Заслужава ли си Тойота?Мит ли е качеството на Тойота?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор

Качеството на Тойота

КАЧЕСТВОТО Е МИТ
14
8%
КАЧЕСТВОТО НЕ Е МИТ
95
54%
КАЧЕСТВОТО НА СТАРИТЕ Е ОК, НО НОВИТЕ СА НЕКАЧЕСТВЕНИ
65
37%
КАЧЕСТВОТО НА НОВИТЕ Е ОК, НО СТАРИТЕ СА НЕКАЧЕСТВЕНИ
3
2%
 
Общо гласове: 177

El Camino

Re: Заслужава ли си Тойота?Мит ли е качеството на Тойота?

Мнение от El Camino » 12 Дек 2006 23:06

Бръмбар написа:...
Добре дошъл във форума biggrin.gif :thumbsup:

Карам Корола 83та и почвам да се хиля кат ряпа всеки път като отпусна съединителя в нея. Опитвал съм се да се сдържам, ама успявам около 5 секунди и ми става едно абцелютно безразлично хората кво ще си кажат и продължавам да си го изкарвам по лицето кефа!
Другата ми Тойота е 93та Карина - бабешка кола без характер и шумна, обаааааче - идиотски здрава! Интериор - кожичка и плюш... не мога да мрънкам за нищо, като сложа нещата на кантара. Кога ли ша намеря причина да я разкарам не се сещам rolleyes.gif

На новите Тойоти (БМВта, Алфи, ВФта... ааа да - Лексус, Инфинити и останалите в групата) не се сещам как бих се кефил, че дори карал подарена такава, КАМО ли парички да дам за нея wacko.gif. Крайно изказване е знам, ама е и изстрадано :whistle:

El Camino

Мнение от El Camino » 12 Дек 2006 23:09

[quote="bambo"][/quote]

Айде стана чата:). Само да не стане големото недоразумение и да уент дъ хорз инту дъ ривър biggrin.gif !

Че РАВ, Карина, Камри, Корола 2 литра гори при скорост 160 - 180км/час над 10 никой никога не е успорил :thumbsup:. Ама, че 740 може да подържа 10 литра при 90км/час, КАМО ли при 180 ... айде нашта маса на вашта маса biggrin.gif :whistle: wink.gif

Бръмбар
Мнения: 3
Регистриран на: 12 Дек 2006 22:09
Местоположение: Варна

Мнение от Бръмбар » 12 Дек 2006 23:11

И понеже съм новобранец в клуба, надявам се ще ме извините, че довършвам тук мнението си от горния ред.
Та за качеството на Тойота в последните години ... нещо не е наред.
Мои близки за 10-12 хиляди купиха ново Сузуки Суифт, през. 2000г., 900 куб.км., от първите сглобявани в Унгария. Караха я четири години и за 96 х. км. смениха предни накладки и една крушка.
А аз с актуалната прехвалена Корола за 2.5 год. и 35 х.км. имам два сменени детайла и продължавам да имам нерешен явно електронен проблем. Като се сетя, че предишната ми кола - Хонда Сивик 1998 год. 1.4 is - 90 к.с. на 140 х. км., купена на старо имаше по-добро ускорение, гореше 7.1 - 7.3 /при 7.5 - 7.8 за Королата/ и не ми създаваше проблеми, започва да ми става тъжно.
Явно и Тойотите към днешна дата не са това, което са били предните години - БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ КЪДЕ СА СГЛОБЕНИ!!!

bambo
Мнения: 182
Регистриран на: 09 Авг 2005 18:51
Местоположение: Пазарджик
Обратна връзка:

Мнение от bambo » 12 Дек 2006 23:11

El Camino написа: ...
Ама, че 740 може да подържа 10 литра при 90км/час, КАМО ли при 180 ... айде нашта маса на вашта маса biggrin.gif :whistle: wink.gif
Е аз, уж в подкрепа на това де wacko.gif

Бръмбар
Мнения: 3
Регистриран на: 12 Дек 2006 22:09
Местоположение: Варна

Мнение от Бръмбар » 12 Дек 2006 23:23

С извинение към колегата El Camino, че писъмцето ми е попаднало в полето на неговото становище - още се уча кое как се прави във форума.
И благодаря за приема с "Добре дошъл".

fr3nzy
Мнения: 96
Регистриран на: 05 Дек 2005 12:54

Мнение от fr3nzy » 12 Дек 2006 23:41

El Camino написа: ...
Ама, че 740 може да подържа 10 литра при 90км/час, КАМО ли при 180 ... айде нашта маса на вашта маса biggrin.gif :whistle: wink.gif
Дори по каталог 740 гори 9.2 литра на дълго и изобщо не е учудващо, защото колата си има стабилен overdrive и адски дълго крайно предавателно число (2.81) и много добро челно съпротивление.

