PP: I dokato pri dizeloviat avensis imashe razlika ot 3-4l/100 v zavisimost az ili tia upravliava avtomobila, to pri hibridniat RX dori az uspiavam da dokaram po-nisak razhod.
Икономичен автомобил ли е Prius?
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Za prius ne znam, ama v lexus RXh sa "zabravili" za "dobrite postjenie" pri prius. Edin edinstven put go vidiah da pokazva 6l/100, a saprugata mi s dizelov avensis redovno si postigashe tozi razhod. biggrin.gif
PP: I dokato pri dizeloviat avensis imashe razlika ot 3-4l/100 v zavisimost az ili tia upravliava avtomobila, to pri hibridniat RX dori az uspiavam da dokaram po-nisak razhod.
biggrin.gif
PP: I dokato pri dizeloviat avensis imashe razlika ot 3-4l/100 v zavisimost az ili tia upravliava avtomobila, to pri hibridniat RX dori az uspiavam da dokaram po-nisak razhod.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
slowtraveler написа:...
Относно другите марки - не стоят на едно място дори и в хибридните технологии... Това съвсем не значи, че копират или следват Тойота. - Никой не е казал, че стоят и копират само, но поне за сега се вижда, кой вади най-добрите продукти в тази ниша. Все пак, толкова години изоставане от страна на другите няма как лесно да се заличи. Също така съм сигурен, че Тойота имат готови или в краен етап на разработка още по-добри и икономични автомобили, но чакат момента да ги пуснат.![]()
За всяка марка си има клиенти... - Абсолютно!![]()
Например никога няма да можете да накарате немец на високо управленческо ниво да си вземе Тойота (особено пък Приус) - под достойнството им е да карат такъв автомобил- Това не знам какво отношение има към темата, но е вярно. Не на 100 %, но почти. Все пак не всички немци са тесногръди шовинисти, но повечето са.
![]()
Имам клиент шеф на банка. Говорили сме си за автомобили. Служебния автопарк на банката му е Ягуар, няколко БМВ-та и няколко Мини-та. Все някоя от тях я е в сервиза, я друго нещо. Веднъж ми каза, че пак нещо е станало с едната кола и че се е убедил, че немските коли са големи боклуци и не са това, което са били преди време. Точно това му бяха думите. Останах доста учуден, че точно немец ще го каже. Отговорих му да си вземе нещо японско и проблеми няма да има. Той ми отговори, че би го направил, но какво щели да кажат клиентите.![]()
Тогава се замислих, че е прав. Не може в шовинистко общество да си на висока позиция и да не си като другите. Не става...
Така, че нека се върнем към фактите и спокойното обсъждане- Фактите са това, което съм споделил. Всъщност забравих да спомена за джантите и гумите. Джантите са специално проектирани с аеродинамична форма и са олекотени, а гумите са енергоспестяващи.
![]()
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Веско, има състезания за икономично каране, но ако имаше такива за НЕикономично, спокойно можеше да отидеш и съм сигурен, че щеше да имаш успех. Просто съм убеден! biggrin.gifVesko написа:Za prius ne znam, ama v lexus RXh sa "zabravili" za "dobrite postjenie" pri prius. Edin edinstven put go vidiah da pokazva 6l/100, a saprugata mi s dizelov avensis redovno si postigashe tozi razhod. biggrin.gif
PP: I dokato pri dizeloviat avensis imashe razlika ot 3-4l/100 v zavisimost az ili tia upravliava avtomobila, to pri hibridniat RX dori az uspiavam da dokaram po-nisak razhod.biggrin.gif
Този разход, дето си го видял 6/100 да не е бил моментен или си се спущал по някое нанадолнище и така си го получил?
Все си мисля, че при теб разходи с едноцифрени стойности са крайно нетипични и ако се получат такива, сигурно нещо с колата не е в ред. biggrin.gif
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Веско си кара хибрида както би карал същият автомобил с бензинов или дизелов двигател .
Няма нищо учудващо че разхода му е такъв .
