Темата беше за качеството, не за дизайна и моторите...и нека ви кажа нещо...да качеството на тойота не е такова както преди 15-години, но е пак с пъти по добро...и репутация се гради с десетилетия, и дори да има няколко неуспешни модела пак ще си имат репутация

и накрая ще ви кажа какво слушах на един семинар преди 2 седмици...Тойота очаква от всички свои работници да дават по едно предложение за подобрение всеки ден, очаква го от мениджъри, очаква го от работниците на конвейрната линия. имат хора които отделят по потенциалните идеи и "Тойота имплементира един милион нови идеи всяка година" ...не само в автомобилите си а в административна структура и аспекти на корпорацията...това отделя тойота от другите и затова Нисан няма да ги стигне ако ще и срещу тях да тича...защото мислят напред. Колите са като жените и аз се радвам че В35ГТР харесва хубави жени, за сметка на грозилищата които са му в гаража...коли се избират по много неща - социален статут, лични чувства, детски мечти и тойота не може да предложи на всеки това което иска...обаче в едно съм сигурен - в никоя друга кола не е вложено толкова старание, инженерство, тестове, и визия както в тойотите (говоря като цяло, не за дребни детайли )...
According to Matthew E. May, a senior University of Toyota advisor, and the author of “The Elegant Solution: Toyota's Formula for Mastering Innovation”, Toyota implements One Million new ideas each year (not a typo), or over 2,500 new ideas daily.
Three guiding principles drive new ideas:
1. The Art of Ingenuity - ask the question "Is there a better way?" and be both an artist and scientist at the same time to design elegant solutions.
2. The Pursuit of Perfection - rigorously search for an optimal solution through systematic pursuit of perfection at every level, every department, in everything Toyota does.
3. The Rhythm of Fit - May propounds that great innovation has to fit – fit the innovator, the times and the larger system. How can a great innovation shape and then change the attitudes and behaviors of people, the way they think, they work, they live?
The three principles create both the policy and framework at Toyota for driving innovation and creating elegant solutions.
When it comes to putting these principles into practice, and creating new ideas, the following techniques are implemented at Toyota:
1. Let Learning Lead
“Learning and innovation go hand in hand, but learning comes first.” Education and Learning can drive substantial innovation.
2. Learn to See
“Elegant solutions often come from customers -- get out more and live in their world.” The key is to unearth the latent needs of the customers, and perceive the emerging needs.
3. Design for Today
“Focus on clear and present needs, or your great ideas remain just that.” Innovation that drives business in today’s market is likely to get funded and succeed.
4. Think in Pictures
“Make your intentions visual -- you'll surprise yourself with the image.” In Six ways to find innovation, we talked about the need for visual imagery.
5. Capture the Intangible
“The most compelling solutions are often perceptual and emotional.” This is where the product manager needs intuition and the ability to read their customers’ minds.