Онзи ден разглобявах моето табло и смених запалката и крушките на централната конзола.
Ще добавя още инфо по темата, как се сваля панел на централната конзола и се сменя запалка на Corolla E 11.
С една дума - трудно

....и не е точно, като на клипчетата понеже пластмасата на конзолата в горната си част е подпъхната под кората на таблото,.... но спокойно
Значи първо се свалят 3-те врътките за силата на въздуха, парното, посоката на въздуха. Това става с леко издърпване към вас.
Сваля се с издърпване към вас и пластмасовия накрайник за посока на въздуха в купето, който е над тях. Там внимателно, защото има една прозрачна пластмаска в него за светлината да не се затрие.
Под 1-ва и 3-та врътка има винтове-развиватe ги с отверката. Те придържат пластмасовата кора за един бял модул отзад.
Сега идва трудното. Пластмасовата конзола се държи на 6 щипки по 2 горе, долу и средата.
Първоначално аз започнах от долу на горе, както е в единия от клиповете заради подпъхнатата под таблото конзола, но се оказа трудно начинание - НЕ се прави така!
Оказа се, че таблото в горната си част е меко и подава повдига се с някакъв иснструмент без да се наранява първо от едната страна и после от другата и се отключват първите 2 щипки на панела най-горе....с издърпване към вас.
После средните и долните излизат леко с идърпване пак към вас.
Конзолата (панела) е гъвкава, но все пак внизмвайте да не счупите някоя щипка.
След като откачите панела отзад има един кабел с букса към часовника и климата - откачате го!
Има кабел към пепелника с крушка в края. И 2 кабела към запалката единия захранващ за нея другия за крушката на запалката.
Ако искате ги откачете ги всичките (на букси са), а ако не само горния.
Горе под 1-ва и 3-та врътка имаш по една крушка. Свалят се с издърпване! На тях има силиконови "презервативчета" - свалят се внимателно и дано не са се спекли иначе се късат.
На техните места се поставят новите крушки и внимателно с натиска, защото може да им хлътнат гнездата и после трудно, (но не и невъзможно) се връщат в начално положение (питайте патило

)
Може да си смените и крушката на пепелника тя е лесна, а на запалката е по-трудно така, че ако искате не се занимавайте с нея.
Крушките насякъде са 12V 1,2W (аз сложих Tungsram по 2,50 лв / бр. има и по-евтини, но не ми се сваля табло през месец, че тегаво...)
Сега как се сваля запалката:
Описвам, защото които не е свалял има да се чуди
Първо откачате буксите за тока и тази за крушката.
Върху запалката има едно черно кожухче (предпазно) Хванато е в горта си част, като щипчица за гнездото където е крушката. Леко разтваряте и сваляте кожухчето.
После с пръст се избутва напред (посока панела) цилиндричната метална част на зпалката. След, като излезе металната част, белия кожух в който се намира има по 2 малки щипки отгоре, които вече стават податливи и се натискат навътре и се изкарва тази част от заплката от гнездото в панела.
Отпред зпалката има един черен конус с фиксиращо краче, което е застопорено в панела (внимателно с него).
Часатта в която се намира крушката на заплката изглежда, като капсуловна, но не е - разглобява се, но трудно.
Сглобяването по обратния ред
Накрая по обратния ред... панела по-лесно се слага отколкото сваля.
В сервиз преди време ми обявиха 70 лв за труд само да ми сменят крушките, та повиках неволята и... biggrin.gif Така, че ако ви се занимава дерзайте, ако не в някой сервиз....
Това е в общи линии-дано съм бил полезен