И Приуса има разход както всяка бензинка ако го кара човек като хората , в смисъл без да се влачи .
Хибридите са за хора с дебели нерви или малки да не казвам какво
След празниците ще докладвам дали е имало Приуси по магистралите
Няма нищо учудващо че разхода му е такъв .
И Приуса има разход както всяка бензинка ако го кара човек като хората , в смисъл без да се влачи .
Хибридите са за хора с дебели нерви или малки да не казвам какво
След празниците ще докладвам дали е имало Приуси по магистралите
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Свинксе, яво те е
някой с Приус и за това си запознат с размерите да не казвам и аз на какво! 
Къде ги тез Приуси дето се влачат? Я снимай някой такъв, че аз до сега не съм виждал! В София от зелените таксита също нямам подобни впечатления. Хората си карат съвсем нормално. Виж, ако за теб е нормално да палиш гумите по светофарите, в града да се движиш със 100, а по магистралата с 200 е съвсем друга работа.
Къде ги тез Приуси дето се влачат? Я снимай някой такъв, че аз до сега не съм виждал! В София от зелените таксита също нямам подобни впечатления. Хората си карат съвсем нормално. Виж, ако за теб е нормално да палиш гумите по светофарите, в града да се движиш със 100, а по магистралата с 200 е съвсем друга работа.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Аз досега не съм срещал Приус който да не се влачи в града или да кара с повече от 120 на магистралата при ограничение 140
Пълен ташак , ама нали трябва да се гони някаква икономия , а тя с нормално шофиране няма как да се получи .
Както казах Приуса е за бакшиши или за хора с малки чурки и малки сърца laugh.gif
Пълен ташак , ама нали трябва да се гони някаква икономия , а тя с нормално шофиране няма как да се получи .
Както казах Приуса е за бакшиши или за хора с малки чурки и малки сърца laugh.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Sofia -> Petrich. A kolata iavno i ima neshto, zashtoto dori i az da karam burzo, to jena mi bi triabvalo da upravliava avtomobila po razlichen nachin. Pone pri dizelovata kola tova davashe okolo 25-30% po-nisak razod ot moia. A pri hiblida dvata razhoda sa mnogo shodni.prius 3 написа:Този разход, дето си го видял 6/100 да не е бил моментен или си се спущал по някое нанадолнище и така си го получил?![]()
Все си мисля, че при теб разходи с едноцифрени стойности са крайно нетипични и ако се получат такива, сигурно нещо с колата не е в ред. biggrin.gif
A i za da minimiziram vlianieto na zadkormilnoto ustroistvo posledniat put sled karaulkata si vkluchih KK na 145 i pochti prez cialoto vreme si karah taka do chirpan (bez tunela) i razhoda si beshe 11-12l/100.
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Веско, най-вероятно не ти работи някое от:Vesko написа:A kolata iavno i ima neshto...
- Ел. водна помпа, която работи само, когато трябва, а не се върти непрекъснато
- Високотехнологичен съд в който охлаждащата течност запазва температурата си в продължение на няколко дена. Така цялата система в продължение на дни може да бъде готова за „топъл“ старт и да няма нужда от голямо загряване, което не само способства за икономията на гориво, но и щади ДВГ.
- Адаптивна кормилна уредба с електрическо серво, което се включва, когато трябва
- Климатика е електрически и при използването му загубите също са много по-малки отколкото при стандартен
Или пък е паднало напрежението на:
- Енергийната мрежа в колата е направена така, че да има много ниски загуби и теглото е много ниско.
- Захранваща мрежа с високо напрежение, което да минимизира загубите от ел. енергия по пътя на енергийните потоци
А не е изключено да не са ти сложили толкова мотор-генератори като ... В Приус има 2 мотор-генератора. Всеки от тях може да работи, като електромотор или като генератор. Високотехнологични са и с голямо КПД.
И не на последно място ти нямаш ... Отлична аеродинамика. Една от най добрите за сериен автомобил. Коефициентът на въздушно съпротивление при Приус е 0.25
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
[quote="ScottИ не на последно място ти нямаш ... Отлична аеродинамика. Една от най добрите за сериен автомобил. Коефициентът на въздушно съпротивление при Приус е 0.25[/quote]
Poslednoto za RX-a si e viarno. A inache mam 3 elektrodvigatelia mojeshti da rabotiat kato motor i generator
Poslednoto za RX-a si e viarno. A inache mam 3 elektrodvigatelia mojeshti da rabotiat kato motor i generator
-
Uncle Dido
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Преди два дни си направих експеримент да карам Карина-та като Приус - в градски условия. Успях да смъкна разхода на 7.9л. на 100.
На газ..
Мисля, че е време да пусна тема - "Икономична ли е Карина-та на газ?"
Ами няма да е удобно, все пак тук говорим за високотехнологични амтомобили, които струват....
Както и да е, всеки има глава на раменете си и както каза Зи-Зи Топ - Икономичността идва от съвкупност на цифри, а не от следствието им.
Весели празници!
На газ..
Мисля, че е време да пусна тема - "Икономична ли е Карина-та на газ?"
Ами няма да е удобно, все пак тук говорим за високотехнологични амтомобили, които струват....
Както и да е, всеки има глава на раменете си и както каза Зи-Зи Топ - Икономичността идва от съвкупност на цифри, а не от следствието им.
Весели празници!
-
Hursa
- Мнения: 6018
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Защо се нахвърлихте така на колегата приус? Според мен е прав – икономичността на приус се дължи на комплекс технологии целящи и взаимодействащи си за постигане по добра икономичност. Вярно, че някой пунктове които е споменал са до известна степен принудително въведени – ел. климатик и ел. серво за да има климатик и серво и когато двг е изключен. Но явно идеята се приема от все повече производители, особено за автомобили със старт стоп системи. Вярно и топлообмениците при определена експлоатация не биха дали плюсове.
А и такъв двигател като гледам няма чак толкова големо предимство по икономичност. И има недостатъци и като екологичност, не бих го споменал, но именно поради влошената екологичност има загуби на икономичност – недоизгоряло гориво и сажди – което пак си е недоизгоряло гориво. Но може би съм чел стари статии и проблемите вече им са решени на двигателите с директно впръскване.
За това незнам, а какво ще стане ако двигателя стои 30 сек на светофара? И налягането и температурата ще паднат значително и тогава впръсканото гориво ще гори на капки ли? Тъй като ще се запали преди да има време да се изпари.
Прочетох каквото намерих за двигателите с директно впръскване. Не намерих за такива големи степени на свиване, не и за работещи с бензин 95. Да не би да имаме разминаване в термините? Под степен на свиване – може би не е технически правилно – имам предвид чисто физическото намаляване на свободния обем в цилиндъра, съотношението на обема който има когато буталото е в дмт и оставащия обем когато буталото е в гмт. Производителите май го пишат – степен на компресия, но това по скоро е нарастването на налягането в гмт, и съотношението на наляганията е по-голямо. Да не би това съотношение да имате в предвид? Тези двигатели вярно имат по висока „степен на свиване”, позволявало го най-вече това, че изпарението на бензина в цилиндъра сваляло с повече температурата на горивната смес, по сравнение с двигателя с предклапанно впръскване и от там вероятността за детонации. Но това е за пълна мощност и горивото се впръсква не в края на такта на компресия, а дори още при всмукване. Така, че степента на свиване не е чак толкова по голяма. Е по доброто дозиране също дава по голям запас до детонационно горене и позволява увеличаване на компресията.slowtraveler написа: Просто вече има обикновени автомобили, непретендиращи за 'хибридност', но които имат степен на сгъстяване 14:1.
И които работят с цикъла на аткинсън при ниски натоварвания, и превключват на стандартен цикъл при нужда от максимална мощност (докарвайки по-голяма литрова мощност дори отколкото стандартен аналогичен ДВГ).
А и такъв двигател като гледам няма чак толкова големо предимство по икономичност. И има недостатъци и като екологичност, не бих го споменал, но именно поради влошената екологичност има загуби на икономичност – недоизгоряло гориво и сажди – което пак си е недоизгоряло гориво. Но може би съм чел стари статии и проблемите вече им са решени на двигателите с директно впръскване.
slowtraveler написа: И още - при част от съвременните старт/стоп системи палененето не става с въртене на стартера, а с просто довършване на работния цикъл (спирайки двигателя в точното положение след ГМТ, при което е нужно само впръскване на гориво и подаване на искра за да заработи отново)...
За това незнам, а какво ще стане ако двигателя стои 30 сек на светофара? И налягането и температурата ще паднат значително и тогава впръсканото гориво ще гори на капки ли? Тъй като ще се запали преди да има време да се изпари.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6630
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Двигателите които съм пробвал са 2.0 бензин и 2.2 дизел (и двата - със степен на сгъстяване 14:1 - много висока при бензинката, и много ниска при дизела!) :
http://en.wikipedia.org/wiki/SkyActiv
http://www.autozine.org/technical_schoo ... ssion.html
А старт-стоп системата там работи по интересен от техническа гледна точка начин - контролира се алтернатора, и с негова помощ се спира коляновия вал в точното положение.
Налягането на впръскване е много високо и през многоточкови инжектори, като явно така успяват да стартират пак двигателя - стоя изгасен над 30 сек, и стартира без да разбереш как
http://en.wikipedia.org/wiki/SkyActiv
http://www.autozine.org/technical_schoo ... ssion.html
А старт-стоп системата там работи по интересен от техническа гледна точка начин - контролира се алтернатора, и с негова помощ се спира коляновия вал в точното положение.
Налягането на впръскване е много високо и през многоточкови инжектори, като явно така успяват да стартират пак двигателя - стоя изгасен над 30 сек, и стартира без да разбереш как
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Hursa
- Мнения: 6018
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Може да не съм разбрал съвсем правилно статиите, но мисля че подобряват значително работата на частични натоварвания за сметка на леко влошаване при работа на пълна мощност. При пълна мощност просто не достига високите налягания в края на компресията и затова няма детонации. А при чатични натоварвания просто нямаме такава компресия (компресия във вид на вдигане на налягането). Предполагам, че двигателя е много динамичен, но 15% снижение на разхода не впечатлява много, което е темата на спора. При най песимистични предположения, технологията използвана при двигателя на приус дава икономии до 30%.
ПС: най-песимистични е силно казано, но все пак икономичноста само на двигателя на приус е по голяма без тези доста скъпи технологии използвани специално в бензиновия двигател на мазда. Предполагам, че при съпоставима мощност този бензинов двигател е по скъп от съвременен дизел. Но тази цена няма отношение към темата.
ПС: най-песимистични е силно казано, но все пак икономичноста само на двигателя на приус е по голяма без тези доста скъпи технологии използвани специално в бензиновия двигател на мазда. Предполагам, че при съпоставима мощност този бензинов двигател е по скъп от съвременен дизел. Но тази цена няма отношение към темата.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6630
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Не си разбрал правилно...
Мнението ми бе, че ДВГ на приуса съвсем не е 'най-съвършения', и приус печели като икономия най-вече от рекуперацията на енергията, а не заради ДВГ...
Разбира се чисто електрическото придвижване също не е за подценяване, но старт-стоп системата намалява разликите...
Затова и мисля, че основната икономия става от регенерацията на спирачната енергия...
P.S. Относно разлика в цените на 'усложнения' двигател - няма разлика в цената на приблизително еднакво оборудване със стария двигател и с новия такъв...
Мнението ми бе, че ДВГ на приуса съвсем не е 'най-съвършения', и приус печели като икономия най-вече от рекуперацията на енергията, а не заради ДВГ...
Разбира се чисто електрическото придвижване също не е за подценяване, но старт-стоп системата намалява разликите...
Затова и мисля, че основната икономия става от регенерацията на спирачната енергия...
P.S. Относно разлика в цените на 'усложнения' двигател - няма разлика в цената на приблизително еднакво оборудване със стария двигател и с новия такъв...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост
