Заслужава ли си Тойота?Мит ли е качеството на Тойота?
Заслужава ли си Тойота?Мит ли е качеството на Тойота?
Здравейте момчета и момичета, реших да пиша в този форум за да кажа какво мисля за прословутото качество на тойота.
Преди години в далечната 1995г. баща ми си купи чисто ново форд мондео, радваше му се човека и си я потдържаше с кеф, след около 4-5години колата беше на около 50 000км предимно извънградско. В един прекрасен момент както си караше му се откачи гарнето, и по чудо не стана нещо по-сериозно, след година по-късно започнаха да се появяват типичните за форд проблеми, от ниското качество на материалите и кофтито изработка:на места боята се отлюспи, тапицерията над духалките в купето започна да "цъфти" и т.н. Смеех му се аз на човека че му се разпада колата, а тя беше на 5-6години на реални 50-60000км, а колата е идеално потдържана. Питате се какво общо има тойота с това?
Ами сега вече той ми се смее, защо ли?
Преди 1 година тръгнах да купувам автомобил и нали и аз като повечето тук съм фен на японските автомобили и се спрях на прословутата ТОЙОТА КОРОЛА ВЕРСО, модификация LUNA 2,2 Д4Д,
Мъките започват от тук, чаках 3-месеца за автомобила, но го превъзмогнах някак си, след това започнаха проблемите с лизинговите къщи- винаги пращат фактури в последен момент, и т.н. но и това го превъзмогнах.
Сега ще изкажа мойте впечатления за автомобила който го карам над 1година и 22 000 в смесен цикъл и твърда че съм добър стопанин.Като подкарах колата останових че за да затворя багажника трябва сериозно усилие. 2-3месеца по късно ми се спука единя халоген, казах си СЛУЧВА СЕ, след това започна да пада боята от предния капак вследствие камачетата по пътя (имам застраховка оправих и двата проблема). Но чашата преля когато започна да ми се люпи хрома от скоростния лост (който мисля че струваше над 50евро), не след дълго започна да се разлепя "ФОЛИОТО" при врътките за топло и судено. Казвам"ФОЛИОТО"защото още номога да повярвам че са го измислили толкова тъпо, скоро започна да ми свири и ауспуха.
ЧУДЯ СЕ СЛЕД ОЩЕ 20-30 000КМ ДАЛИ ЩЕ ОСТАНЕ НЕЩО ЗДРАВО В ТАЗИ КОЛА.
Имам познати с тойоти на по 10-15години и са най-доволните хора, а аз с мойта кола която е на 1 година се хванах за главата.
Следващия път ще се замисля дали да си купя тойота.
Поздрави на всички и весели празници!
Преди години в далечната 1995г. баща ми си купи чисто ново форд мондео, радваше му се човека и си я потдържаше с кеф, след около 4-5години колата беше на около 50 000км предимно извънградско. В един прекрасен момент както си караше му се откачи гарнето, и по чудо не стана нещо по-сериозно, след година по-късно започнаха да се появяват типичните за форд проблеми, от ниското качество на материалите и кофтито изработка:на места боята се отлюспи, тапицерията над духалките в купето започна да "цъфти" и т.н. Смеех му се аз на човека че му се разпада колата, а тя беше на 5-6години на реални 50-60000км, а колата е идеално потдържана. Питате се какво общо има тойота с това?
Ами сега вече той ми се смее, защо ли?
Преди 1 година тръгнах да купувам автомобил и нали и аз като повечето тук съм фен на японските автомобили и се спрях на прословутата ТОЙОТА КОРОЛА ВЕРСО, модификация LUNA 2,2 Д4Д,
Мъките започват от тук, чаках 3-месеца за автомобила, но го превъзмогнах някак си, след това започнаха проблемите с лизинговите къщи- винаги пращат фактури в последен момент, и т.н. но и това го превъзмогнах.
Сега ще изкажа мойте впечатления за автомобила който го карам над 1година и 22 000 в смесен цикъл и твърда че съм добър стопанин.Като подкарах колата останових че за да затворя багажника трябва сериозно усилие. 2-3месеца по късно ми се спука единя халоген, казах си СЛУЧВА СЕ, след това започна да пада боята от предния капак вследствие камачетата по пътя (имам застраховка оправих и двата проблема). Но чашата преля когато започна да ми се люпи хрома от скоростния лост (който мисля че струваше над 50евро), не след дълго започна да се разлепя "ФОЛИОТО" при врътките за топло и судено. Казвам"ФОЛИОТО"защото още номога да повярвам че са го измислили толкова тъпо, скоро започна да ми свири и ауспуха.
ЧУДЯ СЕ СЛЕД ОЩЕ 20-30 000КМ ДАЛИ ЩЕ ОСТАНЕ НЕЩО ЗДРАВО В ТАЗИ КОЛА.
Имам познати с тойоти на по 10-15години и са най-доволните хора, а аз с мойта кола която е на 1 година се хванах за главата.
Следващия път ще се замисля дали да си купя тойота.
Поздрави на всички и весели празници!
Признавам си - бях писал, но си промених мнението.
Опредлено споделям виждането, че нито нова Тойота, нито БМВ е на качеството на старите. Просто идеята на новите автомобили не е същата в процеса на планирането.
От материалите съм също изключително неприятно изненадан.
Като заключение - въпроса "нов автомобил" не стои пред мен, пред прекрасните доказали се алтернативи от миналото. Не само олдтаймери, но и 90те родиха доста приятни "неекологични" автомобили!
Колега, погледни положително на нещата. Взел си си кола с проблеми в интериора. Ако беше избрал евтината алтернатива "Пежо" например, до сега да си сменил турбина вече. Поне аз не знам някой да не е сменил до 40К км. Или пък колянов вал?
Опредлено споделям виждането, че нито нова Тойота, нито БМВ е на качеството на старите. Просто идеята на новите автомобили не е същата в процеса на планирането.
От материалите съм също изключително неприятно изненадан.
Като заключение - въпроса "нов автомобил" не стои пред мен, пред прекрасните доказали се алтернативи от миналото. Не само олдтаймери, но и 90те родиха доста приятни "неекологични" автомобили!
Колега, погледни положително на нещата. Взел си си кола с проблеми в интериора. Ако беше избрал евтината алтернатива "Пежо" например, до сега да си сменил турбина вече. Поне аз не знам някой да не е сменил до 40К км. Или пък колянов вал?
Aй-й-й-й, голям резил, и още повече тая вечер дойдоха кумиците ни чак от Варна да почерпят, че са си взели и те Корола Версо. А като ги изпращах ми направи впечатление, че и те бая здраво излащкаха задната врата, щото трудно се зарваряла. Мани, ами са си поръчали и Рав, ако и той се окаже боклук, ей ги още едни дето ще намразят Тойотите. Аз от мойта не мога да се оплача като качество, обаче ме е налегнал един здрав карък. Преди месец, тъкмо бяха ми боядисали предната броня ( от камъчета ми се лющеше и на мен боята) и след 12 дни бляснах куче. А миналия ден един ми изкочи в моята част на една тясна и преградена заради строеж в Люлин улич1ка, и за да не се треснем айде през бордюра, ама взех та улучих един измъкнат и стърчащ блок от бордюра и сега съм със смачкан десен праг. А оня се изнесе, даже и не познах с ква кола беше. Не ми върви на Авенсиса всичко да му е в ред, зрав е целия, ама постоянно нещо по боята и ламарините има, а съм егати и внимателния шофьор...
Това, дето го казва El Camino го подкрепям с две ръце: просто всички марки не само за автомобили, а и за електроника, че и за дрехи даже осъзнаха, че не печелят нищо, ако направят "вечен" продукт. Човек си го купува, доволен е за дълго, ама не купува скоро. А и с навлизането на азиатските и други технически неграмотни подизпълнители (реалните производители) контрола на изработката, и най-вече на мат-риал-те е тотално занижен. Надявам се да се осъзнае икономиката: помните ли как се говореше за Азиатските коли допреди 25 години - че са еднодневки. Е, тогава Японците се осъзнаха и промениха тотално концепцията си за Автомобил, така само за 5-10 години почнаха да правят най-здравите и надеждни коли. Мисля си, че и сега самите продажби ше ги накажат, и ще се вземат в ръце.
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Според мен нещата стоят така.
Има глобализация ,реалните цени на колите са паднали със пъти от преди 10-15 години ,а самите те са технически във съвсем друга ера немислима тогава.
И сега какво правят производителите? Ами произвеждае Иофтино ,за да могат да са конкурентни на пазара - сакат не саката правят го. Особенно за европа ,конкюренциата на Тойота е жестока ,и те съответно требе да правят колите си още по-ефтино. Преди половин година закрахме една американска Корола ,до сега е била във 2-3 автокъщи да я продават и които я види казва че е много по-добра от европеиския еквивалент - не ги знам до колко разбират де.
Слава богу ние имаме избор ,да купим ефтини пребейски автомобили като Корола и да се заблуждаваме ,че ша бъдат със легендарното качество на производитела ,или да помислим аджеба защо имат върховни и много по-скъпи модели идващи от Lexus - made in Japan.
Има глобализация ,реалните цени на колите са паднали със пъти от преди 10-15 години ,а самите те са технически във съвсем друга ера немислима тогава.
И сега какво правят производителите? Ами произвеждае Иофтино ,за да могат да са конкурентни на пазара - сакат не саката правят го. Особенно за европа ,конкюренциата на Тойота е жестока ,и те съответно требе да правят колите си още по-ефтино. Преди половин година закрахме една американска Корола ,до сега е била във 2-3 автокъщи да я продават и които я види казва че е много по-добра от европеиския еквивалент - не ги знам до колко разбират де.
Слава богу ние имаме избор ,да купим ефтини пребейски автомобили като Корола и да се заблуждаваме ,че ша бъдат със легендарното качество на производитела ,или да помислим аджеба защо имат върховни и много по-скъпи модели идващи от Lexus - made in Japan.

- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
По повод на заглавието на темата:
Версото има 5 звезди на краш-тест и си заслужава парите. Въобще не си сгрешил в избора на лека кола.
Заради сигурността всички ключалки на вратите са по-различни от поколението преди десетина години. Ако при краш-теста се заклини врата - отнема се почти една звезда (отнемат се няколко точки точки, защото пътника не може да бъде изваден веднага навън, за да му бъде оказана спешна медицинска помощ). Сега всички врати са подсилени с енерго поглъщащи греди, включително задната врата. Задната врата на Версото е с по-голям размер в сравнение с комбитата от преди десетина години. Сега изолацията на салона е много по-добра в сравнение с изолацията преди десетина години. Добрата изолация променя звука при хлопването на вратата и оказва допълнително съпротивление на движещата се въздушна маса при затваряне на задната врата.
Затова е съвсем нормално задната врата се затваря по-силно.
На новите коли халогените са разположени по-ниско от халогените на по-старите коли. Затова по-често се пукат. Освен това към сегашните стъкла има допълнителни технологични изисквания, които намаляват тяхната твърдост. При челно ПТП има изисквания за максимална "безвредност" относно отломките (начупените детайли). Това със сигурност се отразява на здравината на материала срещу хвърчащи камъчета.
За интериора също са се завишили изискванията. Сега материалите са по-трудно горими и по-малко поглъщащи слънчевият топлинен лъч.
Напоследък в автомивките използват всевъзможна автокозметика, която състарява интериора.
Тази тема може вечно да се разисква.
Конструкторите се съобразяват с категорията на пазара, с мениджърите и с нелоялната конкуренция.
Версото има 5 звезди на краш-тест и си заслужава парите. Въобще не си сгрешил в избора на лека кола.
Заради сигурността всички ключалки на вратите са по-различни от поколението преди десетина години. Ако при краш-теста се заклини врата - отнема се почти една звезда (отнемат се няколко точки точки, защото пътника не може да бъде изваден веднага навън, за да му бъде оказана спешна медицинска помощ). Сега всички врати са подсилени с енерго поглъщащи греди, включително задната врата. Задната врата на Версото е с по-голям размер в сравнение с комбитата от преди десетина години. Сега изолацията на салона е много по-добра в сравнение с изолацията преди десетина години. Добрата изолация променя звука при хлопването на вратата и оказва допълнително съпротивление на движещата се въздушна маса при затваряне на задната врата.
Затова е съвсем нормално задната врата се затваря по-силно.
На новите коли халогените са разположени по-ниско от халогените на по-старите коли. Затова по-често се пукат. Освен това към сегашните стъкла има допълнителни технологични изисквания, които намаляват тяхната твърдост. При челно ПТП има изисквания за максимална "безвредност" относно отломките (начупените детайли). Това със сигурност се отразява на здравината на материала срещу хвърчащи камъчета.
За интериора също са се завишили изискванията. Сега материалите са по-трудно горими и по-малко поглъщащи слънчевият топлинен лъч.
Напоследък в автомивките използват всевъзможна автокозметика, която състарява интериора.
Тази тема може вечно да се разисква.
Конструкторите се съобразяват с категорията на пазара, с мениджърите и с нелоялната конкуренция.
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 28 Фев 2006 19:21
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Преди време хората си купуваха коли с мисълта че това ще е колата им до края на живота, нямаше такива лизинги и тн, сега всичко живо си купува нови коли
Ами то на производитела кое му е по изгодно, след 10 години да си купиш 1 врата от него или направо нова кола?
За БМВ обаче не съм съгласен че са си развалили качеството, това е марка която си държи цените и не се влияе от останалите марки
Ами то на производитела кое му е по изгодно, след 10 години да си купиш 1 врата от него или направо нова кола?
За БМВ обаче не съм съгласен че са си развалили качеството, това е марка която си държи цените и не се влияе от останалите марки

- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
El Camino, ти си на ход!Ivan Petrov написа:За БМВ обаче не съм съгласен че са си развалили качеството, това е марка която си държи цените и не се влияе от останалите марки

Всички производители са занижили качеството, но са повишили сигурността и екологичността с пъти. Това е модерно в наши дни и на това се набляга. За съжаление, надежността и дълговечността се пренебрегва по технологически и пазарни причини, които са ясни. Ето затова част от хората в този форум, търсим и откриваме отписани коли, гоним кокошките от тях, събираме яйцата от седалките и започваме да се борим за възкресението им. Old-school Rules!

Е как няма да рулира олдскула като няма колега с кола на 20+ години и оплаквания като трудно затваряне на врати/капаци или остаряване на детайли по интериора
"Екологията" e*e майката на всичко хубаво по колите - в комбинация със "Сигурността". Пиша нарочно с главни букви и в кавички - понеже и в двете понятия има голяма доза измама на потребителя - и съвсем малко реална стойност. И до ден днешен дори в Калифорния здрава Сивик от '76 минава емишън тест - с КАРБУРАТОР и без КАТАЛИЗАТОР.

"Екологията" e*e майката на всичко хубаво по колите - в комбинация със "Сигурността". Пиша нарочно с главни букви и в кавички - понеже и в двете понятия има голяма доза измама на потребителя - и съвсем малко реална стойност. И до ден днешен дори в Калифорния здрава Сивик от '76 минава емишън тест - с КАРБУРАТОР и без КАТАЛИЗАТОР.
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 28 Фев 2006 19:21
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Според мен високия клас Тойоти внос от Japan са си на същото перфектно качество, както са били и преди 15 години. Обаче в България най-много се кефят на Короли, Авенсиси и Рафове, които откровенно са най-големите дървета. Който иска яка нова Тойота да си вземе Landcruiser ... а който няма пари за нов такъв като мене да се придържа към старото и изпитаното. Съвсем отговорно заявявам, че старото ми БМВ 5ца (1992), което струва не повече от 4000-5000лв е много по-обезшумено и вози много по-меко и има много по-добър звук от най-новия Авенсис и Рав4 

- alex_varna
- Мнения: 295
- Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
Проблеми с боята по предния капак май имат почти всички коли... на мен освен предния капак ми се начука и предното стъкло от тея гадни камъчета..
А иначе всички са прави , че производителите на автомобили нямат сметка да продават вечен автомобил.. нали трябва да си купуваш по-често части , а когато това ти омръзне да се сетиш, че е време да си купиш по-новия модел на съответната марка..или пък да им теглиш 1а майна и въобще повече да не си купуваш кола от тази марка.
Наскоро се наложи да гледам 1 Пежо 307 и останах безкрайно учуден , когато натиснах 1ния калник и той се огъна и се оказа , че и 2та предни калника са направени от някакъв вид пластмаса biggrin.gif biggrin.gif това беше достатъчно да прекратя с гледането на тази кола. Уж вече се търси по-голяма сигурност на автомобила...и ми е чудно с тоя пластмасов калник( и кой знае още кви пластмаси има по тая кола) при един хубав удар къде остава гореспоменатата сигурност дето я търсят при Краштестовете????
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

А иначе всички са прави , че производителите на автомобили нямат сметка да продават вечен автомобил.. нали трябва да си купуваш по-често части , а когато това ти омръзне да се сетиш, че е време да си купиш по-новия модел на съответната марка..или пък да им теглиш 1а майна и въобще повече да не си купуваш кола от тази марка.
Наскоро се наложи да гледам 1 Пежо 307 и останах безкрайно учуден , когато натиснах 1ния калник и той се огъна и се оказа , че и 2та предни калника са направени от някакъв вид пластмаса biggrin.gif biggrin.gif това беше достатъчно да прекратя с гледането на тази кола. Уж вече се търси по-голяма сигурност на автомобила...и ми е чудно с тоя пластмасов калник( и кой знае още кви пластмаси има по тая кола) при един хубав удар къде остава гореспоменатата сигурност дето я търсят при Краштестовете????
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
- juri_galev
- Мнения: 739
- Регистриран на: 24 Дек 2004 23:45
Странни критерии да си купиш е34 вече и аз това ще гледам защо ми е здравината ще гледам да ми е тихо.Дали Корола щеше да е с най-много продадени автомобили в света ако беше "Дърво"?fr3nzy написа:Според мен високия клас Тойоти внос от Japan са си на същото перфектно качество, както са били и преди 15 години. Обаче в България най-много се кефят на Короли, Авенсиси и Рафове, които откровенно са най-големите дървета. Който иска яка нова Тойота да си вземе Landcruiser ... а който няма пари за нов такъв като мене да се придържа към старото и изпитаното. Съвсем отговорно заявявам, че старото ми БМВ 5ца (1992), което струва не повече от 4000-5000лв е много по-обезшумено и вози много по-меко и има много по-добър звук от най-новия Авенсис и Рав4



Ами!
По повод изказванията на някои колеги искам да кажа че версото не е никак ефтино, струва почти 50 000лв. и като го сравня с цените на конкурентите от същия клас автомобили се вижда че то е по скъпо от тях.
И като се има в предвид че се прави в Турция може да се каже че цената му си е висока. За сравнение мога да кажа че баща ми си взе преди 2-3месеца новото Санта фе, а цената му е само около 10 000лв отгоре, при положение че това си е ДЖИП 7местен. Не казвам че е по качествен от тойотата но си е джип.
Другото което се сещам че чака около 1месец за САНТА ФЕТО, а те се правят в Кореа, а аз за тая корола чакам 3месеца да дойде от Турция. Аз като цяло не съм доволен от представителството на тойота за София.
И като се има в предвид че се прави в Турция може да се каже че цената му си е висока. За сравнение мога да кажа че баща ми си взе преди 2-3месеца новото Санта фе, а цената му е само около 10 000лв отгоре, при положение че това си е ДЖИП 7местен. Не казвам че е по качествен от тойотата но си е джип.
Другото което се сещам че чака около 1месец за САНТА ФЕТО, а те се правят в Кореа, а аз за тая корола чакам 3месеца да дойде от Турция. Аз като цяло не съм доволен от представителството на тойота за София.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] и 8 госта