При 180кмч не знам колко гори, но съм сигурен, че ще е по-малко от рав4.

El Camino

Мнение от El Camino » 12 Дек 2006 23:56

fr3nzy написа:
El Camino написа: ...
Ама, че 740 може да подържа 10 литра при 90км/час, КАМО ли при 180 ... айде нашта маса на вашта маса biggrin.gif :whistle: wink.gif
Дори по каталог 740 гори 9.2 литра на дълго и изобщо не е учудващо, защото колата си има стабилен overdrive и адски дълго крайно предавателно число (2.81) и много добро челно съпротивление.

При 180кмч не знам колко гори, но съм сигурен, че ще е по-малко от рав4.
Eми да смятаме темата за приключена - тва мнение е достатъчно сериозно и логически обосновано cool.gif

bambo
Мнения: 182
Регистриран на: 09 Авг 2005 18:51
Местоположение: Пазарджик
Обратна връзка:

Мнение от bambo » 12 Дек 2006 23:59

Хм, аз лично за БМВ точно с ElCamino не бих спорил, ама избора си е твой :thumbsup:

Да кажа само де, че по тоз същия каталог, на това същото BMW му дават разход "градско" 18,1л / 100км worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif
Разсъждавайки логично, и изхождайки от опита с други каталожни данни и сверката им със действителността, бих казал че разхода при 180км/ч на това същото въпросно Баварише, по-скоро би клонял към цифрата за разход "градско" т.е. 18.1л/100км отколкото към цифрата за разход по "шосе" (където обикновено се има предвид cruise скорост от около 90км/ч). па ако ще да има бахти дългите скорости и овердрайв на овердрайва :whistle:. Виж, примерно 520i съм напълно съгласен че е възможно да гори по-малко от RAV4. Логично е, и е в реда на нещата. За рав-а казах - 10/100.... градско, магистрала със 140-160 - се тая. И то за автоматика. На ръчните сигурно лесно ще падне на 8,5 - 9. Не твърдя че е икономичен... но не е и ламя, като се има предвид "вида" на возилото.
Айде със здраве...

П.С. Имайки предвид че и ElCamino и fr3nzy и аз сме се градски wink.gif, се си мисла че тоз лаф-мохабет може го довършим нейде на бира, вместо да си чатим тука кат... лапетии :thumbsup: Лека, лягам си !

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2006 00:00

proscrip написа: ..... БМВ-о примерно Варна-Шумен само магистрала със средно 180 дава 10, .................
Абе prosrip....
сега анализирах какво си написал.......
Абе ти карал ли си със средна скорост 180 Варна Шумен.....!?!?!?
Ама реална скорост, а не максимална...
Та значи с Авенсиса веднъж мноооого бързах и скоростта по GPS бягаше между 160 и 200 (на скоростомера показваше повече)....
Движение нямаше много много по магистралата, ама накрая като погледнах средната скорост по GPS беше 149км/ч....
А средния разход по компютъра показваше 12.7л/100км....
Та ми се струва, че колкото и икономично да е BMW, едва ли е по-икономично от 1.6/110к.с. Авенсис (от старите, но беше на 48х.км), особено при условие, че Авенсиса е един от автомобилите с най-ниско челни съпротивление.....
Айде увеличи малко разхода или смъкни скоростта biggrin.gif biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 13 Дек 2006 04:18

Леле,тука доста работи са изписани,а аз не мога да изтрезнея още от тия студентски празници. biggrin.gif Много написано,НО не видях сериозни проблеми от Тойота.Спукан халоген,изтъркан лост за скорости,струващ 50 евро wacko.gif ,дуг пък чувал задните гуми в купето,да ви имам проблемите и дефектите по тия дефектни Тойоти,НЕЗАВИСИМО КЪДЕ СА ПРОИЗВЕДЕНИ. :prayer: :sign3: Трети сравнява джип Рав4 с БМВ 7-серия отпреди христа. boxed.gif и то на магистрала,без да се замисли,че и двете тежат 1.8 тона,а бмв-то НЕ тежи 2.3 т.,а точно 1.8т.,колкото и рав4,без да се замисля,какво челно съпротивление има джипа,без да се замисля,че този джип не е направен за надбягване по магистралите и като финал съм абсолчтно сигурен,че при нормално магистрално каране,рав4 ще даде по-нисък разход,и при 180км/ч. мисля,че ще е по-икономичен също.Но защо аз не ги сравня в градски условия.Рав4 ще даде около 12/100км.,а бмв колко?! Четвърти мисли,че бмв5 от 92-ра е по-добро от новия Авенсис laugh.gif ,нищо ,че 520 набира все едно си му вързал да влачи валяк отзад laugh.gif .По-добър звук вадело,да,ако ти харесва звука на 6 цил. редови мотор,авенсис не е с такъв,но е по-безшумен,което е по-важно за комфорта,а не да ти реве.
Пети се оплаква,че заглъхвала в 1-вия момент Королата при изфорсирване и при тръгване с малко газ.Ами да,кой тръгва от 800 об./мин и да дава газ след това,това е 1.4 мотор,не е 3.0.И аз карам новата Корола 1.4 ,97 коня.И е така,ако тръгна с малко газ при обороти под 1000 об,/мин в първия момент заглъхва за малко и след това се изтрелва,този ефект го има и при Опел Twin-port ,и при Голф5 FSI и се получава заради компютърното управление на мотора,насочено към ниски емисий и бедни смеси в малките обороти,също така това се дължи и на липсата на жило за газта ,а наличието на drive by wire.Иначе 1.4 VVt-i си върви чудесно пъргаво при много нисък разход,градско между 7.5 и 8/100км.Важна подробност е ,че тази корола тежи 1150кг. и харчи толкова,а твоят стар сивик е тежал около 900кг. и пак е харчел толкова или с 200 грама по-малко.Изобщо VVT-i си върши перфектно работата,дава голям върт.момент и в ниските обороти,което намалява разхода.Така че,нямаш никакъв електронен проблем.Корола продължава да бъде най-здрава в класа си,независимо къде е произведена.
Изобщо какви дефекти,какво се е счупило във вашите Тойоти,че се оплаквате от тях,освен счупем халоген laugh.gif .
Последно промяна от LEXUS на 13 Дек 2006 08:47, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

proscrip
Мнения: 373
Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
Местоположение: Варна

Мнение от proscrip » 13 Дек 2006 08:40

El Camino написа: Няма как да не се biggrin.gif на тая тема след подобни измислици премислици cool.gif.

Колега, имаш правопис и начин на изразяване, ама защо си мислиш, че хората тревица пасат? Не са карали 740 или не са се визили със 180?
Прописал си в БМВ форума - нека позная?

При 180км/час това БМВ ПОСМЪРТНО НЕ МОЖЕ ДА ДЪРЖИ РАЗХОД 10 ЛИТРА НА 100 километра!!! Елементарна физика и ако се затрудняваш, ще ти ще ти го изведа по няколко начина от няколко сметки!

4 литровия двигател освен, че е мнооого по икономичен от 12така (демек 5л) на БМВ не е хубаво да го сравняваш с който и да е друг аналог, КАМО ли по - малък двигател.

180 са ежедневна скорост тук в Германия и много може да си говорим за разхода на двигателите 2.0 на Тойота и тези на БМВ, но съм сигурен, че ще размислиш и ще се сетиш, че не си прав.

Лека и спорна.
Мнеее, аз в БМВ форум - няма какво да правя, всъщност, може би, трябваше спомена, че точно БВМ-ата са ми дървета с изключение на споменатата 7-ца, точно с този двигател и точно това купе от 1995 - 2001 и 525 ТДС-комбито - другото нито ми харесва, нито има какво да му харесвам... пък да ти кажа, май, всики още си пасем трева, след като ставанахме жертви на новите концепции в автомобилостоеренето.

