
Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 09 Фев 2014 16:12
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от emildimitrov » 10 Фев 2014 21:35

emildimitrov
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от NET » 11 Фев 2014 11:06
Иначе не съм харесвал друга кола толкова много никога, за скромния си житейски преход съм сменил поне 5-6 автомобила(от различни немски марки), които са били все в много добро състояние, но чувствата не бяха същите.
Когато избирах тойотата гледах над 10 екземпляра. Случих на наистина запазена и гледана кола, но въпреки всичко имаше и има разни неща за ремонт. Маншоните на амортисьорите гледам всеки ги сменя в началото, задните втулки на предните носачи на всички коли достигнали тази възраст е добре да се подменят, биалетките съм сменил, лагер на едното предно колело и т.н. Но иначе на тази от всички други скорстния лост беше с най-малък луфт, даже стегнат, и от ауспуха не излизаше грам дим при всякакви обороти. В двигателния отцек всичко клони към заводския вид, даже акумулатора ми е тойота и да не му е уруки на -8 лети. Колата палеше от четвърт при ниските температури. За тези двигатели трябва да е така. Не се подлъгвайте от сменени гумички по педалите, нормално е да са затъркани, здрави ли са ...отпадат като критерий. Не трябва да има ръжда по долната страна на пода и окачването, имат добра защита от корозия по принцип. И друг момент е филтъра на изпускателната система да е там и да е отпушен. При палене на студен двигател не трябва да има никакъв дебаланс и неравномерен звук, а при подаване на газ - оборотите да се покачват с откат като на спортна кола(поне до 2003 са така). Не се лъжете също, ако салона отвътре е запазен добре, гледах една такава, която беше пълен дроп, пушеше а като се наведох от долу ... през пода видях тавана с помоща на ръждата, иначе отвън боята също не беше зле. Не знам дали не са и с дабъл мас съеденител след 2003, пазарете се че е много скъп като част и сигурно скоро ще се наложи да го смените, слушайте за странни звуци.
Дано съм било полезен. Да не и е уруки на моята машина

Успех в търсенето!
NET
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 09 Фев 2014 16:12
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от emildimitrov » 20 Фев 2014 12:45
Някакви предложения за читави сервизи в София? ( ТМ Ауто не е опция.)
emildimitrov
NET
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 09 Фев 2014 16:12
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от emildimitrov » 05 Мар 2014 09:24

emildimitrov
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от Шеки » 20 Апр 2014 18:31

Шеки
NET
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от Toyo_driver » 27 Апр 2014 16:26

Както знаем автомобила е много приятен за каране, но не може само "езда" ами трябва и поддръжка дет' се вика...от едно известно време насам педала на спирачките ми стана лееееко твърд и не толкова ефективен. Не ми се искаше да е това за което си мислех, но един ден предните накладки започнаха да си стържат постоянно и потвърдиха диагнозата за задържал спирачен цилиндър..


Първото и най-важно нещо в такъв случай е да се сдобием с "Изгодни оригинални авточасти"



После запрятаме ръкави и сваляме джантата с гумата при което се вижда леко посинял диск с износени накриво(защо ли?) накладки

Отвива се кухия болт на спирачния маркуч и се слага обикновен такъв с дифтунги и гайка...така да се каже спешъл оем туул, който не позволява на спирачната течност да изтече и да ви предизвика главоболия с обезвъздушаване на цялата системата и АБС-а


След това развиваме и двата болта на супорта и махаме и накладките(ако ще се сменят дисковете - иначе не е необходимо)

През дупката на спирачния маркуч надуваме със сгъстен въздух...(внимателно пазим пръстите, тъй като буталото излита като тапа на шампанско и не се знае какво може да стане)


....и вадим виновника за целия харч на парични средства


Както се вижда и вътре не е много чисто, а има и доста ръжда под уплътнението на цилиндъра

След всичко това пада едно весело стъргане и шкурене на ръжда, почистване на мръсотиите, обезмасляване и смазване на новото уплътнение и прахоуловителя, инсталиране на ново бутало и крайния резултат е следния:

По желание на клиента и при липса на пари може да се почисти и полира с водна шурка старото бутало, но вероятността да останат язви и да протече е голяма
....в комплекта има и маншончета, и уплътнител за водачите на спирачните апарати...

След като сложите новите дискове, завиете стойките на спирачните супорти и гледката добива завършен изглед. Преди да монтирате джантите е необходимо да се обезвъздуши системата - или с помощта на някое по-здраво краче, или с машина под налягане.

През цялото време трябва да се следи нивото на течността и да се долива, за да не влезе въздух в спирачната система(а и в тази на съединителя)
В случай, че не искате да разглобявате целите апарати - има рециклирани такива. А ако не ви се занимава лично с ремонти - просто използвайте услугите на някой сервиз! laugh.gif

Ето и опитa на други колеги:
http://tc-club.ru/viewtopic.php?f=41&t=79
http://www.youtube.com/watch?v=_UqTgYgd0Mk
http://forums.drom.ru/mazda-capella-626 ... 05201.html
Toyo_driver
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от slowtraveler » 27 Апр 2014 22:15

Тъй-като на няколко пъти се споменава надуване с въздух на спирачния апарат за вадене на буталото, ми се струва, че е добре да се спомене и другия, по-логичен начин на вадене - след смъкване на водачите и откачане на спирачния апарат (но без откачане на хидравличната система), просто да се натисне педала на спирачката.... Буталото ще бъде изплюто...
А и друго - ръждата зад буталото се получава от влага в спирачната течност. Която пък се получава когато не се сменя спирачната течност редовно...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от driver » 28 Апр 2014 06:45

Авенсис Версо 2.0 D4D 116hp 2005
driver
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от Toyo_driver » 28 Апр 2014 08:56
Наистина откакто взех колата преди няколко години не съм сменял течността



Toyo_driver
Airfan
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от NET » 28 Апр 2014 16:38

От къде си купи дисковете и накладките, колко ти костваха, че и аз ще ги сменям май. Като взех колата беше с чисто нови дискове "качествени" явно, и след петото натискане вече бяха криви. Изправих ги съответно и въпреки че ги пазя пак се прецакаха


NET
hangelov
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Всичко за Avensis verso 2.0 d4d 116к.с 2001-2003
Мнение от Toyo_driver » 29 Апр 2014 15:50
Не знам колегата колко е прав щото водачите се движат по гумените втулки на маншончетата, а не трият директно в супортите(то иначе при дизелите щеше да има едно велико тракане laugh.gif ).NET написа:Toyo_driver изглежда добре свършена работа, само дето май колегата по-горе е прав, когато има неправилно износване на наклатките, обикновено водачите са се поразхлопали. Но щом на снимката не се забелязва значи всичко е ОК biggrin.gif .
От къде си купи дисковете и накладките, колко ти костваха, че и аз ще ги сменям май. Като взех колата беше с чисто нови дискове "качествени" явно, и след петото натискане вече бяха криви. Изправих ги съответно и въпреки че ги пазя пак се прецакаха![]()

Моите специално нямаха осезаем луфт освен малки петна от полиране на метала(наистина не съм ги мерил с микрометър защото не сметнах за нужно) и се движеха толкова плътно, че се образува вакум и се свиват самите маншончета(и старите и новите). За сметка на това имаше значително количество ръжда(супортите са чугун) под уплътнителния о-пръстен на буталото, който беше образувал неправилна форма и буталото видимо засядаше на една страна и при това не можеше да се върне докрай по никакъв начин. Вие ми кажете от водачите ли се износват накладките накриво ?

А иначе както виждаш от снимките всички части са от графата "Изгодни оригинални авточасти" с изключение на дисковете. Някъде из форума четох за mister-auto.bg, цените им бяха ОК и реших да пробвам сайта... та 2бр. + транспорта от France ми излязоха 2х60+34=154лв без да говоря за отстъпки и други, само дето се чака 10 дена. Същите дискове са на клиентска цена 2х110=220 лв. в Ауто + и ако ползваш някакви отстъпки можеш да постигнеш горе долу същите цени. Само имай предвид, че имат надпис Made in Italy



Toyo_driver
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта