Като говорим за качество. Тръгнах да гледам разни сравнения.
Да вметна, че мисля да си вземам нова кола и се колебая м/у Октавия и Корола.
Във форума на Шкода пуснах тази тема.
http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3098
В нея има доста сравнителни таблици.
Правя копи & пасте на най-важния пост. Всеки който иска може да разгледа и останалите данни, щото аз съм дал само коментари.
Данните са малко стари, за 2005 и ги няма (за 2006 е още рано).
Забелязва се, че през 2004 год. немските автомобили излизат на първо място по това дали са аварирали на пътя или не. Т.е. най-малко са закъсвали на пътя. Докато предните годините твърдо на първо място са били японски коли (Тойота най-вече).
Колеги,
То за сравняване на качеството си има статистики. И там не се взема отделната кола на някои познат, а става въпрос за статистики на бройки над 20 хиляди продадени автомобила.
Информацията е на база на TUV - германската стандартизационна агенция (нещо като нашето БДС, само че то си работи, за разлика от нашето) и ADAC - съюза на автомобилистите в Германия. Вторите правят класация на марки, продали над 20 000 бройки.
Рейтинг на надеждността за 2001 първа година.
http://toyota-club.net/files/03-03-14/03-03-14_tuv.htm
Включват се колите от 1991 до 2001 (т.е. 90-те години).
Тойота държи първите места в три категории, в четвъртата категория е на 3-то място. Последните места се държат от френски и италиански автомобили. В средния клас Карината се разваля 5.2%, а Пасата е 12.24%. Т.е. Пасата се разваля 2 пъти по-често от Тойотата.
АДАС - 2001-2002
http://toyota-club.net/files/04-05-10/0 ... d_adac.htm
Тойота пак е окупирала първите места в повечето класове.
Фелицията твърдо държи последно място с 32 на 1000 развалени коли. За сведение Тойота имат 6 на 1000. Интересното е за 2002 година, че Октавията се представя също зле (това е единственото място, където е дават толкова зле). Има 25,4 на 1000, Авенсиса/Карината е 7,6 в същия клас. Това е 3 пъти разлика.
TUV 2003
http://toyota-club.net/files/03-09-15/0 ... uv2003.htm
Данните са дадени за коли в следните граници: 1-3 год, 4-5 год, 6-7 год, 8-9 год. и 10-11 год.
Тойота вкарва всичките си модели в десятката. Има едно РАВ4 на 11 място, но не е толкова важно.
Извадка за автомобили на възраст от 1 до 3 год.
1 - Ярис - 1.3%
2 - Мазда нещо си - 2.1%
3 - Тойота Корола - 2.2%
Още няколко Тойоти с малко други
16 - Форд Фокус - 3.9%
49 - Октавия - 4.9%
Средно - 5.2%
Последно място
110 Крайслер Вояджер - 14%
Коли от 4-5 год. положението е подобно. Тойота малко отстъпва фронта. Средно 10%. Октавията и тук е над средното ниво.
1. Порше - 3.5%
Тойота Пикник - 3.5%
3. Тойота Старлет - 3.7%
10. Корола - 5.4%
36. Октавия - 8.2%
В останалите класации за години положението е подобно. Тойота отсъпва леко първите места, но вкарва всичките си модели в десятката, нещо което друг производител не може да го достигне. Октавията я няма в класациите, защото явно още не се е произвеждала или не е минала 20 000 продадени бройки в Германия, за да влезе в класациите. За сметка на това старите модели на Шкода (Форман, Фелиция) държат твърдо последното място.
Другото интересно нещо, което ме изненадва е задните позиции на Фолцваген. В смисъл след средата. Японците са преди средата. Форд, Фолцваген, Опел са леко сред средата. Французи и италианци държат последните места.
АДАС - 2004
http://toyota-club.net/files/05-07-20/0 ... c-2004.htm
Тази класация е на база обаждания за пътна помощ отправени към немското автомобилно дружество и включва автомобили произвениде м/у 1999 и 2004. Според коментарите в статията, до 2003 год японските автомобили са били най-надеждни. Но 2004 собствениците на немски автомобили са се обаждали най-малко да ги теглят.
Тойота е вкарала всичките си марки в първата 5-ца.
Корола е на 3-то място. Преди не я е (ИЗНЕНАДА) Форд Фокус и един мерцедес в този клас. Фабията е в долната половина в класа си. Октавията се намира в средата на таблицата като автомобили произведени през 2004 на 1000 са аварирали 5 на пътя, 6.3 производство 2003 год., 7.8 произвдени през 2002., 12.5 произвдени 2001 и 19.4 произвдени 2000 и 27.8 произведени 1999. Вижда се че Октавията задобравя. Последните модели са доста качествени и не дават доста дефекти. Конкурират се другите. Моделите от преди 2000 год ги дърпат назад.
Рейтинг TUV за 2004
http://toyota-club.net/files/04-04-10/0 ... v-2004.htm
Тук има и едни други таблици, в които се вижда какви са проблемите на колите. Т.е. дава се проблеми с корозията, двигателя, предно окачване, задно окачване, спирачки, съединител, електроника и пр. Там може да се види кой производител и кой модел с какво имат проблеми.
За който му се чете е интересно и който иска да си избира нова кола да сравнява таблиците.
Ако някой изкопае по-нови данни, да ги пусне да ги видим.