Споменах разхода, защото са турили на лимуто 6 ст. ск- кутия още онез времена, а в РАВ-а едва таз година и колкото и да харесвам Тойота, РАВ-а си е недомислица, един колега го сравни с проходимостта на Х5, Кайен и още нещо - ама те поне могат да се лъзгат по магистралата, а туй нито джип, нито СУВ, де а го знам ко е wink.gif, има моменти в които просто трябва да стигнеш до някъде по-бързо - Хайеса спокойно си поддържа 140-150 по магистралата с дизеларката и е по-тих, да не говорим колко е по-стабилен дори празен

Живял съм в Щутгарт две години, знам как е в Германия - аз там си харесах таз 7-а, за магистралите им е идеална! :thumbsup:

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 13 Дек 2006 09:10

proscrip написа:
El Camino написа: РАВ-а си е недомислица, един колега го сравни с проходимостта на Х5, Кайен и още нещо - ама те поне могат да се лъзгат по магистралата, а туй нито джип, нито СУВ, де а го знам ко е
Кайен и Х5 се лъзгат по магистралите,но и от джоба ти трябва да се лъзнат два пъти повече пари да ги купиш и изхранваш с гориво. wink.gif Така че,това е поредното безсмислено сравнение.Рав 4 си изпълнява предназначението перфектно,Н:1 е по продажби и здравина в класа си,който Тойота създадоха.За джип от среден клас,той има най-добрите динамични характеристики на пазара- скорост,достигаща 200км/ч.,ускорение от порядъка на 9сек.-10 сек./100км./ч..За класа,в който е Рав4,това са много добри характеристики.На който не му харесва,да си купи Кайен. А за Хай -ейса те поздравявам-това е един чудесен бус,който се управлява много леко,за разлика от един Транзит примерно. :thumbsup:
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

boss
Мнения: 10
Регистриран на: 13 Авг 2005 19:14
Местоположение: софия

Мнение от boss » 13 Дек 2006 18:16

LEXUS написа: Изобщо какви дефекти,какво се е счупило във вашите Тойоти,че се оплаквате от тях,освен счупем халоген laugh.gif .
Абе ти мълча мълча и накрая се нас**, аз ако искам да си карам улющена кола немаше да дам 50 000лв за кола ами щех да си карам шкодата отпреди 25години, така че не ме питай какво и има на колата. Ако искаш мога да ти я продам ама да нема изказваня от сорта свали малко че тука нещо е улющена, какво си правил в тая кола та скоростния лост се е разпаднал, и т.н. Ако исках да я сменям тая кола след 2-3години щях да взема рено сценик или неква такава за два пъти по-малко пари.

mathematician
Мнения: 1
Регистриран на: 13 Дек 2006 18:17

Мнение от mathematician » 13 Дек 2006 18:39

Като говорим за качество. Тръгнах да гледам разни сравнения.

Да вметна, че мисля да си вземам нова кола и се колебая м/у Октавия и Корола.

Във форума на Шкода пуснах тази тема.

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3098


В нея има доста сравнителни таблици.


Правя копи & пасте на най-важния пост. Всеки който иска може да разгледа и останалите данни, щото аз съм дал само коментари.

Данните са малко стари, за 2005 и ги няма (за 2006 е още рано).

Забелязва се, че през 2004 год. немските автомобили излизат на първо място по това дали са аварирали на пътя или не. Т.е. най-малко са закъсвали на пътя. Докато предните годините твърдо на първо място са били японски коли (Тойота най-вече).




Колеги,

То за сравняване на качеството си има статистики. И там не се взема отделната кола на някои познат, а става въпрос за статистики на бройки над 20 хиляди продадени автомобила.

Информацията е на база на TUV - германската стандартизационна агенция (нещо като нашето БДС, само че то си работи, за разлика от нашето) и ADAC - съюза на автомобилистите в Германия. Вторите правят класация на марки, продали над 20 000 бройки.


Рейтинг на надеждността за 2001 първа година.
http://toyota-club.net/files/03-03-14/03-03-14_tuv.htm

Включват се колите от 1991 до 2001 (т.е. 90-те години).

Тойота държи първите места в три категории, в четвъртата категория е на 3-то място. Последните места се държат от френски и италиански автомобили. В средния клас Карината се разваля 5.2%, а Пасата е 12.24%. Т.е. Пасата се разваля 2 пъти по-често от Тойотата.



АДАС - 2001-2002
http://toyota-club.net/files/04-05-10/0 ... d_adac.htm

Тойота пак е окупирала първите места в повечето класове.

Фелицията твърдо държи последно място с 32 на 1000 развалени коли. За сведение Тойота имат 6 на 1000. Интересното е за 2002 година, че Октавията се представя също зле (това е единственото място, където е дават толкова зле). Има 25,4 на 1000, Авенсиса/Карината е 7,6 в същия клас. Това е 3 пъти разлика.



TUV 2003

http://toyota-club.net/files/03-09-15/0 ... uv2003.htm

Данните са дадени за коли в следните граници: 1-3 год, 4-5 год, 6-7 год, 8-9 год. и 10-11 год.

Тойота вкарва всичките си модели в десятката. Има едно РАВ4 на 11 място, но не е толкова важно.

Извадка за автомобили на възраст от 1 до 3 год.
1 - Ярис - 1.3%
2 - Мазда нещо си - 2.1%
3 - Тойота Корола - 2.2%

Още няколко Тойоти с малко други

16 - Форд Фокус - 3.9%

49 - Октавия - 4.9%

Средно - 5.2%
Последно място
110 Крайслер Вояджер - 14%


Коли от 4-5 год. положението е подобно. Тойота малко отстъпва фронта. Средно 10%. Октавията и тук е над средното ниво.

1. Порше - 3.5%
Тойота Пикник - 3.5%
3. Тойота Старлет - 3.7%

10. Корола - 5.4%

36. Октавия - 8.2%


В останалите класации за години положението е подобно. Тойота отсъпва леко първите места, но вкарва всичките си модели в десятката, нещо което друг производител не може да го достигне. Октавията я няма в класациите, защото явно още не се е произвеждала или не е минала 20 000 продадени бройки в Германия, за да влезе в класациите. За сметка на това старите модели на Шкода (Форман, Фелиция) държат твърдо последното място.


Другото интересно нещо, което ме изненадва е задните позиции на Фолцваген. В смисъл след средата. Японците са преди средата. Форд, Фолцваген, Опел са леко сред средата. Французи и италианци държат последните места.


АДАС - 2004
http://toyota-club.net/files/05-07-20/0 ... c-2004.htm

Тази класация е на база обаждания за пътна помощ отправени към немското автомобилно дружество и включва автомобили произвениде м/у 1999 и 2004. Според коментарите в статията, до 2003 год японските автомобили са били най-надеждни. Но 2004 собствениците на немски автомобили са се обаждали най-малко да ги теглят.

Тойота е вкарала всичките си марки в първата 5-ца.
Корола е на 3-то място. Преди не я е (ИЗНЕНАДА) Форд Фокус и един мерцедес в този клас. Фабията е в долната половина в класа си. Октавията се намира в средата на таблицата като автомобили произведени през 2004 на 1000 са аварирали 5 на пътя, 6.3 производство 2003 год., 7.8 произвдени през 2002., 12.5 произвдени 2001 и 19.4 произвдени 2000 и 27.8 произведени 1999. Вижда се че Октавията задобравя. Последните модели са доста качествени и не дават доста дефекти. Конкурират се другите. Моделите от преди 2000 год ги дърпат назад.


Рейтинг TUV за 2004
http://toyota-club.net/files/04-04-10/0 ... v-2004.htm

Тук има и едни други таблици, в които се вижда какви са проблемите на колите. Т.е. дава се проблеми с корозията, двигателя, предно окачване, задно окачване, спирачки, съединител, електроника и пр. Там може да се види кой производител и кой модел с какво имат проблеми.


За който му се чете е интересно и който иска да си избира нова кола да сравнява таблиците.

Ако някой изкопае по-нови данни, да ги пусне да ги видим.

El Camino

Мнение от El Camino » 13 Дек 2006 20:35

proscrip написа: ...
Tи май зе да лизгаш по инерция?

Кат си живял 2 години в Щутгарт що не научи, че РАВ4 е най - продавания джип в Германия вече бая години наред?

И кат си карал в средна лента със 180 що пишеш глупости за разхода?

И що сравняваш шумоизолацията на кола висок клас, правена като конкуренция на С класа и А8 със джип wacko.gif. Да взема да ти кажа колко е минимума шумоизолация на новата 7ца дет ша излиза 2008, срещу тая на 5цата ако искаш?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта