от ffsolutions » 17 Яну 2015 14:42

@ ragest: Е, тогава ще знам, че и тази на 4-ти я бива, щом си и редовен клиент и си доволен. laugh.gif
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
ffsolutions
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2015 18:32
Нещо микрофона ми е много чувствителен (явно защото бе много тихо наоколо) - то се чува и по стъпките де....
Затова звука се чува толкова страшен - наяве е мъркане

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Akima
- Мнения: 7451
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 179 пъти
Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Мнение от Akima » 17 Яну 2015 18:38
Това във Варна ли е правено или при "пустиняците" - питам заради влажността на въздуха,която малко пренебрегвате.slowtraveler написа:Ей го.... http://youtu.be/cR26VX0_tbU
Нещо микрофона ми е много чувствителен (явно защото бе много тихо наоколо) - то се чува и по стъпките де....
Затова звука се чува толкова страшен - наяве е мъркане
Akima
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2015 18:45
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
driver
Akima
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Мнение от ffsolutions » 17 Яну 2015 20:51
Благодаря ти!slowtraveler написа:Ей го.... http://youtu.be/cR26VX0_tbU
Нещо микрофона ми е много чувствителен (явно защото бе много тихо наоколо) - то се чува и по стъпките де....
Затова звука се чува толкова страшен - наяве е мъркане

Така като гледам (на око) моята пали по същия начин, имам предвив като продължителност на въртене преди самото запалване.
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
ffsolutions
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D
Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2015 08:44
Да, всичко това е настройваемо, къде какво да се показва (включително горе по ъглите)... Центъра е t масло, като в това меню можеш да избереш t на скоростна кутия и още няколко други 'системни' параметри - напрежение, налягане на гуми и т.н. Обикновено температурата на маслото сутрин при палене ми е била по-висока от реалната температура (и показваната на въздуха), но в конкретния случай явно е започнало стопляне на въздуха...Akima написа:Температура на маслото - център.
Външна температура - горе в ляво.
Относно начина на палене - винаги пали по същия начин - явно толкова оборота са му нужни за да вдигне налягания и сметне, че може вече да пали...
На времето замръзналата нафта бе често явление. Освен това старите дизели бяха доста капризни към температурата.. При сегашните дизелаци нещата съвсем не стоят така.
Според мен причината бе в следното - за да запали нафтата е нужно добро разпрашаване на горивото и достатъчна температура в горивната камера.
Старите дизели бяха с предкамерно горене и дюзи, работещи на ниски налягания (на голфа ги настройвах някъде около 175 бара)...
Това е налягането при което отваря дюзата. И се разчита при това налягане горивото да е разпрашено (да излиза като мъгла)... То излиза като мъгла ако разпръсквача е ОК (не е износен) и ако вискозитета на течността е ОК...
Ако вискозитета е по-голям (например ползване на по-тежко гориво или по-ниски температури), то дюзата започва да плюе - пръска струйка вместо мъгла. А струйката вече не може да се самозапали при дадените условия. И дизела не пали, или ако е запалил заради някой друг цилиндър, пуши заради незапаленото и неизгоряло (или изгоряло лошо) гориво.
При съвременните дизели наляганията са около 2000 бара, а горенето вече е директно в цилиндъра. Условията са съвсем различни. Затова и съвременните дизели за разлика от старите изискват съвсем малък подгрев, и дори не ползват подгрев от някакви температури нагоре (старите си искаха подгрев и лятото)...
За да не запали съвременен дизел, проблемите може да са няколко:
- ниско налягане на горивото - недостиг на гориво - например запушен филтър или горивна магистрала, износена помпа високо налягане, износени дюзи.
- неправилно налягане на горивото - SCV (износен, замърсен)
- ниска температура в цилиндъра при работния такт - влошена компресия.
- и разбира се обичайните заподозрени - електрониката не разбира при какви условия трябва да пали, и подава грешна горивна смес...
- недостатъчно бързо въртене на двигателя при опит за палене - износен стартер, капнал акумулатор, неподходящо масло
Горе-долу така ги виждам нещата.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта